Sprawozdanie Burmistrza o pracach organu wykonawczego za okres od 1 stycznia do 31 marca 2014

SPRAWOZDANIE BURMISTRZA

o pracach organu wykonawczego za okres od 1 stycznia do 31 marca 2014

a zwłaszcza z wykonania uchwał Rady Miejskiej.

Na sesji w dniu 24 stycznia 2014 r. Rada Miejska w Dąbrowie Białostockiej podjęła następujące uchwały:

1. Uchwała Nr XXXIII/205/14 w sprawie zmian w budżecie gminy na 2014 rok:

- dokonano zwiększenia po stronie dochodów i wydatków w na kwotę – 195.513 zł,

- dokonano zmian w załączniku nr 3 do uchwały Rady Miejskiej nr XXI/194/13 w sprawie budżetu gminy na 2014 rok,

- wejście w życie z dniem podjęcia i podlega opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego,

- przekazano Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Białymstoku

2. Uchwała Nr XXXIII/206/14 w sprawie udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Sokólskiemu na realizację zadania w zakresie dofinansowania Warsztatów Terapii Zajęciowej w Dąbrowie Białostockiej i Sokółce:

- udzielono pomocy finansowej w formie dotacji celowej w kwocie 20.550 zł,

- upoważniono Burmistrza do zawarcia umowy,

- wejście w życie z dniem podjęcia,

- przekazano Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Białymstoku

3. Uchwała Nr XXXIII/207/14 w sprawie podwyższenia kryterium dochodowego uprawniającego do przyznania nieodpłatnie pomocy w zakresie dożywiania oraz ustalenia zasad zwrotu wydatków na świadczenia z pomocy społecznej w zakresie dożywiania w ramach wieloletniego programu wspierania finansowego gmin w zakresie dożywiania „Pomoc państwa w zakresie dożywiania” na rok 2014:

Uchwała weszła w życie 14 dni od dnia opublikowania w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego.

4. Uchwała Nr XXXIII/208/14 w sprawie ustanowienia programu osłonowego w zakresie dożywiania „Pomoc gminy w zakresie dożywiania” na rok 2014:

Uchwała weszła w życie 14 dni od dnia opublikowania w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego.

5. Uchwała XXXIII/209/14 w sprawie przedłużenia taryf opłat za wprowadzenie ścieków do urządzeń kanalizacyjnych w Różanymstoku eksploatowanych przez Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej w Dąbrowie Białostockiej:

Uchwała daje możliwość prowadzenia prawidłowej gospodarki ściekowej bez podwyższenia ceny ścieków.

6. Uchwała Nr XXXIII/210/14 w sprawie przedłużenia taryf opłat za pobieraną wodę z urządzeń zaopatrzenia w wodę z terenu Gminy Dąbrowa Białostocka we wsi Stock, Nierośno, Jałówka, Zwierzyniec Wielki eksploatowanych przez Wodociągi Podlaskie Sp. z o.o. Zaścianki, ul. Usługowa 6, 15-521 Białystok:

Uchwała daje możliwość prowadzenia prawidłowej gospodarki wodnej bez podwyższenia ceny wody.

7. Uchwała Nr XXXIII/211/14 w sprawie załatwienia skargi na działalność Burmistrza Dąbrowy Białostockiej dotyczącej lokalizacji inwestycji celu publicznego budowy ul. Armii Krajowej:

Skarga została uznana za bezzasadną.

8. Uchwała Nr XXXIII/212/14 w sprawie załatwienia skargi na działalność Burmistrza Dąbrowy Białostockiej dotyczącej przepustu na ul. Armii Krajowej:

Skarga została uznana za bezzasadną.

Na sesji w dniu 25 marca 2014 r. Rada Miejska w Dąbrowie Białostockiej podjęła następujące uchwały:

1. Uchwała Nr XXXIV/213/14 w sprawie zmian w budżecie gminy na 2014 rok:

- dokonano zwiększenia po stronie dochodów i wydatków w na kwotę – 522.844 zł,

- dokonano zmian w załączniku nr 3 do uchwały Rady Miejskiej nr XXI/194/13 w sprawie budżetu gminy na 2014 rok,

- wejście w życie z dniem podjęcia i podlega opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego,

- przekazano Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Białymstoku

2. Uchwała Nr XXXIV/214/14 w sprawie niewyrażenia zgody za wyodrębnienie funduszu sołeckiego na 2015 rok:

- nie wyrażono zgodę na wyodrębnienie funduszu sołeckiego w ramach budżetu na 2015 rok,

- wejście w życie z dniem podjęcia,

- przekazano Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Białymstoku

3. Uchwała Nr XXXIV/215/14 w sprawie zmiany Gminnego Programu Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie oraz Ochrony Ofiar Przemocy w Rodzinie:

Uchwałę przyjęto do realizacji z dniem podjęcia.

