Sprawozdanie Burmistrza o pracach organu wykonawczego za okres od 1 lipca do 30 września 2014 r.

SPRAWOZDANIE BURMISTRZA

o pracach organu wykonawczego za okres od 1 lipca do 30 września 2014

a zwłaszcza z wykonania uchwał Rady Miejskiej.

Na sesji w dniu 22 lipca 2014 r. Rada Miejska w Dąbrowie Białostockiej podjęła następujące uchwały:

1. Uchwała Nr XXXVII/237/14 w sprawie zmian w budżecie gminy na 2014 rok:

- dokonano zwiększenia planu po stronie dochodów i wydatków o kwotę 83.193 zł,

- dokonano zmian w załączniku nr 3 do uchwały Rady Miejskiej Nr XXXI/194/13 w sprawie budżetu gminy na 2014,

- wykonanie uchwały powierzono Burmistrzowi Dąbrowy Białostockiej

2. Uchwała Nr XXXVII/238/14 w sprawie członkostwa Gminy Dąbrowa Białostocka w Lokalnej Grupie Działania Fundacja Biebrzańska:

Gmina Dąbrowa Białostocka przystąpi do tworzenia wielofunduszowej Lokalnej Strategii Rozwoju w nowej perspektywie funduszowej na lata 2014 — 2020.

3. Uchwała Nr XXXVII/239/14 w sprawie zmiany nazwy Samorządowego Przedszkola Żłobka w Dąbrowie Białostockiej i zmiany jego Aktu Założycielskiego:

Z dniem 1 września 2014 r. jednostka otrzymuje nazwę Samorządowe Przedszkole w Dąbrowie Białostockiej. Uchwała została przekazana do stosowania.

4. Uchwała Nr XXXVII/240/14 w sprawie ustalenia opłat za świadczenia udzielane przez Samorządowe Przedszkola prowadzone przez Gminę Dąbrowa Białostocka:

Ustala się stawkę w wysokości 1 zł za każdą rozpoczętą godzinę przekraczającą wymiar zajęć ustalony przez Dyrektora Przedszkola. Uchwała została przekazana do stosowania.

5. Uchwała Nr XXXVII/241/14 w sprawie utworzenia jednostki budżetowej Żłobek Miejski w Dąbrowie Białostockiej oraz nadania Statutu:

Z dniem 1 września 2014 r. tworzy się jednostkę budżetową pod nazwą Żłobek Miejski w Dąbrowie Białostockiej. Uchwała została przekazana do stosowania.

6. Uchwała Nr XXXVII/242/14 w sprawie ustalenia opłat za pobyt dziecka w żłobku prowadzonym przez Gminę Dąbrowa Białostocka oraz określenia wysokości opłaty za wyżywienie w żłobku:

Ustala się odpłatność za pobyt dziecka do 10 godzin dziennie w żłobku w wysokości 1 zł za każdą rozpoczętą godzinę pobytu. Maksymalna stawka za wyżywienie wynosi 5 zł. Uchwała została przekazana do stosowania.

7. Uchwała Nr XXXVII/243/14 w sprawie zmian w Statucie Gminy Dąbrowa Białostocka:

Dokonuje się zmian w Statucie Gminy z uwagi na zmianę nazwy jednostki organizacyjnej oraz dodaje się nową jednostkę organizacyjną.

Na sesji w dniu 5 września 2014 r. Rada Miejska w Dąbrowie Białostockiej podjęła następujące uchwały:

1. Uchwała Nr XXXVIII/244/14 w sprawie zmian w budżecie gminy na 2014 rok:

- dokonano zwiększenia planu po stronie dochodów i wydatków o kwotę 732.564 zł,

- dokonano zmian w załączniku nr 3 i 5 do uchwały Rady Miejskiej nr XXXI/194/13 w sprawie budżetu gminy na 2014,

- wykonanie uchwały powierzono Burmistrzowi Dąbrowy Białostockiej.

