OGŁOSZENIE o zamówieniu na dostawę zrębki drzewnej do celów energetycznych do kotłowni w Różanymstoku na sezon grzewczy 2023/2024_z dnia 14.07.2023
Dąbrowa Białostocka, dnia 14.07.2023 r.
OGŁOSZENIE o zamówieniu na dostawę zrębki drzewnej do celów energetycznych do kotłowni w Różanymstoku na sezon grzewczy 2023/2024
- Nazwa i adres zamawiającego:
Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej Spółka z o.o.
16-200 Dąbrowa Białostocka, ul. Generała Sulika 1,
tel. 85 7121201, www.pgkm-dabrowa.pl , e-mail pgkmdb@poczta.onet.pl
- Tryb udzielenia zamówienia.
Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego sektorowego na dostawy w oparciu o „Regulamin Udzielania Zamówień Sektorowych na dostawy, usługi i roboty budowlane przez Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej Sp. z o.o. w Dąbrowie Białostockiej” .
- Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia.
Przedmiotem zamówienia jest dostawa opału w postaci zrębki drzewnej do kotłowni w Różanymstoku na sezon grzewczy 2023/2024 w ilości 1700 metrów przestrzennych.
- Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia:
Zrębka drzewna ( z wykluczeniem udziału igliwia i listowia, niezanieczyszczona śniegiem, lodem, ziemią, piaskiem itp.) o następujących parametrach:
- granulometria 50 mm x 30 mm x 10 mm,
- wilgotność do 45% w partii dostarczonej zrębki,
- minimalna wartość opałowa 9500 kJ/kg.
- Termin wykonania zamówienia:
Termin realizacji zamówienia wg. harmonogramu dostaw: od 01.11.2023 r. do 31.03.2024 r.
- Szczegółowe informacje dotyczące przedmiotu zamówienia, terminu wykonania zamówienia, dokumentów jakie należy przedłożyć w celu spełnienia warunków udziału w postepowaniu , sposobu przygotowania oferty, wymaganego wadium, okresu związania ofertą, kryterium wyboru najkorzystniejszej oferty znajdują się w Specyfikacji Warunków Zamówienia (SWZ) dostępnej na stronie Zamawiającego : www.pgkm-dabrowa.pl w zakładce Przetargi.
- Miejsce i termin składania i otwarcia ofert.
Oferty należy składać w siedzibie Zamawiającego w Dąbrowie Białostockiej , ul. Generała Sulika 1, powiat sokólski, woj. podlaskie, w pokoju nr 1 w terminie do dnia 25.07.2023 r. do godziny 10.00.
Otwarcie ofert jest jawne i nastąpi w dniu 25.07.2023 r. o godz. 10.10. w siedzibie Zamawiającego w pokoju nr 2.
PRZETARG NIEOGRANICZONY SEKTOROWY NA DOSTAWĘ ZRĘBKI DRZEWNEJ DO CELÓW ENERGETYCZNYCH DO KOTŁOWNI W RÓŻANYMSTOKU NA SEZON GRZEWCZY 2023/2024
SPECYFIKACJA WARUNKÓW ZAMÓWIENIA (SWZ)
1.NAZWA I ADRES ZAMAWIAJĄCEGO
Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej Spółka z o.o.
16-200 Dabrowa Białostocka, ul. Generała Sulika 1,
Regon: 050214794 , NIP: 545-000-05-11
tel. 85 7121 201,
e-mail : pgkmdb@poczta.onet.pl
2.TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego sektorowego na dostawy w oparciu o „Regulamin Udzielania Zamówień Sektorowych na dostawy, usługi i roboty budowlane przez Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej Sp. z o.o. w Dąbrowie Białostockiej”.
3.PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
3.1.Przedmiotem zamówienia jest dostawa opału w postaci zrębki drzewnej do kotłowni
w Różanymstoku na sezon grzewczy 2023/2024.
3.2.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia: zrębka drzewna (z wykluczeniem udziału igliwia i listowia , niezanieczyszczona śniegiem, lodem, ziemią, piaskiem itp. ) w ilości 1700 metrów przestrzennych o następujących parametrach:
- granulometria 50 mm x 30 mm x 10 mm,
- wilgotność do 45 % w partii dostarczonej zrębki,
- minimalna wartość opałowa 9.500 kJ/kg.
