Zamówienie publiczne na zakup oleju napędowego
Termin ważności strony | 2008-08-22 |
---|
Numer sprawy: BOSS- 230/2/2008
SPECYFIKACJA ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA
Nazwa zamówienia publicznego:
Zakup oleju napędowego do pojazdów należących do Biura Obsługi Szkół
Samorządowych w Dąbrowie Białostockiej w ilości około 20 000 litrów.
Rozdział I
INFORMACJE OGÓLNE
1. Zamawiający
Dokładna — pełna nazwa zamawiającego:
Biuro Obsługi Szkół Samorządowych
Adres:
ul. Południowa 13.
16-200 Dąbrowa Białostocka
Telefon: 085 7122403
Fax: 085 7122403
REGON: 050399492
NIP: 545-12-39-438
Prowadzący postępowanie:
mgr Waldemar Szymański
2. Tryb udzielenia zamówienia
Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzone jest trybie przetargu
nieograniczonego.
Podstawa prawna udzielenia zamówienia publicznego: art. 10 oraz art. 39 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2004 r. Nr 19 poz. 177 z późn. zm.).
Podstawa prawna opracowania specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
1) Ustawa z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2004 r. Nr 19, poz. 177 z późn. zm.)
2) Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. z 2006 r. Nr 87, poz. 605),
3) Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 27 grudnia 2007 r.w sprawie średniego kursu złotego w stosunku do euro stanowiącego podstawę przeliczania wartości zamówień publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 241, poz. 1763).
Informacje uzupełniające
Wszelkie informacje przedstawione w niniejszej SIWZ przeznaczone są wyłącznie w celu przygotowania oferty i w żadnym wypadku nie powinny być wykorzystane w inny sposób.
Oferent winien zapoznać się z całością niniejszej SIWZ.
Wszystkie załączniki załączone do niniejszej SIWZ stanowią jej integralną część.
Wykonawcą może być osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej oraz podmioty te występujące wspólnie. Wykonawcy występujący wspólnie ponoszą solidarną odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zamówienia.
Ofertę stanowi wypełniony druk „OFERTA” z wypełnionymi załącznikami i wymaganymi dokumentami.
Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego może zostać unieważnione jedynie w przypadkach określonych w ustawie — Prawo zamówień publicznych. O fakcie unieważnienia postępowania Zamawiający poinformuje wszystkich Wykonawców biorących w nim udział.
3. Termin realizacji
Termin realizacji zamówienia — okres 12 miesięcy od daty podpisania umowy.
4. Formy płatności i rozliczenia:
Zamawiający stosuje płatność przelewem w terminie 7 dni od daty otrzymania faktury.
Rozdział II
OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
1. Opis przedmiotu zamówienia:
Proszę o podanie ceny 1 litra oleju napędowego o następujących parametrach:
Ø liczba cetanowa - 54,0
Ø temperatura mętnienia - - 8C
Ø temperatura zablokowania zimnego filtru - - 24C
Ø temperatura zapłonu - 63C
Ø zawartość siarki do - 26 mg/kg
z załączeniem certyfikatu jakości (atestu) na okres zimowy i wiosenno — letni.
Kod CPV 23.12.11.00-2
Wykonawca w formularzu ofertowym podaje z dnia 18.08.2008 r. cenę netto 1 litraoleju napędowego, cenę brutto z dokładnością do dwóch miejsc po przecinkuz wyszczególnieniem podatku VAT, a Zamawiający dopuszcza zmiany cen oleju napędowego podanego w formularzu ofertowym, gdy ceny te będą ulegać zmianie tzn. „w górę” lub „ w dół”, która stanowi konsekwencję wahania cen wynikających z naturalnych zmian cen światowych ropy.
.
ROZDZIAŁ III
INSTRUKCJA DLA WYKONAWCÓW
1. Wymagania od oferentów.
O zamówienie mogą ubiegać się dostawcy, którzy spełniają następujące warunki:
1) posiadają uprawnienia do wykonania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy
nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
2) posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz potencjał techniczny, a także dysponują
osobami zdolnymi do wykonania zamówienia;
3) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia,
4) nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na mocy art. 24
ustawy z dnia 24 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. Nr 19, poz. 177 z
późn. zm.).
