Sprawozdanie Burmistrza o pracach organu wykonawczego za okres od 1 lipca do 30 września 2014 r.
SPRAWOZDANIE BURMISTRZA
o pracach organu wykonawczego za okres od 1 lipca do 30 września 2014
a zwłaszcza z wykonania uchwał Rady Miejskiej.
Na sesji w dniu 22 lipca 2014 r. Rada Miejska w Dąbrowie Białostockiej podjęła następujące uchwały:
1. Uchwała Nr XXXVII/237/14 w sprawie zmian w budżecie gminy na 2014 rok:
- dokonano zwiększenia planu po stronie dochodów i wydatków o kwotę 83.193 zł,
- dokonano zmian w załączniku nr 3 do uchwały Rady Miejskiej Nr XXXI/194/13 w sprawie budżetu gminy na 2014,
- wykonanie uchwały powierzono Burmistrzowi Dąbrowy Białostockiej
2. Uchwała Nr XXXVII/238/14 w sprawie członkostwa Gminy Dąbrowa Białostocka w Lokalnej Grupie Działania Fundacja Biebrzańska:
Gmina Dąbrowa Białostocka przystąpi do tworzenia wielofunduszowej Lokalnej Strategii Rozwoju w nowej perspektywie funduszowej na lata 2014 — 2020.
3. Uchwała Nr XXXVII/239/14 w sprawie zmiany nazwy Samorządowego Przedszkola Żłobka w Dąbrowie Białostockiej i zmiany jego Aktu Założycielskiego:
Z dniem 1 września 2014 r. jednostka otrzymuje nazwę Samorządowe Przedszkole w Dąbrowie Białostockiej. Uchwała została przekazana do stosowania.
4. Uchwała Nr XXXVII/240/14 w sprawie ustalenia opłat za świadczenia udzielane przez Samorządowe Przedszkola prowadzone przez Gminę Dąbrowa Białostocka:
Ustala się stawkę w wysokości 1 zł za każdą rozpoczętą godzinę przekraczającą wymiar zajęć ustalony przez Dyrektora Przedszkola. Uchwała została przekazana do stosowania.
5. Uchwała Nr XXXVII/241/14 w sprawie utworzenia jednostki budżetowej Żłobek Miejski w Dąbrowie Białostockiej oraz nadania Statutu:
Z dniem 1 września 2014 r. tworzy się jednostkę budżetową pod nazwą Żłobek Miejski w Dąbrowie Białostockiej. Uchwała została przekazana do stosowania.
6. Uchwała Nr XXXVII/242/14 w sprawie ustalenia opłat za pobyt dziecka w żłobku prowadzonym przez Gminę Dąbrowa Białostocka oraz określenia wysokości opłaty za wyżywienie w żłobku:
Ustala się odpłatność za pobyt dziecka do 10 godzin dziennie w żłobku w wysokości 1 zł za każdą rozpoczętą godzinę pobytu. Maksymalna stawka za wyżywienie wynosi 5 zł. Uchwała została przekazana do stosowania.
7. Uchwała Nr XXXVII/243/14 w sprawie zmian w Statucie Gminy Dąbrowa Białostocka:
Dokonuje się zmian w Statucie Gminy z uwagi na zmianę nazwy jednostki organizacyjnej oraz dodaje się nową jednostkę organizacyjną.
Na sesji w dniu 5 września 2014 r. Rada Miejska w Dąbrowie Białostockiej podjęła następujące uchwały:
1. Uchwała Nr XXXVIII/244/14 w sprawie zmian w budżecie gminy na 2014 rok:
- dokonano zwiększenia planu po stronie dochodów i wydatków o kwotę 732.564 zł,
- dokonano zmian w załączniku nr 3 i 5 do uchwały Rady Miejskiej nr XXXI/194/13 w sprawie budżetu gminy na 2014,
- wykonanie uchwały powierzono Burmistrzowi Dąbrowy Białostockiej.
2. Uchwała Nr XXXVIII/245/14 w sprawie zmiany uchwały dotyczącej określenia jednostek budżetowych, źródeł dochodów gromadzonych na wydzielonym rachunku i ich przeznaczenia oraz sposobu i trybu sporządzania planów finansowych dla wydzielonych rachunków dochodów :
- dokonano zmiany nazwy jednostki na Samorządowe Przedszkole w Dąbrowie Białostockiej
- wykonanie uchwały powierzono Burmistrzowi Dąbrowy Białostockiej,
3. Uchwała Nr XXXVIII/246/14 w sprawie udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Sokólskiemu na zadania inwestycyjne:
- udzielono pomocy finansowej w kwocie 948.000 zł na dofinansowanie drogi powiatowej Suchodolina — Sadowo- Nowinka — Romanówka — Holiki — Majewo — Trzcianka w roku 2014,
- wykonanie uchwały powierzono Burmistrzowi Dąbrowy Białostockiej
4. Uchwała Nr XXXVIII/247/14 w sprawie udzielenia dotacji celowej Polskiemu Związkowi Działkowców:
Uchwała została uchylona w całości przez Regionalną Izbę Obrachunkową w Białymstoku.
