Protokół Nr 5

PROTOKÓŁ NR V/15

z obrad V sesji Rady Miejskiej w Dąbrowie Białostockiej

z dnia 27 stycznia 2015 roku

Obrady sesji odbyły się w Sali Konferencyjnej Urzędu Miejskiego w Dąbrowie Białostockiej.

Protokół z posiedzenia sporządziła Kondracka Justyna — pracownik Urzędu.

Obrady otworzył o godz. 10:00 i poprowadził Przewodniczący Rady Miejskiej — Jarosław Budnik.

Przewodniczący obrad na podstawie listy obecności stwierdził, że obrady są prawomocne i bierze w nich udział 12 Radnych. Nieobecni Radni: Grzegorz Szachułowicz, Antoni Hrynkiewicz i Adam Żadziłko.

Przewodniczący Rady zwrócił się do Radnych z zapytaniem o zmiany do porządku obrad. Zmian nie zgłoszono. Zwrócił się do Radnych o przyjęcie porządku obrad. Za przyjęciem głosowało 12 Radnych. Porządek został przyjęty jednogłośnie i przedstawia się następująco:

  1. Przyjęcie protokołu z obrad IV sesji Rady Miejskiej.
  2. Zgłaszanie interpelacji przez Radnych.
  3. Sprawozdanie z wysokości średnich wynagrodzeń nauczycieli na poszczególnych stopniach awansu zawodowego w szkołach prowadzonych przez jednostek samorządu terytorialnego.
  4. Sprawozdanie Burmistrza z prac organu wykonawczego za IV kwartał 2014 r., a zwłaszcza z wykonania uchwał Rady Miejskiej.
  5. Uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Dąbrowa Białostocka na lata 2015-2025.
  6. Przyjęcie budżetu gminy na 2015 rok.
  7. Rozpatrzenie i przyjęcie uchwał w sprawie:

a) niewyrażenia zgody na wyodrębnienie funduszu sołeckiego na 2016 rok,

b) zarządzenia przeprowadzenia wyborów do organów zarządzających w jednostkach pomocniczych Gminy,

c) zatwierdzenia taryf opłat za wprowadzanie ścieków do urządzeń kanalizacyjnych w Różanymstoku eksploatowanych przez Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej Spółka z o.o. w Dąbrowie Białostockiej,

d) zatwierdzenia taryf opłat za pobieraną wodę z urządzeń zaopatrzenia w wodę oraz za wprowadzanie ścieków do urządzeń kanalizacyjnych eksploatowanych przez Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej Spółka z o.o. w Dąbrowie Białostockiej,

e) zatwierdzenia taryf opłat za pobieraną wodę z urządzeń zaopatrzenia w wodę z terenu Gminy Dąbrowa Białostocka we wsi Stock, Nierośno, Sadowo, Jałówka, Zwierzyniec Wielki eksploatowanych przez Wodociągi Podlaskie spółka z o.o. Zaścianki, ul. Usługowa 6, 15-521 Białystok,

  1. Odpowiedzi na interpelacje zgłoszone na poprzedniej sesji.
  2. Wnioski i sprawy różne.

Do punku 1.

Przewodniczący obrad zwrócił się do Radnych o przyjęcie protokołu z obrad IV sesji Rady Miejskiej, który był wyłożony do wglądu w Biurze Rady. Do tej pory nie wpłynęły uwagi co do treści protokołu. Za przyjęciem głosowało 12 Radnych.

Do punktu 2.

