Zamówienie publiczne na zakup oleju opałowego w sezonie zimowym

Termin ważności strony 2009-09-12

Numer sprawy: ZSS- 230/7/2009

SPECYFIKACJA ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA

Opis: Zaopatrzenie obiektów szkolnych w lekki olej opałowy w sezonie zimowym

2009/2010 r. w ilości 170 000litrów.

Rozdział I

INFORMACJE OGÓLNE

1. Zamawiający

Dokładna – pełna nazwa zamawiającego:

Zespół Szkół Samorządowych

Adres:

ul. Południowa 13

16-200 Dąbrowa Białostocka

Telefon: 085 71 21 023

Fax: 085 71 21 023

REGON: 200027234

NIP: 545-17- 12-573

Prowadzący postępowanie:

mgr Jerzy Białomyzy

2. Tryb postępowania

Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzone jest trybie przetargu nieograniczonego z zachowaniem zasad określonych ustawą – Prawo zamówień publicznych z dnia 29 stycznia 2004 roku (Dz. U. z 2007 r. Nr 1223, poz. 1655 z późn.zm.).

Informacje uzupełniające

Podstawa prawna udzielenia zamówienia publicznego: art. 10 oraz art. 39 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 1223, poz. 1655 z późn.zm.).

Podstawa prawna opracowania specyfikacji istotnych warunków zamówienia:

1) Ustawa z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 1223, poz. 1655 z późn.zm.).

2) Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. z 2006 r. Nr 87, poz. 605),

3) Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 27 grudnia 2007 r.w sprawie średniego kursu złotego w stosunku do euro stanowiącego podstawę przeliczania wartości zamówień publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 241, poz. 1763).

Informacje uzupełniające

Wszelkie informacje przedstawione w niniejszej SIWZ przeznaczone są wyłącznie w celu przygotowania oferty i w żadnym wypadku nie powinny być wykorzystane w inny sposób.

Oferent winien zapoznać się z całością niniejszej SIWZ.

Wszystkie załączniki załączone do niniejszej SIWZ stanowią jej integralną część.

Wykonawcą może być osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej oraz podmioty te występujące wspólnie. Wykonawcy występujący wspólnie ponoszą solidarną odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zamówienia.

Ofertę stanowi wypełniony druk „OFERTA” z wypełnionymi załącznikami i wymaganymi dokumentami.

Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego może zostać unieważnione jedynie w przypadkach określonych w ustawie – Prawo zamówień publicznych. O fakcie unieważnienia postępowania Zamawiający poinformuje wszystkich Wykonawców biorących w nim udział.

3. Termin realizacji

Termin realizacji dostawy – okres 12 miesięcy od daty podpisania umowy.

4. Formy płatności i rozliczenia:

Zamawiający stosuje płatność przelewem w terminie 21 dni od daty otrzymania lekkiego oleju opałowego i faktury.

Rozdział II

OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

5. Opis przedmiotu zamówienia

Lekki olej opałowy do dwóch kotłowni obiektów szkolnych:

a) Zespołu Szkół Samorządowych w Dąbrowie Białostockiej przy ul. Południowa 13 w ilości

około 140 000 litrów,

b) Samorządowe Przedszkole – Żłobek w Dąbrowie Białostockiej przy ul. Szkolna 8 w

sezonie zimowym 2009/20010 r. w ilości około 30 000 litrów o parametrach nie gorszych

jak:

- wartość opałowa – nie mniejsza niż 42,6 MJ/kg,

- temperatura płynięcia max. - 20 stopni C,

- temperatura zapłonu – 56 oC,

- zawartość siarki – max. 0,1 % m/m

z załączeniem certyfikatu jakości oleju (atestu).

Kod CPV: 09.00.00.00-3 – produkty naftowe.

CPV: 09.10.00.00-0 - paliwa

Poszczególne dostawy lekkiego oleju opałowego jednorazowo będą wynosiły około 18 000 litrów.

Wykonawca w formularzu ofertowym podaje z dnia 07.09.2009 r. cenę netto 1 litralekkiego oleju opałowego, cenę brutto z dokładnością do dwóch miejsc po przecinkuz wyszczególnieniem podatku VAT, a Zamawiający dopuszcza zmiany cen lekkiego oleju opałowego podanego w formularzu ofertowym, gdy ceny te będą ulegać zmianie tzn. „w górę” lub „ w dół” na podstawie uwarunkowań rynkowych sterowanych zjawiskami zachodzącymi na światowych rynkach produktów naftowych.

ROZDZIAŁ III

INSTRUKCJA DLA WYKONAWCÓW

6. Wymagania od oferentów.

O zamówienie mogą ubiegać się dostawcy, którzy spełniają następujące warunki:

1) posiadają uprawnienia do wykonania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;

2) posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz potencjał techniczny, a także dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia;

3) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia,

4) nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia z art. 24 ustawy z dnia 24 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 1223, poz. 1655 z późn.zm.).

7. Dokumenty

W celu potwierdzenia, że wykonawca posiada uprawnienie do wykonywania określonej działalności lub czynności oraz nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych, wykonawca składa następujące dokumenty:

1) formularz ofertowy – zał. Nr 1,

2) oświadczenie o spełnieniu warunków określonych przepisami art. 22 ust. 1 ustawy Prawo

zamówień publicznych - zał. Nr 2,

3) dowód wpłacenia / wniesienia wadium – zał. Nr 3,

4) aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do

ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru

lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawionego nie wcześniej niż 6

miesięcy przed upływem terminu składania ofert – zał. Nr 4,

5) umowę regulującą współpracę podmiotów występujących wspólnie - zał. Nr 5,

6) koncesję, zezwolenia lub licencji, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania koncesji,

zezwolenia lub licencji na podjęcie działalności gospodarczej w zakresie objętym

zamówieniem – zał. Nr 6,

7) aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego

oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia

Społecznego potwierdzające odpowiednio, że wykonawca nie zalega z opłacaniem

podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczeń, że

uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych

płatności, lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu wystawionych

nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert - zał. Nr 7,

8) polisę lub inny dokument ubezpieczenia potwierdzający, że dostawca jest ubezpieczony

od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej –

zał. Nr 8,

9) wykaz wykonanych w okresie ostatnich trzech lat dostaw, a jeżeli okres prowadzenia

działalności jest krótszy – w tym okresie, z podaniem ich wartości, dat wykonania i

odbiorców oraz załączenia dokumentów potwierdzających, że dostawy zostały wykonane

należycie – zał. Nr 9,

10) certyfikat jakości oleju – zał. Nr 10,

11) wykaz środków transportu jakimi dysponuje wykonawca zamówienia – zał. Nr 11.