5. Uchwała Nr XXXVIII/248/14 w sprawie zmiany uchwały w sprawie uchwalenia Statutu Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Dąbrowie Białostockiej:
W Statucie zmienia się zapis dotyczący ustalania i wypłaty zasiłków dla opiekunów.
6. Uchwała Nr XXXVIII/249/14 w sprawie utworzenia odrębnego obwodu głosowania w SP ZOZ w Dąbrowie Białostockiej dla przeprowadzenia wyborów do rad gmin, rad powiatów i sejmików województw oraz wyborów wójtów, burmistrzów i prezydentów miast:
Utworzono odrębny obwód głosowania w Szpitalu w Dąbrowie Białostockiej.
7. Uchwała Nr XXXVIII/250/14 w sprawie scalenia i podziału nieruchomości położonych w Dąbrowie Białostockiej przy ul. Gen. Sulika:
Zgodnie z art. 104 ust. 1 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 roku o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2014 r. poz. 518, poz. 659, poz. 906) Uchwałę przesłano wszystkim uczestnikom postępowania scaleniowego, informację opublikowano na stronie internetowej Urzędu i ogłoszono w prasie lokalnej.
Przekazano również do Starostwa Powiatowego w Sokółce w celu ujawnienia nowego stanu prawnego w katastrze nieruchomości a także do Sądu Rejonowego w Sokółce IV Wydziału Ksiąg Wieczystych w celu dokonania zmian w księgach wieczystych.
8. Uchwała XXXVIII/251/14 w sprawie przyjęcia od Powiatu Sokólskiego zadania zarządzania publicznymi drogami powiatowymi:
Uchwałę podjęto w celu złożenia wniosku na przebudowę drogi w ramach Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych.
Referat Finansowy:
wydano:
- 3 decyzji w sprawie umorzenia zaległości podatkowych,
- 4 decyzje w sprawie ulg,
- 45 decyzji wymiarowych,
- 1 381 zaświadczeń i informacji w sprawach podatkowych,
- 42 postanowień w sprawach podatkowych,
- 481 decyzji o zwrot podatku akcyzowego,
- 103 upomnień — na kwotę 46.749,61 zł,
- 5 tytułów wykonawczych,
-8 wezwań w sprawach podatkowych,
- 68 wpisów do CEDG dotyczących ewidencji działalności gospodarczej,
- 1 zaświadczenie na wykonywanie regularnych przewozów osób w krajowym transporcie drogowym,
- 1 decyzja w sprawie zmiany zezwolenia na wykonywanie regularnych przewozów osób w krajowym transporcie drogowym,
- 1 liczba wydanych jednorazowych zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych,
Referat Rolnictwa Gospodarki Gruntami i Promocji:
W wykonaniu Uchwały Nr VIII/61/11 Rady Miejskiej w Dąbrowie Białostockiej z dnia 28 czerwca 2011 r. w sprawie określenia zasad nabywania, zbywania i obciążania nieruchomości stanowiących własność Gminy Dąbrowa Białostocka oraz ich wydzierżawiania lub wynajmowania na czas określony dłuższy niż 3 lata lub na czas nieokreślony :
- sporządzono notarialne umowy sprzedaży 5 nieruchomości położonych w obrębie Dąbrowa Białostocka, Bagny, Podbagny, Wroczyńszczyzna i Pięciowłóki o powierzchni 1,05 ha uzyskując kwotę 19.246,90 zł
Ilość wydanych decyzji:
- zezwolenia na usunięcie drzew i krzewów z nieruchomości — wydano 41 decyzji;
- wydano 7 zaświadczeń o powierzchni użytków rolnych wchodzących w skład gospodarstwa rodzinnego dla nabywców gruntów rolnych;
- w zakresie podziałów nieruchomości: wszczęto postępowanie administracyjne i wydano decyzje w sprawie podziału 37 nieruchomości z tego 36 nieruchomości przeznaczonych pod poszerzenie drogi gminnej w obrębie 3 Dąbrowa Białostocka;
Referat Budownictwa i Gospodarki Komunalnej:
1. Działania inwestycyjne
- budowa sieci kanalizacji sanitarnej w ulicy Małyszówka i Wojska Polskiego,
- modernizacja stacji uzdatniania wody w Dąbrowie Białostockiej
- remont świetlicy wiejskiej w Grzebieniach
- budowa przepustu i osadnika w ciągu ul. Armii Krajowej w Dąbrowie Białostockiej
Zakończone:
- budowa wodociągu na koloniach wsi Harasimowicze, Ostrowie, Stock
- przebudowa drogi Kamienna Nowa — Kamienna Stara
- budowa przydomowych oczyszczalni ścieków w ramach PROW
2. Ilość wydanych decyzji
- decyzje o umieszczenie urządzeń w pasie drogowym nie związanych z funkcjonowaniem drogi - 3
- decyzje o dodatkach mieszkaniowych szt. - 241
- decyzje o dodatkach energetycznych szt. - 58
- decyzje o warunkach zabudowy szt. — 8
- decyzje o warunkach zabudowy inwestycji celu publicznego szt. — 2
- decyzje o środowiskowych uwarunkowaniach - 3
- zaświadczenie o przeznaczeniu działki szt. - 34
3. Zatrudnienie pracowników :
W ramach robót publicznych jest zatrudnionych 11 pracowników.