2. Dokumenty
Celem potwierdzenia, że wykonawca posiada uprawnienie do wykonywania określonej działalności lub czynności oraz nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. — Prawo zamówień publicznych (Dz. U. Nr 19, poz. 177 z późn. zm.) wykonawca składa następujące dokumenty:
a/ formularz ofertowy;
b/ aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;
c/dokumenty potwierdzające uprawnienie osób podpisujących ofertę, o ile nie wynikają z przepisów prawa lub innych dokumentów rejestrowych;
d/ oświadczenie o spełnieniu warunków określonych przepisami art. 22 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych;
e/ certyfikat jakości oleju.
Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, stosuje się do przepisów §2 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19.05.2006 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od Wykonawcy oraz form , w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. Nr 87 poz. 605).
Dokumenty, o których mowa mogą być przedstawione w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez dostawcę lub wykonawcę.
Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie potwierdzonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy przedstawiona przez dostawcę lub wykonawcę kserokopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości, co do jej prawdziwości, a zamawiający nie może sprawdzić jej prawdziwości w inny sposób.
Złożenie przez oferenta fałszywych lub stwierdzających nieprawdę dokumentów lub nierzetelnych oświadczeń mających istotne znaczenie dla prowadzącego postępowania jest karalne.
Zgodnie z przepisami art. 24 ustawy - Prawo zamówień publicznych spowoduje wykluczenie oferenta z dalszego postępowania.
Zamawiający odrzuci ofertę, jeżeli:
1) jest niezgodna z ustawą;
2) jej treść nie odpowiada treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia;
3) jej złożenie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów o zwalczaniu
nieuczciwej konkurencji;
4) zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia;
5) została złożona przez wykonawcę wykluczonego z udziału w postępowaniu o udzielenie
zamówienia lub niezaproszonego do składania ofert;
6) zawiera omyłki rachunkowe w obliczeniu ceny, których nie można poprawić na
podstawie art. 88, lub błędy w obliczeniu ceny;
7) wykonawca w terminie 7 dni od dnia otrzymania zawiadomienia nie zgodził się na
poprawienie omyłki rachunkowej w obliczeniu ceny;
8) jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów.
3. Opis przygotowania oferty:
1. Przygotowanie oferty
1) Oferta musi być sporządzona w języku polskim, pismem czytelnym.
2) Koszty związane z przygotowaniem oferty ponosi składający ofertę.
3) Wykonawca może złożyć w prowadzonym postępowaniu wyłącznie jedną ofertę.
4) Oferta oraz wszystkie załączniki wymagają podpisu osób uprawnionych do reprezentowania firmy w obrocie gospodarczym, zgodnie z aktem rejestracyjnym, wymaganiami ustawowymi oraz przepisami prawa.
5) Jeżeli oferta i załączniki zostaną podpisane przez upoważnionego przedstawiciela Wykonawcy, należy dołączyć właściwe umocowanie prawne.
6) Oferta powinna zawierać wszystkie wymagane dokumenty, oświadczenia i załączniki, o których mowa w treści niniejszej specyfikacji.
7) Dokumenty powinny być sporządzone zgodnie z zaleceniami oraz przedstawionymi przez Zamawiającego wzorcami - załącznikami, a w szczególności zawierać wszystkie informacje oraz dane.
8) Poprawki w ofercie muszą być naniesione czytelnie oraz opatrzone podpisem osoby podpisującej ofertę.
9) Wszystkie strony oferty powinny być spięte (zszyte) w sposób trwały, zapobiegający możliwość dekompletacji zawartości oferty.
4. Oferta częściowa / całkowita
Zamawiający NIE dopuszcza możliwości składania ofert częściowych.
5. Przewidywane zamówienia uzupełniające
Nie przewiduje się zamówień uzupełniających.
6. Oferty wariantowe
Nie dopuszcza się składania ofert wariantowych.
7. Termin związania ofertą (art. 36 ust. 1 pkt 9)
Termin związania ofertą wynosi 30 dni, rozpoczyna się wraz z upływem terminu
składania ofert tj.: od dnia 21.08.2008 r.