2. Uchwała Nr XXXVIII/245/14 w sprawie zmiany uchwały dotyczącej określenia jednostek budżetowych, źródeł dochodów gromadzonych na wydzielonym rachunku i ich przeznaczenia oraz sposobu i trybu sporządzania planów finansowych dla wydzielonych rachunków dochodów :

- dokonano zmiany nazwy jednostki na Samorządowe Przedszkole w Dąbrowie Białostockiej

- wykonanie uchwały powierzono Burmistrzowi Dąbrowy Białostockiej,

3. Uchwała Nr XXXVIII/246/14 w sprawie udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Sokólskiemu na zadania inwestycyjne:

- udzielono pomocy finansowej w kwocie 948.000 zł na dofinansowanie drogi powiatowej Suchodolina — Sadowo- Nowinka — Romanówka — Holiki — Majewo — Trzcianka w roku 2014,

- wykonanie uchwały powierzono Burmistrzowi Dąbrowy Białostockiej

4. Uchwała Nr XXXVIII/247/14 w sprawie udzielenia dotacji celowej Polskiemu Związkowi Działkowców:

Uchwała została uchylona w całości przez Regionalną Izbę Obrachunkową w Białymstoku.

5. Uchwała Nr XXXVIII/248/14 w sprawie zmiany uchwały w sprawie uchwalenia Statutu Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Dąbrowie Białostockiej:

W Statucie zmienia się zapis dotyczący ustalania i wypłaty zasiłków dla opiekunów.

6. Uchwała Nr XXXVIII/249/14 w sprawie utworzenia odrębnego obwodu głosowania w SP ZOZ w Dąbrowie Białostockiej dla przeprowadzenia wyborów do rad gmin, rad powiatów i sejmików województw oraz wyborów wójtów, burmistrzów i prezydentów miast:

Utworzono odrębny obwód głosowania w Szpitalu w Dąbrowie Białostockiej.

7. Uchwała Nr XXXVIII/250/14 w sprawie scalenia i podziału nieruchomości położonych w Dąbrowie Białostockiej przy ul. Gen. Sulika:

Zgodnie z art. 104 ust. 1 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 roku o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2014 r. poz. 518, poz. 659, poz. 906) Uchwałę przesłano wszystkim uczestnikom postępowania scaleniowego, informację opublikowano na stronie internetowej Urzędu i ogłoszono w prasie lokalnej.

Przekazano również do Starostwa Powiatowego w Sokółce w celu ujawnienia nowego stanu prawnego w katastrze nieruchomości a także do Sądu Rejonowego w Sokółce IV Wydziału Ksiąg Wieczystych w celu dokonania zmian w księgach wieczystych.

8. Uchwała XXXVIII/251/14 w sprawie przyjęcia od Powiatu Sokólskiego zadania zarządzania publicznymi drogami powiatowymi:

Uchwałę podjęto w celu złożenia wniosku na przebudowę drogi w ramach Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych.

Referat Finansowy:

wydano:

- 3 decyzji w sprawie umorzenia zaległości podatkowych,

- 4 decyzje w sprawie ulg,

- 45 decyzji wymiarowych,

- 1 381 zaświadczeń i informacji w sprawach podatkowych,

- 42 postanowień w sprawach podatkowych,

- 481 decyzji o zwrot podatku akcyzowego,

- 103 upomnień — na kwotę 46.749,61 zł,

- 5 tytułów wykonawczych,

-8 wezwań w sprawach podatkowych,

- 68 wpisów do CEDG dotyczących ewidencji działalności gospodarczej,

- 1 zaświadczenie na wykonywanie regularnych przewozów osób w krajowym transporcie drogowym,

- 1 decyzja w sprawie zmiany zezwolenia na wykonywanie regularnych przewozów osób w krajowym transporcie drogowym,

- 1 liczba wydanych jednorazowych zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych,

