Sprawozdanie Burmistrza o pracach organu wykonawczego za okres od 1 kwietnia do 30 czerwca 2014 r.

SPRAWOZDANIE BURMISTRZA

o pracach organu wykonawczego za okres od 1 kwietnia do 30 czerwca 2014

a zwłaszcza z wykonania uchwał Rady Miejskiej.

Na sesji w dniu 29 kwietnia 2014 r. Rada Miejska w Dąbrowie Białostockiej podjęła następujące uchwały:

1. Uchwała Nr XXXIV/223/14 w sprawie zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej Gminy Dąbrowa Białostocka na lata 2014 – 2024:

- dokonano aktalizacji WPF oraz wykazu przedsięwzięć do WPF,

- wykonanie uchwały powierzono Burmistrzowi Dąbrowy Białostockiej

2. Uchwała nr XXXIV/224/14 w sprawie zmian w budżecie gminy na 2014 rok:

- dokonano zwiększenia po stronie dochodów o kwotę 409.043 zł i wydatków o kwotę 1.009.043 zł,

- dokonano zmian w załączniku nr 3,4 i 5 do uchwały Rady Miejskiej nr XXXI/194/13 w sprawie budżetu gminy na 2014 rok,

- wykonanie uchwały powierzono Burmistrzowi Dąbrowy Białostockiej,

3. Uchwała Nr XXXIV/225/14 w sprawie udzielenia pomocy finansowej Gminie Sokółka:

- udzielono pomocy finansowej w formie dotacji celowej w kwocie 25.000 zł,

- upoważniono Burmistrza do zawarcia umowy,

- wejście w życie z dniem podjęcia,

- przekazano Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Białymstoku

4. Uchwała Nr XXXIV/226/14 w sprawie zmiany uchwały w sprawie pomocy finansowej dla Powiatu Sokólskiego na realizację zadania w zakresie dofinansowania Warsztatów Terapii Zajęciowej w Dąbrowie Białostockiej i Sokółce:

- zwiększono wysokość udzielonej pomocy finansowej w formie dotacji celowej do kwoty 21.372 zł,

- upoważniono Burmistrza do zawarcia umowy,

- wejście w życie z dniem podjęcia,

- przekazano Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Białymstoku,

5. Uchwała Nr XXXIV/227/14 w sprawie udzielenia pomocy finansowej dla Parafii Rzymskokatolickiej pw. Ofiarowania Najświętszej Marii Panny w Różanymstoku:

- udzielono z budżetu gminy dotacji w wysokości 20.000 zł z przeznaczeniem na prace renowacyjne przy ołtarzu bocznym pod wezwaniem Najświętszego Serca Pana Jezusa znajdującego się w Bazylice Ofiarowania NMP w Różanymstoku,

- upoważniono Burmistrza do zawarcia umowy,

- wykonanie uchwały powierzono Burmistrzowi Dąbrowy Białostockiej

6. Uchwała Nr XXXIV/228/14 w sprawie upamiętnienia dwudziestej piątej rocznicy wolnych wyborów w 1989 roku:

Odsłonięto pomnik przed budynkiem Urzędu Miejskiego w Dąbrowie Białostockiej, czym uczczono rocznicę wolnych wyborów.

7. Uchwała XXXIV/229/14 w sprawie emisji obligacji oraz określenia zasad ich zbywania, nabywania i wykupu:

- wyrażono zgodę na emisję 600 obligacji o wartości nominalnej 1.000 zł każda na łączną kwotę 600.000 zł,

- wykonanie uchwały powierzono Burmistrzowi Dąbrowy Białostockiej

Na sesji w dniu 24 czerwca 2014 r. Rada Miejska w Dąbrowie Białostockiej podjęła następujące uchwały:

1. Uchwała Nr XXXV/230/14 w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu gminy za 2013 rok:

- zatwierdzono sprawozdanie finansowe wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu gminy,

- wykonanie uchwały powierzono Burmistrzowi Dąbrowy Białostockiej,

2. Uchwała Nr XXXV/231/14 w sprawie zmian w budżecie gminy na 2014 rok:

- dokonano zwiększenia po stronie dochodów i wydatków o kwotę 16.399 zł,

- dokonano zmian w załączniku nr 3 do uchwały Rady Miejskiej nr XXXI/194/13 w sprawie budżetu gminy na 2014 rok,

-wykonanie uchwały powierzono Burmistrzowi Dąbrowy Białostockiej,

3. Uchwała Nr XXXV/232/14 w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego Miejsko – Gminnego Ośrodka Kultury w Dąbrowie Białostockiej za 2013 rok:

- zatwierdzono sprawozdanie finansowe,

- wykonanie uchwały powierzono Burmistrzowi Dąbrowy Białostockiej,

4. Uchwała Nr XXXV/233/14 w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi Dąbrowy Białostockiej za 2013 rok:

Rada Miejska w Dąbrowie Białostockiej jednogłośnie udzieliła absolutorium Burmistrzowi.