4. Uchwała Nr XXXIV/216/14 w sprawie scalenia i podziału nieruchomości położonych w Dąbrowie Białostockiej przy ul. Gen. Sulika:

Uchwała została podjęta przez Radę i przekazana do Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego.

5. Uchwała Nr XXXIV/217/14 w sprawie uchwalenia regulaminu świetlic wiejskich na terenie gminy Dąbrowa Białostocka:

Uchwała została przekazana do realizacji. Odbyło się spotkanie Burmistrza z przedstawicielami sołectw odnośnie funkcjonowania świetlic.

6. Uchwała Nr XXXIV/218/14 w sprawie przyjęcia programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Gminy Dąbrowa Białostocka;

Program ma na celu zmniejszenie ilości bezdomnych zwierząt w tym psów i kotów na terenie naszej Gminy oraz humanitarnego ich traktowania.

7. Uchwała Nr XXXIV/219/14 w sprawie zmiany statutu Miejskiego Ośrodka Kultury w Dąbrowie Białostockiej:

Uchwała została przesłana do publikacji i przekazana do realizacji z dniem 28 marca 2014 r.

8. Uchwała Nr XXXIV/220/14 w sprawie utworzenia odrębnego obwodu głosowania w Zakładzie Opieki Zdrowotnej dla przeprowadzenia wyborów do Parlamentu Europejskiego:

Utworzony zostanie odrębny obwód głosowania w Szpitalu w Dąbrowie Białostockiej dla przeprowadzenia wyborów do Parlamentu Europejskiego.

9. Uchwała Nr XXXIV/221/14 w sprawie załatwienia skargi na działalność Burmistrza Dąbrowy Białostockiej dotyczącej niewywiązywania się z obowiązku kontroli stanu technicznego dróg gminnych:

Powyższą skargę uznano za zasadną ponieważ Burmistrz ma obowiązek prowadzić i aktualizować ewidencję dróg gminnych.

10.Uchwała w sprawie załatwienia skargi na działalność Burmistrza Dąbrowy Białostockiej dotyczącej nieprzestrzegania prawa w związku z przebudową przepustu na ul. Armii Krajowej:

Powyższą skargę uznano za nieuzasadnioną i odmówiono załatwienia

Referat Finansowy:

Wydano:

- 7 decyzji w sprawie umorzenia zaległości podatkowych,

- 1 decyzje w sprawie ulg,

- 4 642 decyzji wymiarowych,

- 617 zaświadczeń i informacji w sprawach podatkowych,

- 57 postanowień w sprawach podatkowych,

- 586 decyzji o zwrot podatku akcyzowego,

- 42 upomnienia,

- 21 tytułów wykonawczych,

- 2 zaświadczeń potwierdzających dane z ewidencji działalności gospodarczej,

- 85 wpisów do Centralnej Ewidencji Działalności Gospodarczej,

- 3 decyzje w sprawie wygaśnięcia licencji na wykonywanie transportu drogowego taksówką,

Referat Rolnictwa Gospodarki Gruntami i Promocji:

W drodze przetargu ustnego nieograniczonego sprzedano nieruchomość położoną w obrębie Nierośno o powierzchni 2,50 ha za kwotę 50.500,00 zł oraz w obrębie Ostrowie nieruchomość o powierzchni 0,24 ha za kwotę 12.120,00 zł.

Ogłoszono i przeprowadzono przetargi na dzierżawę nieruchomości na okres do 3 lat położonych w Ostrowiu i Trzyrzeczkach.

Ogłoszono przetarg na dzierżawę nieruchomości na okres 3 lat położonej w obrębie 1 Dąbrowa Białostocka.

Sporządzono 14 umów dzierżawy na nieruchomości stanowiące własność gminy.

Ilość wydanych decyzji:

1/ zezwolenia na usunięcie drzew i krzewów z nieruchomości – wydano 154 decyzji;

2/ wydano 6 zaświadczeń o powierzchni użytków rolnych wchodzących w skład gospodarstwa rodzinnego dla nabywców gruntów rolnych;

3/ sporządzono informację o stanie mienie komunalnego za rok 2013 i przekazano wraz z Informacją dotyczącą przekształceń i prywatyzacji mienia komunalnego do Ministerstwa Skarbu Państwa.

