Sprawozdanie Burmistrza o pracach organu wykonawczego za okres od 1 stycznia do 31 marca 2014
SPRAWOZDANIE BURMISTRZA
o pracach organu wykonawczego za okres od 1 stycznia do 31 marca 2014
a zwłaszcza z wykonania uchwał Rady Miejskiej.
Na sesji w dniu 24 stycznia 2014 r. Rada Miejska w Dąbrowie Białostockiej podjęła następujące uchwały:
1. Uchwała Nr XXXIII/205/14 w sprawie zmian w budżecie gminy na 2014 rok:
- dokonano zwiększenia po stronie dochodów i wydatków w na kwotę – 195.513 zł,
- dokonano zmian w załączniku nr 3 do uchwały Rady Miejskiej nr XXI/194/13 w sprawie budżetu gminy na 2014 rok,
- wejście w życie z dniem podjęcia i podlega opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego,
- przekazano Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Białymstoku
2. Uchwała Nr XXXIII/206/14 w sprawie udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Sokólskiemu na realizację zadania w zakresie dofinansowania Warsztatów Terapii Zajęciowej w Dąbrowie Białostockiej i Sokółce:
- udzielono pomocy finansowej w formie dotacji celowej w kwocie 20.550 zł,
- upoważniono Burmistrza do zawarcia umowy,
- wejście w życie z dniem podjęcia,
- przekazano Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Białymstoku
3. Uchwała Nr XXXIII/207/14 w sprawie podwyższenia kryterium dochodowego uprawniającego do przyznania nieodpłatnie pomocy w zakresie dożywiania oraz ustalenia zasad zwrotu wydatków na świadczenia z pomocy społecznej w zakresie dożywiania w ramach wieloletniego programu wspierania finansowego gmin w zakresie dożywiania „Pomoc państwa w zakresie dożywiania” na rok 2014:
Uchwała weszła w życie 14 dni od dnia opublikowania w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego.
4. Uchwała Nr XXXIII/208/14 w sprawie ustanowienia programu osłonowego w zakresie dożywiania „Pomoc gminy w zakresie dożywiania” na rok 2014:
Uchwała weszła w życie 14 dni od dnia opublikowania w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego.
5. Uchwała XXXIII/209/14 w sprawie przedłużenia taryf opłat za wprowadzenie ścieków do urządzeń kanalizacyjnych w Różanymstoku eksploatowanych przez Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej w Dąbrowie Białostockiej:
Uchwała daje możliwość prowadzenia prawidłowej gospodarki ściekowej bez podwyższenia ceny ścieków.
6. Uchwała Nr XXXIII/210/14 w sprawie przedłużenia taryf opłat za pobieraną wodę z urządzeń zaopatrzenia w wodę z terenu Gminy Dąbrowa Białostocka we wsi Stock, Nierośno, Jałówka, Zwierzyniec Wielki eksploatowanych przez Wodociągi Podlaskie Sp. z o.o. Zaścianki, ul. Usługowa 6, 15-521 Białystok:
Uchwała daje możliwość prowadzenia prawidłowej gospodarki wodnej bez podwyższenia ceny wody.
7. Uchwała Nr XXXIII/211/14 w sprawie załatwienia skargi na działalność Burmistrza Dąbrowy Białostockiej dotyczącej lokalizacji inwestycji celu publicznego budowy ul. Armii Krajowej:
Skarga została uznana za bezzasadną.
8. Uchwała Nr XXXIII/212/14 w sprawie załatwienia skargi na działalność Burmistrza Dąbrowy Białostockiej dotyczącej przepustu na ul. Armii Krajowej:
Skarga została uznana za bezzasadną.
Na sesji w dniu 25 marca 2014 r. Rada Miejska w Dąbrowie Białostockiej podjęła następujące uchwały:
1. Uchwała Nr XXXIV/213/14 w sprawie zmian w budżecie gminy na 2014 rok:
- dokonano zwiększenia po stronie dochodów i wydatków w na kwotę – 522.844 zł,
- dokonano zmian w załączniku nr 3 do uchwały Rady Miejskiej nr XXI/194/13 w sprawie budżetu gminy na 2014 rok,
- wejście w życie z dniem podjęcia i podlega opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego,
- przekazano Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Białymstoku
2. Uchwała Nr XXXIV/214/14 w sprawie niewyrażenia zgody za wyodrębnienie funduszu sołeckiego na 2015 rok:
- nie wyrażono zgodę na wyodrębnienie funduszu sołeckiego w ramach budżetu na 2015 rok,
- wejście w życie z dniem podjęcia,
- przekazano Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Białymstoku
3. Uchwała Nr XXXIV/215/14 w sprawie zmiany Gminnego Programu Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie oraz Ochrony Ofiar Przemocy w Rodzinie:
Uchwałę przyjęto do realizacji z dniem podjęcia.