4.TERMIN I SPOSÓB WYKONANIA ZAMÓWIENIA
4.1. Termin wykonania zamówienia określa poniższy harmonogram dostaw:
DOSTAWY |
|
TERMIN |
CAŁKOWITA ILOŚĆ DOSTARCZONEGO OPAŁU [ mp ] |
01.11.2023 r. – 30.11.2023 r. |
200 mp. |
01.12.2023 r. - 31.12.2023 r. |
300 mp. |
01.01.2024 r. - 31.01.2024 r. |
500 mp. |
01.02.2024 r. - 29.02.2024 r. |
500 mp. |
01.03.2024 r. – 31.03.2024 r. |
200 mp. |
4.2. Dostawy realizowane będą transportem samowyładowczym, umożliwiającym dokonanie
obmiaru dostarczanego opału.
5.WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA
OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
5.1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki
określone w niniejszej specyfikacji.
5.2. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu będzie dokonywana metodą ;
spełnia lub nie spełnia , w oparciu o dokumenty , oświadczenia i inne materiały
dołączone do oferty. Wykonawcy nie spełniający powyższych warunków zostaną
przez zamawiającego wykluczeni z niniejszego postępowania a ich oferty zostaną
uznane za odrzucone.
6.WYKAZ OŚWIADCZEŃ I DOKUMENTÓW JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ
WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW
UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
6.1. Celem potwierdzenia spełnienia warunków stawianych wykonawcom przez
zamawiającego oraz dla uznania formalnej poprawności , oferta musi zawierać
następujące dokumenty :
- wypełniony i podpisany formularz oferty – Załącznik nr 1 do SWZ ;
- wypełnione i podpisane oświadczenie - Załącznik nr 2 do SWZ ;
- c) aktualny na dzień składania ofert dokument ( wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy
przed upływem terminu składania ofert ) dopuszczający wykonawcę do obrotu
prawnego w zakresie objętym zamówieniem ( odpis z właściwego rejestru lub
zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej );
d) aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika Urzędu Skarbowego potwierdzające,
że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał
przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności
lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawione
nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert;
- e) aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych potwierdzającego , że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie , że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożeni na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu
składania ofert;
f)informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej
wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy,
wystawioną nie wcześniej niż 1 miesiąc przed upływem terminu składania ofert;
g)wykaz pojazdów samochodowych i sprzętu do wykonania zadania, którymi dysponuje
wykonawca, a w przypadku gdy wykonawca nie jest właścicielem tych pojazdów
dokument stwierdzający prawo do dysponowania nimi – Załącznik nr 3 do SWZ;
h)potwierdzenie Kontrahenta, że stosuje się do przepisów prawa wprowadzających sankcje, w tym w szczególności nie współpracuje z podmiotami, czy też w zakresie, które są tymi sankcjami objęte – Załącznik nr 4 do SWZ;
- i) wykaz podmiotów, do których Wykonawca dostarczał ( dostarcza ) zrębkę drzewną w ostatnich trzech latach wraz z referencjami;
- j) opłaconą polisę odpowiedzialności cywilnej na czas wykonania zamówienia obejmująca swym zakresem ochronę nienależytego wykonania umowy z sumą gwarancyjną na minimum 200 000,00 zł. ( słownie: dwieście tysięcy złotych).
- k) dowód wniesienia wadium.
6.2. Dokumenty o których mowa mogą być przedstawione w formie oryginału lub
kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę.
7.OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERTY
7.1. Oferta powinna składać się z następujących dokumentów:
- a) druk oferty ( Załącznik nr 1 do SWZ ),
- b) druk oświadczenia ( Załącznik nr 2 do SWZ ),
- c) dokumenty z pkt. 6.1. c - f , i – j ,
- d) wykaz pojazdów i sprzętu ( Załącznik nr 3 do SWZ ),
- e) potwierdzenie Kontrahenta ( Załącznik nr 4 do SWZ ),
- g) dowód wniesienia wadium.
7.2. Wszystkie strony oferty powinny być ponumerowane i trwale zszyte. W treści
oferty powinna znajdować się informacja z ilu stron składa się dokument.
7.3. Oferta powinna być sporządzona w języku polskim
7.4. Oferta oraz wszystkie załączniki wymagają podpisu osób uprawnionych do
reprezentowania firmy, zgodnie z ustawowymi wymaganiami.
