PROTOKÓŁ ze wspólnego posiedzenia Komisji Rewizyjnej

PROTOKÓŁ ze wspólnego posiedzenia Komisji Rewizyjnej oraz Komisji Oświaty, Kultury, Sportu, Zdrowia i Pomocy społecznej z dnia 26 października 2007 roku
PROTOKÓŁ NR /07

PROTOKÓŁ NR /07

ze wspólnego posiedzenia Komisji Rewizyjnej

oraz Komisji Oświaty, Kultury, Sportu, Zdrowia i Pomocy społecznej

z dnia 26 października 2007 roku

Posiedzeniu przewodniczył Budnik Jarosław - Przewodniczący Komisji Oświaty.

Obecność składów osobowych Komisji zgodnie z listami załączonymi do protokółu.

Osoby biorące udział w posiedzeniu zgodnie z lista obecności.

Przewodniczący posiedzenia zapoznał z tematyką spotkania, która wynika z porządku IX sesji Rady Miejskiej.

Porządek posiedzenia:

  1. Zaopiniowanie sprawozdania z działalności Miejsko - Gminnego Ośrodka Kultury i Bibliotek Publicznych za I półrocze.

  2. Zaopiniowanie projektów uchwał w sprawie:

  1. trybu prac i procedury opracowania i uchwalania budżetu gminy oraz rodzaju i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu

  2. przyjęcia założeń kierunkowych polityki społeczno - gospodarczej gminy na 2008 rok.

  1. Zaopiniowanie informacji o przyjęciu średniej ceny skupu żyta do naliczania podatku rolnego.

  2. Zaopiniowanie informacji o przyjęciu średniej ceny skupu drewna do naliczania podatku leśnego.

  3. Zaopiniowanie projektów uchwał w sprawie:

  1. zmian w budżecie gminy na 2007 rok,

  2. udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Sokolskiemu na realizację zadania w zakresie doposażenia stołówki w Zespole Szkół w Dąbrowie Białostockiej,

  3. określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości,

  4. określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych,

  5. określenia na rok kalendarzowy 2008 liczby przeznaczonych do wydania nowych licencji na wykonywanie transportu drogowego taksówką,

  6. wyboru ławników,

  7. ustalenia górnych stawek opłat ponoszonych przez właścicieli nieruchomości za usługi w zakresie odbierania odpadów komunalnych oraz opróżnianie zbiorników bezodpływowych,

  8. zmiany Uchwały Rady Miejskiej Nr IV/19/07 z dnia 30 stycznia 2007 r. w sprawie przyjęcia założeń programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem gminy na lata 2007 - 2011,

  9. przyjęcia obowiązku utrzymania grobów i cmentarzy wojennych,

  10. zbycia nieruchomości stanowiących własność gminy Dąbrowa Białostocka,

  11. powiadomienia o obowiązku złożenia oświadczenia lustracyjnego.

  1. Zaopiniowanie regulacji wynagrodzenia burmistrza.

  2. Wolne wnioski.

Do punktu 1.

Pani Dyrektor MGOK przedstawiła sprawozdanie z działalności. Otworzono nową salę komputerową. Biblioteka Publiczna otrzymała dofinansowanie w wysokości 22 tys. zł z Ministerstwa na zakup książek. Filie Biblioteki publicznej mieszczą się w budynkach Szkoły Podstawowej.

Przewodniczący posiedzenia zwrócił uwagę, że sprawozdanie nie jest jasno sprecyzowane i nie zawiera informacji jakościowych i ilościowych wynikających z działalności MGOK-u.

Pani Dyrektor poinformowała, że na obrady sesji przygotuje bardziej obrazowe sprawozdanie.

Radny Dzienisik: Komisja Oświaty była na wizytacji w Szkole Podstawowej w Zwierzyńcu Wielkim. Zwrócił się do P. Dyrektor z zapytaniem, jak obecnie przedstawia się sytuacja tamtejszej biblioteki.

P. Dyrektor: przeprowadzka biblioteki do budynku Szkoły została wstrzymana. Przeniesienie biblioteki wiąże się z likwidacją części księgozbioru.

Przewodniczący posiedzenia zarządził głosowanie. Za zaopiniowaniem głosowało 8 Radnych.

Przewodniczący stwierdził, iż obie Komisje jednogłośnie i pozytywnie zaopiniowały sprawozdanie z działalności MGOK oraz Bibliotek Publicznych.