Zgłaszanie interpelacji przez Radnych:

Radny Jedliński:- wprowadzenie do statutu gminy zapisu o przykładowej treści: „Przewodniczący Komisji jest obowiązany do zwołania komisji na wniosek co najmniej 1/3 członków komisji, Przewodniczącego Rady lub Burmistrza w ciągu 7 dni od dnia otrzymania wniosku”,

- poprawienie znaku dla niepełnosprawnych obok sklepu Biedronka,

- sprawa prowadzonej działalności gospodarczej przy ul. Jasionówka, czy coś się zmieniło w tej kwestii?,

- sprawa zakładu mleczarskiego, który jest jednym z największych pracodawców. Sytuacja zakładu jest trudna, dlatego warto by było zająć się tą sprawą i zorganizować spotkanie z władzami zakładu,

- czy spotkanie w sprawie sytuacji szpitala jest spotkaniem otwartym? Jeśli tak, to informację o nim trzeba rozpropagować,

- jak wygląda sprawa funduszu obywatelskiego? Czy podejmowane są jakieś działania w tym temacie?,

- sprawa przebudowy przepustu poruszana przez Z-ca Burmistrza, wniosek, aby pracownik przygotował wyjaśnienia i przedstawił je na następnej komisji. Jaka jest propozycja rozwiązania tego problemu? Prośba, aby do momentu złożenia wyjaśnień nie podejmować żadnych działań, które pociągałby by za sobą nakłady finansowe.

Radna Raducha: - sprawa przystanku autobusowego na wysokości Szuszalewo — Kropiwno,

- zakłócanie porządku przez młodzież przesiadującą na przystanku w Kropiwnie,

- przywrócenie drogi do stanu pierwotnego po budowie wodociągu na Koloniach Ostrowie.

Radny Kowalczuk: - budowa nawierzchni na ul. Wierzbowej,

- uporządkowanie lasku szpitalnego,

- na ul. Kołłątaja położone są progi zwalniające, śruby mocujące te progi się poluzowały i stwarzają zagrożenie.

Radny Grajewski:

- naprawa drogi na odcinku 400 m za Hamulką,

- sprawa położonego asfaltu w Zwierzyńcu Wielkim jego kilkucentymetrowa warstwa sprawia, że samochody wpadające w poślizg i zjeżdżające z drogi mają problem później na nią wjechać, prosiłbym o zajęcie się tą sprawą.

Przewodniczący obrad: w poprzednim roku w styczniu odbyło się spotkanie z Komendantem Powiatowym Policji Panem Mrozem, na którym zapewniał, że dzięki likwidacji dyżurki w komisariacie zwiększy się ilość osób pracujących w patrolu. Według wiedzy jaką posiadam sytuacja przedstawia się inaczej, dlatego chciałbym zaprosić Pana Komendanta na którąś sesję.

Do punktu 3.

Skarbnik Gminy Czarniecka Ewa przedstawiła sprawozdanie z realizacji wysokości średnich wynagrodzeń nauczycieli.

Uwag do przedstawionego sprawozdania nie zgłoszono.

Przewodniczący obrad zwrócił się do Radnych o przyjęcie sprawozdania. Za przyjęciem głosowało 12 Radnych. Sprawozdanie zostało przyjęte jednogłośnie.

Sprawozdanie z realizacji wysokości średnich wynagrodzeń nauczycieli na poszczególnych stopniach awansu zawodowego w szkołach i przedszkolach prowadzonych przez Gminę Dąbrowa Białostocka stanowi załącznik Nr 1 do protokołu.

Do punktu 4.

Burmistrz Dąbrowy Białostockiej Romuald Gromacki przedstawił sprawozdanie z realizacji uchwał za IV kwartał 2014 r.

Uwag do przedstawionego sprawozdania nie zgłoszono.

Przewodniczący obrad zwrócił się do Radnych o przyjęcie sprawozdania. Za przyjęciem głosowało 12 Radnych. Sprawozdanie zostało przyjęte jednogłośnie.

Sprawozdanie Burmistrza z prac organu wykonawczego za IV kwartał 2014 r., a zwłaszcza z wykonania uchwał Rady Miejskiej stanowi załącznik Nr 2 do protokołu.

Do punktu 5.

Projekt uchwały w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Dąbrowa Białostocka na lata 2015-2025 przedstawiła Skarbnik Gminy Ewa Czarniecka.

