Zadania Skarbnika
Zakres zadań Skarbnika Gminy Dąbrowa Białostocka zawartych w Regulaminie Organizacyjnym Urzędu Miejskiego
Zakres zadań Skarbnika Gminy Dąbrowa Białostocka zawartych w Regulaminie Organizacyjnym Urzędu Miejskiego
1. Skarbnik organizuje wykonanie zadań określonych w zakresie wypełnianej funkcji Głównego Księgowego Budżetu Gminy, a jego szczegółowe prawa i obowiązki regulują ogólnie obowiązujące przepisy prawa.
2. Do zadań Skarbnika w szczególności należy:
1) wykonywanie funkcji zwierzchnika służbowego wobec pracowników Referatu Finansowego,
2) wykonywanie funkcji Głównego Księgowego Budżetu,
3) przygotowywanie projektu budżetu gminy,
4) sporządzanie projektów Zarządzeń Burmistrza w zakresie przeniesień dochodów budżetowych wydatków budżetowych (w ramach rozdziałów i paragrafów klasyfikacji budżetowej),
5) dokonywanie analizy budżetu i informowanie Burmistrza o jego przebiegu i realizacji,
6) realizowanie ustawy o finansach publicznych,
7) nadzór i kontrola w zakresie gospodarki finansowej gminnych jednostek organizacyjnych,
8) opracowywanie zbiorczego sprawozdania finansowego z wykonywania budżetu i jego analizy,
9) organizacja zasad prowadzenia rachunkowości, opracowywanie zakładowych planów kont,
10) wykonywanie innych zadań na polecenie lub z upoważnienia Burmistrza.
Metryka strony