Do punktu 2.

Zaopiniowanie projektów uchwał w sprawie:

  1. trybu prac i procedury uchwalania budżetu Gminy oraz rodzajów i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu.

Skarbnik Gminy przedstawiła projekt uchwały w tej sprawie. W § 1 pkt. 4) dodano „…jednostki pomocnicze gminy…”. § 1 zawiera informacje, jakie są podstawy do tworzenia budżetu.

§ 5 - terminy będą obowiązywać przy planowaniu budżetu w roku 2008.

§ 12 przedstawia procedury uchwalania budżetu.

Radny Fiedorczyk: czy terminy przedstawione w procedurach są stałe, czy można je przedłużyć?

Skarbnik: terminy dla Komisji mogą być wydłużone. W ciągu 14 dni od otrzymania projektu budżetu po zapoznaniu się z nim, Komisja właściwa ds. budżetowych zbiera wszystkie wnioski oraz opinie i przedstawia je Burmistrzowi.

Radny Budnik zauważył, że w § 6 jest zapis, który mówi, że Komisje Rady mogą składać Burmistrzowi wnioski do projektu budżetu w terminie określonym w § 5 ust. 1, czyli: do 10 października roku poprzedzającego rok budżetowy. Ten zapis nie jest prawidłowy, gdyż w tym roku Radni projekty otrzymali w listopadzie.

Skarbik Gminy: ten termin zacznie obowiązywać dopiero w przyszłym roku, gdy będzie planowany nowy budżet na 2009 rok.

Więcej uwag nie zgłoszono.

Przewodniczący posiedzenia zarządził głosowanie. Za zaopiniowaniem głosowało 8 Radnych.

Przewodniczący stwierdził, iż obie Komisje pozytywnie i jednogłośnie zaopiniowały projekt uchwały w sprawie trybu prac i procedur uchwalania budżetu Gminy oraz rodzajów i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu.

  1. uchwalenia założeń kierunkowych polityki społeczno - gospodarczej na 2008 rok.

Skarbnik Gminy przedstawiła projekt uchwały. Założenia kierunkowe stanowią podstawę do opracowania projektu budżetu na rok 2008. Obejmują zadania priorytetowe na 2008 rok, ustalone w oparciu o przewidywania, szacunki i prognozy w zakresie dochodów budżetowych. Założenia wskazują także konieczne do podjęcia działania, które umożliwią pozyskanie jak największej liczby środków z Unii. Założenia obejmują również zadania z zakresu bieżącego funkcjonowania gminy. Założenia polityki społeczno gospodarczej Gminy oparte są o przyjęte przez Radę Miejską dokumenty programowe: Studium Uwarunkowań Rozwoju Gminy oraz Plan Rozwoju Lokalnego Gminy na lata 2004 - 2013, które określają priorytety i cele rozwoju gminy, kategorie działań i zadań, które powinny być realizowane.

Przewodniczący posiedzenia zadał pytanie, czy planowany Środowiskowy Dom Pomocy nie będzie konkurencja dla istniejących Warsztatów Terapii Zajęciowej i kto z nich będzie korzystał?

Burmistrz: te dwie instytucje nie będą ze sobą konkurować. Uczestnikami Środowiskowego Domu będą osoby z upośledzeniem umysłowym. Piętro budynku będzie zagospodarowane na te działania. Na parterze utworzona będzie świetlica dla osób starszych oraz magazyn na żywność, którą otrzymuje MOPS. Zgłosiło się 20 chętnych osób.

Radny Makarewicz: jaki będzie uznawany wiek rekonwalescentów?

Przewodniczący posiedzenia zwrócił się z zapytaniem do P. Kierownik MOPS, jak będzie zorganizowana ta placówka i kogo obejmie opieką?

P. Kierownik MOPS: będzie to placówka dla osób dorosłych (od 18 roku życia), chorych psychicznie i upośledzonych intelektualnie. Będą się odbywać zajęcia rehabilitacyjne, pomoc w powrocie do funkcjonowania w środowisku. Placówka będzie ofertą dla osób, które nie będą mogły korzystać z WTZ. Jest to oferta skierowana do wybranej grupy osób. Uzyskano ponad 20 oświadczeń o woli uczęszczania. Środki na finansowanie pochodzą z budżetu państwa.

Radny Fiedorczyk: kto sfinansuje tę inwestycję?