7.1.

Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, stosuje się do przepisów §2 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19.05.2006 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od Wykonawcy oraz form , w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. Nr 87 poz. 605).

Wyżej wymienione dokumenty, o których mowa mogą być przedstawione w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę lub osobę/osoby uprawnione do podpisania oferty z dopiskiem za zgodność z oryginałem.

Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie potwierdzonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy przedstawiona przez dostawcę lub wykonawcę kserokopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości, co do jej prawdziwości, a zamawiający nie może sprawdzić jej prawdziwości w inny sposób.

Złożenie przez oferenta fałszywych lub stwierdzających nieprawdę dokumentów lub nierzetelnych zaświadczeń mających istotne znaczenie dla prowadzącego postępowania jest karalne.

Zgodnie z przepisami art. 24 ustawy - Prawo zamówień publicznych spowoduje wykluczenie oferenta z dalszego postępowania.

Zamawiający odrzuci ofertę, jeżeli:

1) jest niezgodna z ustawą;

2) jej treść nie odpowiada treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia;

3) jej złożenie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów o zwalczaniu

nieuczciwej konkurencji;

4) zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia;

5) została złożona przez wykonawcę wykluczonego z udziału w postępowaniu o udzielenie

zamówienia;

6) zawiera omyłki rachunkowe w obliczeniu ceny, których nie można poprawić na

podstawie art. 88, lub błędy w obliczeniu ceny;

7) wykonawca w terminie 7 dni od dnia otrzymania zawiadomienia nie zgodził się na

poprawienie omyłki rachunkowej w obliczeniu ceny;

8) jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów.

8. Opis przygotowania oferty:

1. Przygotowanie oferty

1) Oferta musi być sporządzona w języku polskim, pismem czytelnym.

2) Koszty związane z przygotowaniem oferty ponosi składający ofertę.

3) Wykonawca może złożyć w prowadzonym postępowaniu wyłącznie jedną ofertę.

4) Oferta oraz wszystkie załączniki wymagają podpisu osób uprawnionych do reprezentowania firmy w obrocie gospodarczym, zgodnie z aktem rejestracyjnym, wymaganiami ustawowymi oraz przepisami prawa.

5) Jeżeli oferta i załączniki zostaną podpisane przez upoważnionego przedstawiciela Wykonawcy, należy dołączyć właściwe umocowanie prawne.

6) Oferta powinna zawierać wszystkie wymagane dokumenty, oświadczenia i załączniki, o których mowa w treści niniejszej specyfikacji.

7) Dokumenty powinny być sporządzone zgodnie z zaleceniami oraz przedstawionymi przez Zamawiającego wzorcami - załącznikami, a w szczególności zawierać wszystkie informacje oraz dane.

8) Poprawki w ofercie muszą być naniesione czytelnie oraz opatrzone podpisem osoby podpisującej ofertę.

9) Wszystkie strony oferty powinny być spięte (zszyte) w sposób trwały, zapobiegający możliwość dekompletacji zawartości oferty.

9. Oferta częściowa / całkowita/

Zamawiający NIE dopuszcza możliwości składania ofert częściowych.

10. Przewidywane zamówienia uzupełniające

Nie przewiduje się zamówień uzupełniających.

11. Oferty wariantowe

Nie dopuszcza się składania ofert wariantowych.

12. Termin związania ofertą (art. 36 ust. 1. pkt 9)

Termin związania ofertą wynosi 60 dni, rozpoczyna się wraz z upływem terminu

składania ofert tj.: od dnia 11. 09.2009 r.

13. Informacje o sposobie porozumiewania się przeprowadzającego procedurę

przetargową z wykonawcami (art. 36 ust. 1 pkt 7);

1. Adres do korespondencji jest zamieszczony w pkt. 1 SIWZ. Zamawiający wymaga, aby wszelkie pisma związane z udzielanym zamówieniem publicznym, były kierowane wyłącznie na adres zamawiającego i były opatrzone numerem sprawy: ZSS -230/7/2009

Jakiekolwiek inne zaadresowanie może wpłynąć na skierowanie pisma do niewłaściwej komórki organizacyjnej, co może spowodować niezachowanie ustawowych terminów z winy wykonawcy.

2. Postępowanie o udzielenie zamówienia, z zastrzeżeniem wyjątków określonych w ustawie, prowadzi się z zachowaniem formy pisemnej.

3. Postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzi się w języku polskim.

4. Zamawiający uzna oświadczenia lub zawiadomienia przekazane za pomocą telefaksu za złożone w terminie, jeżeli ich treść dotrze do adresata przed upływem wymaganego terminu i zostanie - w tej samej formie i treści niezwłocznie potwierdzona na piśmie przez przekazującego (art. 27).

5. Zainteresowani złożeniem oferty mogą składać zamawiającemu zapytania na piśmie. Jeżeli zapytanie wpłynie na co najmniej 3 dni przed terminem otwarcia ofert zamawiający obowiązany jest udzielić niezwłocznie wyjaśnień wysyłając je, bez podawania źródła zapytania, do wszystkich podmiotów, które nabyły specyfikację istotnych warunków zamówienia.