Referat Rolnictwa Gospodarki Gruntami i Promocji:

W wykonaniu Uchwały Nr VIII/61/11 Rady Miejskiej w Dąbrowie Białostockiej z dnia 28 czerwca 2011 r. w sprawie określenia zasad nabywania, zbywania i obciążania nieruchomości stanowiących własność Gminy Dąbrowa Białostocka oraz ich wydzierżawiania lub wynajmowania na czas określony dłuższy niż 3 lata lub na czas nieokreślony :

- sporządzono notarialne umowy sprzedaży 5 nieruchomości położonych w obrębie Dąbrowa Białostocka, Bagny, Podbagny, Wroczyńszczyzna i Pięciowłóki o powierzchni 1,05 ha uzyskując kwotę 19.246,90 zł

Ilość wydanych decyzji:

- zezwolenia na usunięcie drzew i krzewów z nieruchomości — wydano 41 decyzji;

- wydano 7 zaświadczeń o powierzchni użytków rolnych wchodzących w skład gospodarstwa rodzinnego dla nabywców gruntów rolnych;

- w zakresie podziałów nieruchomości: wszczęto postępowanie administracyjne i wydano decyzje w sprawie podziału 37 nieruchomości z tego 36 nieruchomości przeznaczonych pod poszerzenie drogi gminnej w obrębie 3 Dąbrowa Białostocka;

Referat Budownictwa i Gospodarki Komunalnej:

1. Działania inwestycyjne

Kontynuowane:

- budowa sieci kanalizacji sanitarnej w ulicy Małyszówka i Wojska Polskiego,

- modernizacja stacji uzdatniania wody w Dąbrowie Białostockiej

- remont świetlicy wiejskiej w Grzebieniach

- budowa przepustu i osadnika w ciągu ul. Armii Krajowej w Dąbrowie Białostockiej

Zakończone:

- budowa wodociągu na koloniach wsi Harasimowicze, Ostrowie, Stock

- przebudowa drogi Kamienna Nowa — Kamienna Stara

- budowa przydomowych oczyszczalni ścieków w ramach PROW

2. Ilość wydanych decyzji

- decyzje o umieszczenie urządzeń w pasie drogowym nie związanych z funkcjonowaniem drogi - 3

- decyzje o dodatkach mieszkaniowych szt. - 241

- decyzje o dodatkach energetycznych szt. - 58

- decyzje o warunkach zabudowy szt. — 8

- decyzje o warunkach zabudowy inwestycji celu publicznego szt. — 2

- decyzje o środowiskowych uwarunkowaniach - 3

- zaświadczenie o przeznaczeniu działki szt. - 34

3. Zatrudnienie pracowników :

W ramach robót publicznych jest zatrudnionych 11 pracowników.

Referat Spraw Obywatelskich:

- decyzje w sprawie wymeldowania z pobytu stałego - 3

wymeldowania — 56

z pobytu stałego — 50 osób

wymeldowanie za granicę (emigracja) - 3

z pobytu czasowego — 3

zameldowania na pobyt stały - 14

z poza gminy — 5

na terenie gminy (przemeldowanie) — 9

cudzoziemców — 0

meldunek czasowy — 34 w tym:

cudzoziemców —7

przyjęto zawiadomień o meldunku czasowym w innej gminie naszych mieszkańców - 73

zmieniono stan cywilny dla 77 osób

wprowadzono:

— zgonów — 35

— urodzeń — 32

— Małżeństw - 62

— nadano nr PESEL — 35

— wprowadzono do elektronicznej bazy ewidencji ludności zmiany dowodów osobistych — 250

— zweryfikowano kart KOM — 50

— skopiowano i wysłano plików do TBD — 36

wydano zaświadczeń o stanie rodzinnym — 10

— udostępniono danych osobowych instytucjom i jednostkom budżetowym - 54

— udostępniono danych osobowych osobom prywatnym — 60

wysłano zawiadomień:

— dla Urzędu Skarbowego o zgonie — 35

— o zgłoszeniu zmiany do szkół — 24

— wystawiono zawiadomień o zameldowaniu na pobyt stały - 18

— wystawiono i wysłano zawiadomień o pobycie czasowym innym gminom — 20

— wystawiono dane osobowe dla organu nowego miejsca pobytu stałego - 48

Ponadto odbyto 2 posiedzenia Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych gdzie rozpatrzono 24 wniosków.