Przewodniczący obrad odczytał opinię Regionalnej Izby Obrachunkowej w Białymstoku w sprawie projektu uchwały. Opinia jest pozytywna.

Opinia RIO stanowi załącznik Nr 3 do protokołu.

Uwag do projektu uchwały nie zgłoszono.

Przewodniczący obrad zwrócił się do Przewodniczących poszczególnych komisji z wnioskiem o zaopiniowanie projektu uchwały. Wszystkie komisje pozytywnie zaopiniowały projekt uchwały w powyższej sprawie.

Przewodniczący zwrócił się do Radnych o przegłosowanie projektu uchwały. Za przyjęciem głosowało 12 Radnych. Uchwała została przyjęta jednogłośnie.

Uchwała Nr V/25/15 w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Dąbrowa Białostocka na lata 2015-2025 stanowi załącznik Nr 4 do protokołu.

Do punktu 6.

Projekt uchwały w sprawie uchwalenia budżetu gminy na rok 2015 przedstawiła Skarbnik Gminy. Projekt uchwały został przyjęty zarządzeniem Burmistrza.

Przewodnicząca Komisji Gospodarczo — Finansowej Beata Anna Krzywicka przedstawiła opinię komisji w sprawie projektu budżetu. Opinia jest pozytywna i stanowi załącznik Nr 5 do protokołu.

Przewodniczący obrad odczytał opinię Regionalnej Izby Obrachunkowej w Białymstoku dotyczącą projektu budżetu. Opinia jest pozytywna i stanowi załącznik Nr 6 do protokołu.

Przewodniczący obrad zwrócił się do Przewodniczących poszczególnych komisji z wnioskiem o zaopiniowanie projektu uchwały. Wszystkie komisje pozytywnie zaopiniowały projekt uchwały w powyższej sprawie.

Radny Jedliński: z tego miejsca chciałbym podziękować Pani Skarbnik za zbilansowanie budżetu i dostosowanie go do zmian, które zaistniały.

Więcej uwag nie zgłoszono.

Przewodniczący zwrócił się do Radnych o przegłosowanie projektu uchwały. Za przyjęciem głosowało 12 Radnych. Uchwała została przyjęta jednogłośnie.

Uchwała Nr V/24/15 w sprawie uchwalenia budżetu gminy Dąbrowa Białostocka na 2015 rok stanowi załącznik Nr 7 do protokołu.

Do punktu 7.

Rozpatrzenie projektów i podjęcie uchwał w sprawie:

a) niewyrażenia zgody na wyodrębnienie funduszu sołeckiego na 2016 rok

Projekt uchwały w powyższej sprawie przedstawiła Skarbnik Gminy Czarniecka Ewa.

Przewodniczący obrad zwrócił się do Przewodniczących poszczególnych komisji z wnioskiem o zaopiniowanie projektu uchwały. Komisja Gospodarczo — Finansowa i Komisji Spraw Społecznych i Przestrzegania Prawa pozytywnie zaopiniowały projekt uchwały. Komisja Rewizyjna negatywnie zaopiniowały powyższy projekt.

Radny Jedliński: na spotkaniu przed sesją zostało przeprowadzone jawne głosowanie nad niewyrażeniem zgody na wyodrębnienie funduszu sołeckiego na 2016 rok, na 47 sołtysów, 41 głosowało przeciw, 3 głosy były za i 3 się wstrzymało.

Radny Mojżuk: liczę, że jeśli fundusz sołecki zostanie uchwalony to sam osobiście postaram się dopilnować, aby środki przeznaczone na ten cel zostały wydatkowane w prawidłowy sposób.

Skarbnik Gminy: wysokość zwrotu czy to 10, 20, czy 30 % nie zależała od tego, że środki były źle wydatkowane, ale od tego, że do jego naliczenia były brane pod uwagę dochody gminy oraz liczba jej mieszkańców.