7.5. Oferta powinna być precyzyjna ( nie może zawierać rozwiązań alternatywnych ),zawierać
tylko dane wymagane przez zamawiającego.
7.6. Oferta powinna zawierać cenę netto + VAT łącznie z transportem na plac magazynowy
kotłowni w Różanymstoku za 1 metr przestrzenny zrębki drzewnej.
7.7. Cena oferty musi być podana cyfrowo i słownie z wyodrębnieniem podatku VAT.
7.8. Każdy oferent może złożyć tylko jedną ofertę. Oferent , który przedłoży więcej niż
jedną ofertę zostanie wyłączony z postępowania.
7.9. Ofertę składa się w jednym egzemplarzu.
7.10. Oferta nie może zawierać żadnych poprawek w tekście.
7.11. Oferta powinna być tak opakowana aby nie można było zapoznać się z jej treścią
przed terminem otwarcia.
7.12.Wykonawca winien umieścić ofertę w kopercie zaadresowanej do zamawiającego,
która będzie posiadać następujące oznaczenia: „Oferta na dostawę zrębki drzewnej na sezon 2023/2024”, a kopertę opatrzyć pieczęcią adresową wykonawcy.
7.13.Ofertę można wycofać tylko przed terminem składnia ofert. W tym celu wykonawca
zwróci się pisemnie do zamawiającego.
7.14.Oferenci ponoszą wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem ofert.
8.WYMAGANIA DOTYCZĄCE WADIUM
8.1. Wykonawca przystępujący do przetargu winien wnieść wadium w wysokości 6.000 złotych
( słownie: sześć tysięcy złotych ) przed terminem składania ofert.
8.2. Wykonawca wnosi wadium w pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy zamawiającego
w BANK PEKAO S.A. O/Dąbrowa Białostocka 46 1240 5888 1111 0000 5727 3637.
8.3.Za termin wniesienia wadium w formie przelewu pieniężnego przyjmuje się termin uznania na
na rachunku zamawiającego.
8.4. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami , jeżeli wykonawca, którego oferta
została wybrana:
- odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach
określonych w ofercie;
- zawarcie umowy w sprawie zamówienia stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.
9.MIEJSCE ORAZ TERMIN SKŁADANIA I OTWARCIA OFERT
9.1. Oferty należy składać w siedzibie Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej
i Mieszkaniowej Spółce z o.o. w Dąbrowie Białostockiej ul. Gen. Sulika 1
16-200 Dąbrowa Białostocka , w terminie do dnia 25.07.2023 r. do godziny 10.00 .
9.2. Oferty otrzymane po terminie składania ofert zostaną zwrócone wykonawcom bez
otwierania.
9.3. Ofertę należy złożyć w zamkniętej kopercie zapieczętowanej w sposób gwarantujący
zachowanie w poufności jej treści oraz zabezpieczający jej nienaruszalność do terminu
otwarcia ofert, zaadresowanej do zamawiającego , która będzie posiadać następujące
oznaczenie „Oferta na dostawę zrębki drzewnej na sezon grzewczy 2023/2024” , a kopertę opatrzyć pieczęcią adresową wykonawcy.
9.4.Wykonawca może wprowadzić zmiany lub wycofać złożoną przez siebie ofertę
tylko przed terminem składania ofert. W tym celu wykonawca zwróci się pisemnie
do zamawiającego.
9.5. Oferta dostarczona po terminie zostanie zwrócona wykonawcy bez otwierania.
9.6. Otwarcie ofert jest jawne i nastąpi w dniu 25.07.2023 r. o godzinie 10.10 w siedzibie
zamawiającego w Dąbrowie Białostockiej , ul. Gen. Sulika 1, pokój nr. 2.
9.7. Bezpośrednio przed otwarciem ofert zamawiający poda kwotę , jaką może przeznaczyć
na sfinansowanie zamówienia.
9.8. Podczas otwarcia ofert zamawiający poda nazwy i adresy wykonawców, a także
informacje dotyczące ceny.
9.9.Informacje, o których mowa powyżej zamawiający przekaże niezwłocznie
wykonawcom, którzy nie byli obecni przy otwarciu ofert , na ich wniosek.
9.10. Brak kompletu dokumentów lub złożenie dokumentów w niewłaściwej formie,
określonej w Specyfikacji Warunków Zamówienia ,spowoduje odrzucenie
oferty.
10.TERMIN ZWIĄZANIA OFERTĄ
10.1.Termin związania ofertą wynosi 20 dni licząc od upływu terminu do składania ofert.
