Protokół Nr 4
PROTOKÓŁ NR IV/14
z obrad IV sesji Rady Miejskiej w Dąbrowie Białostockiej
z dnia 30 grudnia 2014 roku
Obrady sesji odbyły się w Sali Konferencyjnej Urzędu Miejskiego w Dąbrowie Białostockiej.
Protokół z posiedzenia sporządziła Marcińczyk Anna – pracownik Urzędu.
Obrady otworzył o godz. 10:00 i poprowadził Przewodniczący Rady Miejskiej – Jarosław Budnik.
Przewodniczący obrad na podstawie listy obecności stwierdził, że obrady są prawomocne i bierze w nich udział 15 Radnych.
Przewodniczący obrad poinformował zebranych, żeby w porządku obrad zmienić kolejność punktów. Po przyjęciu protokółu z sesji wstawić punkt „Zgłaszanie interpelacji przez Radnych”.
Zwrócił się do Radnych o przyjęcie zmian do porządku obrad. Za przyjęciem głosowało 15 Radnych. Porządek obrad przedstawia się następująco:
- Przyjęcie protokółu z obrad III sesji Rady Miejskiej.
- Zgłaszanie interpelacji przez Radnych.
- Rozpatrzenie i przyjęcie uchwał w sprawie:
a) zmian w budżecie na 2014 rok,
b) przyjęcia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz przeciwdziałania narkomanii na rok 2015,
c) ustalenia dnia i godzin przyjęć obywateli w sprawach skarg i wniosków przez Przewodniczącego Rady,
- Przyjęcie planów pracy Komisji Rady na 2015 rok.
- Przyjęcie planu pracy Rady Miejskiej w Dąbrowie Białostockiej na 2015 rok.
- Odpowiedzi na interpelacje zgłoszone na poprzednich sesjach.
- Wnioski i sprawy różne.
Do punku 1.
Przewodniczący obrad zwrócił się do Radnych o przyjęcie protokołów z obrad III sesji Rady Miejskiej, które były wyłożone do wglądu w Biurze Rady. Do tej pory nie wpłynęły uwagi co do treści protokołów. Za przyjęciem głosowało 15 Radnych.
Do punktu 2.
Zgłaszanie interpelacji przez Radnych:
Radny Jedliński: czy Pan Burmistrz odniesie się do interpelacji zgłoszonych na poprzedniej sesji?
Burmistrz odpowiedział, że na część interpelacji udzielił odpowiedzi na bieżąco.
Radna Raducha:
- remont drogi długości 2 km między Ostrowiem a Harasimowiczami.
Burmistrz:wniosek został przekazany do Referatu Budownictwa i planujemy ujęcie tego zadania do budżetu gminy.
- remont świetlicy wiejskiej w Ostrowiu i zabezpieczenie dachu przed zaciekaniem.
Burmistrz:przeanalizujemy w jaki sposób można zabezpieczyć dach na okres zimowy a naprawę zacząć na wiosnę.
- ustawienie znaku informującego gdzie zaczynają się kolonie Ostrowie.
Pan Kalenik Ref. BGK: taki wniosek był już zgłaszany w poprzedniej kadencji. Sprawdzimy zasadność wniosku i ustawimy znaki.
Radny Szachułowicz:
- wycięcie drzew (2 topole) na drodze Harasimowicze – Ostrowie.
Pan Kalenik: sprawdzimy w czyim zarządzie jest droga, przy której znajdują się drzewa.
Radna Krzywicka: naprawa chodnika przy sklepie „Lewiatan” przy parku.
Burmistrz: wykonanie zadania należy do właściciela nieruchomości. Rozpatrzymy w jaki sposób podejść do tego zadania, czy jako kompleksowa przebudowa centrum miasta, czy jako remont budynku Nr 1.
Radna Adamowicz: do Rady wpłynęło podanie o zmianie obwodu szkoły z Kamiennej Nowej do Dąbrowy.
Burmistrz: odbędzie się spotkanie z Dyrektorami Szkół w kwestii dowożenia uczniów i poruszymy także temat zmiany obwodu szkoły. Jest to sprawa delikatna, gdyż z dowożeniem wiąże się odpłatność. Takie zmiany można podjąć dopiero na początku nowego roku szkolnego, czyli od września.
Do punktu 3.
Rozpatrzenie projektów i podjęcie uchwał w sprawie:
a) zmian w budżecie gminy na 2014 rok.
Projekt uchwały w powyższej sprawie przedstawiła Skarbnik Gminy Czarniecka Ewa. Uwag do projektu uchwały nie zgłoszono.
Przewodniczący obrad zwrócił się do Przewodniczących poszczególnych komisji z wnioskiem o zaopiniowanie projektu uchwały. Wszystkie komisje pozytywnie zaopiniowały projekt uchwały w powyższej sprawie.
Przewodniczący zwrócił się do Radnych o przegłosowanie projektu uchwały. Za przyjęciem głosowało 15 Radnych. Uchwała została przyjęta jednogłośnie.
Uchwała Nr IV/21/14 w sprawie zmian w budżecie gminy na 2014 rokstanowi załącznik Nr 1 do protokółu.
b) Przyjęcia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz przeciwdziałania narkomanii na 2015 rok
Sekretarz Gminy Leszek Kiejko przedstawił stosowny projekt uchwały. Uwag do projektu uchwały nie zgłoszono.
