Zameldowanie na pobyt stały lub czasowy cudzoziemca
Nazwa usługi
|
Zameldowanie na pobyt stały lub czasowy cudzoziemca. |
Wymagane dokumenty
|
1. Wypełniony formularz zgłoszenia zameldowania na pobyt stały lub czasowy 2. Do zameldowania na pobyt stały: Cudzoziemiec niebędący obywatelem państwa członkowskiego UE: lub zezwolenia na pobyt rezydenta długoterminowego Wspólnot Europejskich lub statusu uchodźcy lub zgody na pobyt tolerowany), lub - zezwolenie na osiedlenie się, lub - zezwolenie na pobyt rezydenta długoterminowego Wspólnot Europejskich, lub - decyzja o nadaniu statusu uchodźcy w RP, lub - decyzja o udzieleniu zgody na pobyt tolerowany. Obywatel państwa członkowskiego Unii Europejskiej: Członek rodziny obywatela państwa członkowskiego UE, niebędący obywatelem państwa członkowskiego UE: Do zameldowania na pobyt czasowy: Cudzoziemiec niebędący obywatelem państwa członkowskiego UE: lub - tymczasowe zaświadczenie tożsamości cudzoziemca, lub - karta pobytu, lub - zezwolenie na zamieszkanie na czas oznaczony, lub - zezwolenie na osiedlenie się, lub - zezwolenie na pobyt rezydenta długoterminowego Wspólnot Europejskich, lub - decyzja o udzieleniu zgody na pobyt tolerowany lub o nadaniu statusu uchodźcy w RP. b) ważny paszport. Obywatele państwa członkowskiego Unii Europejskiej: Członek rodziny obywatela państwa członkowskiego UE, niebędący obywatelem państwa członkowskiego UE: 3. Przy zameldowaniu na pobyt stały lub pobyt czasowy ponad 3 miesiące najemca (najemcy), osoba, której przysługuje spółdzielcze prawo do lokalu, lub właściciel (współwłaściciele) lokalu jest obowiązany potwierdzić czytelnym podpisem na formularzu zgłoszenia fakt pobytu osoby zgłaszającej pobyt stały lub czasowy ponad 3 miesiące, przedłożyć do wglądu dokument zaświadczający o tytule prawnym do lokalu (oryginał) oraz dokument stwierdzający tożsamość. W przypadku nowo wybudowanego domu należy okazać dokument o odbiorze budynku i zawiadomienie o nadaniu mu numeru. |
Wysokość opłaty skarbowej
|
Czynności zgłoszenia zameldowania i wymeldowania nie podlegają opłacie skarbowej |
Uwagi |
1. Wymeldowania z dotychczasowego miejsca pobytu stałego lub czasowego trwającego ponad 3 miesiące można dokonać podczas zameldowania w nowym miejscu pobytu, wskazując adres dotychczasowego miejsca pobytu, z którego ma nastąpić wymeldowanie. Wymeldowanie następuje na podstawie formularza zgłoszenia pobytu stałego lub formularza zgłoszenia pobytu czasowego trwającego ponad 3 miesiące. 2. Zameldowania na pobyt czasowy trwający do 3 miesięcy cudzoziemiec niebędący obywatelem państwa członkowskiego Unii Europejskiej i niebędący członkiem rodziny obywatela państwa członkowskiego Unii Europejskiej dokonuje ustnie w organie gminy, w obecności właściciela lub innego podmiotu dysponującego tytułem prawnym do lokalu, oraz przedstawiając dokument pozwalający na ustalenie tożsamości. Efekt załatwienia sprawy Wnioskodawca otrzymuje potwierdzenie zameldowania na pobyt stały (ważne 2 miesiące) lub czasowy. Wniosek można złożyć:
Cudzoziemiec będący obywatelem państwa członkowskiego Unii Europejskiej, obywatelem państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) — strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym lub obywatelem Konfederacji Szwajcarskiej, przebywający na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, jest obowiązany zameldować się w miejscu pobytu stałego lub czasowego trwającego ponad 3 miesiące najpóźniej w 30. dniu, licząc od dnia przybycia do tego miejsca. Członek rodziny cudzoziemca, o którym mowa wyżej, niebędący obywatelem państwa członkowskiego Unii Europejskiej, obywatelem państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) — strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym lub obywatelem Konfederacji Szwajcarskiej, jest obowiązany zameldować się w miejscu pobytu stałego lub czasowego trwającego ponad 3 miesiące najpóźniej w 30. dniu, licząc od dnia przybycia do tego miejsca. Cudzoziemiec niewymieniony wyżej, przebywający na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, jest obowiązany zameldować się w miejscu pobytu stałego lub czasowego trwającego do 3 miesięcy albo trwającego ponad 3 miesiące najpóźniej w 4. dniu, licząc od dnia przybycia do tego miejsca, chyba że jego pobyt na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej nie przekracza 14 dni. |
Podstawa prawna
|
1. Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (t.j. Dz. U z 2022 r., poz. 1191 z późn. zm.). 2. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 grudnia 2017 r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (t.j. Dz. U. z 2022 r., poz. 2070 z późn. zm.). 3. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (tekst jednolity Dz. U. z 2023 r., poz. 2111 z późn. zm.). 4. Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2019 r., poz. 1781). |
Tryb odwoławczy
|
|
Termin realizacji
|
W dniu zgłoszenia się do Urzędu. zameldowania dokonuje się niezwłocznie w obecności wnioskodawcy. |
Komórka organizacyjna lub stanowisko załatwiające sprawę |
Referat Spraw Obywatelskich |
Nr pokoju |
12 |
Nr telefonu |
tel. 7121100 wew. 132 |
Informacje dodatkowe
|
|
Wzory wniosków |
W załączniku |
Metryka strony