Referat Budownictwa i Gospodarki Komunalnej:

Działania inwestycyjne

a) kontynuowane:

- budowa przydomowych oczyszczalni 11.ścieków w ramach PROW

- budowa sieci kanalizacji sanitarnej w ulicy Małyszówka i Wojska Polskiego,

- budowa sieci kanalizacji sanitarnej i wodociągowej w ul. Popiełuszki

- modernizacja stacji uzdatniania wody w Dąbrowie Białostockiej

- zimowe utrzymanie dróg

b) podjęte:

- remont świetlicy wiejskiej w Grzebieniach

Ilość wydanych decyzji

- decyzje o dodatkach mieszkaniowych szt. - 195

- decyzje o dodatkach energetycznych szt. - 41

- decyzje o warunkach zabudowy szt. – 6

- decyzje o warunkach zabudowy inwestycji celu publicznego szt. – 0

- decyzje o środowiskowych uwarunkowaniach - 1

- zaświadczenie o przeznaczeniu działki szt. - 34

Referat Spraw Obywatelskich:

Ilość spraw załatwionych w ewidencji ludności :

- decyzje w sprawie wymeldowania z pobytu stałego - 2

wymeldowania - 32

z pobytu stałego – 29 osób

wymeldowanie za granicę (emigracja) - 0

z pobytu czasowego – 3

zameldowania na pobyt stały - 28

z poza gminy – 22

na terenie gminy (przemeldowanie) – 5

cudzoziemców – 1

meldunek czasowy – 31 w tym:

cudzoziemców – 1

zmieniono stan cywilny dla 41 osób

wprowadzono:

– zgonów – 33

– urodzeń – 27

– Małżeństw - 22

– nadano nr PESEL – 27

– unieważniono dowodów osobistych - 255

– korekta numeru ewidencyjnego – 0

– wprowadzono do elektronicznej bazy ewidencji ludności zmiany dowodów osobistych – 178

– zweryfikowano kart KOM – 123

– skopiowano i wysłano plików do TBD – 35

wydano zaświadczeń o stanie rodzinnym – 9

– udostępniono danych osobowych instytucjom i jednostkom budżetowym - 49

– udostępniono danych osobowych osobom prywatnym – 39

wysłano zawiadomień:

– dla Urzędu Skarbowego o zgonie – 34

– o zgłoszeniu zmiany do szkół – 17

– wystawiono zawiadomień o zameldowaniu na pobyt stały - 28

– wystawiono i wysłano odcinków ” B” do innych gmin – 31

– wystawiono dane osobowe dla organu nowego miejsca pobytu stałego - 29

Ponadto odbyto 2 posiedzenia Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych gdzie rozpatrzono 19 wniosków.

Biuro Dowodów Osobistych

- złożono 261 wniosków o wydanie dowodu osobistego

- liczba wydanych dowodów osobistych 246

- unieważniono dowodów osobistych 255

- udzielono 32 odpowiedzi na pisma z zakresu wydawania dowodów osobistych

- skasowano 33 dowodów osobistych z powodu zgonu

- wysłano 21 kopert dowodowych

- wysłano 20 imiennych zapotrzebowań na koperty dowodowe

- sporządzono listę stawiennictwa osób do kwalifikacji wojskowej – 100 osób.

Urząd Stanu Cywilnego:

Wydano decyzji ogółem - 11

- o umiejscowieniu aktu zagranicznego - 4

- o uzupełnieniu aktu stanu cywilnego - 3

- o sprostowaniu aktu stanu cywilnego - 3

- o zmianie nazwiska - 1

2. Wpisano na podstawie wyroku sądowego w aktach małżeństw wzmianki o rozwodzie z przekazaniem do ewidencji ludności - 5

3. Wydano zaświadczeń stwierdzających brak okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa - 9

4. Sporządzono aktów małżeństw -8

5. Sporządzono aktów zgonów - 34

6. Sporządzono aktów urodzeń - 2

7. Wysłano zgłoszenia urodzenia dziecka do innego USC - 10

8. Dokonano przypisków o zawarciu małżeństwa lub zgonu -279

9. Wydano odpisów aktów stanu cywilnego ze zbiorów archiwalnych - 447

10. Potwierdzono dane na wnioskach o wydanie dowodu osobistego - 257

11.Wysłano zawiadomienia do Urzędów Stanu Cywilnego, Ewidencji Ludności

i Dowodów Osobistych do innych miejscowości o zmianach w aktach stanu

cywilnego - 30

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Dąbrowie Białostockiej;