Referat Spraw Obywatelskich:
- decyzje w sprawie wymeldowania z pobytu stałego - 3
— wymeldowania — 56
z pobytu stałego — 50 osób
wymeldowanie za granicę (emigracja) - 3
z pobytu czasowego — 3
— zameldowania na pobyt stały - 14
z poza gminy — 5
na terenie gminy (przemeldowanie) — 9
cudzoziemców — 0
— meldunek czasowy — 34 w tym:
cudzoziemców —7
— przyjęto zawiadomień o meldunku czasowym w innej gminie naszych mieszkańców - 73
zmieniono stan cywilny dla 77 osób
wprowadzono:
— zgonów — 35
— urodzeń — 32
— Małżeństw - 62
— nadano nr PESEL — 35
— wprowadzono do elektronicznej bazy ewidencji ludności zmiany dowodów osobistych — 250
— zweryfikowano kart KOM — 50
— skopiowano i wysłano plików do TBD — 36
— wydano zaświadczeń o stanie rodzinnym — 10
— udostępniono danych osobowych instytucjom i jednostkom budżetowym - 54
— udostępniono danych osobowych osobom prywatnym — 60
wysłano zawiadomień:
— dla Urzędu Skarbowego o zgonie — 35
— o zgłoszeniu zmiany do szkół — 24
— wystawiono zawiadomień o zameldowaniu na pobyt stały - 18
— wystawiono i wysłano zawiadomień o pobycie czasowym innym gminom — 20
— wystawiono dane osobowe dla organu nowego miejsca pobytu stałego - 48
Ponadto odbyto 2 posiedzenia Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych gdzie rozpatrzono 24 wniosków.
Biuro Dowodów Osobistych
- złożono 279wniosków o wydanie dowodu osobistego
- liczba wydanych dowodów osobistych 257
- udzielono 13 odpowiedzi na pisma z zakresu wydawania dowodów osobistych
- skasowano 35 dowodów osobistych z powodu zgonu
- wysłano 17 kopert dowodowych
- wysłano 16 imiennych zapotrzebowań na koperty dowodowe
Urząd Stanu Cywilnego:
1. Wydano decyzji ogółem - 32
- o umiejscowieniu aktu zagranicznego - 13
- o uzupełnieniu aktu stanu cywilnego - 14
- o sprostowaniu aktu stanu cywilnego - 4
- o zmianie imienia i nazwiska - 1
2. Wpisano na podstawie wyroku sądowego w aktach małżeństw wzmianki o rozwodzie z przekazaniem do ewidencji ludności - 4
3. Wydano zaświadczeń stwierdzających brak okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa - 16
4. Sporządzono aktów małżeństw - 27
5. Sporządzono aktów zgonów - 30
6. Sporządzono aktów urodzeń - 9
7. Wysłano zgłoszenia urodzenia dziecka do innego USC - 8
8. Dokonano przypisków o zawarciu małżeństwa lub zgonu - 293
9. Wydano odpisów aktów stanu cywilnego ze zbiorów archiwalnych - 487
10. Potwierdzono dane na wnioskach o wydanie dowodu osobistego - 275
11.Wysłano zawiadomienia do Urzędów Stanu Cywilnego, Ewidencji Ludności i Dowodów Osobistych do innych miejscowości o zmianach w aktach stanu cywilnego — 39
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Dąbrowie Białostockiej;
1. wydał 680 decyzji, w tym:
a) w zakresie pomocy społecznej - 467,
b) w zakresie świadczeń rodzinnych — 159,
c) w zakresie zasiłków dla opiekunów - 11
c) w zakresie świadczeń z funduszu alimentacyjnego — 43
2. wydał 393 zaświadczenia, w tym:
a) w zakresie pomocy społecznej — 192
b) w zakresie świadczeń rodzinnych i świadczeń z funduszu alimentacyjnego — 201
3. udzielił 1899 godzin usług opiekuńczych dla 17 podopiecznych,
4. udzielił 260 godzin specjalistycznych usług opiekuńczych dla 1 osoby z zaburzeniami psychicznymi.