6. Jeżeli zapytanie wpłynie do zamawiającego na mniej niż 3 dni przed terminem otwarcia ofert zamawiający nie będzie miał obowiązku udzielania wyjaśnień.

7. Zamawiający nie organizuje zebrań z oferentami.

8. Zamawiający z wykonawcami porozumiewał się będzie wyłącznie pisemnie bez wykorzystania adresu poczty elektronicznej lub strony internetowej.

Zamawiający dopuszcza porozumiewanie się faksem.

9. Upoważniony do bezpośredniego kontaktowania się z wykonawcami i do udzielania

wyjaśnień w dniach roboczych w godzinach od 09:00 do 14:00 jest:

wzakresie procedury przetargowej i przedmiotu zamówienia:

Mieczysław Kalisz tel. (85) 71 21 023, faks (85) 71 21 023; kom. 697 247 064

14. Wadium (art. 36 ust. 1 pkt. 8)

Każda składana oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 9 000,00 PLN.

słownie:(dziewięć tys. zł zero gr.).

Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:

1) pieniądzu,

2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo –kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,

3) gwarancjach bankowych,

4) gwarancjach ubezpieczeniowych,

5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm).

Wadium wnoszone w formie pieniężnej należy wpłacić na konto zamawiającego:

Bank Spółdzielczy w Sokółce Oddział w Dąbrowie Białostockiej

Nr 09 8093 0000 0040 5645 2000 0040

Dokument wniesienia Wadium w formie niepieniężnej musi być załączony do oferty

(oryginał dokumentu).

Oferta nie zabezpieczona wadium zostanie odrzucona bez rozpatrywania.

Wadium musi być wniesione nie później niż w terminie składania ofert.

W przypadku wnoszenia wadium w formie pieniężnej za termin wniesienia wadium

przyjmuje się datę uznania rachunku Zamawiającego.

Zwrot wadium nastąpi, jeżeli zaistnieje jedna z poniższych okoliczności:

- upłynął termin związania ofertą;

- zawarto umowę, w sprawie zamówienia publicznego i wniesiono zabezpieczenie

należytego wykonania umowy;

- zamawiający unieważnił postępowanie o udzielenie zamówienia, a protesty zostały

ostatecznie rozstrzygnięte lub upłynął termin do ich wnoszenia.

Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy:

- który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert,

- który został wykluczony z postępowania,

- którego oferta została odrzucona.

Złożenie przez wykonawcę, którego oferta została odrzucona lub wykluczonego z

postępowania, wniosku o zwrot wadium jest równoznaczne ze zrzeczeniem się przez

wykonawcę prawa do wniesienia protestu.

Dyspozycje w zakresie zwrotu wniesionych w pieniądzu wadiów oferentów, których

oferta nie zostanie wybrana zamawiający przekaże do banku lub kasy.

Jednakże nie później, niż w ciągu 3 dni roboczych od daty podpisania umowy z

wybranym oferentem, lecz nie później niż następnego dnia po upływie terminu

związania ofertą.

Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta

została wybrana :

- odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach

określonych w ofercie,

- nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy na zasadach

określonych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia publicznego,

- zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn

leżących po stronie wykonawcy.

15. Zabezpieczenie

1,5% wartościzamówienia/.

Zabezpieczenie może być wnoszone w jednej lub w kilku następujących formach:

1) pieniądzu,

2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo –kredytowej, z tym że zobowiązanie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,

3) gwarancjach bankowych,

4) gwarancjach ubezpieczeniowych,

5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm.).

6) w wekslach z poręczeniem wekslowym banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej,

7) przez ustanowienie zastawu na papierach wartościowych emitowanych przez Skarb Państwa lub jednostkę samorządu terytorialnego,

8) przez ustanowienie zastawu rejestrowego na zasadach określonych w przepisach o zastawie rejestrowym i rejestrze zastawów.

16. Termin i sposób składania

Ofertę należy złożyć w zamkniętej kopercie, zapieczętowanej w sposób gwarantujący zachowanie w poufność jej treści oraz zabezpieczającej jej nienaruszalność do terminu otwarcia ofert.

Ofertę należy złożyć w zamkniętej kopercie w

Zespole Szkół Samorządowych

16 – 200 Dąbrowa Białostocka

ulica Południowa, numer 13, numer pokoju 19

nie później niż do dnia – 11.09.2009 r. do godz. 09:45

Oferent otrzyma pisemne potwierdzenie złożenia oferty z odnotowaniem terminu jej złożenia (dzień, godzina) oraz numerem, jakim oznakowana została oferta.

Koperta /opakowanie zawierające ofertę powinno być zaadresowane do zamawiającego na adres:

Zespół Szkół Samorządowych ul. Południowa 13,

16-200 Dąbrowa Białostocka

Oznakowanie oferty następujące:Zaopatrzenie obiektów szkolnych w lekki olej opałowy w sezonie zimowym 2009/2010 r. w ilości około 170 000litrów.

Oferty złożone po terminie będą zwrócone Wykonawcom bez otwierania, po upływie terminu do wniesienia protestu.

14. Informacje o formalnościach, jakie winny być dopełnione po wyborze oferty w celu zawarcia umowy w sprawie zamówienia

1. Umowa w sprawie realizacji zamówienia publicznego zawarta zostanie z uwzględnieniem postanowień wynikających z treści niniejszej SIWZ oraz danych zawartych w ofercie.

2. Zamawiający podpisze umowę z Wykonawcą, który przedłoży najkorzystniejszą ofertę z punktu widzenia kryteriów przyjętych w niniejszej specyfikacji.

3. W przypadku gdyby wyłoniona w prowadzonym postępowaniu oferta została złożona przez dwóch lub więcej wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego zamawiający zażąda umowy regulującej współpracę tych podmiotów przed przystąpieniem do podpisania umowy o zamówienie publiczne.