Burmistrz: intencją niepodejmowania uchwały w tej sprawie były głosy mieszkańców, którzy sami mówili, że nie potrafią się pogodzić z celem na jaki ma zostać on przeznaczony oraz to, że przeznaczone środki są małą kwotą i często nie wystarczają na wykonanie zaplanowanej inwestycji. Po spotkaniu z sołtysami widzę, że wola jest znacznie inna.

Radna Raducha: ja osobiście jestem jak najbardziej za przywróceniem tego funduszu i uważam, że osoba sprawująca funkcje sołtysa powinna dążyć do uzyskania kompromisu jeśli jakiś problem występuje w danej społeczności, w przeciwnym razie nie powinna być sołtysem.

Radny Grajewski: ma pytanie do Radnego Jedlińskiego, 3 lata temu głosował Pan za zniesieniem tego funduszu, co więc skłoniło Pana do zmiany decyzji?

Radny Jedliński: przez dwa lata głosowałem za niewyodrębnieniem funduszu dlatego, że jego geneza przerosła oczekiwania, kwota jaką otrzymywało sołectwo wahała się od 8-12 tys. zł, środki te wystarczały na wykonanie niewielkiego odcinka drogi, jednak decyzją Burmistrza drogi te były prawione, a brakujące środki pochodziły z budżetu gminy, który radni przegłosowywali, jednocześnie zgadzając się na to. W pewnym momencie z budżetu gminy było trzeba coraz to więcej dokładać i dlatego Pan Burmistrz zdecydował o niewyodrębnieniu tego funduszu, dlatego głosowałem przeciw jego uchwaleniu w poprzednich latach.

Radny Grajewski: zastanawiam się skąd mamy wziąć środki na dofinansowanie działań zaplanowanych przez sołectwa mając 11 mln długu?

Radny Mojżuk: mam prośbę, aby nie przytaczać sytuacji dotyczących wcześniejszych głosowań, gdyż wszyscy głosowali tak samo, a to czy te działania były dobre to się dopiero okaże w 2017 roku, kiedy spojrzymy z perspektywy czasu.

Więcej uwag nie zgłoszono.

Przewodniczący zwrócił się do Radnych o przegłosowanie projektu uchwały. Za nieprzyjęciem projektu uchwały głosowało 10 Radnych, 2 wstrzymało się od głosu. Uchwała nie została przyjęta.

b) zarządzenia przeprowadzenia wyborów do organów zarządzających w jednostkach pomocniczych Gminy

Projekt uchwały w powyższej sprawie przedstawił Sekretarz Gminy Leszek Kiejko.

Uwag do projektu uchwały nie zgłoszono.

Przewodniczący obrad zwrócił się do Przewodniczących poszczególnych komisji z wnioskiem o zaopiniowanie projektu uchwały. Wszystkie komisje pozytywnie zaopiniowały projekt uchwały w powyższej sprawie.

Przewodniczący zwrócił się do Radnych o przegłosowanie projektu uchwały. Za przyjęciem głosowało 12 Radnych. Uchwała została przyjęta jednogłośnie.

Uchwała Nr V/26/15 w sprawie zarządzenia przeprowadzenia wyborów do organów zarządzających w jednostkach pomocniczych Gminy stanowi załącznik Nr 8 do protokołu.

c) zatwierdzenia taryf opłat za wprowadzanie ścieków do urządzeń kanalizacyjnych w Różanymstoku eksploatowanych przez Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej Spółka z o.o. w Dąbrowie Białostockiej

Projekt uchwały w powyższej sprawie przedstawił p.o. Kierownika ref. BGK Pan Władysław Kalenik.

Uwag do projektu uchwały nie zgłoszono.

Przewodniczący obrad zwrócił się do Przewodniczących poszczególnych komisji z wnioskiem o zaopiniowanie projektu uchwały. Wszystkie komisje pozytywnie zaopiniowały projekt uchwały w powyższej sprawie.

Przewodniczący zwrócił się do Radnych o przegłosowanie projektu uchwały. Za przyjęciem głosowało 12 Radnych. Uchwała została przyjęta jednogłośnie.