8. Informacje o sposobie porozumiewania się przeprowadzającego procedurę
przetargową z wykonawcami (art. 36 ust. 1 pkt 7);
1. Adres do korespondencji jest zamieszczony w pkt. 1 SIWZ. Zamawiający wymaga, aby wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje związane z udzielanym zamówieniem publicznym, były kierowane wyłącznie na adres zamawiającego i były opatrzone numerem sprawy: BOSS -230/2/2008.
Jakiekolwiek inne zaadresowanie może wpłynąć na skierowanie pisma do niewłaściwej komórki organizacyjnej, co może spowodować niezachowanie ustawowych terminów z winy Wykonawcy.
2. Postępowanie o udzielenie zamówienia, z zastrzeżeniem wyjątków określonych w ustawie, prowadzi się z zachowaniem formy pisemnej.
3. Postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzi się w języku polskim.
4. Zamawiający uzna oświadczenia lub zawiadomienia przekazane za pomocą telefaksu za złożone w terminie, jeżeli ich treść dotrze do adresata przed upływem wymaganego terminu i zostanie - w tej samej formie i treści niezwłocznie potwierdzona na piśmie przez przekazującego (art. 27).
5. Zainteresowani złożeniem oferty mogą składać Zamawiającemu zapytania na piśmie. Jeżeli zapytanie wpłynie, na co najmniej 3 dni przed terminem otwarcia ofert zamawiający obowiązany jest udzielić niezwłocznie wyjaśnień wysyłając je, bez podawania źródła zapytania, do wszystkich podmiotów, które nabyły specyfikację istotnych warunków zamówienia.
Nie udziela się żadnych ustnych i telefonicznych informacji, wyjaśnień czy odpowiedzi na kierowane do zamawiającego zapytania w sprawach wymagających zachowania pisemności postępowania.
W szczególnie uzasadnionych przypadkach zamawiający może, w każdym czasie, przed upływem terminu do składania ofert, zmodyfikować treść specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
Wprowadzone w ten sposób modyfikacje, zmiany lub uzupełnienia przekazane zostaną, z zachowaniem formy pisemnej, wszystkim wykonawcom, którym przekazano specyfikację istotnych warunków zamówienia.
Wszystkie modyfikacje, uzupełnienia i ustalenia oraz zmiany, w tym zmiany terminów, jak również pytania Wykonawców wraz z wyjaśnieniami stają się integralną częścią specyfikacji istotnych warunków zamówienia i będą wiążące przy składaniu ofert. O przedłużeniu terminu składania ofert, jeżeli będzie to niezbędne dla wprowadzenia w ofertach zmian wynikających z modyfikacji, zawiadomieni zostaną wszyscy wykonawcy, którym przekazano specyfikację istotnych warunków zamówienia. Wszystkie prawa i zobowiązania wykonawcy i zobowiązania wykonawcy odnośnie wcześniej ustalonych terminów będą podlegały nowemu terminowi.
6. Jeżeli zapytanie wpłynie do zamawiającego na mniej niż 3 dni przed terminem otwarcia ofert zamawiający nie będzie miał obowiązku udzielania wyjaśnień.
7. Zamawiający nie organizuje zebrań z oferentami.
8. Zamawiający z wykonawcami porozumiewał się będzie wyłącznie pisemnie bez wykorzystania adresu poczty elektronicznej lub strony internetowej.
Zamawiający dopuszcza porozumiewanie się faksem.
9. Upoważniony do bezpośredniego kontaktowania się z wykonawcami i do udzielania
wyjaśnień w dniach roboczych w godzinach od 09:00 do 14:00 jest:
wzakresie procedury przetargowej i przedmiotu zamówienia:
Mieczysław Kalisz tel. (85) 71 21 023, faks (85) 71 22 403; kom. 697 247 064
9. Wadium (art. 36 ust. 1 pkt. 8)
Zamawiający NIE wymaga od Dostawców złożenia wadium.
10. Termin i sposób składania
Ofertę należy złożyć w zamkniętej kopercie, zapieczętowanej w sposób gwarantujący zachowanie w poufność jej treści oraz zabezpieczającej jej nienaruszalność do terminu otwarcia ofert.
Ofertę należy złożyć w zamkniętej kopercie w Biurze Obsługi Szkół Samorządowych w Dąbrowie Białostockiej, ulica Południowa, numer 13, numer pokoju 19 nie później niż do dnia 21-08-2008 do godz. 9:45.