4. Zamawiający niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty zawiadomi Wykonawców podając w szczególności:

1) nazwę (firmę) i adres wykonawcy, którego ofertę wybrano, oraz uzasadnienie jej wyboru,

2) uzasadnienie faktyczne i prawne wykluczenia wykonawców, jeżeli takie będzie miało miejsce,

3) uzasadnienie faktyczne i prawne odrzucenia ofert, jeżeli takie będzie miało miejsce.

5. Zawiadomienie o wyborze najkorzystniejszej oferty zostanie:

zamieszczone w siedzibie Zamawiającego poprzez wywieszenie informacji na tablicy ogłoszeń.

6. O unieważnieniu postępowania o udzielenie zamówienia zamawiający zawiadomi równocześnie wszystkich wykonawców, którzy:

1) ubiegali się o udzielenie zamówienia - w przypadku unieważnienia postępowania przed upływem terminu składania ofert,

2) złożyli oferty - w przypadku unieważnienia postępowania po upływie terminu składania ofert podając uzasadnienie faktyczne i prawne.

7. W przypadku unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia, zamawiający na wniosek wykonawcy, który ubiegał się o udzielenie zamówienia, zawiadomi o wszczęciu kolejnego postępowania, które dotyczy tego samego przedmiotu zamówienia lub obejmuje ten sam przedmiot zamówienia.

8. Umowa zostanie zawarta w formie pisemnej po upływie terminu przewidzianego na wniesienie protestu. O miejscu i terminie podpisania umowy Zamawiający powiadomi odrębnym pismem.

15. Opis sposobu obliczenia ceny.

Cena – należy przez to rozumieć cenę w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt. 1 ustawy z dnia 5 lipca 2001 r. o cenach (Dz.U. Nr 97, poz. 1050, z 2002 r. Nr 144, poz. 1204 oraz z 2003 r. Nr 137, poz. 1302).

Cenę oferty stanowi suma wartości wszystkich jej elementów, zawierająca wszystkie koszty niezbędne do wykonania zamówienia. Wszystkie ceny określone przez Wykonawcę są obowiązujące w okresie ważności umowy i nie ulegną zmianie.

Cenę oferty należy obliczyć na podstawie kosztorysu ofertowego wykonanego metodą kalkulacji uproszczonej z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku (groszy).

Cena oferty i jej elementy oraz ceny jednostkowe , muszą być wyrażone w złotych polskich z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku (groszy).

15.1. Informacje

Opis kryteriów, którymi zamawiający będzie się kierował przy wyborze oferty wraz podaniem znaczenia tych kryteriów oraz sposobu oceny ofert art. 36 ust. 1 pkt 13);

Przy wyborze ofert Zamawiający będzie się kierować następującymi kryteriami:

1) cena wykonania z wagą - 100 %

Ocena oferty zostanie przeprowadzona w oparciu o przedstawione wyżej kryteria.

a) Oferty będą oceniane w odniesieniu do najkorzystniejszych warunków przedstawionych przez oferentów w zakresie każdego z kryterium.

b) Oceny ofert zostaną przedstawione w skali punktowej.

c) Maksymalna liczba punktów, jaką po uwzględnieniu wagi może osiągnąć oferta, wynosi 100 pkt, tj. waga 100 %.

d) Dla określenia w/w kryterium przyjęto, że 1% odpowiada 1pkt.

e) Oceny ofert w zakresie przedstawionych wyżej kryteriów zostaną dokonane według następujących zasad:

Kryteria wyboru najkorzystniejszej oferty

Opis kryteriów, którymi zamawiający będzie się kierował przy wyborze oferty, wraz z podaniem znaczenia tych kryteriów oraz sposobu oceny ofert.

1. Oferty zostaną ocenione przez Zamawiającego w oparciu o następujące kryteria i ich znaczenie:

Lp.

Kryterium

Znaczenie procentowe

kryterium

Maksymalna ilość punktów jakie może otrzymać oferta za dane kryterium

1

Cena
( C )

100 %

100 punktów

2. Zasady oceny kryterium "Cena " (C).

Ilość punktów wynikającą z poniższego działania zostanie zaokrąglona do dwóch miejsc po przecinku:

Pi (C) = • Max (C)

gdzie:

Pi(C)

ilość punktów jakie otrzyma oferta "i" za kryterium "Cena";

Cmin

najniższa cena spośród wszystkich ważnych i nieodrzuconych ofert;

Ci

cena oferty badanej "i";

Max (C)

maksymalna ilość punktów jakie może otrzymać oferta za kryterium "Cena ryczałtowa".

3. Niniejsze zamówienie zostanie udzielone temu Wykonawcy, którego oferta uzyska najwyższą liczbę punktów w ostatecznej ocenie punktowej.

4. Jeżeli Zamawiający nie może dokonać wyboru oferty najkorzystniejszej ze względu na to, że zostały złożone oferty o takiej samej cenie, Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert dodatkowych.

5. Wykonawcy, składając oferty dodatkowe, nie mogą zaoferować cen wyższych niż zaoferowane w złożonych ofertach.

15.2. Wykluczenie Wykonawcy

1 Zamawiający wykluczy Wykonawcę z postępowania o udzielenie zamówienia w przypadku zaistnienia przesłanek określonych w art. 24 ust. 1 i 2 Pzp.

2 Zamawiający zawiadamia równocześnie wszystkich Wykonawców, którzy zostali wykluczeni z postępowania o udzielenie zamówienia, podając uzasadnienie faktyczne i prawne.

3 ofertę Wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą.

15.3. Odrzucenie oferty

1 Zamawiający odrzuca ofertę Wykonawcy w przypadku zaistnienia przesłanek określonych w art. 89 ust. 1 Pzp.

2 Zamawiający odrzuca ofertę Wykonawcy, który nie złożył wyjaśnień lub jeżeli dokonana ocena wyjaśnień wraz z dostarczonymi dowodami potwierdza, że oferta zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia.

15.4. Unieważnienie postępowania

Zamawiający unieważnia postępowanie w przypadku zaistnienia przesłanek określonych w art. 93 ust. 1 Pzp.