4. Uchwała Nr XXXIV/216/14 w sprawie scalenia i podziału nieruchomości położonych w Dąbrowie Białostockiej przy ul. Gen. Sulika:
Uchwała została podjęta przez Radę i przekazana do Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego.
5. Uchwała Nr XXXIV/217/14 w sprawie uchwalenia regulaminu świetlic wiejskich na terenie gminy Dąbrowa Białostocka:
Uchwała została przekazana do realizacji. Odbyło się spotkanie Burmistrza z przedstawicielami sołectw odnośnie funkcjonowania świetlic.
6. Uchwała Nr XXXIV/218/14 w sprawie przyjęcia programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Gminy Dąbrowa Białostocka;
Program ma na celu zmniejszenie ilości bezdomnych zwierząt w tym psów i kotów na terenie naszej Gminy oraz humanitarnego ich traktowania.
7. Uchwała Nr XXXIV/219/14 w sprawie zmiany statutu Miejskiego Ośrodka Kultury w Dąbrowie Białostockiej:
Uchwała została przesłana do publikacji i przekazana do realizacji z dniem 28 marca 2014 r.
8. Uchwała Nr XXXIV/220/14 w sprawie utworzenia odrębnego obwodu głosowania w Zakładzie Opieki Zdrowotnej dla przeprowadzenia wyborów do Parlamentu Europejskiego:
Utworzony zostanie odrębny obwód głosowania w Szpitalu w Dąbrowie Białostockiej dla przeprowadzenia wyborów do Parlamentu Europejskiego.
9. Uchwała Nr XXXIV/221/14 w sprawie załatwienia skargi na działalność Burmistrza Dąbrowy Białostockiej dotyczącej niewywiązywania się z obowiązku kontroli stanu technicznego dróg gminnych:
Powyższą skargę uznano za zasadną ponieważ Burmistrz ma obowiązek prowadzić i aktualizować ewidencję dróg gminnych.
10.Uchwała w sprawie załatwienia skargi na działalność Burmistrza Dąbrowy Białostockiej dotyczącej nieprzestrzegania prawa w związku z przebudową przepustu na ul. Armii Krajowej:
Powyższą skargę uznano za nieuzasadnioną i odmówiono załatwienia
Referat Finansowy:
Wydano:
- 7 decyzji w sprawie umorzenia zaległości podatkowych,
- 1 decyzje w sprawie ulg,
- 4 642 decyzji wymiarowych,
- 617 zaświadczeń i informacji w sprawach podatkowych,
- 57 postanowień w sprawach podatkowych,
- 586 decyzji o zwrot podatku akcyzowego,
- 42 upomnienia,
- 21 tytułów wykonawczych,
- 2 zaświadczeń potwierdzających dane z ewidencji działalności gospodarczej,
- 85 wpisów do Centralnej Ewidencji Działalności Gospodarczej,
- 3 decyzje w sprawie wygaśnięcia licencji na wykonywanie transportu drogowego taksówką,
Referat Rolnictwa Gospodarki Gruntami i Promocji:
W drodze przetargu ustnego nieograniczonego sprzedano nieruchomość położoną w obrębie Nierośno o powierzchni 2,50 ha za kwotę 50.500,00 zł oraz w obrębie Ostrowie nieruchomość o powierzchni 0,24 ha za kwotę 12.120,00 zł.
Ogłoszono i przeprowadzono przetargi na dzierżawę nieruchomości na okres do 3 lat położonych w Ostrowiu i Trzyrzeczkach.
Ogłoszono przetarg na dzierżawę nieruchomości na okres 3 lat położonej w obrębie 1 Dąbrowa Białostocka.
Sporządzono 14 umów dzierżawy na nieruchomości stanowiące własność gminy.
