Wymeldowanie lub uchylenie zameldowania w drodze decyzji administracyjnej
Nazwa usługi
|
Wymeldowanie lub uchylenie zameldowania w drodze decyzji administracyjnej |
Wymagane dokumenty
|
Wnioskodawca ubiegający się o wymeldowanie osoby nie przebywającej w miejscu zameldowania lub ubiegający się o uchylenie czynności materialno-technicznej polegającej na zameldowaniu powinien złożyć: 1. Podanie z wyjaśnieniem czasu i okoliczności opuszczenia mieszkania lub z żądaniem anulowania zameldowania jeżeli zameldowanie nastąpiło, a osoba zameldowana w lokalu nie zamieszkała. 2. Dowód wpłaty z tytułu opłaty skarbowej za dokonanie czynności urzędowej. 3. Oryginały dokumentów potwierdzających fakty opisane w podaniu (np. tytuł prawny do lokalu lub nieruchomości, sentencję wyroku rozwodowego, wyrok orzekający eksmisję, itp.), których kserokopię należy dołączyć do podania. |
Wysokość opłaty skarbowej
|
Wpłaty z tytułu opłaty skarbowej za wydanie decyzji administracyjnej należy dokonać przed wydaniem decyzji. - opłata skarbowa 10 zł - Opłata skarbowa za złożone pełnomocnictwo 17 zł |
Uwagi |
1. Formalności załatwia osoba zainteresowana wymeldowaniem lub uchyleniem czynności materialno-technicznej zameldowania albo osoba posiadająca pełnomocnictwo udzielone na piśmie. 2. W trakcie postępowania o wymeldowanie badana jest przesłanka dobrowolnego i trwałego opuszczenia lokalu. 3. W przypadku gdy czynność zameldowania została dokonana bez spełnienia przesłanki zamieszkiwania w lokalu organ wszczyna postępowanie o uchylenie tej czynności i bada czy zamieszkanie nastąpiło czy też nie. 4. W wyniku przeprowadzonego postępowania, po jego zakończeniu zostanie wydana stosowna decyzja. |
Podstawa prawna
|
1. Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (t.j. Dz. U z 2022 r., poz. 1191 z późn. zm.). 2. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 grudnia 2017 r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (t.j. Dz. U. z 2022 r., poz. 2070 z późn. zm.). 3. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (tekst jednolity Dz. U. z 2022 r., poz. 2142 z późn. zm.). |
Tryb odwoławczy
|
Od decyzji przysługuje stronie prawo wniesienia odwołania do Wojewody Podlaskiego w terminie 14 dni od daty jej doręczenia, za pośrednictwem organu który wydał decyzję. |
Termin realizacji
|
2 miesiące od daty złożenia wymaganych dokumentów z możliwością przedłużenia terminu w trybie art. 36 KPA z przyczyn niezależnych od organu orzekającego. |
Komórka organizacyjna lub stanowisko załatwiające sprawę |
Referat Spraw Obywatelskich
|
Nr pokoju |
12 |
Nr telefonu |
tel. 7121100 wew. 132 |
Informacje dodatkowe
|
Efekt załatwienia sprawy: Po złożeniu podania przeprowadza się szczegółowe postępowanie wyjaśniające, polegające m.in. na przesłuchaniu stron i świadków wskazanych przez strony lub wezwanych z urzędu, ustaleniach dokonanych przez organy Policji, , Biuro Informacyjne Krajowego Rejestru Karnego, organy paszportowe, przeprowadzeniu rozprawy administracyjnej, wizji lokalnych. Po zakończeniu postępowania zostaje wydana stosowna decyzja. Wniosek można złożyć:
|
Wzory wniosków |
Nie dotyczy |
Metryka strony