Sprawozdanie Burmistrza o pracach organu wykonawczego za okres od 1 kwietnia do 30 czerwca 2014 r.
SPRAWOZDANIE BURMISTRZA
o pracach organu wykonawczego za okres od 1 kwietnia do 30 czerwca 2014
a zwłaszcza z wykonania uchwał Rady Miejskiej.
Na sesji w dniu 29 kwietnia 2014 r. Rada Miejska w Dąbrowie Białostockiej podjęła następujące uchwały:
1. Uchwała Nr XXXIV/223/14 w sprawie zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej Gminy Dąbrowa Białostocka na lata 2014 – 2024:
- dokonano aktalizacji WPF oraz wykazu przedsięwzięć do WPF,
- wykonanie uchwały powierzono Burmistrzowi Dąbrowy Białostockiej
2. Uchwała nr XXXIV/224/14 w sprawie zmian w budżecie gminy na 2014 rok:
- dokonano zwiększenia po stronie dochodów o kwotę 409.043 zł i wydatków o kwotę 1.009.043 zł,
- dokonano zmian w załączniku nr 3,4 i 5 do uchwały Rady Miejskiej nr XXXI/194/13 w sprawie budżetu gminy na 2014 rok,
- wykonanie uchwały powierzono Burmistrzowi Dąbrowy Białostockiej,
3. Uchwała Nr XXXIV/225/14 w sprawie udzielenia pomocy finansowej Gminie Sokółka:
- udzielono pomocy finansowej w formie dotacji celowej w kwocie 25.000 zł,
- upoważniono Burmistrza do zawarcia umowy,
- wejście w życie z dniem podjęcia,
- przekazano Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Białymstoku
4. Uchwała Nr XXXIV/226/14 w sprawie zmiany uchwały w sprawie pomocy finansowej dla Powiatu Sokólskiego na realizację zadania w zakresie dofinansowania Warsztatów Terapii Zajęciowej w Dąbrowie Białostockiej i Sokółce:
- zwiększono wysokość udzielonej pomocy finansowej w formie dotacji celowej do kwoty 21.372 zł,
- upoważniono Burmistrza do zawarcia umowy,
- wejście w życie z dniem podjęcia,
- przekazano Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Białymstoku,
5. Uchwała Nr XXXIV/227/14 w sprawie udzielenia pomocy finansowej dla Parafii Rzymskokatolickiej pw. Ofiarowania Najświętszej Marii Panny w Różanymstoku:
- udzielono z budżetu gminy dotacji w wysokości 20.000 zł z przeznaczeniem na prace renowacyjne przy ołtarzu bocznym pod wezwaniem Najświętszego Serca Pana Jezusa znajdującego się w Bazylice Ofiarowania NMP w Różanymstoku,
- upoważniono Burmistrza do zawarcia umowy,
- wykonanie uchwały powierzono Burmistrzowi Dąbrowy Białostockiej
6. Uchwała Nr XXXIV/228/14 w sprawie upamiętnienia dwudziestej piątej rocznicy wolnych wyborów w 1989 roku:
Odsłonięto pomnik przed budynkiem Urzędu Miejskiego w Dąbrowie Białostockiej, czym uczczono rocznicę wolnych wyborów.
7. Uchwała XXXIV/229/14 w sprawie emisji obligacji oraz określenia zasad ich zbywania, nabywania i wykupu:
- wyrażono zgodę na emisję 600 obligacji o wartości nominalnej 1.000 zł każda na łączną kwotę 600.000 zł,
- wykonanie uchwały powierzono Burmistrzowi Dąbrowy Białostockiej
Na sesji w dniu 24 czerwca 2014 r. Rada Miejska w Dąbrowie Białostockiej podjęła następujące uchwały:
1. Uchwała Nr XXXV/230/14 w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu gminy za 2013 rok:
- zatwierdzono sprawozdanie finansowe wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu gminy,
- wykonanie uchwały powierzono Burmistrzowi Dąbrowy Białostockiej,
2. Uchwała Nr XXXV/231/14 w sprawie zmian w budżecie gminy na 2014 rok:
- dokonano zwiększenia po stronie dochodów i wydatków o kwotę 16.399 zł,
- dokonano zmian w załączniku nr 3 do uchwały Rady Miejskiej nr XXXI/194/13 w sprawie budżetu gminy na 2014 rok,
-wykonanie uchwały powierzono Burmistrzowi Dąbrowy Białostockiej,
3. Uchwała Nr XXXV/232/14 w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego Miejsko – Gminnego Ośrodka Kultury w Dąbrowie Białostockiej za 2013 rok:
- zatwierdzono sprawozdanie finansowe,
- wykonanie uchwały powierzono Burmistrzowi Dąbrowy Białostockiej,
4. Uchwała Nr XXXV/233/14 w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi Dąbrowy Białostockiej za 2013 rok:
Rada Miejska w Dąbrowie Białostockiej jednogłośnie udzieliła absolutorium Burmistrzowi.