Ilość wydanych decyzji:
1/ zezwolenia na usunięcie drzew i krzewów z nieruchomości – wydano 154 decyzji;
2/ wydano 6 zaświadczeń o powierzchni użytków rolnych wchodzących w skład gospodarstwa rodzinnego dla nabywców gruntów rolnych;
3/ sporządzono informację o stanie mienie komunalnego za rok 2013 i przekazano wraz z Informacją dotyczącą przekształceń i prywatyzacji mienia komunalnego do Ministerstwa Skarbu Państwa.
Referat Budownictwa i Gospodarki Komunalnej:
Działania inwestycyjne
a) kontynuowane:
- budowa przydomowych oczyszczalni 11.ścieków w ramach PROW
- budowa sieci kanalizacji sanitarnej w ulicy Małyszówka i Wojska Polskiego,
- budowa sieci kanalizacji sanitarnej i wodociągowej w ul. Popiełuszki
- modernizacja stacji uzdatniania wody w Dąbrowie Białostockiej
- zimowe utrzymanie dróg
b) podjęte:
- remont świetlicy wiejskiej w Grzebieniach
Ilość wydanych decyzji
- decyzje o dodatkach mieszkaniowych szt. - 195
- decyzje o dodatkach energetycznych szt. - 41
- decyzje o warunkach zabudowy szt. – 6
- decyzje o warunkach zabudowy inwestycji celu publicznego szt. – 0
- decyzje o środowiskowych uwarunkowaniach - 1
- zaświadczenie o przeznaczeniu działki szt. - 34
Referat Spraw Obywatelskich:
Ilość spraw załatwionych w ewidencji ludności :
- decyzje w sprawie wymeldowania z pobytu stałego - 2
– wymeldowania - 32
z pobytu stałego – 29 osób
wymeldowanie za granicę (emigracja) - 0
z pobytu czasowego – 3
– zameldowania na pobyt stały - 28
z poza gminy – 22
na terenie gminy (przemeldowanie) – 5
cudzoziemców – 1
– meldunek czasowy – 31 w tym:
cudzoziemców – 1
zmieniono stan cywilny dla 41 osób
wprowadzono:
– zgonów – 33
– urodzeń – 27
– Małżeństw - 22
– nadano nr PESEL – 27
– unieważniono dowodów osobistych - 255
– korekta numeru ewidencyjnego – 0
– wprowadzono do elektronicznej bazy ewidencji ludności zmiany dowodów osobistych – 178
– zweryfikowano kart KOM – 123
– skopiowano i wysłano plików do TBD – 35
– wydano zaświadczeń o stanie rodzinnym – 9
– udostępniono danych osobowych instytucjom i jednostkom budżetowym - 49
– udostępniono danych osobowych osobom prywatnym – 39
wysłano zawiadomień:
– dla Urzędu Skarbowego o zgonie – 34
– o zgłoszeniu zmiany do szkół – 17
– wystawiono zawiadomień o zameldowaniu na pobyt stały - 28
– wystawiono i wysłano odcinków ” B” do innych gmin – 31
– wystawiono dane osobowe dla organu nowego miejsca pobytu stałego - 29
Ponadto odbyto 2 posiedzenia Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych gdzie rozpatrzono 19 wniosków.
Biuro Dowodów Osobistych
- złożono 261 wniosków o wydanie dowodu osobistego
- liczba wydanych dowodów osobistych 246
- unieważniono dowodów osobistych 255
- udzielono 32 odpowiedzi na pisma z zakresu wydawania dowodów osobistych
- skasowano 33 dowodów osobistych z powodu zgonu
- wysłano 21 kopert dowodowych
- wysłano 20 imiennych zapotrzebowań na koperty dowodowe
- sporządzono listę stawiennictwa osób do kwalifikacji wojskowej – 100 osób.