Przewodniczący obrad zwrócił się do Przewodniczących poszczególnych komisji z wnioskiem o zaopiniowanie projektu uchwały. Wszystkie komisje pozytywnie zaopiniowały projekt uchwały w powyższej sprawie.
Przewodniczący zwrócił się do Radnych o przegłosowanie projektu uchwały. Za przyjęciem głosowało 15 Radnych. Uchwała została przyjęta jednogłośnie.
Uchwała Nr IV/22/14 w sprawie przyjęcia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz przeciwdziałania narkomanii na rok 2015 stanowi załącznik Nr 2 do protokółu.
c) ustalenia dni i godzin przyjęć obywateli w sprawach skarg i wniosków przez Przewodniczącego Rady
Przewodniczący Rady przedstawił stosowny projekt uchwały. Uwag do projektu uchwały nie zgłoszono.
Przewodniczący obrad zwrócił się do Przewodniczących poszczególnych komisji z wnioskiem o zaopiniowanie projektu uchwały. Wszystkie komisje pozytywnie zaopiniowały projekt uchwały w powyższej sprawie.
Przewodniczący zwrócił się do Radnych o przegłosowanie projektu uchwały. Za przyjęciem głosowało 15 Radnych. Uchwała została przyjęta jednogłośnie.
Uchwała Nr IV/23/14 w sprawie dni i godzin przyjęć obywateli w sprawach skarg i wniosków przez Przewodniczącego Rady stanowi załącznik Nr 3 do protokółu.
Przewodniczący Rady poinformował zebranych, że dyżur pełnić będzie również Wiceprzewodniczący Rady Stanisław Grajewski w każdy wtorek w godz. 8:30 – 9:30.
Do punktu 4.
Plan pracy Komisji Rewizyjnej na 2015 rok przedstawił Przewodniczący Paweł Mojżuk.
Przewodniczący obrad zwrócił się do Radnych z zapytaniem, czy są uwagi do planu pracy. Uwag nie zgłoszono.
Przewodniczący zarządził głosowanie. Za pozytywnym przyjęciem planu pracy głosowało 15 Radych. Plan pracy został przyjęty jednogłośnie.
Plan pracy Komisji Rewizyjnej stanowi załącznik Nr 4 do protokołu.
Plan pracy Spraw Społecznych i Przestrzegania Prawa na 2015 rok przedstawiła Przewodnicząca Elżbieta Adamowicz.
Przewodniczący obrad zwrócił się do Radnych z zapytaniem, czy są uwagi do planu pracy. Uwag nie zgłoszono.
Przewodniczący zarządził głosowanie. Za pozytywnym przyjęciem planu pracy głosowało 15 Radych. Plan pracy został przyjęty jednogłośnie.
Plan pracy Komisji Spraw Społecznych i Przestrzegania Prawa stanowi załącznik Nr 5 do protokołu.
Plan pracy Komisji Gospodarczo - Finansowej na 2015 rok przedstawiła Przewodnicząca Beata Krzywicka.
Przewodniczący obrad zwrócił się do Radnych z zapytaniem, czy są uwagi do planu pracy. Uwag nie zgłoszono.
Przewodniczący zarządził głosowanie. Za pozytywnym przyjęciem planu pracy głosowało 15 Radych. Plan pracy został przyjęty jednogłośnie.
Plan pracy Komisji Gospodarczo - Finansowej stanowi załącznik Nr 6 do protokołu.
Do punktu 5.
Plan pracy Rady Miejskiej na 2015 rok przedstawił Przewodniczący Jarosław Budnik.
Przewodniczący obrad zwrócił się do Radnych z zapytaniem, czy są uwagi do planu pracy. Uwag nie zgłoszono.
Przewodniczący zarządził głosowanie. Za pozytywnym przyjęciem planu pracy głosowało 15 Radych. Plan pracy został przyjęty jednogłośnie.
Plan pracy Rady Miejskiej stanowi załącznik Nr 7 do protokołu.
Do punktu 6.
Burmistrz udzielił odpowiedzi na interpelacje zgłoszone na poprzedniej sesji.
- znak przy Biedronce – wystosowano pismo do właściciela nieruchomości odnośnie poprawienia znaku i pomalowania pasów.
- posesja w Jasionówce – wystosowano pismo do właściciela posesji o jej uporządkowanie.
Do punktu 7.
Wnioski i sprawy różne:
Radny Jedliński:
- czy są prowadzone prace nad planowanym funduszem obywatelskim, czy uzyskamy jakieś informacje na ten temat?
Przewodniczący obrad: prace jeszcze się nie rozpoczęły. Radni będą na bieżąco informowani o postępach w jego tworzeniu.
Radny Grajewski: poinformował, że dyżur będzie pełnił jako Radny Rady Miejskiej, radny Podlaskiej Izby Rolniczej i Radny Doradztwa Rolniczego.
Przewodniczący obrad: planowane jest stworzenie strategii rozwoju przez Fundację Biebrzańską. 20 stycznia odbędzie się spotkanie.
Z uwagi na wyczerpanie porządku obrad IV sesji, Przewodniczący zamknął obrady o godz. 10:50.
PRZEWODNICZĄCY RADY MIEJSKIEJ
mgr Jarosław Budnik
Protokół sporządziła
Marcińczyk Anna
Metryka strony