P. Kierownik: środki z budżetu wojewody. Pacjenci będą ponosili niewielkie koszty. Uczestnikami mogą być mieszkańcy sąsiednich gmin (Sidra, Nowy Dwór).

Przewodniczący posiedzenia: jak przedstawiać się będzie sytuacja z dowożeniem?

P Kierownik: w porozumieniu z P. Burmistrzem zostanie zakupiony samochód na dowożenie chętnych osób. Zakup samochodu pokryty zostanie ze środków własnych gminy, państwo nie przeznacza na to funduszy.

Radny Makarewicz zwrócił się z pytaniem do P. Kierownik, czy nie należałoby zaostrzyć kryteriów przydzielania zasiłków?

P. Kierownik: przyznawanie pomocy jest nieuzasadnione tylko wtedy, gdy osoba ta zataiła dochody lub inne decyzje. Wtedy wysyłana jest decyzja o zwrot świadczenia pieniężnego.

Radny Truchanowicz: jaka jest sytuacja z lokatorką zamieszkującą pomieszczenia nad biblioteką w Zwierzyńcu Wielkim?

P. Kierownik: ta Pani była namawiana do korzystania z usług opiekuńczych oferowanych przez MOPS, ale nie wyraziła na to zgody. Jest możliwość wystąpienia do sądu o ubezwłasnowolnienie tej pani i umieszczenie jej w domu opieki społecznej.

Radny Makarewicz: czy została konkretnie zaplanowana do realizacji infrastruktura drogowa?

Burmistrz: gmina stara się realizować inwestycje drogowe tam, gdzie przyznawane są fundusze. Trudność w pozyskaniu środków stwarza fakt, że żadna droga na terenie naszej gminy nie łączy dwóch gmin. Drogi lokalne i powiatowe zaliczane są do jednej kategorii.

Radny Zajko: czy będzie ukończony remont drogi do Grzebieni?

Burmistrz: powiat wycofał się z tej inwestycji. Budowa kanalizacji wymaga spełnienia podstawowych wymogów, jakimi są 120 mieszkańców na m2. Poza obrębem geodezyjnym Dąbrowy tylko ul. Jasionówka i Małyszówka spełniają te wymogi. Dużo osób zgłasza chęć na budowę przyzagrodowych oczyszczalni ścieków. Wykonanie takiej oczyszczalni przez firmę wynosi 8 tys. zł; natomiast budowa we własnym zakresie i nadzorem z Instytutu Ekologii Stosowanej wynosi ok. 1 - 1,5 tys. zł. Gmina zakupi projekt i będzie go udostępniać. Po zakończeniu budowy oczyszczalni rolnik otrzyma w nagrodę rośliny i czynnik biologiczny do zaszczepienia podłoża.

Radny Makarewicz: czy tzw. „długie wsie” zostaną podłączone do kanalizacji?

Burmistrz: jak już było wcześniej wspomniane to ul. Jasionówka spełnia wymogi na budowę kanalizacji. Oczyszczalnie przyzagrodowe to tańsze inwestycje, można utylizować również ścieku poubojowe.

Radny Łazuk: odnośnie łagodzenia skutków bezrobocia, czy będą formowane nowe grupy pracowników interwencyjnych?

Burmistrz: działają dwie grupy pracowników: interwencyjni i ci, którzy za karę muszą odrobić roboty publiczne.

Radny Hrynkiewicz: pracownicy interwencyjni w bieżącym roku byli zatrudnieni do usuwania skutków burzy z maja b.r. program „Burza” oraz w ramach programów „Droga” i „Drogowiec”.

Przed głosowaniem posiedzenie Komisji opuścił radny Truchanowicz.

Przewodniczący posiedzenia zarządził głosowanie nad projektem uchwały w sprawie uchwalenia założeń kierunkowych polityki społeczno - gospodarczej na 2008 rok. Za przyjęciem projektu głosowało 7 Radnych.

Przewodniczący stwierdził, iż obie Komisje jednogłośnie i pozytywnie zaopiniowały projekt uchwały w sprawie uchwalenia założeń kierunkowych polityki społeczno - gospodarczej na 2008 rok.

Do punktu 3.

Skarbnik Gminy przedstawiła informację o wysokości stawki podatku rolnego. Do celów podatku rolnego na 2008 rok przyjmuje się cenę skupu żyta w kwocie 58,29 zł/q, ogłoszoną przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego.