5. Uchwała Nr XXXV/234/14 w sprawie zaliczenia ul. Dworcowej do kategorii dróg gminnych:

- uchwałą zaliczona została do dróg gminnych ul. Dworcowa

6. Uchwała Nr XXXV/235/14 w sprawie zaliczenia drogi położonej w obrębie Krugło do kategorii dróg gminnych:

- uchwałą zaliczona została do dróg gminnych droga położona w obrębie Krugło, oznaczona numerem geodezyjnym 238 i 66.

7. Uchwała Nr XXXV/236/14 w sprawie załatwienia skargi na działalność Burmistrza Dąbrowy Białostockiej dotyczącej nieprzestrzegania obowiązków ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko:

Rada Miejska uznała skargę za zasadną. Uchwał wraz z uzasadnieniem została przesłana Wojewodzie Podlaskiemu i do wiadomości skarżącemu.

Referat Finansowy:

wydano:

- 11 decyzji w sprawie umorzenia zaległości podatkowych,

- 8 decyzje w sprawie ulg,

- 51 decyzji wymiarowych,

- 455 zaświadczeń i informacji w sprawach podatkowych,

- 43 postanowień w sprawach podatkowych,

- 76 upomnień,

- 5 tytułów wykonawczych,

- 4 zaświadczeń dotyczących ewidencji działalności gospodarczej,

- 105 wpisów do Centralnej Ewidencji Działalności Gospodarczej,

- 31 zaświadczeń potwierdzających dokonanie opłat za zezwolenie na alkohol,

- 26 decyzje w sprawie zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych,

- 2 decyzja w sprawie udzielenia jednorazowych zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych podczas organizowanych imprez,

- 1 decyzja w sprawie wygaśnięcia licencji na wykonywanie transportu drogowego taksówką,

Referat Rolnictwa Gospodarki Gruntami i Promocji:

W wykonaniu Uchwały Nr VIII/61/11 Rady Miejskiej w Dąbrowie Białostockiej z dnia 28 czerwca 2011 r. w sprawie określenia zasad nabywania, zbywania i obciążania nieruchomości stanowiących własność Gminy Dąbrowa Białostocka oraz ich wydzierżawiania lub wynajmowania na czas określony dłuższy niż 3 lata lub na czas nieokreślony:

- sporządzono notarialną umowę sprzedaży nieruchomości położonej w obrębie Ostrowie o powierzchni 0,24 ha za kwotę 12.120,00 zł.

- ogłoszono przetargi ograniczone na sprzedaż nieruchomości stanowiących tzw. mienie wiejskie położone w obrębie Bagny, Podbagny, Pięciowłóki i Wroczyńszczyzna.

W I przetargu sprzedano jedną nieruchomość położoną w obrębie Wroczyńszczyzna o pow. 0,10 ha za kwotę 2.590,00 zł.

Pozostałe przetargi zakończyły się wynikiem negatywnym.

- nabyto nieodpłatnie od PKP prawo użytkowania wieczystego nieruchomości położonej w Dąbrowie Białostockiej ozn. nr 151/11 o pow. 0,2514 ha .

- sporządzono 2 umowy dzierżawy na nieruchomości stanowiące własność gminy.

Ilość wydanych decyzji:

- zezwolenia na usunięcie drzew i krzewów z nieruchomości – wydano 52 decyzje;

- wydano 7 zaświadczeń o powierzchni użytków rolnych wchodzących w skład gospodarstwa rodzinnego dla nabywców gruntów rolnych;

- w zakresie podziałów nieruchomości: wszczęto postępowanie administracyjne w sprawie podziału 37 nieruchomości z tego 36 nieruchomości przeznaczonych pod poszerzenie drogi gminnej w obrębie 3 Dąbrowa Białostocka;

- udzielono pomocy 587 rolnikom przy wypełnianiu wniosków do Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa o przyznanie płatności bezpośrednich.