Oferent otrzyma pisemne potwierdzenie złożenia oferty z odnotowaniem terminu jej złożenia (dzień, godzina) oraz numerem, jakim oznakowana została oferta.
Koperta /opakowanie zawierające ofertę powinno być zaadresowane do zamawiającego na adres:
Biuro Obsługi Szkół Samorządowych ul. Południowa 13,
16-200 Dąbrowa Białostocka
Oznakowanie oferty następujące: Zakup oleju napędowego do pojazdów należących do Biura Obsługi Szkół Samorządowych w Dąbrowie Białostockiej w ilości około 20 000 litrów.
Oferty złożone po terminie będą zwrócone Wykonawcom bez otwierania, po upływie terminu do wniesienia protestu.
11. Informacje o formalnościach, jakie winny być dopełnione po wyborze oferty w celu zawarcia umowy w sprawie zamówienia
1. Umowa w sprawie realizacji zamówienia publicznego zawarta zostanie z uwzględnieniem postanowień wynikających z treści niniejszej SIWZ oraz danych zawartych w ofercie.
2. Zamawiający podpisze umowę z Wykonawcą, który przedłoży najkorzystniejszą ofertę z punktu widzenia kryteriów przyjętych w niniejszej specyfikacji.
3. W przypadku gdyby wyłoniona w prowadzonym postępowaniu oferta została złożona przez dwóch lub więcej wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego zamawiający zażąda umowy regulującej współpracę tych podmiotów przed przystąpieniem do podpisania umowy o zamówienie publiczne.
4. Zamawiający niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty zawiadomi Wykonawców podając w szczególności:
1) nazwę (firmę) i adres wykonawcy, którego ofertę wybrano, oraz uzasadnienie jej wyboru,
2) uzasadnienie faktyczne i prawne wykluczenia wykonawców, jeżeli takie będzie miało miejsce,
3) uzasadnienie faktyczne i prawne odrzucenia ofert, jeżeli takie będzie miało miejsce.
5. Zawiadomienie o wyborze najkorzystniejszej oferty zostanie:
zamieszczone w siedzibie Zamawiającego poprzez wywieszenie informacji na tablicy ogłoszeń.
6. O unieważnieniu postępowania o udzielenie zamówienia zamawiający zawiadomi równocześnie wszystkich wykonawców, którzy:
1) ubiegali się o udzielenie zamówienia - w przypadku unieważnienia postępowania przed upływem terminu składania ofert,
2) złożyli oferty - w przypadku unieważnienia postępowania po upływie terminu składania ofert podając uzasadnienie faktyczne i prawne.
7. W przypadku unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia, zamawiający na wniosek wykonawcy, który ubiegał się o udzielenie zamówienia, zawiadomi o wszczęciu kolejnego postępowania, które dotyczy tego samego przedmiotu zamówienia lub obejmuje ten sam przedmiot zamówienia.
8. Umowa zostanie zawarta w formie pisemnej po upływie terminu przewidzianego na wniesienie protestu. O miejscu i terminie podpisania umowy Zamawiający powiadomi odrębnym pismem.
12. Opis sposobu obliczenia ceny.
Cena — należy przez to rozumieć cenę w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt. 1 ustawy z dnia 5 lipca 2001 r. o cenach (Dz.U. Nr 97, poz. 1050, z 2002 r. Nr 144, poz. 1204 oraz z 2003 r. Nr 137, poz. 1302).
Cenę oferty stanowi suma wartości wszystkich jej elementów, zawierająca wszystkie koszty niezbędne do wykonania zamówienia. Wszystkie ceny określone przez Wykonawcę są obowiązujące w okresie ważności umowy i nie ulegną zmianie.
Cenę oferty należy obliczyć na podstawie kosztorysu ofertowego wykonanego metodą kalkulacji uproszczonej z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku (groszy).
Cena oferty i jej elementy oraz ceny jednostkowe , muszą być wyrażone w złotych polskich z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku (groszy).