Propozycja Burmistrza wynosi 55 zł/q żyta. Jeżeli Radni chcą zmniejszenia stawki to zostanie przygotowany projekt uchwały w tej sprawie.

Skarbnik powiedziała, że rolnik, który prowadzi gospodarstwo rolne i sprzedaje produkty jest traktowany jako przedsiębiorca.

Przewodniczący posiedzenia zarządził głosowanie nad propozycją Burmistrza, czyli 55 zł/q. Za przyjęciem głosowało 5 Radnych, wstrzymało się 2 radnych.

Stawka zaproponowana przez Burmistrza została przyjęta.

Radny Fiedorczyk zadał pytanie, jak do tych stawek odniosły się inne Komisje.

Burmistrz poinformował, że przyjęli stawki proponowane przez Burmistrza.

Do punktu 4.

Skarbnik Gminy przedstawiła informację o wysokości stawki podatku leśnego. Do celów wymiaru podatku leśnego na 2008 rok przyjmuje się cenę sprzedaży drewna w kwocie 147,28 zł/m3, ogłoszoną przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego.

Nie zmniejszono stawki podatku.

Przewodniczący posiedzenia zarządził głosowanie. Za przyjęciem stawki 147,28 zł/m3 głosowało 7 Radnych.

Przewodniczący stwierdził, iż obie Komisje jednogłośnie i pozytywnie zaopiniowały stawkę podatku leśnego w kwocie 147,28 zł/m3.

Do punktu 5.

Zaopiniowanie projektów uchwał w sprawie:

  1. zmian w budżecie gminy na 2007 rok.

Skarbnik Gminy przedstawiła projekt uchwały w tej sprawie. Zwiększa się dochody o kwotę 18.325 zł.

6.625 zł - to kara od wykonawcy za niewykonanie w terminie inwestycji drogowej: ul Leszczynowa i Sosnowa. Kwota ta zostanie przeznaczona na zakup ozdób i świąteczne oświetlenie miasta.

Przewodniczący posiedzenia zarządził głosowanie. Za przyjęciem uchwały głosowało 7 Radnych.

Przewodniczący stwierdził, iż obie Komisje jednogłośnie i pozytywnie zaopiniowały projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na 2007 rok.

  1. udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Sokolskiemu na realizację zadania w zakresie doposażenia stołówki w Zespole Szkół w Dąbrowie Białostockiej.

Skarbnik Gminy przedstawiła stosowany projekt uchwały. Na wniosek Dyrektora Zespołu Szkół w Dąbrowie Białostockiej złożonego do Burmistrza o dofinansowanie w ramach programu „Pomoc państwa w zakresie dożywiania”. Upoważniono Burmistrza do podpisania umowy ze Starostwem i przekazania dotacji. Udziela się z budżetu Gminy Dąbrowa Białostocka pomocy finansowej Powiatowi Sokolskiemu z przeznaczeniem na realizację zadania w zakresie doposażenia stołówki w Zespole Szkół w Dąbrowie Białostockiej. Pomoc finansowa zostanie udzielona w postaci dotacji celowej w wysokości 44.555 zł otrzymanych przez Gminę na podstawie decyzji Wojewody Podlaskiego na realizację Programu „Pomoc państwa w zakresie dożywiania”.

Radny Budnik poinformował zebranych, że Gmina nie dokłada do tego doposażenia.

Radny Fiedorczyk zapytał, czy Zespół Szkół Samorządowych nie potrzebuje takiego dofinansowania?

Radny Budnik: z dożywiania będą korzystać uczniowie Zespołu Szkół oraz mieszkańcy internatu.

Przewodniczący posiedzenia poddał pod głosowanie projekt uchwały. Za zaopiniowaniem głosowało 7 Radnych.

Przewodniczący stwierdził, iż obie Komisje jednogłośnie i pozytywnie zaopiniowały projekt uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Sokolskiemu na realizację zadania w zakresie doposażenia stołówki w Zespole Szkół w Dąbrowie Białostockiej.

  1. określenie wysokości stawek podatku od nieruchomości

Skarbnik Gminy przedstawiła projekt uchwały w tej sprawie. Określa się następujące stawki podatku obowiązujące na terenie Gminy Dąbrowa Białostocka.

  1. od gruntów:

    • związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej - 0,66 zł/m2,

    • pod jeziorami itp. - 3,74/ha,

    • pozostałych - 0,33 zł/m2.