Urząd Stanu Cywilnego:
Wydano decyzji ogółem - 11
- o umiejscowieniu aktu zagranicznego - 4
- o uzupełnieniu aktu stanu cywilnego - 3
- o sprostowaniu aktu stanu cywilnego - 3
- o zmianie nazwiska - 1
2. Wpisano na podstawie wyroku sądowego w aktach małżeństw wzmianki o rozwodzie z przekazaniem do ewidencji ludności - 5
3. Wydano zaświadczeń stwierdzających brak okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa - 9
4. Sporządzono aktów małżeństw -8
5. Sporządzono aktów zgonów - 34
6. Sporządzono aktów urodzeń - 2
7. Wysłano zgłoszenia urodzenia dziecka do innego USC - 10
8. Dokonano przypisków o zawarciu małżeństwa lub zgonu -279
9. Wydano odpisów aktów stanu cywilnego ze zbiorów archiwalnych - 447
10. Potwierdzono dane na wnioskach o wydanie dowodu osobistego - 257
11.Wysłano zawiadomienia do Urzędów Stanu Cywilnego, Ewidencji Ludności
i Dowodów Osobistych do innych miejscowości o zmianach w aktach stanu
cywilnego - 30
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Dąbrowie Białostockiej;
1. wydał 668 decyzji, w tym:
a) w zakresie pomocy społecznej - 537,
b) w zakresie świadczeń rodzinnych – 112,
c) w zakresie świadczeń z funduszu alimentacyjnego – 19
2. wydał 32 zaświadczenia, w tym:
a) w zakresie pomocy społecznej – 20
b) w zakresie świadczeń rodzinnych i świadczeń z funduszu alimentacyjnego – 12
3. udzielił 1492 godziny usług opiekuńczych dla 15 podopiecznych,
4. udzielił 248 godzin specjalistycznych usług opiekuńczych dla 1 osoby z zaburzeniami psychicznymi.
We wskazanym okresie oprócz działań wynikających z podjętych decyzji, Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Dąbrowie Białostockiej podejmował dodatkowe działania w postaci:
1. świadczenia pracy socjalnej 61 rodzinom o liczbie osób 188,
2. świadczenia specjalistycznego poradnictwa:
a) prawnego - 36 rodzinom,
b) psychologicznego - 16 rodzinom,
3. współpracy z komornikami sądowymi w zakresie zaliczki alimentacyjnej, świadczeń z funduszu alimentacyjnego oraz prowadzonego postępowania wobec 25 dłużników alimentacyjnych,
4. współpracy z Urzędem Marszałkowskim Województwa Podlaskiego w 11 sprawach z zakresu koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego,
5. wszczęcia postępowań wobec dłużników alimentacyjnych, w tym:
a) wystosowania zawiadomień o terminie przeprowadzenia wywiadu alimentacyjnego oraz przeprowadzeniu wywiadów alimentacyjnych wraz z odebraniem oświadczeń majątkowych od dłużników alimentacyjnych,
b) wystąpienia do właściwego Urzędu Pracy w sprawie aktywizacji zawodowej dłużników alimentacyjnych,
c) zawiadomienia organów właściwych wierzycieli o wynikach prowadzonego postępowania wobec dłużnika alimentacyjnego,
d) skierowania do właściwego urzędu skarbowego tytułu wykonawczego w stosunku do dłużników alimentacyjnych nie wywiązujących się z obowiązku zwrotu należności powstałych z tytułu wypłaconych świadczeń z funduszu alimentacyjnego - 37,
e) wszczęcia postępowań oraz wydaniu decyzji o uznaniu dłużnika alimentacyjnego za uchylającego się od zobowiązań alimentacyjnych
f) złożenia 6 wniosków do Prokuratury o ściganie dłużników alimentacyjnych za przestępstwo z art. 209 Kk.
g) wystąpienia do właściwego w sprawie Starosty z 3 wnioskami o zatrzymanie prawa jazdy dłużnikowi alimentacyjnemu,
h) wystawienia dłużnikom alimentacyjnym informacji o przyznaniu wierzycielom świadczeń z funduszu alimentacyjnego oraz o stanie zadłużenia,
6. prowadzenia w ramach prac Zespołu interdyscyplinarnego 36 spraw związanych z wszczęciem procedury „Niebieskiej Karty” dotyczącej przemocy w rodzinie,
7. opracowania i złożenia do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego w Białymstoku wniosku o dofinansowanie w 2014 roku projektu systemowego „Aktywność wyznacznikiem lepszego jutra – aktywizacja społeczno – zawodowa rodzin zagrożonych wykluczeniem społecznym z terenu gminy Dąbrowa Białostocka” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki,
8. zorganizowania spotkania informacyjnego w zakresie realizowanego projektu systemowego oraz przeprowadzenia rekrutacji beneficjentów do projektu w 2014 roku,
9. udziału 6 pracowników Ośrodka w 5 szkoleniach z zakresu postępowań prowadzonych w ramach pomocy społecznej, świadczeń rodzinnych, świadczeń z funduszu alimentacyjnego.
Burmistrz
Tadeusz Ciszkowski
Metryka strony