We wskazanym okresie oprócz działań wynikających z podjętych decyzji, Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Dąbrowie Białostockiej podejmował dodatkowe działania w postaci:
1. świadczenia pracy socjalnej 61 rodzinom o liczbie osób 186,
2. świadczenia specjalistycznego poradnictwa:
a) prawnego - 24 rodzinom,
b) psychologicznego - 32 osobom (59 porad),
c) asystenta rodziny — 15 rodzin (501 godzin),
3. współpracy z komornikami sądowymi w zakresie zaliczki alimentacyjnej, świadczeń z funduszu alimentacyjnego oraz prowadzonego postępowania wobec 5 dłużników alimentacyjnych,
4. współpracy z Urzędem Marszałkowskim Województwa Podlaskiego w 12 sprawach z zakresu koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego,
5. wszczęcia postępowań wobec dłużników alimentacyjnych, w tym:
- wystosowania zawiadomień o terminie przeprowadzenia wywiadu alimentacyjnego oraz przeprowadzeniu wywiadów alimentacyjnych wraz z odebraniem oświadczeń majątkowych od dłużników alimentacyjnych,
- zawiadomienia organów właściwych wierzycieli o wynikach prowadzonego postępowania wobec dłużnika alimentacyjnego,
- wystąpienia do właściwego w sprawie Starosty z wnioskiem o zwrot zatrzymanego dłużnikowi alimentacyjnemu prawa jazdy,
- wystąpienia do właściwego Urzędu Pracy w sprawie aktywizacji zawodowej dłużników alimentacyjnych,
- wystąpienia do organów dłużnika z wnioskiem o podjęcie działań wobec dłużników alimentacyjnych - 8
- wystawienia dłużnikom alimentacyjnym informacji o przyznaniu wierzycielom świadczeń z funduszu alimentacyjnego oraz o stanie zadłużenia - 30,
- złożenia wniosków o udzielenie informacji do Krajowego Rejestru Karnego — 2,
- złożenia wniosku do właściwego Sądu o ustanowienie kuratora dla dłużników alimentacyjnych nieznanych z miejsca pobytu - 3;
6. prowadzenia w ramach prac Zespołu interdyscyplinarnego 36 spraw związanych z wszczęciem procedury „Niebieskiej Karty” dotyczącej przemocy w rodzinie,
7. realizacji 40 kontraktów socjalnych w ramach projektu systemowego „Aktywność wyznacznikiem lepszego jutra — aktywizacja społeczno — zawodowa rodzin zagrożonych wykluczeniem społecznym z terenu gminy Dąbrowa Białostocka” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki oraz zorganizowaniu:
- konsultacji indywidualnych z psychologiem — 40 godzin,
- „Warsztatów kompetencji społecznych z psychologiem” — 40 godzin,
- zajęć indywidualnych z psychologiem dla grupy osób powracających do projektu — 2 godziny;
- szkolenia zawodowego: „Kurs prawa jazdy kat. „B” - 60 godzin (19 osób),
- szkolenia zawodowego: „Roboty wykończeniowe w zakresie układania płytek” - 100 godzin (6 osób),
- szkolenia zawodowego: „System zarządzania magazynem — magazynier” - 80 godzin (8 osób).
8. udziału 4 pracowników Ośrodka w 4 szkoleniach z zakresu postępowań prowadzonych w ramach pomocy społecznej, świadczeń rodzinnych, świadczeń z funduszu alimentacyjnego.
6. prowadzenia w ramach prac Zespołu interdyscyplinarnego 43 spraw związanych z wszczęciem procedury „Niebieskiej Karty” dotyczącej przemocy w rodzinie,
7. podpisania 41 kontraktów socjalnych w ramach projektu systemowego „Aktywność wyznacznikiem lepszego jutra — aktywizacja społeczno — zawodowa rodzin zagrożonych wykluczeniem społecznym z terenu gminy Dąbrowa Białostocka” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki oraz zorganizowaniu:
- konsultacji indywidualnych z doradca zawodowym — 41 godzin,
- warsztatów „Aktywnego poszukiwania pracy” — 40 godzin,
- zajęć indywidualnych z doradca zawodowym dla grupy osób powracających do projektu — 2 godziny;
8. udziału 4 pracowników Ośrodka w 4 szkoleniach z zakresu postępowań prowadzonych w ramach pomocy społecznej, świadczeń rodzinnych, świadczeń z funduszu alimentacyjnego.
Burmistrz
Tadeusz Ciszkowski
Metryka strony