Biuro Dowodów Osobistych

- złożono 279wniosków o wydanie dowodu osobistego

- liczba wydanych dowodów osobistych 257

- udzielono 13 odpowiedzi na pisma z zakresu wydawania dowodów osobistych

- skasowano 35 dowodów osobistych z powodu zgonu

- wysłano 17 kopert dowodowych

- wysłano 16 imiennych zapotrzebowań na koperty dowodowe

Urząd Stanu Cywilnego:

1. Wydano decyzji ogółem - 32

- o umiejscowieniu aktu zagranicznego - 13

- o uzupełnieniu aktu stanu cywilnego - 14

- o sprostowaniu aktu stanu cywilnego - 4

- o zmianie imienia i nazwiska - 1

2. Wpisano na podstawie wyroku sądowego w aktach małżeństw wzmianki o rozwodzie z przekazaniem do ewidencji ludności - 4

3. Wydano zaświadczeń stwierdzających brak okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa - 16

4. Sporządzono aktów małżeństw - 27

5. Sporządzono aktów zgonów - 30

6. Sporządzono aktów urodzeń - 9

7. Wysłano zgłoszenia urodzenia dziecka do innego USC - 8

8. Dokonano przypisków o zawarciu małżeństwa lub zgonu - 293

9. Wydano odpisów aktów stanu cywilnego ze zbiorów archiwalnych - 487

10. Potwierdzono dane na wnioskach o wydanie dowodu osobistego - 275

11.Wysłano zawiadomienia do Urzędów Stanu Cywilnego, Ewidencji Ludności i Dowodów Osobistych do innych miejscowości o zmianach w aktach stanu cywilnego — 39

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Dąbrowie Białostockiej;

1. wydał 680 decyzji, w tym:

a) w zakresie pomocy społecznej - 467,

b) w zakresie świadczeń rodzinnych — 159,

c) w zakresie zasiłków dla opiekunów - 11

c) w zakresie świadczeń z funduszu alimentacyjnego — 43

2. wydał 393 zaświadczenia, w tym:

a) w zakresie pomocy społecznej — 192

b) w zakresie świadczeń rodzinnych i świadczeń z funduszu alimentacyjnego — 201

3. udzielił 1899 godzin usług opiekuńczych dla 17 podopiecznych,

4. udzielił 260 godzin specjalistycznych usług opiekuńczych dla 1 osoby z zaburzeniami psychicznymi.

We wskazanym okresie oprócz działań wynikających z podjętych decyzji, Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Dąbrowie Białostockiej podejmował dodatkowe działania w postaci:

1. świadczenia pracy socjalnej 61 rodzinom o liczbie osób 186,

2. świadczenia specjalistycznego poradnictwa:

a) prawnego - 24 rodzinom,

b) psychologicznego - 32 osobom (59 porad),

c) asystenta rodziny — 15 rodzin (501 godzin),

3. współpracy z komornikami sądowymi w zakresie zaliczki alimentacyjnej, świadczeń z funduszu alimentacyjnego oraz prowadzonego postępowania wobec 5 dłużników alimentacyjnych,

4. współpracy z Urzędem Marszałkowskim Województwa Podlaskiego w 12 sprawach z zakresu koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego,

5. wszczęcia postępowań wobec dłużników alimentacyjnych, w tym:

- wystosowania zawiadomień o terminie przeprowadzenia wywiadu alimentacyjnego oraz przeprowadzeniu wywiadów alimentacyjnych wraz z odebraniem oświadczeń majątkowych od dłużników alimentacyjnych,

- zawiadomienia organów właściwych wierzycieli o wynikach prowadzonego postępowania wobec dłużnika alimentacyjnego,

- wystąpienia do właściwego w sprawie Starosty z wnioskiem o zwrot zatrzymanego dłużnikowi alimentacyjnemu prawa jazdy,

- wystąpienia do właściwego Urzędu Pracy w sprawie aktywizacji zawodowej dłużników alimentacyjnych,

- wystąpienia do organów dłużnika z wnioskiem o podjęcie działań wobec dłużników alimentacyjnych - 8

- wystawienia dłużnikom alimentacyjnym informacji o przyznaniu wierzycielom świadczeń z funduszu alimentacyjnego oraz o stanie zadłużenia - 30,

- złożenia wniosków o udzielenie informacji do Krajowego Rejestru Karnego — 2,

- złożenia wniosku do właściwego Sądu o ustanowienie kuratora dla dłużników alimentacyjnych nieznanych z miejsca pobytu - 3;

6. prowadzenia w ramach prac Zespołu interdyscyplinarnego 36 spraw związanych z wszczęciem procedury „Niebieskiej Karty” dotyczącej przemocy w rodzinie,

7. realizacji 40 kontraktów socjalnych w ramach projektu systemowego „Aktywność wyznacznikiem lepszego jutra — aktywizacja społeczno — zawodowa rodzin zagrożonych wykluczeniem społecznym z terenu gminy Dąbrowa Białostocka” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki oraz zorganizowaniu:

- konsultacji indywidualnych z psychologiem — 40 godzin,

- „Warsztatów kompetencji społecznych z psychologiem” — 40 godzin,

- zajęć indywidualnych z psychologiem dla grupy osób powracających do projektu — 2 godziny;

- szkolenia zawodowego: „Kurs prawa jazdy kat. „B” - 60 godzin (19 osób),

- szkolenia zawodowego: „Roboty wykończeniowe w zakresie układania płytek” - 100 godzin (6 osób),

- szkolenia zawodowego: „System zarządzania magazynem — magazynier” - 80 godzin (8 osób).

8. udziału 4 pracowników Ośrodka w 4 szkoleniach z zakresu postępowań prowadzonych w ramach pomocy społecznej, świadczeń rodzinnych, świadczeń z funduszu alimentacyjnego.

6. prowadzenia w ramach prac Zespołu interdyscyplinarnego 43 spraw związanych z wszczęciem procedury „Niebieskiej Karty” dotyczącej przemocy w rodzinie,

7. podpisania 41 kontraktów socjalnych w ramach projektu systemowego „Aktywność wyznacznikiem lepszego jutra — aktywizacja społeczno — zawodowa rodzin zagrożonych wykluczeniem społecznym z terenu gminy Dąbrowa Białostocka” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki oraz zorganizowaniu:

- konsultacji indywidualnych z doradca zawodowym — 41 godzin,

- warsztatów „Aktywnego poszukiwania pracy” — 40 godzin,

- zajęć indywidualnych z doradca zawodowym dla grupy osób powracających do projektu — 2 godziny;

8. udziału 4 pracowników Ośrodka w 4 szkoleniach z zakresu postępowań prowadzonych w ramach pomocy społecznej, świadczeń rodzinnych, świadczeń z funduszu alimentacyjnego.

Burmistrz

Tadeusz Ciszkowski

Metryka strony

Udostępniający: Gmina Dąbrowa Białostocka

Wytwarzający/odpowiadający: Tadeusz Ciszkowski

Wprowadzający: Tadeusz Ciszkowski

Data modyfikacji: 2015-04-08

Opublikował: Justyna Kondracka

Data publikacji: 2015-04-08