  • od budynków lub ich części:

    • mieszkalnych - 0,56 zł/m2,

    • związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej - 18 zł/m2,

    • zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej (materiał siewny) - 8,86 zł/m2,

    • zajętych na prowadzenie dział. gospod. w zakresie świadczeń zdrowotnych - 3,84 zł/m2,

    • od pozostałych - 6,00 zł/m2.

    1. od budowli - 2 % ich wartości.

    Radny Fiedorczyk: zwrócił uwagę, że jest za wysoka stawka podatku od prowadzenia działalności gospodarczej

    Skarbnik Gminy: założeniem jest, aby promować tych, którzy tego potrzebują. Jeżeli zajdzie potrzeba, to zostanie podjęta uchwała w sprawie ulg dla inwestorów.

    Na posiedzenie Komisji powrócił Radny Truchanowicz.

    Radny Fiedorczyk zgłosił propozycję obniżenia stawki podatku od nieruchomości do 17 zł.

    Przewodniczący posiedzenia zarządził głosowanie nad projektem uchwały bez punktu 2 b. Za przyjęciem głosowało 8 Radnych.

    Przewodniczący stwierdził, iż projekt uchwały został przyjęty jednogłośnie i pozytywnie.

    Przewodniczący posiedzenia poddał pod głosowanie propozycję Radnego Fiedorczyk, czyli stawkę 17 zł podatku od nieruchomości. Za przyjęciem głosowało 6 Radnych, wstrzymało się 2 Radnych.

    Przewodniczący stwierdził, iż propozycja 17 zł/m2 została przyjęta przez Komisje większością głosów.

    1. określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych.

    Skarbnik Gminy przedstawiła projekt uchwały w tej sprawie. Stawki podatku zostały podniesione o 3 % w stosunku do roku poprzedniego.

    Uwag do projektu uchwały nie zgłoszono.

    Przewodniczący posiedzenia poddał pod głosowanie projekt uchwały. Za przyjęciem głosowało 8 Radnych.

    Przewodniczący stwierdził, iż obie Komisje jednogłośnie i pozytywnie zaopiniowały projekt uchwały w sprawie określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych.

    Skarbnik poinformowała także, że w roku 2008 obowiązywać będą stawki opłaty targowej ustalone na rok 2007. Zwróciła się z zapytaniem, czy Radni wyrażają zgodę na podjęcie uchwały w sprawie opłaty za posiadanie psa. Zaznaczyła jednak, że nie ma możliwości na egzekwowanie opłaty od osób, które nie płacą.

    Radni nie wyrazili zgody.

    1. określenia na rok kalendarzowy 2008 liczby przeznaczonych do wydania nowych licencji na wykonywanie transportu drogowego taksówką.

    Sekretarz Gminy przedstawił stosowany projekt uchwały. Określa się na rok kalendarzowy 2008 5 nowych licencji na wykonywanie transportu drogowego taksówką na terenie Gminy Dąbrowa Białostocka.

    Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.

    Przewodniczący posiedzenia poddał pod głosowanie projekt uchwały. Za zaopiniowaniem głosowało 8 Radnych.

    Przewodniczący stwierdził, iż obie Komisje jednogłośnie i pozytywnie zaopiniowały projekt uchwały w sprawie określenia na rok kalendarzowy 2008 liczby przeznaczonych do wydania nowych licencji na wykonywanie transportu drogowego taksówką.

    1. wyboru ławników.

    Sekretarz Gminy przedstawił projekt uchwały w tej sprawie. Zespół Opiniujący w sprawie przyjęcia kandydatów na ławników obradować przed sesją. Prezes Sądu Rejonowego w Białymstoku przesłał do rady pismo w sprawie wyłonienia 4 kandydatów na ławników. Zgłosiło się tylko dwóch kandydatów.

    Projekt uchwały został przyjęty do wiadomości.

    1. ustalenia górnych stawek opłat ponoszonych przez właścicieli nieruchomości za usługi w zakresie odbierania odpadów komunalnych oraz opróżnianie zbiorników bezodpływowych.

    Kierownik ref. BGK przedstawił projekt uchwały w tej sprawie. Uchwała ma na celu zmobilizowanie mieszkańców gminy na podpisywanie umów z PGKiM na obiór ścieków. Stawki określone w uchwale będą dotyczyły tylko tych osób, które nie mają podpisanych umów.