11.OPIS SPOSOBU OBLICZANIA CENY
11.1. Cena oferty będzie obliczona jako iloczyn ceny jednostkowej i ilości:
( cena brutto 1 mp. zrębki drzewnej x 1700 mp. ) = cena brutto oferty.
12.OPIS KRYTERIÓW , KTÓRYMI ZAMAWIAJĄCY BĘDZIE SIĘ KIEROWAŁ PRZY
WYBORZE OFERTY I SPOSÓB OCENY OFERT
12.1. Jedynym kryterium, którym będzie kierował się zamawiający przy wyborze
najkorzystniejszej oferty będzie cena, obliczona zgodnie z punktem 11.1.
12.2. Zamawiający udzieli zamówienia wykonawcy, którego oferta zawiera najniższą cenę.
13.WYMAGANIA DOTYCZĄCE NALEŻYTEGO WYKONANIA UMOWY
13.1. Zamawiający będzie żądał od Wykonawcy zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 5% wartości całkowitej oferowanej dostawy.
14.INFORMACJE DODATKOWE
14.1. Osobą upoważnioną do kontaktowania się z oferentami jest :
Andrzej Giełażyn, kontakt tel. (85) 7 121 201 w dni robocze w godzinach
07.00 – 15.00 , Dąbrowa Białostocka , ul. Gen. Sulika 1.
14.2. Zamawiający zastrzega sobie prawo unieważnienia przetargu w przypadku wystąpienia
istotnych zmian okoliczności powodujących , że prowadzenie postępowania
lub wykonanie zamówienia nie leży w interesie publicznym, czego nie można było
wcześniej przewidzieć , a także gdy cena najkorzystniejszej oferty przewyższa
kwotę , którą zamawiający może przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.
14.3. O unieważnieniu postępowania zamawiający zawiadomi wszystkich wykonawców ,
którzy ubiegali się o udzielenie zamówienia.
ZAŁĄCZNIKI :
- Formularz oferty – Załącznik Nr 1.
- Druk oświadczenia – Załącznik Nr 2.
- Wykaz pojazdów i sprzętu – Załącznik Nr 3.
- Potwierdzenie Kontrahenta – Załącznik Nr 4.
- Wzór umowy.
Dąbrowa Białostocka, dnia 26.07.2023 r.
Zawiadomienie o wyborze najkorzystniejszej oferty na dostawę zrębki drzewnej do celów energetycznych do kotłowni w Różanymstoku na sezon grzewczy 2023/2024
Działając na podstawie § 64 ust.1 pkt.1 Regulaminu udzielania zamówień sektorowych na dostawy, usługi i roboty budowlane przez Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej Spółkę z o.o. w Dąbrowie Białostockiej , Zamawiający informuje, że w prowadzonym postępowaniu prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego ogłoszonego 14.07.2023 r. wybrano do realizacji zamówienia najkorzystniejszą ofertę złożoną przez:
Zakład Usług Leśnych „ACER” Jarosław Harmuszkiewicz, Gruszki 19, 16-326 Płaska, który złożył ofertę dostawy 1700 mp. zrębki drzewnej za cenę brutto 267 648,00 zł.
W prowadzonym postępowaniu złożono 2 oferty , które nie podlegały odrzuceniu.
Nazwy Wykonawców, cenę jednostkową netto i wartość złożonych przez nich ofert zestawiono w poniższej tabeli, w kolejności ich wpływania.
Nr oferty |
Nazwa i adres wykonawcy |
Wielkość dostawy [mp] |
Cena netto [zł/mp] |
Wartość oferty brutto [ zł ] |
1 |
„SUCCESS” Spółka z o.o. ul. Gustawa Morcinka 8 , 16-001 Kleosin |
1 700 |
150,00 |
313 650,00 |
2 |
Zakład Usług Leśnych „ACER” Jarosław Harmuszkiewicz Gruszki 19 , 16-326 Płaska |
1 700 |
128,00 |
267 648,00 |
Uzasadnienie: Wybrana oferta złożona przez Zakład Usług Leśnych „ACER” Jarosław Harmuszkiewicz, Gruszki 19, 16-326 Płaska , spełnia warunki określone przez Zamawiającego podane w ogłoszeniu o przetargu i jest najkorzystniejsza – zawiera najniższą cenę.
Metryka strony