Zamówienie na zaopatrzenie obiektów szkolnych w olej opałowy lekki w sezonie zimowym 2008/2009
Termin ważności strony | 2008-09-06 |
---|
Numer sprawy: ZSS- 230/10/2008
SPECYFIKACJA ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA
Opis: Zaopatrzenie obiektów szkolnych w olej opałowy lekki w sezonie zimowym 2008/2009 r. w ilości 200 000 litrów.
Rozdział I
INFORMACJE OGÓLNE
1. Zamawiający
Dokładna — pełna nazwa zamawiającego:
Zespół Szkół Samorządowych
Adres:
ul. Południowa 13
16-200 Dąbrowa Białostocka
Telefon: 085 71 21 023
Fax: 085 71 21 023
REGON: 200027234
NIP: 545-17- 12-573
Prowadzący postępowanie:
mgr Jerzy Białomyzy
2. Tryb postępowania
Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzone jest trybie przetargu nieograniczonego z zachowaniem zasad określonych ustawą — Prawo zamówień publicznych z dnia 29 stycznia 2004 roku (Dz. U. z 2004 r. Nr 19 poz. 177 z późn. zm.).
Informacje uzupełniające
Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzone jest trybie przetargu nieograniczonego.
Podstawa prawna udzielenia zamówienia publicznego: art. 10 oraz art. 39 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2004 r. Nr 19 poz. 177 z późn. zm.).
Podstawa prawna opracowania specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
1) Ustawa z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2004 r. Nr 19, poz. 177 z późn. zm.)
2) Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. z 2006 r. Nr 87, poz. 605),
3) Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 27 grudnia 2007 r.w sprawie średniego kursu złotego w stosunku do euro stanowiącego podstawę przeliczania wartości zamówień publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 241, poz. 1763).
Informacje uzupełniające
Wszelkie informacje przedstawione w niniejszej SIWZ przeznaczone są wyłącznie w celu przygotowania oferty i w żadnym wypadku nie powinny być wykorzystane w inny sposób.
Oferent winien zapoznać się z całością niniejszej SIWZ.
Wszystkie załączniki załączone do niniejszej SIWZ stanowią jej integralną część.
Wykonawcą może być osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej oraz podmioty te występujące wspólnie. Wykonawcy występujący wspólnie ponoszą solidarną odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zamówienia.
Ofertę stanowi wypełniony druk „OFERTA” z wypełnionymi załącznikami i wymaganymi dokumentami.
Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego może zostać unieważnione jedynie w przypadkach określonych w ustawie — Prawo zamówień publicznych. O fakcie unieważnienia postępowania Zamawiający poinformuje wszystkich Wykonawców biorących w nim udział.
3. Termin realizacji
Termin realizacji dostawy — okres 12 miesięcy od daty podpisania umowy.
4. Formy płatności i rozliczenia:
Zamawiający stosuje płatność przelewem w terminie 21 dni od daty otrzymania oleju opałowego i faktury.
Rozdział II
OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
5. Opis przedmiotu zamówienia
Olej opałowy do dwóch kotłowni obiektów szkolnych:
a) Zespołu Szkół Samorządowych w Dąbrowie Białostockiej ul. Południowa 13,
b) Samorządowe Przedszkole — Żłobek w Dąbrowie Białostockiej ul. Szkolna 8 w sezonie
zimowym 2008/2009 r. w ilości 200 000 litrów o parametrach nie gorszych jak:
- wartość opałowa — nie mniejsza niż 42600 KJ/kg,
- temperatura płynięcia max - 25 stopni C,
- zawartość siarki — do 0,20 %
z załączeniem certyfikatu jakości oleju (atestu).
Kod CPV 23.00.00.00-7 — Produkty i paliwa z ropy naftowej.
Poszczególne dostawy oleju opałowego lekkiego jednorazowo będą wynosiły około 20 000 litrów.