Uchwała Nr V/27/15 w sprawie zatwierdzenia taryf opłat za wprowadzanie ścieków do urządzeń kanalizacyjnych w Różanymstoku eksploatowanych przez Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej Spółka z o.o. w Dąbrowie Białostockiej stanowi załącznik Nr 9 do protokołu.

d) zatwierdzenia taryf opłat za pobieraną wodę z urządzeń zaopatrzenia w wodę oraz za wprowadzanie ścieków do urządzeń kanalizacyjnych eksploatowanych przez Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej Spółka z o.o. w Dąbrowie Białostockiej

Projekt uchwał w powyższej sprawie przedstawił p.o. Kierownika ref. BGK Pan Władysław Kalenik.

Przewodniczący obrad zwrócił się do Przewodniczących poszczególnych komisji z wnioskiem o zaopiniowanie projektu uchwały. Komisja Rewizyjna pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały, Komisja Spraw Społecznych i Przestrzegania Prawa negatywnie zaopiniowały projekt uchwały zaś Komisja Gospodarczo — Finansowa wstrzymała się od głosu.

Radny Adam Żadziłko dołączył do obrad.

Radny Mojżuk: przygotowałem 6 pytań dotyczących funkcjonowania przedsiębiorstwa i przygodowej kalkulacji i mam nadzieję, że Pani Prezes udzieli mi na nie odpowiedzi:

1) Jaka jest liczba zatrudnionych pracowników, w kalkulacji jest 5 na samochody i 10 etatów na oczyszczalnię, dzieląc te kwoty za liczbę pracowników jest duża dysproporcja, z czego ona wynika?

2) Dlaczego przedsiębiorstwo zrezygnowało z opłaty stałej, jaki byłby wzrost stawki wody jeśli by ta opłata pozostała?

3) Dlaczego nie przewiduje Pani wzrostu wydobycia wody, jeżeli w roku 2012 w stosunku do roku 2013 wzrost ten wynosił prawie 7 %, natomiast stosunkowo w roku 2013 do 2014 wzrost ten wyniósł 4 %. Skoro tendencja jest rosnąca?

4) Zakładając, że nie będziemy podnosić stawki ceny wody, bo tak naprawdę podnosimy tą stawkę, żeby zyskać ok. 12 tys. zł. co daje nam 2 %, czyli wydobycie 4 tys. m³ wody, gdzie przykładowo straty w miesiącu styczniu 2013 r. wyniosły właśnie 2 %.

Więc gdybyśmy w kalkulacji założyli wzrost wydobycia wody o 2 % to planowana podwyżka nie byłaby potrzebna.

5) Czy państwo planują wymianę liczników w domach jednorodzinnych? Wymiana liczników w spółdzielni to strata 18 % wody i zniesienie opłaty stałej uderzy w domki jednorodzinne,

6) Pytanie odnoście ścieków, przeglądając materiały zauważyłem, że nakłady zaplanowane w planie zawsze są mniejsze niż nakłady ponoszone z wykonania. Z przedstawionych kalkulacji Radni nie są w stanie określić jaki był plan, bo kalkulacja zwiera wykonanie planu, stąd prośba, aby przygotowywać obszerniejszy materiał z informacją jak zakładany plan ma się do wykonania.

Prezes PGKiM: Pan Radny przeanalizował rok kalendarzowy, a kalkulacja zawiera dane dotyczące roku obrachunkowego i dane zawarte w sprawozdaniu, które Pan analizuje nie są kompatybilne z danymi, które teraz omawiamy.

Radny Mojżuk: dane podawane przez mnie pochodzą z kalkulacji.

Prezes PGKiM: planowane przychody kalkulujemy na podstawie kosztów poniesionych oraz współczynnikiem i przeliczamy w postaci przychodów, jest to zasada wynikająca z przepisów prawa.