12.1. Informacje
Opis kryteriów, którymi zamawiający będzie się kierował przy wyborze oferty wraz podaniem znaczenia tych kryteriów oraz sposobu oceny ofert art. 36 ust. 1 pkt 13);
Przy wyborze ofert Zamawiający będzie się kierować następującymi kryteriami:
1) cena wykonania z wagą - 100 %
Ocena oferty zostanie przeprowadzona w oparciu o przedstawione wyżej kryteria.
a) Oferty będą oceniane w odniesieniu do najkorzystniejszych warunków przedstawionych przez oferentów w zakresie każdego z kryterium.
b) Oceny ofert zostaną przedstawione w skali punktowej.
c) Maksymalna liczba punktów, jaką po uwzględnieniu wagi może osiągnąć oferta, wynosi 100 pkt, tj. waga 100 %.
d) Dla określenia w/w kryterium przyjęto, że 1% odpowiada 1pkt.
e) Oceny ofert w zakresie przedstawionych wyżej kryteriów zostaną dokonane według następujących zasad:
Kryteria wyboru najkorzystniejszej oferty
Opis kryteriów, którymi zamawiający będzie się kierował przy wyborze oferty, wraz z podaniem znaczenia tych kryteriów oraz sposobu oceny ofert.
1. Oferty zostaną ocenione przez Zamawiającego w oparciu o następujące kryteria i ich znaczenie:
Lp. |
Kryterium |
Znaczenie procentowe kryterium |
Maksymalna ilość punktów jakie może otrzymać oferta za dane kryterium |
1 |
Cena
|
100 % |
100 punktów |
2. Zasady oceny kryterium "Cena " (C).
Ilość punktów wynikającą z poniższego działania zostanie zaokrąglona do dwóch miejsc po przecinku:
Pi (C) = • Max (C)
gdzie:
Pi(C) |
ilość punktów jakie otrzyma oferta "i" za kryterium "Cena"; |
Cmin |
najniższa cena spośród wszystkich ważnych i nieodrzuconych ofert; |
Ci |
cena oferty badanej "i"; |
Max (C) |
maksymalna ilość punktów jakie może otrzymać oferta za kryterium "Cena ryczałtowa". |
3. Niniejsze zamówienie zostanie udzielone temu Wykonawcy, którego oferta uzyska najwyższą liczbę punktów w ostatecznej ocenie punktowej.
4. Jeżeli Zamawiający nie może dokonać wyboru oferty najkorzystniejszej ze względu na to, że zostały złożone oferty o takiej samej cenie, Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert dodatkowych.
5. Wykonawcy, składając oferty dodatkowe, nie mogą zaoferować cen wyższych niż zaoferowane w złożonych ofertach.
12.2. Wykluczenie Wykonawcy
1 Zamawiający wykluczy Wykonawcę z postępowania o udzielenie zamówienia w przypadku zaistnienia przesłanek określonych w art. 24 ust. 1 i 2 Pzp.
2 Zamawiający zawiadamia równocześnie wszystkich Wykonawców, którzy zostali wykluczeni z postępowania o udzielenie zamówienia, podając uzasadnienie faktyczne i prawne.
3 ofertę Wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą.
12.3. Odrzucenie oferty
1 Zamawiający odrzuca ofertę Wykonawcy w przypadku zaistnienia przesłanek określonych w art. 89 ust. 1 Pzp.
2 Zamawiający odrzuca ofertę Wykonawcy, który nie złożył wyjaśnień lub jeżeli dokonana ocena wyjaśnień wraz z dostarczonymi dowodami potwierdza, że oferta zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia.
12.4. Unieważnienie postępowania
Zamawiający unieważnia postępowanie w przypadku zaistnienia przesłanek określonych w art. 93 ust. 1 Pzp.
O unieważnieniu postępowania o udzielenie zamówienia Zamawiający zawiadamia równocześnie wszystkich Wykonawców, którzy:
1 ubiegali się o zamówienie- w przypadku unieważnienia postępowania przed upływem terminu składania ofert,
2 złożyli oferty - w przypadku unieważnienia postępowania po upływie terminu składania ofert,
3 podając uzasadnienie faktyczne i prawne.
13. Otwarcie ofert
Otwarcie ofert nastąpi dnia 21.08.2008 r. o godzinie 10:00 w siedzibie zamawiającego w pokoju nr 19.