Wykonawca w formularzu ofertowym podaje z dnia 01.09.2008 r. cenę netto 1 litra oleju opałowego, cenę brutto z dokładnością do dwóch miejsc po przecinkuz wyszczególnieniem podatku VAT, a Zamawiający dopuszcza zmiany cen oleju opałowego podanego w formularzu ofertowym, gdy ceny te będą ulegać zmianie tzn. „w górę” lub „ w dół” na podstawie uwarunkowań rynkowych sterowanych zjawiskami zachodzącymi na światowych rynkach produktów naftowych.
ROZDZIAŁ III
INSTRUKCJA DLA WYKONAWCÓW
6. Wymagania od oferentów.
O zamówienie mogą ubiegać się dostawcy, którzy spełniają następujące warunki:
1) posiadają uprawnienia do wykonania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
2) posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz potencjał techniczny, a także dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia;
3) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia,
4) nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia z art. 24 ustawy z dnia 24 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. Nr 19, poz. 177 z późn. zm.).
7. Dokumenty
W celu potwierdzenia, że wykonawca posiada uprawnienie do wykonywania określonej działalności lub czynności oraz nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. — Prawo zamówień publicznych, wykonawca składa następujące dokumenty:
1) formularz ofertowy — zał. Nr 1,
2) oświadczenie o spełnieniu warunków określonych przepisami art. 22 ust. 1 ustawy Prawo
zamówień publicznych - zał. Nr 2,
3) dowód wpłacenia / wniesienia wadium — zał. Nr 3,
4) aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do
ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru
lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawionego nie wcześniej niż 6
miesięcy przed upływem terminu składania ofert — zał. Nr 4,
5) umowę regulującą współpracę podmiotów występujących wspólnie - zał. Nr 5,
6) koncesję, zezwolenia lub licencji, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania koncesji,
zezwolenia lub licencji na podjęcie działalności gospodarczej w zakresie objętym
zamówieniem — zał. Nr 6,
7) aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego
oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia
Społecznego potwierdzające odpowiednio, że wykonawca nie zalega z opłacaniem
podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczeń, że
uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych
płatności, lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu wystawionych
nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert - zał. Nr 7,
8) polisę lub inny dokument ubezpieczenia potwierdzający, że dostawca jest ubezpieczony
od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej —
zał. Nr 8,
9) wykaz wykonanych w okresie ostatnich trzech lat dostaw, a jeżeli okres prowadzenia
działalności jest krótszy — w tym okresie, z podaniem ich wartości, dat wykonania i
odbiorców oraz załączenia dokumentów potwierdzających, że dostawy zostały wykonane
należycie — zał. Nr 9,
10) certyfikat jakości oleju — zał. Nr 10,
11) wykaz środków transportu jakimi dysponuje wykonawca zamówienia — zał. Nr 11.
7.1.
Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, stosuje się do przepisów §2 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19.05.2006 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od Wykonawcy oraz form , w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. Nr 87 poz. 605).
Wyżej wymienione dokumenty, o których mowa mogą być przedstawione w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę lub osobę/osoby uprawnione do podpisania oferty z dopiskiem za zgodność z oryginałem.
Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie potwierdzonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy przedstawiona przez dostawcę lub wykonawcę kserokopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości, co do jej prawdziwości, a zamawiający nie może sprawdzić jej prawdziwości w inny sposób.
Złożenie przez oferenta fałszywych lub stwierdzających nieprawdę dokumentów lub nierzetelnych zaświadczeń mających istotne znaczenie dla prowadzącego postępowania jest karalne.
Zgodnie z przepisami art. 24 ustawy - Prawo zamówień publicznych spowoduje wykluczenie oferenta z dalszego postępowania.
Zamawiający odrzuci ofertę, jeżeli:
1) jest niezgodna z ustawą;
2) jej treść nie odpowiada treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia;
3) jej złożenie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów o zwalczaniu
nieuczciwej konkurencji;
4) zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia;
5) została złożona przez wykonawcę wykluczonego z udziału w postępowaniu o udzielenie
zamówienia;
6) zawiera omyłki rachunkowe w obliczeniu ceny, których nie można poprawić na
podstawie art. 88, lub błędy w obliczeniu ceny;
7) wykonawca w terminie 7 dni od dnia otrzymania zawiadomienia nie zgodził się na
poprawienie omyłki rachunkowej w obliczeniu ceny;
8) jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów.