    Radny Hrynkiewicz zauważył, że w uchwale nie ma wyszczególnienia, kogo ta uchwała ma dotyczyć. Będzie mało realne do zrealizowania.

    Radny Budnik zadał pytanie, czy stawki określone w umowie będą dotyczyły wszystkich mieszkańców gminy?

    Pan Antonik: od nowego roku wzrosną ceny na wywóz odpadów stałych. Nie będzie opłat dodatkowych za wywóz.

    Radny Hrynkiewicz: co z osobami, które nie mają podpisanej umowy.

    Pan Antonik: decyzją Burmistrza na te osoby zostanie nałożony obowiązek na wytwarzanie i oddawanie śmieci do odbioru przez firmy tym się zajmujące. Opłata nałożona przez Burmistrza będzie wpływać do kasy Urzędu.

    Radny Hrynkiewicz: ile decyzji będzie musiał wydać Burmistrz?

    Radny Truchanowicz zadał pytanie, jaki % mieszkańców gminy nie ma podpisanych umów na odbiór śmieci?

    Pan Antonik odpowiedział, że takich osób jest ok. 30 %.

    Radny Gryżenia: ile podpisanych umów powinna mieć osoba, która prowadzi działalność gospodarczą w jednym miejscu za miejsce zamieszkania ma w drugim.

    Pan Antonik odpowiedział, że w takim przypadku właściciel powinien posiadać dwie umowy.

    Zmian do treści uchwały nie wniesiono.

    Przewodniczący posiedzenia poddał pod głosowanie projekt uchwały. Za pozytywnym zaopiniowaniem uchwały nie głosował żaden Radny, wstrzymało się od głosu 8 Radnych.

    Przewodniczący stwierdził, iż projekt uchwała nie został zaopiniowany przez Komisje.

    1. zmiany Uchwały Rady Miejskiej Nr IV/19/07 z dnia 30 stycznia 2007 r. w sprawie przyjęcia założeń programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem gminy na lata 2007 - 2011.

    Kierownik ref. BGK przedstawił projekt uchwały w tej sprawie. W dziale I „Stan zasobów mieszkaniowych gminy Dąbrowa Białostocka” tabela pkt. 14 otrzymuje brzmienie: „Różanystok - budynek Nr 4, ilość mieszkań - 8, powierzchnia użytkowa ogółem - 463 m2, lokale Nr 4/2, 4/2a i 4/7 przeznacza się na lokale socjalne.” W dziale IV „Zasady polityki czynszowej”, pkt 2 otrzymuje brzmienie:

            1. 1) Stawka czynszu za 1 m2 powierzchni użytkowej lokalu mieszkalnego wynosi 1,70 zł z uwzglednieniem czynników podwyższających lub obniżających wartość użytkową lokalu.

    2) w lokalach zasobu gminy ustala się wzrost stawki czynszu za 1 m2 pow. użytkowej lokalu mieszkalnego do 18 % rocznie. Powyższy wzrost nie jest obowiązkowy ma tylko zapewnić samowystarczalność finansową gospodarki mieszkaniowej.

    3) czynniki różnicujące stawkę czynszu:

                1. Położenie budynku poza granicami adm. miasta - obniżka o 10%,

                2. Położenie lokalu na parterze i ostatniej kondygnacji - obniżka o 5%,

                3. Położenie lokalu w budynkach szkół, internatów- obniżka o 15%,

                4. Zamieszkiwanie w lokalu, w którym pokój, kuchnia lub wnęka kuchenna jest bez oświetlenia naturalnego -obniżka o 15%,

                5. Wyposażenie lokalu w centralne ogrzewanie - podwyższenie o 10%,

                6. Wyposażenie lokalu w centralną ciepłą wodę - podwyższenie o 10%,

                7. Brak w lokalu kanalizacji sanitarnej- obniżka o 20%,

                8. Brak w lokalu sieci wodociągowej - obniżka o 20%,

                9. Przeznaczenie budynku do rozbiórki z uwagi na zły stan techniczny - obniżka o 30%,

                10. Lokale położone w budynkach wybudowanych do 1950 r. - obniżka o 15%.

    Dział V „Sposób i zasady zarządzania” otrzymuje brzmienie: Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej zarządza mieszkaniowym zasobem gminy na zasadach, które regulują odrębne przepisy.

    Uwag do projektu uchwały nie zgłoszono.