Referat Budownictwa i Gospodarki Komunalnej:

1. Działania inwestycyjne

a) kontynuowane:

- budowa przydomowych oczyszczalni 8.ścieków w ramach PROW

- budowa sieci kanalizacji sanitarnej w ulicy Małyszówka i Wojska Polskiego,

- modernizacja stacji uzdatniania wody w Dąbrowie Białostockiej

- remont świetlicy wiejskiej w Grzebieniach

b) podjęte

- budowa wodociągu na koloniach wsi Harasimowicze, Ostrowie, Stock

- przebudowa drogi Kamienna Nowa – Kamienna Stara

- budowa przepustu i osadnika w ciągu ul. Armii Krajowej w Dąbrowie Białostockiej

c) zakończone

- budowa sieci kanalizacji sanitarnej i wodociągowej w ul. Popiełuszki

2. Ilość wydanych decyzji

- decyzje o umieszczenie urządzeń w pasie drogowym nie związanych z funkcjonowaniem drogi - 7

- decyzje o dodatkach mieszkaniowych szt.- 180

- decyzje o dodatkach energetycznych szt. - 96

- decyzje o warunkach zabudowy szt. – 12

- decyzje o warunkach zabudowy inwestycji celu publicznego szt. – 0

- decyzje o środowiskowych uwarunkowaniach - 1

- zaświadczenie o przeznaczeniu działki szt. - 37

3. Zatrudnienie pracowników:

W ramach robót publicznych jest zatrudnionych 11 pracowników.

Referat Spraw Obywatelskich:

Ilość spraw załatwionych w ewidencji ludności :

- decyzje w sprawie wymeldowania z pobytu stałego - 4

wymeldowania – 32

z pobytu stałego – 32 osób

wymeldowanie za granicę (emigracja) -0

z pobytu czasowego – 0

zameldowania na pobyt stały- 14

z poza gminy – 5

na terenie gminy (przemeldowanie) –9

cudzoziemców – 0

meldunek czasowy – 25 w tym:

cudzoziemców –3

zmieniono stan cywilny dla 53 osób

wprowadzono:

– zgonów – 56

– urodzeń – 26

– małżeństw- 27

– nadano nr PESEL –26

– unieważniono dowodów osobistych - 175

– korekta numeru ewidencyjnego –1

– wprowadzono do elektronicznej bazy ewidencji ludności zmiany dowodów osobistych – 249

– zweryfikowano kart KOM –180

– skopiowano i wysłano plików do TBD – 34

wydano zaświadczeń o stanie rodzinnym – 9

– udostępniono danych osobowych instytucjom i jednostkom budżetowym - 61

– udostępniono danych osobowych osobom prywatnym – 48

wysłano zawiadomień:

– dla Urzędu Skarbowego o zgonie – 56

– o zgłoszeniu zmiany do szkół – 12

– wystawiono zawiadomień o zameldowaniu na pobyt stały- 5

– wystawiono i wysłano zawiadomień o pobycie czasowym innym gminom – 10

– wystawiono dane osobowe dla organu nowego miejsca pobytu stałego- 28

Ponadto odbyto 2 posiedzenia Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych gdzie rozpatrzono 13 wniosków.

Biuro Dowodów Osobistych

- złożono 255 wniosków o wydanie dowodu osobistego

- liczba wydanych dowodów osobistych 249

- udzielono 24 odpowiedzi na pisma z zakresu wydawania dowodów osobistych

- skasowano 52 dowodów osobistych z powodu zgonu

- wysłano 23 kopert dowodowych

- wysłano 16

- imiennych zapotrzebowań na koperty dowodowe.

Urząd Stanu Cywilnego:

1. Wydano decyzji ogółem - 7

- o umiejscowieniu aktu zagranicznego - 3

- o uzupełnieniu aktu stanu cywilnego - 4

2. Wpisano na podstawie wyroku sądowego w aktach małżeństw wzmianki o rozwodzie z przekazaniem do ewidencji ludności - 4

3. Wydano zaświadczeń stwierdzających brak okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa - 22

4. Sporządzono aktów małżeństw -16

5. Sporządzono aktów zgonów - 46

6. Sporządzono aktów urodzeń - 2

7. Wysłano zgłoszenia urodzenia dziecka do innego USC - 9

8. Dokonano przypisków o zawarciu małżeństwa lub zgonu -281

9. Wydano odpisów aktów stanu cywilnego ze zbiorów archiwalnych - 463

10. Potwierdzono dane na wnioskach o wydanie dowodu osobistego - 252

11.Wysłano zawiadomienia do Urzędów Stanu Cywilnego, Ewidencji Ludności i Dowodów Osobistych do innych miejscowości o zmianach w aktach stanu cywilnego - 36