5. Uchwała Nr XXXV/234/14 w sprawie zaliczenia ul. Dworcowej do kategorii dróg gminnych:
- uchwałą zaliczona została do dróg gminnych ul. Dworcowa
6. Uchwała Nr XXXV/235/14 w sprawie zaliczenia drogi położonej w obrębie Krugło do kategorii dróg gminnych:
- uchwałą zaliczona została do dróg gminnych droga położona w obrębie Krugło, oznaczona numerem geodezyjnym 238 i 66.
7. Uchwała Nr XXXV/236/14 w sprawie załatwienia skargi na działalność Burmistrza Dąbrowy Białostockiej dotyczącej nieprzestrzegania obowiązków ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko:
Rada Miejska uznała skargę za zasadną. Uchwał wraz z uzasadnieniem została przesłana Wojewodzie Podlaskiemu i do wiadomości skarżącemu.
Referat Finansowy:
wydano:
- 11 decyzji w sprawie umorzenia zaległości podatkowych,
- 8 decyzje w sprawie ulg,
- 51 decyzji wymiarowych,
- 455 zaświadczeń i informacji w sprawach podatkowych,
- 43 postanowień w sprawach podatkowych,
- 76 upomnień,
- 5 tytułów wykonawczych,
- 4 zaświadczeń dotyczących ewidencji działalności gospodarczej,
- 105 wpisów do Centralnej Ewidencji Działalności Gospodarczej,
- 31 zaświadczeń potwierdzających dokonanie opłat za zezwolenie na alkohol,
- 26 decyzje w sprawie zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych,
- 2 decyzja w sprawie udzielenia jednorazowych zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych podczas organizowanych imprez,
- 1 decyzja w sprawie wygaśnięcia licencji na wykonywanie transportu drogowego taksówką,
Referat Rolnictwa Gospodarki Gruntami i Promocji:
W wykonaniu Uchwały Nr VIII/61/11 Rady Miejskiej w Dąbrowie Białostockiej z dnia 28 czerwca 2011 r. w sprawie określenia zasad nabywania, zbywania i obciążania nieruchomości stanowiących własność Gminy Dąbrowa Białostocka oraz ich wydzierżawiania lub wynajmowania na czas określony dłuższy niż 3 lata lub na czas nieokreślony:
- sporządzono notarialną umowę sprzedaży nieruchomości położonej w obrębie Ostrowie o powierzchni 0,24 ha za kwotę 12.120,00 zł.
- ogłoszono przetargi ograniczone na sprzedaż nieruchomości stanowiących tzw. mienie wiejskie położone w obrębie Bagny, Podbagny, Pięciowłóki i Wroczyńszczyzna.
W I przetargu sprzedano jedną nieruchomość położoną w obrębie Wroczyńszczyzna o pow. 0,10 ha za kwotę 2.590,00 zł.
Pozostałe przetargi zakończyły się wynikiem negatywnym.
- nabyto nieodpłatnie od PKP prawo użytkowania wieczystego nieruchomości położonej w Dąbrowie Białostockiej ozn. nr 151/11 o pow. 0,2514 ha .
- sporządzono 2 umowy dzierżawy na nieruchomości stanowiące własność gminy.
Ilość wydanych decyzji:
- zezwolenia na usunięcie drzew i krzewów z nieruchomości – wydano 52 decyzje;
- wydano 7 zaświadczeń o powierzchni użytków rolnych wchodzących w skład gospodarstwa rodzinnego dla nabywców gruntów rolnych;
- w zakresie podziałów nieruchomości: wszczęto postępowanie administracyjne w sprawie podziału 37 nieruchomości z tego 36 nieruchomości przeznaczonych pod poszerzenie drogi gminnej w obrębie 3 Dąbrowa Białostocka;
- udzielono pomocy 587 rolnikom przy wypełnianiu wniosków do Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa o przyznanie płatności bezpośrednich.
