Wymeldowanie lub uchylenie zameldowania w drodze decyzji administracyjnej

 

Nazwa usługi

 

Wymeldowanie lub uchylenie zameldowania w drodze decyzji administracyjnej

 

Wymagane dokumenty

 

Wnioskodawca ubiegający się o wymeldowanie osoby nie przebywającej w miejscu zameldowania lub ubiegający się o uchylenie czynności materialno-technicznej polegającej na zameldowaniu powinien złożyć:

1. Podanie z wyjaśnieniem czasu i okoliczności opuszczenia mieszkania lub z żądaniem anulowania zameldowania jeżeli zameldowanie nastąpiło, a osoba zameldowana w lokalu nie zamieszkała.

2. Dowód wpłaty z tytułu opłaty skarbowej za dokonanie czynności urzędowej.

3. Oryginały dokumentów potwierdzających fakty opisane w podaniu (np. tytuł prawny do lokalu lub nieruchomości, sentencję wyroku rozwodowego, wyrok orzekający eksmisję, itp.), których kserokopię należy dołączyć do podania.

 

Wysokość opłaty skarbowej

 

Wpłaty z tytułu opłaty skarbowej za wydanie decyzji administracyjnej należy dokonać przed wydaniem decyzji.

- opłata skarbowa 10 zł

- Opłata skarbowa za złożone pełnomocnictwo 17 zł

Uwagi

1. Formalności załatwia osoba zainteresowana wymeldowaniem lub uchyleniem czynności materialno-technicznej zameldowania albo osoba posiadająca pełnomocnictwo udzielone na piśmie.

2. W trakcie postępowania o wymeldowanie badana jest przesłanka dobrowolnego i trwałego opuszczenia lokalu.

3. W przypadku gdy czynność zameldowania została dokonana bez spełnienia przesłanki zamieszkiwania w lokalu organ wszczyna postępowanie o uchylenie tej czynności i bada czy zamieszkanie nastąpiło czy też nie.

4. W wyniku przeprowadzonego postępowania, po jego zakończeniu zostanie wydana stosowna decyzja.

 

Podstawa prawna

 

1. Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (t.j. Dz. U z 2022 r., poz. 1191 z późn. zm.).

2. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 grudnia 2017 r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (t.j. Dz. U. z 2022 r., poz. 2070 z późn. zm.).

3. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (tekst jednolity Dz. U. z 2022 r., poz. 2142 z późn. zm.).

 

Tryb odwoławczy

 

Od decyzji przysługuje stronie prawo wniesienia odwołania do Wojewody Podlaskiego w terminie 14 dni od daty jej doręczenia, za pośrednictwem organu który wydał decyzję.

 

Termin realizacji

 

2 miesiące od daty złożenia wymaganych dokumentów z możliwością przedłużenia terminu w trybie art. 36 KPA z przyczyn niezależnych od organu orzekającego.

Komórka organizacyjna lub stanowisko załatwiające sprawę

 

Referat Spraw Obywatelskich

               

Nr pokoju

12

Nr telefonu

tel. 7121100 wew. 132

 

Informacje dodatkowe

 

Efekt załatwienia sprawy:

Po złożeniu podania przeprowadza się szczegółowe postępowanie wyjaśniające, polegające m.in. na przesłuchaniu stron i świadków wskazanych przez strony lub wezwanych z urzędu, ustaleniach dokonanych przez organy Policji, , Biuro Informacyjne Krajowego Rejestru Karnego, organy paszportowe, przeprowadzeniu rozprawy administracyjnej, wizji lokalnych.

Po zakończeniu postępowania zostaje wydana stosowna decyzja.

Wniosek można złożyć:

  • listownie - na podany wyżej adres
  • osobiście
  • inny (Pełnomocnik)

Wzory wniosków

 Nie dotyczy

Metryka strony

Udostępniający: Gmina Dąbrowa Białostocka

Wytwarzający/odpowiadający: Andrzej Karwowski

Data wytworzenia: 2021-06-21

Wprowadzający: Justyna Kondracka

Data modyfikacji: 2023-05-23

Opublikował: Justyna Kondracka

Data publikacji: 2014-06-03