O unieważnieniu postępowania o udzielenie zamówienia Zamawiający zawiadamia równocześnie wszystkich Wykonawców, którzy:

1 ubiegali się o zamówienie- w przypadku unieważnienia postępowania przed upływem terminu składania ofert,

2 złożyli oferty - w przypadku unieważnienia postępowania po upływie terminu składania ofert,

3 podając uzasadnienie faktyczne i prawne.

16. Otwarcie ofert

Otwarcie ofert nastąpi dnia 11.09.2009 r. o godzinie 10:00 w siedzibie zamawiającego w pokoju nr 19.

Bezpośrednio przed otwarciem ofert Zamawiający przekaże zebranym Wykonawcom informację o wysokości kwoty, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.

Otwarcie ofert jest jawne i nastąpi bezpośrednio po odczytaniu ww. informacji. Po otwarciu ofert przekazane będą następujące informacje: nazwa i siedziba Wykonawcy, którego oferta jest otwierana, cena, a także termin wykonania zamówienia, warunki płatności.

17. Ogłoszenia wyników przetargu

Wynik postępowania zostanie ogłoszony zgodnie z wymogami ustawy - Prawo zamówień publicznych oraz w siedzibie zamawiającego. Niezależnie od publikacji ww. informacji o wyborze najkorzystniejszej oferty, uczestnicy w postępowaniu zostaną zawiadomieni pisemnie.

18. Postanowienia końcowe

Zasady udostępniania dokumentów

1. Uczestnicy postępowania mają prawo wglądu do treści protokołu, wniosków po upływie terminu ich składania oraz ofert w trakcie prowadzonego postępowania z wyjątkiem dokumentów stanowiących załączniki do protokołu (jawne po zakończeniu postępowania) oraz stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji zastrzeżonych przez uczestników postępowania.

2. Udostępnienie zainteresowanym odbywać się będzie wg poniższych zasad:

1 zamawiający udostępnia wskazane dokumenty po złożeniu pisemnego wniosku,

2 zamawiający wyznacza termin, miejsce oraz zakres udostępnianych dokumentów,

3 zamawiający wyznaczy członka komisji, w którego obecności udostępnione zostaną dokumenty,

4 udostępnienie może mieć miejsce w siedzibie zamawiającego i w czasie godzin jego urzędowania.

W sprawach nieuregulowanych zastosowanie mają przepisy ustawy - Prawo zamówień publicznych oraz Kodeks cywilny.

Rozdział IV

ISTOTNE DLA STRON POSTANOWIENIA UMOWY

1. Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego.

1. Istotne warunki umowy stanowi załącznik nr 4 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia, w nich podano wszelkie istotne dla Zamawiającego warunki realizacji zamówienia. W nich zostaną uwzględnione także zagadnienia kar umownych.

2. Zakazuje się zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści ofert, chyba że konieczność wprowadzenia takich zmian wynika z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy lub zmiany te są korzystne dla zamawiającego, (art.144 p.z.p.)

3. Umowa wymaga pod rygorem nieważności, zachowania formy pisemnej (art.139 ust.2 p.z.p.)

4. Umowa zostanie zawarta w terminie nie krótszym niż 7 dni od dnia przekazania zawiadomienia o wyborze oferty, nie później jednak niż przed upływem terminu związania ofertą (art.94 ust.1 p.z.p.).

5. Jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana, uchyli się od zawarcia umowy, zamawiający wybierze ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert, chyba że zachodzą przesłanki, o których mowa w art. 93 ust.1., (art.94 ust.2 p.z.p.).

Rozdział V

ŚRODKI OCHRONY PRAWNEJ

1. Pouczenie o środkach ochrony prawnej przysługujących Wykonawcy w toku postępowania o udzielenie zamówienia

Tym wykonawcom, których interes prawny doznał uszczerbku w trakcie postępowania w wyniku naruszenia przez zamawiającego określonych w ustawie z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo Zamówień Publicznych przepisów, przysługują środki odwoławcze:

· protest (art. 180 - 183 ustawy).

Wykaz załączników:

1 Nr 1 – Formularz ofertowy

2 Nr 2 - Formularz oświadczenia

3 Nr 3 – Wykaz wykonanych zamówień

4 Nr 4- Wzór umowy

01.09.2009 r. Dyrektor mgr Jerzy Białomyzy

---------------------------------------------------------

(data i podpis)

( Zał. Nr 1 do SIWZ )

FORMULARZ OFERTOWY WYKONAWCY

Dane dotyczące wykonawcy:

Nazwa: ......................................................................................................................................

Siedziba: ...................................................................................................................................

Adres poczty elektronicznej: ....................................................................................................

Strona internetowa: ..................................................................................................................

Numer telefonu: 0 (**) .............................................................................................................

Numer faksu: 0 (**) ..................................................................................................................

Numer REGON: .......................................................................................................................

Numer NIP: ..............................................................................................................................

Dane dotyczące zamawiającego:

Zespół Szkół Samorządowych

ul. Południowa 13

16-200 Dąbrowa Białostocka

Zobowiązania wykonawcy

Nazwa zamówienia publicznego:

Zaopatrzenie obiektów szkolnych w lekki olej opałowy w sezonie zimowym 2009/2010 r. w ilości około 170 000litrów.

Nr sprawy: ZSS – 230/7/2009, oferujemy wykonanie dostawy będącej przedmiotem zamówienia za cenę:

Cena oferty

Cena ofertowa za 1 litr lekkiego oleju opałowego netto: …………………………………………………………....................................................... zł

(Słownie:.....................................................................................................................………..).

Stawka pod. VAT......%, wartość podatku VAT.................................................................... zł

(Słownie: ……………………………………………………………………………………..).

Cena ofertowa za 1 litr lekkiego oleju opałowego brutto: ................................................................................................................................................ zł

(Słownie:...................................................................................................................................).