Referat Budownictwa i Gospodarki Komunalnej:
1. Działania inwestycyjne
a) kontynuowane:
- budowa przydomowych oczyszczalni 8.ścieków w ramach PROW
- budowa sieci kanalizacji sanitarnej w ulicy Małyszówka i Wojska Polskiego,
- modernizacja stacji uzdatniania wody w Dąbrowie Białostockiej
- remont świetlicy wiejskiej w Grzebieniach
b) podjęte
- budowa wodociągu na koloniach wsi Harasimowicze, Ostrowie, Stock
- przebudowa drogi Kamienna Nowa – Kamienna Stara
- budowa przepustu i osadnika w ciągu ul. Armii Krajowej w Dąbrowie Białostockiej
c) zakończone
- budowa sieci kanalizacji sanitarnej i wodociągowej w ul. Popiełuszki
2. Ilość wydanych decyzji
- decyzje o umieszczenie urządzeń w pasie drogowym nie związanych z funkcjonowaniem drogi - 7
- decyzje o dodatkach mieszkaniowych szt.- 180
- decyzje o dodatkach energetycznych szt. - 96
- decyzje o warunkach zabudowy szt. – 12
- decyzje o warunkach zabudowy inwestycji celu publicznego szt. – 0
- decyzje o środowiskowych uwarunkowaniach - 1
- zaświadczenie o przeznaczeniu działki szt. - 37
3. Zatrudnienie pracowników:
W ramach robót publicznych jest zatrudnionych 11 pracowników.
Referat Spraw Obywatelskich:
Ilość spraw załatwionych w ewidencji ludności :
- decyzje w sprawie wymeldowania z pobytu stałego - 4
– wymeldowania – 32
z pobytu stałego – 32 osób
wymeldowanie za granicę (emigracja) -0
z pobytu czasowego – 0
– zameldowania na pobyt stały- 14
z poza gminy – 5
na terenie gminy (przemeldowanie) –9
cudzoziemców – 0
– meldunek czasowy – 25 w tym:
cudzoziemców –3
zmieniono stan cywilny dla 53 osób
wprowadzono:
– zgonów – 56
– urodzeń – 26
– małżeństw- 27
– nadano nr PESEL –26
– unieważniono dowodów osobistych - 175
– korekta numeru ewidencyjnego –1
– wprowadzono do elektronicznej bazy ewidencji ludności zmiany dowodów osobistych – 249
– zweryfikowano kart KOM –180
– skopiowano i wysłano plików do TBD – 34
– wydano zaświadczeń o stanie rodzinnym – 9
– udostępniono danych osobowych instytucjom i jednostkom budżetowym - 61
– udostępniono danych osobowych osobom prywatnym – 48
wysłano zawiadomień:
– dla Urzędu Skarbowego o zgonie – 56
– o zgłoszeniu zmiany do szkół – 12
– wystawiono zawiadomień o zameldowaniu na pobyt stały- 5
– wystawiono i wysłano zawiadomień o pobycie czasowym innym gminom – 10
– wystawiono dane osobowe dla organu nowego miejsca pobytu stałego- 28
Ponadto odbyto 2 posiedzenia Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych gdzie rozpatrzono 13 wniosków.
Biuro Dowodów Osobistych
- złożono 255 wniosków o wydanie dowodu osobistego
- liczba wydanych dowodów osobistych 249
- udzielono 24 odpowiedzi na pisma z zakresu wydawania dowodów osobistych
- skasowano 52 dowodów osobistych z powodu zgonu
- wysłano 23 kopert dowodowych
- wysłano 16
- imiennych zapotrzebowań na koperty dowodowe.