Wysokość średniego wynagrodzenia, którą Radny oblicza jest błędna, bo podzieli Pan podaną kwotę na liczbę pracowników, jednak w przedstawionej kwocie znajdują się również odprawy pracownicze i nagrody jubileuszowe, ale jeśli chciałby Pan szerszych danych to zapraszam do przedsiębiorstwa i wówczas z dokumentów będzie Pan mógł wszytko obliczyć.

Odnosząc się do przedstawionego projektu uchwały oraz jego uzasadnienia, podkreślam, że wniosek taryfowy został zweryfikowany pozytywnie przez Pana Burmistrza pod kątem prawnym oraz uzasadnieniu ponoszonych kosztów.

Radny Mojżuk: dlaczego wyrzuciła Pani opłatę stałą?

Prezes PGKiM: na komisji wyjaśniłam dokładnie sprawę opłaty abonamentowej i decyzji spółki, zgodnie z rozporządzeniem to przedsiębiorstwo ustala rodzaj i strukturę taryfy. Z uwagi na kontrole zwykłe i niemożliwość przypisania ulokowania konkretnych kosztów obsługi tej opłaty oraz na podstawie analizy i struktury przedsiębiorstwa zdecydowaliśmy się stawkę opłaty abonamentowej znieść, co jest dopuszczalne przez prawo.

Radny Mojżuk: tylko dlaczego osoby, które przynoszą do spółki 400 tys. zł. i odczyt trwał u nich 4 dni, mówię tutaj o spółdzielni, i teraz biorąc pod uwagę poszczególnych mieszkańców domów jednorodzinnych, gdzie grono jest znacznie większe, koszty muszą być przełożone na tych mieszkańców gdzie odczyt zajmuje mało czasu.

Prezes PGKiM: Koszt związany z ulokowaniem i prowadzeniem tej opłaty abonamentowej spowodowałby wzrost tej opłaty. Do tej pory pobierana była opłata w wysokości 1,6 zł jednak kwota ta jest zbyt mała. W innych gminach wysokość opłaty abonamentowej to kwota od 6 zł do 10 zł, bo takie są koszty jej utrzymania i prowadzenia, dlatego podjęliśmy taka decyzję.

Wymiana wodomierzy jest planowa, ale trzeba pamiętać o kosztach, dlatego chciałabym to rozłożyć w czasie, żeby nie obciążyć przedsiębiorstwa bo w innym przypadku znacznie wzrosłaby cena wody. Jeśli chodzi o straty pochodzące z wody, to nowe wodomierze uniemożliwiają wykrycie kradzionej wody i nie jesteśmy w stanie tego sprawdzić, ale mimo tego straty wody nie wpływają na sprzedaż wody.

Radna Krzywicka: zakładając, że przyrost zużycia wody będzie, to w takiej sytuacji podwyżka ta nie będzie nam potrzebna.

Prezes PGKiM: wniosek taryfowy nie jest opracowywany na podstawie nadziei, ale na podstawie materiałów, dokumentacji księgowej i przepisów.

Pan Tadeusz Możejko: Pan Kierownik ref. BGK przeczytał projekt uchwały, w którym podana jest cena + VAT, mam pytanie ile to będzie kwotowo i czy cena się nie zmieni?

Prezes PGKiM: cena wody w Różanymstoku pozostaje bez zmian.

Przewodniczący zwrócił się do Radnych o przegłosowanie projektu uchwały. Za przyjęciem projektu uchwały oddano 1 głos, 11 przeciw i 1 głos wstrzymujący.

Uchwała nie została przyjęta.

e) zatwierdzenia taryf opłat za pobieraną wodę z urządzeń zaopatrzenia w wodę z terenu Gminy Dąbrowa Białostocka we wsi Stock, Nierośno, Sadowo, Jałówka, Zwierzyniec Wielki eksploatowanych przez Wodociągi Podlaskie spółka z o.o. Zaścianki, ul. Usługowa 6, 15-521 Białystok

Projekt uchwały w powyższej sprawie przedstawił p.o. Kierownika ref. BGK Pan Władysław Kalenik.