Bezpośrednio przed otwarciem ofert Zamawiający przekaże zebranym Wykonawcom informację o wysokości kwoty, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.
Otwarcie ofert jest jawne i nastąpi bezpośrednio po odczytaniu ww. informacji. Po otwarciu ofert przekazane będą następujące informacje: nazwa i siedziba Wykonawcy, którego oferta jest otwierana, cena, a także termin wykonania zamówienia, warunki płatności.
14. Ogłoszenia wyników przetargu
Wynik postępowania zostanie ogłoszony zgodnie z wymogami ustawy - Prawo zamówień publicznych oraz w siedzibie zamawiającego. Niezależnie od publikacji ww. informacji o wyborze najkorzystniejszej oferty, uczestnicy w postępowaniu zostaną zawiadomieni pisemnie.
15. Postanowienia końcowe
Zasady udostępniania dokumentów
1. Uczestnicy postępowania mają prawo wglądu do treści protokołu, wniosków po upływie terminu ich składania oraz ofert w trakcie prowadzonego postępowania z wyjątkiem dokumentów stanowiących załączniki do protokołu (jawne po zakończeniu postępowania) oraz stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji zastrzeżonych przez uczestników postępowania.
2. Udostępnienie zainteresowanym odbywać się będzie wg poniższych zasad:
1 zamawiający udostępnia wskazane dokumenty po złożeniu pisemnego wniosku,
2 zamawiający wyznacza termin, miejsce oraz zakres udostępnianych dokumentów,
3 zamawiający wyznaczy członka komisji, w którego obecności udostępnione zostaną dokumenty,
4 udostępnienie może mieć miejsce w siedzibie zamawiającego i w czasie godzin jego urzędowania.
W sprawach nieuregulowanych zastosowanie mają przepisy ustawy - Prawo zamówień publicznych oraz Kodeks cywilny.
Rozdział IV
ISTOTNE DLA STRON POSTANOWIENIA UMOWY
1. Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego.
1. Istotne warunki umowy stanowi załącznik nr 3 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia, w nich podano wszelkie istotne dla Zamawiającego warunki realizacji zamówienia. W nich zostaną uwzględnione także zagadnienia kar umownych.
2. Zakazuje się zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści ofert, chyba że konieczność wprowadzenia takich zmian wynika z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy lub zmiany te są korzystne dla zamawiającego, (art.144 p.z.p.)
3. Umowa wymaga pod rygorem nieważności, zachowania formy pisemnej (art.139 ust.2 p.z.p.)
4. Umowa zostanie zawarta w terminie nie krótszym niż 7 dni od dnia przekazania zawiadomienia o wyborze oferty, nie później jednak niż przed upływem terminu związania ofertą (art.94 ust.1 p.z.p.).
5. Jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana, uchyli się od zawarcia umowy, zamawiający wybierze ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert, chyba że zachodzą przesłanki, o których mowa w art. 93 ust.1., (art.94 ust.2 p.z.p.).
Rozdział V
ŚRODKI OCHRONY PRAWNEJ
1. Pouczenie o środkach ochrony prawnej przysługujących Wykonawcy w toku postępowania o udzielenie zamówienia
Tym wykonawcom, których interes prawny doznał uszczerbku w trakcie postępowania w wyniku naruszenia przez zamawiającego określonych w ustawie z dnia 29 stycznia 2004 r. — Prawo Zamówień Publicznych przepisów, przysługują środki odwoławcze:
· protest (art. 180 - 183 ustawy).
Wykaz załączników:
1 Nr 1 — Formularz ofertowy
2 Nr 2 - Formularz oświadczenia
3 Nr 3- Wzór umowy
13.08.2008 r. mgr Waldemar Szymański
---------------------------------------------------
(data i podpis)
( Zał. Nr 1 do SIWZ )
FORMULARZ OFERTOWY WYKONAWCY
Dane dotyczące wykonawcy:
Nazwa: ......................................................................................................................................
Siedziba: ...................................................................................................................................
Adres poczty elektronicznej: ....................................................................................................
Strona internetowa: ..................................................................................................................
Numer telefonu: 0 (**) .............................................................................................................
Numer faksu: 0 (**) ..................................................................................................................
Numer REGON: .......................................................................................................................