Urząd Stanu Cywilnego:
1. Wydano decyzji ogółem - 7
- o umiejscowieniu aktu zagranicznego - 3
- o uzupełnieniu aktu stanu cywilnego - 4
2. Wpisano na podstawie wyroku sądowego w aktach małżeństw wzmianki o rozwodzie z przekazaniem do ewidencji ludności - 4
3. Wydano zaświadczeń stwierdzających brak okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa - 22
4. Sporządzono aktów małżeństw -16
5. Sporządzono aktów zgonów - 46
6. Sporządzono aktów urodzeń - 2
7. Wysłano zgłoszenia urodzenia dziecka do innego USC - 9
8. Dokonano przypisków o zawarciu małżeństwa lub zgonu -281
9. Wydano odpisów aktów stanu cywilnego ze zbiorów archiwalnych - 463
10. Potwierdzono dane na wnioskach o wydanie dowodu osobistego - 252
11.Wysłano zawiadomienia do Urzędów Stanu Cywilnego, Ewidencji Ludności i Dowodów Osobistych do innych miejscowości o zmianach w aktach stanu cywilnego - 36
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Dąbrowie Białostockiej;
1. wydał 437 decyzji, w tym:
a) w zakresie pomocy społecznej - 229,
b) w zakresie świadczeń rodzinnych – 204,
c) w zakresie świadczeń z funduszu alimentacyjnego – 4
2. wydał 19 zaświadczeń, w tym:
a) w zakresie pomocy społecznej – 6
b) w zakresie świadczeń rodzinnych i świadczeń z funduszu alimentacyjnego – 13
3. udzielił 1588 godzin usług opiekuńczych dla 16 podopiecznych,
4. udzielił 248 godzin specjalistycznych usług opiekuńczych dla 1 osoby z zaburzeniami psychicznymi.
We wskazanym okresie oprócz działań wynikających z podjętych decyzji, Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Dąbrowie Białostockiej podejmował dodatkowe działania w postaci:
1. świadczenia pracy socjalnej 52 rodzinom o liczbie osób 160,
2. świadczenia specjalistycznego poradnictwa:
a) prawnego - 15 rodzinom,
b) psychologicznego - 24 osobom,
3. współpracy z komornikami sądowymi w zakresie zaliczki alimentacyjnej, świadczeń z funduszu alimentacyjnego oraz prowadzonego postępowania wobec 29 dłużników alimentacyjnych,
4. współpracy z Urzędem Marszałkowskim Województwa Podlaskiego w 7 sprawach z zakresu koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego,
5. wszczęcia postępowań wobec dłużników alimentacyjnych, w tym:
- wystosowania zawiadomień o terminie przeprowadzenia wywiadu alimentacyjnego oraz przeprowadzeniu wywiadów alimentacyjnych wraz z odebraniem oświadczeń majątkowych od dłużników alimentacyjnych,
- zawiadomienia organów właściwych wierzycieli o wynikach prowadzonego postępowania wobec dłużnika alimentacyjnego,
- wszczęcia postępowań oraz wydaniu decyzji o uznaniu dłużnika alimentacyjnego za uchylającego się od zobowiązań alimentacyjnych - 5
- złożenia 11 wniosków do Prokuratury o ściganie dłużników alimentacyjnych za przestępstwo z art. 209 Kk.
- wystąpienia do właściwego w sprawie Starosty z 8 wnioskami o zatrzymanie prawa jazdy dłużnikowi alimentacyjnemu,
- wystawienia dłużnikom alimentacyjnym informacji o przyznaniu wierzycielom świadczeń z funduszu alimentacyjnego oraz o stanie zadłużenia,
- złożenia wniosków o udzielenie informacji do Krajowego Rejestru Karnego – 15,
- złożenia wniosku do właściwego Sądu o ustanowienie kuratora dla dłużnika alimentacyjnego nieznanego z miejsca pobytu;
6. prowadzenia w ramach prac Zespołu interdyscyplinarnego 43 spraw związanych z wszczęciem procedury „Niebieskiej Karty” dotyczącej przemocy w rodzinie,
7. podpisania 41 kontraktów socjalnych w ramach projektu systemowego „Aktywność wyznacznikiem lepszego jutra – aktywizacja społeczno – zawodowa rodzin zagrożonych wykluczeniem społecznym z terenu gminy Dąbrowa Białostocka” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki oraz zorganizowaniu:
- konsultacji indywidualnych z doradca zawodowym – 41 godzin,
- warsztatów „Aktywnego poszukiwania pracy” – 40 godzin,
- zajęć indywidualnych z doradca zawodowym dla grupy osób powracających do projektu – 2 godziny;
8. udziału 4 pracowników Ośrodka w 4 szkoleniach z zakresu postępowań prowadzonych w ramach pomocy społecznej, świadczeń rodzinnych, świadczeń z funduszu alimentacyjnego.
Burmistrz
Tadeusz Ciszkowski
Metryka strony