Protokół Nr 6/13
PROTOKÓŁ NR 6/13
z posiedzenia Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Dąbrowie Białostockiej
w dniu 5 grudnia 2013 roku
Posiedzeniu przewodniczył Ryszard Truchanowicz - Przewodniczący Komisji.
Obecność członków Komisji przedstawia lista załączoną do protokołu.
Protokół z posiedzenia komisji sporządziła Kondracka Justyna – pracownik urzędu.
Osoby biorące udział w posiedzeniu komisji przedstawia lista dołączona do protokołu.
Przewodniczący posiedzenia powitał zebranych i zapoznał z tematyka posiedzenia:
1. Realizacja planu pracy komisji w 2013 r.
2. Zapytania i inne wnioski.
Do punktu 1.
Przewodniczący posiedzenia: Plan pracy komisji zgodnie z założeniami został prawie całkowicie realizowany oprócz 2 punktów, dotyczących sprawozdania z realizacji uchwał, choć podejrzewam, że uchwały realizowane są zgodnie z założeniami, drugi punkt dotyczy realizacji inwestycji i ich rozliczenia finansowe.
p.o. Kierownik ref. BGK: Jeśli chodzi o uchwały podejmowane w obrębie działań naszego referatu, to wszystkie zostały realizowane.
Sekretarz: Podobnie jest w obrębie działań referatu organizacyjnego, wszystkie uchwały oprócz jednej zostały realizowane. Ta o której mowa dotyczy nowego podziału na obwody głosowania, a, że w tym roku nie było wyborów nie mieliśmy okazji jej zastosowania.
Przewodniczący posiedzenia: Jeśli uchwały realizowane są zgodnie z założeniami to przejdźmy do realizacji inwestycji i ich rozliczenia finansowego.
Z-ca Burmistrza: Jeśli chodzi o inwestycje, to na ten rok zaplanowana była inwestycja budowy stacji uzdatniania wody. Projekt tej inwestycji musiał zostać przerobiony, bo wcześniej zaplanowane rozwiązania okazały się niewystarczające. Po wprowadzeniu zmian zmieściliśmy się w zaplanowanych wydatkach. Zakończenie tej inwestycji zaplanowane jest na przyszły rok i mamy nadzieje, że zostanie ukończona w wyznaczonym terminie. Na ten rok zaplanowaliśmy również budowę kanalizacji na ul. Armii Krajowej, ale inwestycja utkwiła w urzędzie marszałkowskim. Do końca roku ma powstać projekt wykonawczy dla MGOK, remontu urzędu oraz ul. Przytorowej.
W tym roku mieliśmy również dostarczyć meble do świetlic wiejskich, zadanie te zostanie realizowane do 27 grudnia. Co do przydomowych oczyszczalni to w większa ich część została już zrobiona. Inwestycja dotycząca wykonania kanalizacji ul. Małyszówna – powinniśmy mieć już podpisaną umowę. Na początku
Roku zostanie ogłoszony przetarg na budowę świetlicy wiejskiej w Grzebieniach.
Przewodniczący posiedzenia: A jak wygląda sprawa z rozliczeniem projektów, zostały rozliczone?
Z-ca Burmistrza: Projekty z programu Lider zostaną rozliczone z urzędem marszałkowskim w połowie stycznia natomiast w wykonawca prac do końca roku.
Radny Bezzubik: Czy wniosek na kolektory słoneczne upadł?
Z-ca Burmistrza: Konkurs, który został ogłoszony nie dotyczy odbiorców indywidulanych, a jedynie przeprowadzenie takiej inwestycji na budynkach użyteczności publicznej.
p.o. Kierownik ref. BGK: Z zadań, które nie wykonaliśmy to zadanie przebudowy przepustu.
Przewodniczący posiedzenia: A jaka jest realna szansa wykonania tej inwestycji?
p.o. Kierownik ref. BGK: Trudno powiedzieć, teraz czekamy na decyzję odnoście budowy kanalizacji ul. Armii Krajowej.
Radny Bezzubik: Może należy wyciągnąć jakieś wnioski i poszukać rozwiązania te problemu.
p.o. Kierownik ref. BGK: Wiadomo, że dla nas jest ro sprawa priorytetowa i również zależy nam na jej rozwiązaniu.
Radny Bezzubik: Może trzeba spróbować wytłumaczyć dla osób, które kupiły już działki na ul. Armii Krajowej, jakie są zamierzenia gminy z punktu jej widzenia.
Radny Budnik: Ja bym prosił o zorganizowanie spotkania z właścicielami działek leżącymi po przeciwnej stornie ul. Popiełuszki i wysłanie pisma z zaproszeniem na konkretny dzień i godzinę.
Radny Bezzubik: Chciałbym zgłosić wniosek, aby w projekcie budżetu gminy na 2014 rok ująć wykonanie dokumentacji ul. Świerkowej i Wierzbowej.
Radny Budnik: Moim zdaniem to powinno się najpierw realizować wnioski, które wypadły z poprzedniego budżetu, a następnie dopisywać nowe. I jeszcze pragnę zwrócić uwagę, aby na bieżąco aktualizować BIP urzędu.
Do punktu 2.
Przewodniczący posiedzenia: Skoro plan pracy komisji na 2013 rok został całkowicie zrealizowany, to czy, których z Radnych ma jakieś propozycje do planu pracy na 2014 rok.
Radny Budnik: W związku z funkcjonowaniem gospodarki śmieciowej gminy, jestem ciekawy jak te zadanie zostało zrealizowane po roku funkcjonowania, dlatego może warto wprowadzić takie zagadnienie do planu pracy na 2014 rok.
Przewodniczący posiedzenia zwrócił się do Radnych o zaopiniowanie wprowadzenia punktu do planu pracy komisji na 2014 rok dotyczącego wykonania kontroli gospodarki odpadami komunalnymi gminy. Za wprowadzeniem tego punktu głosowało 4 Radnych.
Z uwagi na wyczerpanie pytań i informacji posiedzenie komisji zostało zakończone.
Przewodniczący Komisji Rewizyjnej
Ryszard Truchanowicz
Protokół sporządziła
Kondracka Justyna
Metryka strony