Oświadczam, że :

Wykonam zamówienie publiczne w terminie do dnia: ……………………………………….

Termin płatności:.............................................. dni ..................................................................

Reklamacje będą załatwiane w terminie:………….......... ................ dni ……………………

- sposób zgłaszania problemów w przypadku uzasadnionych reklamacji: .......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... ..........

- załatwienie wykonania reklamacji: .......... .......... .......... .......... .......... .................... .......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... ..........

Inne: Inne

Osoby do kontaktów z Zamawiającym

Osoba / osoby do kontaktów z Zamawiającym odpowiedzialne za wykonanie zobowiązań umowy:

.......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... . tel. kontaktowy, faks: .......... ............. zakres odpowiedzialności ……………………………………………………………………...

.......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... . tel. kontaktowy, faks: .......... ............. zakres odpowiedzialności ………………………………………………………………………

Pełnomocnik w przypadku składania oferty wspólnej

Nazwisko, imię ....................................................................................................

Stanowisko ...........................................................................................................

Telefon...................................................Fax.........................................................

Zakres*:

- do reprezentowania w postępowaniu

- do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy

- do zawarcia umowy

Oświadczenie dotyczące postanowień specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

1. Oświadczamy, że zapoznaliśmy się z Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia i nie wnosimy żadnych zastrzeżeń oraz uzyskaliśmy niezbędne informacje do przygotowania oferty.

2. Oświadczamy, że uważamy się za związanych z ofertą przez czas wskazany w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.

3. Oświadczamy, że wymagania stawiane wykonawcy oraz postanowienia umowy zostały przez nas zaakceptowane bez zastrzeżeń i zobowiązujemy się w przypadku wyboru naszej oferty do zawarcia umowy w miejscu i terminie wyznaczonym przez Zamawiającego.

Dokumenty:

Na potwierdzenie spełnienia wymagań do oferty załączam:

.......... .......... .......... .......... .......... .......... ........ ……………………………………….

.......... .......... .......... .......... .......... .......... ........ ………………………………………

.......... .......... .......... .......... .......... .......... ........ ………………………………………

.......... .......... .......... .......... .......... .......... ........ ………………………………………

.......... .......... .......... .......... .......... .......... ........ ………………………………………

……………………………………………….. ………………………………………

Zastrzeżenie wykonawcy:

Niżej wymienione dokumenty składające się na ofertę nie mogą być ogólnie udostępnione:

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

Inne informacje wykonawcy:

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

______________________________

(upełnomocnieni przedstawiciele oferenta)

( Zał. Nr 2 do SIWZ )

OŚWIADCZENIE

Zgodnie z art. 22 ust.1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 1223, poz. 1655 z późn. zm .). oświadczam, że:

  1. Posiadam uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
  2. Posiadam niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz potencjał techniczny, a także dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia;
  3. Znajduję się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia;
  4. Nie podlegam wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na mocy art. 24 ust. 1 i 2 Prawa zamówień publicznych.

  1. Prawdziwość powyższych danych potwierdzam własnoręcznym podpisem – świadom odpowiedzialności karnej z art. 233 KK.


pieczęć Oferenta podpis upoważnionego przedstawiciela Oferenta

( Zał. Nr 3 do SIWZ)

WYKAZ WYKONANYCH ZAMÓWIEŃ

w okresie ostatnich trzech lat ( a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie)

Nazwa zamówienia

Zaopatrzenie obiektów szkolnych w lekki olej opałowy w sezonie zimowym 2009/2010 r. w ilości około 170 000litrów.

Nazwa Wykonawcy

Adres Wykonawcy

L.p.

Przedmiot

Miejsce wykonania

Data wykonania

Wartość

PLN

1

2

……………………dnia, ……………

………………………………………
(podpis i pieczątka Wykonawcy)

( Zał. Nr 4 do SIWZ)

WZÓR U M O W Y

na dostawę około 140 000litrówlekkiego oleju opałowego

zawarta w dniu …… września 2009 roku w Dąbrowie Białostockiej pomiędzy Zespołem Szkół Samorządowych z siedzibą w Dąbrowie Białostockiej, ul. Południowa 13 zwanym w dalszej części umowy „ Odbiorcą” reprezentowanym przez: Dyrektora ZSS mgr Jerzego Białomyzy zwanym dalej Zamawiającym,

a …………………………………………………………… z siedzibą w ………………. przy ulicy …………………wpisaną do Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd …………………………Wydział Gospodarczy pod numerem ……….. ………, numer NIP:……..., kapitał zakładowy/kapitał wpłacony: ………………, zwanym w dalej Dostawcą została zawarta umowa o następującej treści.

Niniejsza umowa jest następstwem wyboru przez Zamawiającego oferty Dostawcy w przetargu prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego, określenie zasad i trybu współpracy między Stronami , a także zasady rozliczeń za otrzymany lekki olej opałowy.

§ 1

Dostawca zobowiązuje się dostarczyć w okresie od 01.10.2009 r. do 30.09.2010 r. około 140 000 litrówlekkiego oleju opałowego o parametrach nie gorszych niż:

- wartość opałowa – nie mniejsza niż 42,6 MJ/kg,

- temperatura płynięcia max. - 20 stopni C,

- temperatura zapłonu – 56 oC,

- zawartość siarki – max. 0,1 % m/m

z załączeniem certyfikatu jakości oleju (atestu).

Dostawca zobowiązuje się dostarczyć olej własnym transportem do kotłowni Zespołu Szkół Samorządowych w Dąbrowie Białostockiej przy ul. Południowej 13 zgodnie z harmonogramem opracowanym przez Odbiorcę.

Częstość dostawy uzależniona od potrzeb, realizacja po zawiadomieniu telefonicznym.

§ 2

1. Odbiorca zobowiązuje się przyjąć zamówiony olej i dokonać jego odbioru pod względem

jakościowym i ilościowym.