Numer NIP: ..............................................................................................................................
Dane dotyczące zamawiającego:
Biuro Obsługi Szkół Samorządowych
ul. Południowa 13
16-200 Dąbrowa Białostocka
Zobowiązania wykonawcy
Nazwa zamówienia publicznego:
Zakup oleju napędowego do pojazdów należących do Biura Obsługi Szkół
Samorządowych w Dąbrowie Białostockiej w ilości około 20 000 litrów.
Nr sprawy: BOSS — 230/2/2008, oferujemy wykonanie dostawy będącej przedmiotem zamówienia za cenę:
Cena oferty
Cena ofertowa netto .............................................................................................................. zł
(Słownie:.....................................................................................................................………..).
Stawka pod. VAT......%, wartość podatku VAT.................................................................... zł
(Słownie: ……………………………………………………………………………………..).
Cena ofertowa brutto ............................................................................................................. zł
(Słownie:...................................................................................................................................).
Oświadczam, że :
Wykonam zamówienie publiczne w terminie do dnia: ……………………………………….
Termin płatności:.............................................. dni ..................................................................
Reklamacje będą załatwiane w terminie:………….......... ................ dni ……………………
- sposób zgłaszania problemów w przypadku uzasadnionych reklamacji: .......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... ..........
- załatwienie wykonania reklamacji: .......... .......... .......... .......... .......... .................... .......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... ..........
Inne: Inne
Osoby do kontaktów z Zamawiającym
Osoba / osoby do kontaktów z Zamawiającym odpowiedzialne za wykonanie zobowiązań umowy:
.......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... . tel. kontaktowy, faks: .......... ............. zakres odpowiedzialności ……………………………………………………………………...
.......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... . tel. kontaktowy, faks: .......... ............. zakres odpowiedzialności ………………………………………………………………………
Pełnomocnik w przypadku składania oferty wspólnej
Nazwisko, imię ....................................................................................................
Stanowisko ...........................................................................................................
Telefon...................................................Fax.........................................................
Zakres*:
- do reprezentowania w postępowaniu
- do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy
- do zawarcia umowy
Oświadczenie dotyczące postanowień specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
1. Oświadczamy, że zapoznaliśmy się z Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia i nie wnosimy żadnych zastrzeżeń oraz uzyskaliśmy niezbędne informacje do przygotowania oferty.
2. Oświadczamy, że uważamy się za związanych z ofertą przez czas wskazany w specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
3. Oświadczamy, że wymagania stawiane wykonawcy oraz postanowienia umowy zostały przez nas zaakceptowane bez zastrzeżeń i zobowiązujemy się w przypadku wyboru naszej oferty do zawarcia umowy w miejscu i terminie wyznaczonym przez Zamawiającego.
Dokumenty:
Na potwierdzenie spełnienia wymagań do oferty załączam:
.......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... ..........
.......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... ..........
.......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... ..........
.......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... ..........
.......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... ..........
Zastrzeżenie wykonawcy:
Niżej wymienione dokumenty składające się na ofertę nie mogą być ogólnie udostępnione:
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Inne informacje wykonawcy:
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
______________________________
(upełnomocnieni przedstawiciele oferenta)
( Zał. Nr 2 do SIWZ )
OŚWIADCZENIE
Zgodnie z art. 22 ust.1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. Nr 19, poz. 177 z późn. zm.) oświadczam, że:
- Posiadam uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
- Posiadam niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz potencjał techniczny, a także dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia;
- Znajduję się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia;
- Nie podlegam wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na mocy art. 24 ust. 1 i 2 Prawa zamówień publicznych.
- Prawdziwość powyższych danych potwierdzam własnoręcznym podpisem — świadom odpowiedzialności karnej z art. 233 KK.
pieczęć Oferenta podpis upoważnionego przedstawiciela Oferenta
( Zał. Nr 3 do SIWZ)
WZÓR U M O W Y
na dostawę około 20 000 litrówoleju napędowego
Umowa zawarta w dniu 29 sierpnia 2008 roku w Dąbrowie Białostockiej pomiędzy Biurem Obsługi Szkół Samorządowych z siedzibą w Dąbrowie Białostockiej ul. Południowa 13 zwanym w dalszej części umowy „ Odbiorcą” reprezentowanym przez: Kierownika BOSS mgr Waldemara Szymańskiego
a …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… zwanym w dalszej części umowy Wykonawcą o następującej treści:
Niniejsza umowa jest następstwem wyboru przez Zamawiającego oferty Dostawcy w przetargu prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego, ze względu na specyficzny charakter dostawy w ramach zamówień publicznych.