1. wydał 668 decyzji, w tym:

a) w zakresie pomocy społecznej - 537,

b) w zakresie świadczeń rodzinnych – 112,

c) w zakresie świadczeń z funduszu alimentacyjnego – 19

2. wydał 32 zaświadczenia, w tym:

a) w zakresie pomocy społecznej – 20

b) w zakresie świadczeń rodzinnych i świadczeń z funduszu alimentacyjnego – 12

3. udzielił 1492 godziny usług opiekuńczych dla 15 podopiecznych,

4. udzielił 248 godzin specjalistycznych usług opiekuńczych dla 1 osoby z zaburzeniami psychicznymi.

We wskazanym okresie oprócz działań wynikających z podjętych decyzji, Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Dąbrowie Białostockiej podejmował dodatkowe działania w postaci:

1. świadczenia pracy socjalnej 61 rodzinom o liczbie osób 188,

2. świadczenia specjalistycznego poradnictwa:

a) prawnego - 36 rodzinom,

b) psychologicznego - 16 rodzinom,

3. współpracy z komornikami sądowymi w zakresie zaliczki alimentacyjnej, świadczeń z funduszu alimentacyjnego oraz prowadzonego postępowania wobec 25 dłużników alimentacyjnych,

4. współpracy z Urzędem Marszałkowskim Województwa Podlaskiego w 11 sprawach z zakresu koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego,

5. wszczęcia postępowań wobec dłużników alimentacyjnych, w tym:

a) wystosowania zawiadomień o terminie przeprowadzenia wywiadu alimentacyjnego oraz przeprowadzeniu wywiadów alimentacyjnych wraz z odebraniem oświadczeń majątkowych od dłużników alimentacyjnych,

b) wystąpienia do właściwego Urzędu Pracy w sprawie aktywizacji zawodowej dłużników alimentacyjnych,

c) zawiadomienia organów właściwych wierzycieli o wynikach prowadzonego postępowania wobec dłużnika alimentacyjnego,

d) skierowania do właściwego urzędu skarbowego tytułu wykonawczego w stosunku do dłużników alimentacyjnych nie wywiązujących się z obowiązku zwrotu należności powstałych z tytułu wypłaconych świadczeń z funduszu alimentacyjnego - 37,

e) wszczęcia postępowań oraz wydaniu decyzji o uznaniu dłużnika alimentacyjnego za uchylającego się od zobowiązań alimentacyjnych

f) złożenia 6 wniosków do Prokuratury o ściganie dłużników alimentacyjnych za przestępstwo z art. 209 Kk.

g) wystąpienia do właściwego w sprawie Starosty z 3 wnioskami o zatrzymanie prawa jazdy dłużnikowi alimentacyjnemu,

h) wystawienia dłużnikom alimentacyjnym informacji o przyznaniu wierzycielom świadczeń z funduszu alimentacyjnego oraz o stanie zadłużenia,

6. prowadzenia w ramach prac Zespołu interdyscyplinarnego 36 spraw związanych z wszczęciem procedury „Niebieskiej Karty” dotyczącej przemocy w rodzinie,

7. opracowania i złożenia do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego w Białymstoku wniosku o dofinansowanie w 2014 roku projektu systemowego „Aktywność wyznacznikiem lepszego jutra – aktywizacja społeczno – zawodowa rodzin zagrożonych wykluczeniem społecznym z terenu gminy Dąbrowa Białostocka” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki,

8. zorganizowania spotkania informacyjnego w zakresie realizowanego projektu systemowego oraz przeprowadzenia rekrutacji beneficjentów do projektu w 2014 roku,

9. udziału 6 pracowników Ośrodka w 5 szkoleniach z zakresu postępowań prowadzonych w ramach pomocy społecznej, świadczeń rodzinnych, świadczeń z funduszu alimentacyjnego.

Burmistrz

Tadeusz Ciszkowski

Metryka strony

Udostępniający: Gmina Dąbrowa Białostocka

Wytwarzający/odpowiadający: Tadeusz Ciszkowski

Wprowadzający: Tadeusz Ciszkowski

Data modyfikacji: 2015-04-08

Opublikował: Justyna Kondracka

Data publikacji: 2015-04-08