2. Wykonawca gwarantuje wysoką jakość sprzedawanego paliwa – lekkiego oleju opałowego, spełniającego wymagania określone w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 19 października 2005 r., w sprawie wymagań jakościowych paliw ciekłych oraz odpowiednio normy PN-EN 590:2006 i RMGiP z dnia 8 września 2006 r.

3. W przypadku wad paliwa Wykonawca przeprowadzi postępowanie reklamacyjne w terminie 14 dni, przy czym reklamacja zostanie zgłoszona niezwłocznie przez Zamawiającego, po uzyskaniu wiadomości, że awaria m. in. aparatury zasilającej kotły CO była spowodowana złą jakością paliwa.

§ 3

1. Odbiorca zobowiązuje się zapłacić za przedmiot dostawy cenę określoną w ofercie dostawy z dnia 11.09.2009 r. tj. za 1 litrlekkiego oleju opałowego cenę …..zł netto; słownie: /……………….../ przelewem bankowym w ciągu21dni od dnia otrzymania faktury.

2. Strony ustalają, że cena określona w ust. 1 jest ceną stałą i może ulec zmianie tylko w przypadku zmiany cen przez producenta do wysokości tej zmiany, gdy ceny te będą ulegać zmianie tzn. „ w górę” lub „w dół na podstawie uwarunkowań rynkowych sterowanych zjawiskami zachodzącymi na światowych rynkach produktów naftowych. 3. Dostawca będzie każdorazowo dostarczał lekki olej opałowy w cenie producenta na dzień dostawy z upustem ………zł za litr brutto.

4. Strony postanawiają, że Dostawca wraz z każdą fakturą na poszczególne dostawy dostarczy wydruk internetowy cen producenta lekkiego oleju opałowego na dzień dostawy wraz z wyliczeniem ceny jednego litra lekkiego oleju opałowego na daną dostawę wg następującego wzoru:

Cena producenta netto za 1000 litrówna dzień dostawy

Cena dostawy jednego litra brutto= ------------------------------------------------------------------ X

1000

122% VAT – …….. zł (upust)


5. Strony ustalają, że w przypadku gdy cena proponowana przez Wykonawcę na dzień dostawy przekracza cenę ustaloną przez Polski Koncern Naftowy ………. Odbiorca ma prawo odstąpić od umowy bez zachowania ustawowych terminów.

§ 4

1. SPRZEDAWCA zobowiązuje się utrzymać ceny paliw będących przedmiotem umowy na poziomie zapewniającym konkurencyjność w stosunku do innych dystrybutorów przez czas trwania umowy.

2. W przypadku wystąpienia uzasadnionego wzrostu cen jednostkowych w stosunku do wartości określonych w § 3 pkt. 1 wynikającego z ogólnej sytuacji na rynku paliw, SPRZEDAJĄCY wystąpi do KUPUJĄCEGO z pisemnym aneksem do niniejszej umowy i przedstawi odpowiednią kalkulację zmiany cen.

§ 5

W razie opóźnienia zapłaty ceny za przedmiot dostawy Odbiorca zobowiązany jest do zapłaty ustawowych odsetek za opóźnienie za czas upływu terminu określonego w § 3 pkt. 1 umowy. Strony ustalają, że mogą odstąpić od naliczenia karnych odsetek za zgodą obu stron.

§ 6

Umowa zostaje zawarta na czas określony tj. od dnia zawarcia umowy do 30.09.2010 r.

§ 7

1. Każda zmiana postanowień niniejszej umowy wymaga formy pisemnej w postaci aneksu pod rygorem nieważności.

2. Strony zgodnie ustalają, iż zakazuje się zmian postanowień zawartej umowy oraz wprowadzania nowych postanowień, niekorzystnych dla Zamawiającego, jeżeli przy ich uwzględnieniu należałoby zmienić treść oferty, chyba że konieczność wprowadzenia takich zmian wynika z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy.

§ 8

W sprawach nieuregulowanych niniejszą umową stosuje się przepisy Kodeksu cywilnego oraz przepisy ustawy Prawo zamówień publicznych, a w sprawach procesowych - przepisy Kodeksu postępowania cywilnego.

§ 9

Ewentualne kwestie sporne wynikłe w trakcie realizacji niniejszej umowy strony rozstrzygać będą polubownie.

W przypadku niedojścia do porozumienia spory rozstrzygane będą przez właściwy Sąd.

§ 10

Umowę sporządzono w 3 jednobrzmiących egzemplarzach, 1 dla Wykonawcy 2 egz. dla Zamawiającego.

Uwagi: ilość przedstawionego lekkiego oleju opałowego może ulec zmianie w zależności od warunków atmosferycznych w okresie zimy.

ODBIORCA: DOSTAWCA:

( Zał. Nr 4/1 do SIWZ)

WZÓR U M O W Y

na dostawę około 30 000 litrówlekkiego oleju opałowego

zawarta w dniu ………. września 2009 roku w Dąbrowie Białostockiej pomiędzy Samorządowym Przedszkolem - Żłobkiem z siedzibą w Dąbrowie Białostockiej, przy ul. Szkolnej 8 zwanym w dalszej części umowy „ Odbiorcą” reprezentowanym przez: Dyrektora mgr Janinę Sołowiej zwanym dalej Zamawiającą,

a …………………………………………………………… z siedzibą w ………………. przy ulicy …………………wpisaną do Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd …………………………Wydział Gospodarczy pod numerem ……….. ………, numer NIP:……..., kapitał zakładowy/kapitał wpłacony: ………………, zwanym w dalej Dostawcą została zawarta umowa o następującej treści.

Niniejsza umowa jest następstwem wyboru przez Zamawiającego oferty Dostawcy w przetargu prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego, określenie zasad i trybu współpracy między Stronami , a także zasady rozliczeń za otrzymany lekki oleju opałowy.