§ 1
Dostawca zobowiązuje się dostarczyć w okresie od 01.09.2008 r. do 31.08.2009 roku około 20 000 litrów oleju napędowego o parametrach przedstawionych w certyfikatach jakości okresu zimowego i wiosenno — letniego dostarczonych ofercie przetargowej w dniu 21.08.2008 r.
§ 2
1. Odbiorca zobowiązuje się przyjąć zamówiony olej i dokonać jego odbioru pod względem
jakościowym i ilościowym.
2. Wykonawca gwarantuje wysoką jakość sprzedawanego paliwa — oleju napędowego, spełniającego wymagania określone w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 19 października 2005 r., w sprawie wymagań jakościowych paliw ciekłych oraz odpowiednio normy PN-EN 590:2006 i RMGiP z dnia 8 września 2006 r.
3. W przypadku wad paliwa Wykonawca przeprowadzi postępowanie reklamacyjne w terminie 14 dni, przy czym reklamacja zostanie zgłoszona niezwłocznie przez Zamawiającego, po uzyskaniu wiadomości, że awaria m. in. Aparatury zasilającej i silników eksploatowanych w pojazdach zamawiającego była spowodowana złą jakością paliwa.
§ 3
1. Odbiorca zobowiązuje się zapłacić za przedmiot dostawy cenę określoną w ofercie
dostawy tj. za 1 litr oleju brutto …….. zł.: słownie …………………………………../
przelewem bankowym w ciągu 7 dni od dnia otrzymania faktury.
2. Strony ustalają, że cena określona w ust. 1 jest ceną stałą i może ulec zmianie tylko w
przypadku zmiany cen przez producenta do wysokości tej zmiany.
§ 4
SPRZEDAWCA zobowiązuje się utrzymać ceny paliw będących przedmiotem umowy na poziomie zapewniającym konkurencyjność w stosunku do innych dystrybutorów przez czas trwania umowy.
§ 5
W razie opóźnienia zapłaty ceny za przedmiot dostawy Odbiorca zobowiązany jest do zapłaty ustawowych odsetek za opóźnienie za czas upływu terminu określonego w § 3 punktu 1 umowy. Strony ustalają, że mogą odstąpić od naliczenia karnych odsetek za zgodą obu stron.
§ 6
Umowa zostaje zawarta na czas określony tj. od dnia zawarcia umowy do 31.08.2009 r.
§ 7
1. Każda zmiana postanowień niniejszej umowy wymaga formy pisemnej w postaci aneksu pod rygorem nieważności.
2. Strony zgodnie ustalają, iż zakazuje się zmian postanowień zawartej umowy oraz wprowadzania nowych postanowień, niekorzystnych dla Zamawiającego, jeżeli przy ich uwzględnieniu należałoby zmienić treść oferty, chyba że konieczność wprowadzenia takich zmian wynika z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy.
§ 8
W sprawach nieuregulowanych niniejszą umową stosuje się przepisy Kodeksu cywilnego oraz przepisy ustawy o zamówieniach publicznych, a w sprawach procesowych - przepisy Kodeksu postępowania cywilnego.
§ 9
Strony deklarują, iż w razie powstania jakiegokolwiek sporu wynikającego z interpretacji lub wykonania umowy, podejmą w dobrej wierze rokowania w celu polubownego rozstrzygnięcia takiego sporu. Jeżeli rokowania, o których mowa powyżej nie doprowadzą do polubownego rozwiązania sporu w terminie 7 dni od pisemnego wezwania do wszczęcia rokowań, spór taki Strony poddają rozstrzygnięciu przez sąd właściwy dla siedziby Zamawiającego.
§ 10
Umowę sporządzono w 3 jednobrzmiących egzemplarzach, 1 dla Wykonawcy 2 egz. dla Zamawiającego.
ODBIORCA:
DOSTAWCA:
Metryka strony