Uwag do projektu uchwały nie zgłoszono.

Przewodniczący obrad zwrócił się do Przewodniczących poszczególnych komisji z wnioskiem o zaopiniowanie projektu uchwały. Wszystkie komisje pozytywnie zaopiniowały projekt uchwały w powyższej sprawie.

Przewodniczący zwrócił się do Radnych o przegłosowanie projektu uchwały. Za przyjęciem głosowało 11 Radnych, 2 wstrzymało się od głosu. Uchwała została przyjęta większością głosów.

Uchwała Nr V/28/15 w sprawie zatwierdzenia taryf opłat za pobieraną wodę z urządzeń zaopatrzenia w wodę z terenu Gminy Dąbrowa Białostocka we wsi Stock, Nierośno, Sadowo, Jałówka, Zwierzyniec Wielki eksploatowanych przez Wodociągi Podlaskie spółka z o.o. Zaścianki, ul. Usługowa 6, 15-521 Białystok stanowi załącznik Nr 10 do protokołu.

Do punktu 8.

Przewodniczący obrad: pozwolę odnieść się do dwóch interpelacji zgłoszonych na dzisiejszej przez Radnego Jedlińskiego, pierwsze dotyczy spotkania w sprawie sytuacji SP ZOZ. Będzie to spotkanie robocze zamknięte, protokółowane. Druga sprawa dotyczy funduszu obywatelskiego, chcę zaprosić do współpracy nad jego tworzeniem Radnego Jedlińskiego.

Burmistrz udzielił odpowiedzi na interpelacje zgłoszone na poprzedniej sesji.

Radny Jedliński: proszę nie odbierać tego w sposób czepliwy, że moje interpelacje będą przytaczane, aż do momentu ich załatwienia.

Do punktu 9.

Przewodniczący obrad: po przeprowadzeniu konsultacji i nie przyjęciu uchwały w sprawie funduszu sołeckiego Rada do końca marca musi zająć swojej stanowisko, stąd prośba do Pani Skarbnik o przygotowanie stosownego projektu uchwały.

Przewodniczący obrad przekazał głos Pani Annie Sitek, przedstawicielce Kancelarii Radców Prawnych, która przedstawiła informację dotyczącą możliwości uzyskania zadośćuczynienia za poniesione straty w rolnictwie.

Radny Jedliński: podczas ostatnich wyborów samorządowych, kandydaci startujący, w swoich kampaniach wyborczych używali niepokojących terminów, zarzucając, że w urzędzie i radzie zawiązał się układ rządzący. Dlatego zwracam się z pytaniem do Burmistrza i Przewodniczącego, czy po wygranych wyborach i objęciu stanowisk stwierdzili Panowie, że w urzędzie i starej radzie istniał układ lub mafia?

Przewodniczący obrad: Komitet, którego jestem reprezentantem nigdy nie używał takich określeń w stosunku do innych komitetów i kandydatów.

Burmistrz: ze swojej strony mogę również zapewnić, że nigdy nie używałem żadnych określeń tego typu w stosunku do swoich poprzedników.

Radny Jedliński: Pytanie brzmiało czy po odjęciu stanowisk stwierdzili Panowie, że w urzędzie i starej radzie istniał układ lub mafia?

Przewodniczący obrad: nie.

Burmistrz: nie

Z uwagi na wyczerpanie porządku obrad V sesji, Przewodniczący zamknął obrady o godz. 12:44.

PRZEWODNICZĄCY RADY MIEJSKIEJ

mgr Jarosław Budnik

Protokół sporządziła

Kondracka Justyna

Metryka strony

Udostępniający: Gmina Dąbrowa Białostocka

Wytwarzający/odpowiadający: Justyna Kondracka

Wprowadzający: Justyna Kondracka

Data modyfikacji: 2015-04-02

Opublikował: Justyna Kondracka

Data publikacji: 2015-04-02