§ 1

Dostawca zobowiązuje się dostarczyć w okresie od 01.10.2009 r. do 30.09.2010 r. około 30 000 litrówlekkiego oleju opałowego o parametrach nie gorszych niż:

- wartość opałowa – nie mniejsza niż 42,6 MJ/kg,

- temperatura płynięcia max. - 20 stopni C,

- temperatura zapłonu – 56 oC,

- zawartość siarki – max. 0,1 % m/m

z załączeniem certyfikatu jakości oleju (atestu).

Dostawca zobowiązuje się dostarczyć olej własnym transportem do kotłowni Samorządowego Przedszkola - Żłobka w Dąbrowie Białostockiej przy ul. Szkolnej 8 zgodnie z harmonogramem opracowanym przez Odbiorcę.

Częstość dostawy uzależniona od potrzeb, realizacja po zawiadomieniu telefonicznym.

§ 2

1. Odbiorca zobowiązuje się przyjąć zamówiony olej i dokonać jego odbioru pod względem

jakościowym i ilościowym.

2. Wykonawca gwarantuje wysoką jakość sprzedawanego paliwa – lekkiego oleju opałowego, spełniającego wymagania określone w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 19 października 2005 r., w sprawie wymagań jakościowych paliw ciekłych oraz odpowiednio normy PN-EN 590:2006 i RMGiP z dnia 8 września 2006 r.

3. W przypadku wad paliwa Wykonawca przeprowadzi postępowanie reklamacyjne w terminie 14 dni, przy czym reklamacja zostanie zgłoszona niezwłocznie przez Zamawiającego, po uzyskaniu wiadomości, że awaria m. in. aparatury zasilającej kotły CO była spowodowana złą jakością paliwa.

§ 3

1. Odbiorca zobowiązuje się zapłacić za przedmiot dostawy cenę określoną w ofercie dostawy z dnia 11.09.2009 r. tj. za 1 litrlekkiego oleju opałowego cenę …………. zł netto; słownie: /…..zł ………… gr./ przelewem bankowym w ciągu21dni od dnia otrzymania faktury.

2. Strony ustalają, że cena określona w ust. 1 jest ceną stałą i może ulec zmianie tylko w przypadku zmiany cen przez producenta do wysokości tej zmiany, gdy ceny te będą ulegać zmianie tzn. „ w górę” lub „w dół na podstawie uwarunkowań rynkowych sterowanych zjawiskami zachodzącymi na światowych rynkach produktów naftowych. 3. Dostawca będzie każdorazowo dostarczał lekki olej opałowy w cenie producenta na dzień dostawy z upustem ………… zł za litr brutto.

4. Strony postanawiają, że Dostawca wraz z każdą fakturą na poszczególne dostawy dostarczy wydruk internetowy cen producenta lekkiego oleju opałowego produkcji …………….. na dzień dostawy wraz z wyliczeniem ceny jednego litra lekkiego oleju opałowego na daną dostawę wg następującego wzoru:

Cena producenta netto za 1000 litrówna dzień dostawy

Cena dostawy jednego litra brutto= ------------------------------------------------------------------ X

1000

122% VAT – ……… zł (upust)


5. Strony ustalają, że w przypadku gdy cena proponowana przez Wykonawcę na dzień dostawy przekracza cenę ustaloną przez …………………………. Odbiorca ma prawo odstąpić od umowy bez zachowania ustawowych terminów.

§ 4

1. SPRZEDAWCA zobowiązuje się utrzymać ceny paliw będących przedmiotem umowy na poziomie zapewniającym konkurencyjność w stosunku do innych dystrybutorów przez czas trwania umowy.

2. W przypadku wystąpienia uzasadnionego wzrostu cen jednostkowych w stosunku do wartości określonych w § 3 wynikającego z ogólnej sytuacji na rynku paliw, SPRZEDAJĄCY wystąpi do KUPUJĄCEGO z pisemnym aneksem do niniejszej umowy i przedstawi odpowiednią kalkulację zmiany cen.

§ 5

W razie opóźnienia zapłaty ceny za przedmiot dostawy Odbiorca zobowiązany jest do zapłaty ustawowych odsetek za opóźnienie za czas upływu terminu określonego w § 3 pkt. 1 umowy. Strony ustalają, że mogą odstąpić od naliczenia karnych odsetek za zgodą obu stron.

§ 6

Umowa zostaje zawarta na czas określony tj. od dnia zawarcia umowy do 30.09.2010 r.

§ 7

1. Każda zmiana postanowień niniejszej umowy wymaga formy pisemnej w postaci aneksu pod rygorem nieważności.

2. Strony zgodnie ustalają, iż zakazuje się zmian postanowień zawartej umowy oraz wprowadzania nowych postanowień, niekorzystnych dla Zamawiającego, jeżeli przy ich uwzględnieniu należałoby zmienić treść oferty, chyba że konieczność wprowadzenia takich zmian wynika z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy.

§ 8

W sprawach nieuregulowanych niniejszą umową stosuje się przepisy Kodeksu cywilnego oraz przepisy ustawy Prawo zamówień publicznych, a w sprawach procesowych - przepisy Kodeksu postępowania cywilnego.

§ 9

Ewentualne kwestie sporne wynikłe w trakcie realizacji niniejszej umowy strony rozstrzygać będą polubownie.

W przypadku niedojścia do porozumienia spory rozstrzygane będą przez właściwy Sąd

§ 10

Umowę sporządzono w 4 jednobrzmiących egzemplarzach, 1 dla Wykonawcy 3 egz. dla Zamawiającego.

Uwagi: ilość przedstawionego oleju opałowego może ulec zmianie w zależności od warunków atmosferycznych w okresie zimy.

ODBIORCA: DOSTAWCA:

Metryka strony

Udostępniający: Gmina Dąbrowa Białostocka

Wytwarzający/odpowiadający: Mieczysław Kalisz

Wprowadzający: Mieczysław Kalisz

Data modyfikacji: 2009-09-02

Opublikował: Piotr Salejko

Data publikacji: 2009-09-02