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Dąbrowie Białostockiej;

1. wydał 437 decyzji, w tym:

a) w zakresie pomocy społecznej - 229,

b) w zakresie świadczeń rodzinnych – 204,

c) w zakresie świadczeń z funduszu alimentacyjnego – 4

2. wydał 19 zaświadczeń, w tym:

a) w zakresie pomocy społecznej – 6

b) w zakresie świadczeń rodzinnych i świadczeń z funduszu alimentacyjnego – 13

3. udzielił 1588 godzin usług opiekuńczych dla 16 podopiecznych,

4. udzielił 248 godzin specjalistycznych usług opiekuńczych dla 1 osoby z zaburzeniami psychicznymi.

We wskazanym okresie oprócz działań wynikających z podjętych decyzji, Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Dąbrowie Białostockiej podejmował dodatkowe działania w postaci:

1. świadczenia pracy socjalnej 52 rodzinom o liczbie osób 160,

2. świadczenia specjalistycznego poradnictwa:

a) prawnego - 15 rodzinom,

b) psychologicznego - 24 osobom,

3. współpracy z komornikami sądowymi w zakresie zaliczki alimentacyjnej, świadczeń z funduszu alimentacyjnego oraz prowadzonego postępowania wobec 29 dłużników alimentacyjnych,

4. współpracy z Urzędem Marszałkowskim Województwa Podlaskiego w 7 sprawach z zakresu koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego,

5. wszczęcia postępowań wobec dłużników alimentacyjnych, w tym:

- wystosowania zawiadomień o terminie przeprowadzenia wywiadu alimentacyjnego oraz przeprowadzeniu wywiadów alimentacyjnych wraz z odebraniem oświadczeń majątkowych od dłużników alimentacyjnych,

- zawiadomienia organów właściwych wierzycieli o wynikach prowadzonego postępowania wobec dłużnika alimentacyjnego,

- wszczęcia postępowań oraz wydaniu decyzji o uznaniu dłużnika alimentacyjnego za uchylającego się od zobowiązań alimentacyjnych - 5

- złożenia 11 wniosków do Prokuratury o ściganie dłużników alimentacyjnych za przestępstwo z art. 209 Kk.

- wystąpienia do właściwego w sprawie Starosty z 8 wnioskami o zatrzymanie prawa jazdy dłużnikowi alimentacyjnemu,

- wystawienia dłużnikom alimentacyjnym informacji o przyznaniu wierzycielom świadczeń z funduszu alimentacyjnego oraz o stanie zadłużenia,

- złożenia wniosków o udzielenie informacji do Krajowego Rejestru Karnego – 15,

- złożenia wniosku do właściwego Sądu o ustanowienie kuratora dla dłużnika alimentacyjnego nieznanego z miejsca pobytu;

6. prowadzenia w ramach prac Zespołu interdyscyplinarnego 43 spraw związanych z wszczęciem procedury „Niebieskiej Karty” dotyczącej przemocy w rodzinie,

7. podpisania 41 kontraktów socjalnych w ramach projektu systemowego „Aktywność wyznacznikiem lepszego jutra – aktywizacja społeczno – zawodowa rodzin zagrożonych wykluczeniem społecznym z terenu gminy Dąbrowa Białostocka” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki oraz zorganizowaniu:

- konsultacji indywidualnych z doradca zawodowym – 41 godzin,

- warsztatów „Aktywnego poszukiwania pracy” – 40 godzin,

- zajęć indywidualnych z doradca zawodowym dla grupy osób powracających do projektu – 2 godziny;

8. udziału 4 pracowników Ośrodka w 4 szkoleniach z zakresu postępowań prowadzonych w ramach pomocy społecznej, świadczeń rodzinnych, świadczeń z funduszu alimentacyjnego.

Burmistrz

Tadeusz Ciszkowski

Metryka strony

Udostępniający: Gmina Dąbrowa Białostocka

Wytwarzający/odpowiadający: Tadeusz Ciszkowski

Wprowadzający: Tadeusz Ciszkowski

Data modyfikacji: 2015-04-08

Opublikował: Justyna Kondracka

Data publikacji: 2015-04-08