    Przewodniczący posiedzenia poddał pod głosowanie projekt uchwały. Za zaopiniowaniem głosowało 6 Radnych, wstrzymał się 1 Radny.

    Przewodniczący stwierdził, iż obie Komisje pozytywnie zaopiniowały projekt uchwały w sprawie zmiany Uchwały Rady Miejskiej Nr IV/19/07 z dnia 30 stycznia 2007 roku w sprawie przyjęcia założeń programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem gminy n alata 2007 - 2011.

    1. przejęcia obowiązku utrzymania grobów i cmentarzy wojennych.

    Kierownik ref. BGK przedstawił projekt uchwały w tej sprawie. Gmina Dąbrowa Białostocka przyjmuje obowiązek utrzymania grobów i cmentarzy. Zakres zadań i warunki ich realizacji określa porozumienie zawarte pomiędzy Burmistrzem Dąbrowy Białostockiej a Wojewodą Podlaskim.

    Radny Łazuk zgłosił, że w okolicach miejscowości Bagny znajdują się groby z czasów I i II wojny światowej.

    Przewodniczący posiedzenia poddał pod głosowanie projekt uchwały. Za zaopiniowaniem głosowało 8 Radnych.

    Przewodniczący stwierdził, iż obie Komisje jednogłośnie i pozytywnie zaopiniowały projekt uchwały w sprawie przyjęcia obowiązku utrzymania grobów i cmentarzy wojennych.

    1. zbycia nieruchomości stanowiących własność Gminy Dąbrowa Białostocka.

    Kierownik ref. RGG przedstawiła projekt uchwaly w danej sprawie. Przeznacza się do sprzedaży nieruchomości położone w Dąbrowie Białostockiej oznaczone Nr 1068/2 o pow. 0,0303 ha, Nr 1070 o pow. 0,0170 ha, Nr 1071 o pow. 0,0165 ha.

    Uwag nie zgłoszono.

    Przewodniczący posiedzenia poddał pod głosowanie projekt uchwały. Za zaopiniowaniem głosowało 8 Radnych.

    Przewodniczący stwierdził, iż obie Komisje jednogłośnie i pozytywnie zaopiniowały projekt uchwały w sprawie zbycia nieruchomości stanowiących własność gminy Dąbrowa Białostocka.

    1. powiadomienia o obowiązku złożenia oświadczenia lustracyjnego

    Projekt uchwały przedstawił Sekretarz. Zmieniły się przepisy i oświadczenia należy składać od nowa.

    Uwag nie zgłoszono.

    Przewodniczący posiedzenia poddał pod głosowanie projekt uchwały. Za zaopiniowaniem głosowało 8 Radnych.

    Przewodniczący stwierdził, iż onie Komisje jednogłośnie i pozytywnie zaopiniowały projekt uchwały w sprawie powiadomienia o obowiązku złożenia oświadczenia lustracyjnego.

    Do punktu 6.

    Głos zabrał Radny Hrynkiewicz. Działania podejmowane przez Burmistrza w pierwszym roku kadencji były zasadne i celowe. Podniesienie wynagrodzenia będzie mobilizacją do dalszych działań.

    Skarbnik powiedziała, że wynagrodzenie nie było waloryzowane od początku kadencji.

    Uwag nie zgłoszono.

    Przewodniczący posiedzenia poddał pod głosowanie projekt uchwały. Za zaopiniowaniem glosowało 6 Radnych, wstrzymało się 2 Radnych.

    Przewodniczący stwierdził, iż obie Komisje pozytywnie zaopiniowały projekt uchwały w sprawie ustalenia wynagrodzenia Burmistrza Dąbrowy Białostockiej.

    Do punktu 7.

    Wolne wnioski:

    Głos zabrał Sekretarz. Poinformował Radnych, że w ubiegłym roku była podjęta uchwała odnośnie limitów punktów sprzedaży alkoholu. Takich punktów było 14. Zwrócił się do Radnych z zapytaniem, czy jest propozycja zmian w obowiązującej uchwale. Radni nie zgłosili żadnych propozycji.

    Metryka strony

    Udostępniający: Gmina Dąbrowa Białostocka

    Wytwarzający/odpowiadający: Anna Marcińczyk

    Wprowadzający: Anna Marcińczyk

    Data modyfikacji: 2008-12-17

    Opublikował: Piotr Salejko

    Data publikacji: 2008-12-17