8. Opis przygotowania oferty:
1. Przygotowanie oferty
1) Oferta musi być sporządzona w języku polskim, pismem czytelnym.
2) Koszty związane z przygotowaniem oferty ponosi składający ofertę.
3) Wykonawca może złożyć w prowadzonym postępowaniu wyłącznie jedną ofertę.
4) Oferta oraz wszystkie załączniki wymagają podpisu osób uprawnionych do reprezentowania firmy w obrocie gospodarczym, zgodnie z aktem rejestracyjnym, wymaganiami ustawowymi oraz przepisami prawa.
5) Jeżeli oferta i załączniki zostaną podpisane przez upoważnionego przedstawiciela Wykonawcy, należy dołączyć właściwe umocowanie prawne.
6) Oferta powinna zawierać wszystkie wymagane dokumenty, oświadczenia i załączniki, o których mowa w treści niniejszej specyfikacji.
7) Dokumenty powinny być sporządzone zgodnie z zaleceniami oraz przedstawionymi przez Zamawiającego wzorcami - załącznikami, a w szczególności zawierać wszystkie informacje oraz dane.
8) Poprawki w ofercie muszą być naniesione czytelnie oraz opatrzone podpisem osoby podpisującej ofertę.
9) Wszystkie strony oferty powinny być spięte (zszyte) w sposób trwały, zapobiegający możliwość dekompletacji zawartości oferty.
9. Oferta częściowa / całkowita/
Zamawiający NIE dopuszcza możliwości składania ofert częściowych.
10. Przewidywane zamówienia uzupełniające
Nie przewiduje się zamówień uzupełniających.
11. Oferty wariantowe
Nie dopuszcza się składania ofert wariantowych.
12. Termin związania ofertą (art. 36 ust. 1. pkt 9)
Termin związania ofertą wynosi 60 dni, rozpoczyna się wraz z upływem terminu
składania ofert tj.: od dnia 05. 09.2008 r.
13. Informacje o sposobie porozumiewania się przeprowadzającego procedurę
przetargową z wykonawcami (art. 36 ust. 1 pkt 7);
1. Adres do korespondencji jest zamieszczony w pkt. 1 SIWZ. Zamawiający wymaga, aby wszelkie pisma związane z udzielanym zamówieniem publicznym, były kierowane wyłącznie na adres zamawiającego i były opatrzone numerem sprawy: ZSS -230/10/2008
Jakiekolwiek inne zaadresowanie może wpłynąć na skierowanie pisma do niewłaściwej komórki organizacyjnej, co może spowodować niezachowanie ustawowych terminów z winy wykonawcy.
2. Postępowanie o udzielenie zamówienia, z zastrzeżeniem wyjątków określonych w ustawie, prowadzi się z zachowaniem formy pisemnej.
3. Postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzi się w języku polskim.
4. Zamawiający uzna oświadczenia lub zawiadomienia przekazane za pomocą telefaksu za złożone w terminie, jeżeli ich treść dotrze do adresata przed upływem wymaganego terminu i zostanie - w tej samej formie i treści niezwłocznie potwierdzona na piśmie przez przekazującego (art. 27).
5. Zainteresowani złożeniem oferty mogą składać zamawiającemu zapytania na piśmie. Jeżeli zapytanie wpłynie na co najmniej 3 dni przed terminem otwarcia ofert zamawiający obowiązany jest udzielić niezwłocznie wyjaśnień wysyłając je, bez podawania źródła zapytania, do wszystkich podmiotów, które nabyły specyfikację istotnych warunków zamówienia.
6. Jeżeli zapytanie wpłynie do zamawiającego na mniej niż 3 dni przed terminem otwarcia ofert zamawiający nie będzie miał obowiązku udzielania wyjaśnień.
7. Zamawiający nie organizuje zebrań z oferentami.
8. Zamawiający z wykonawcami porozumiewał się będzie wyłącznie pisemnie bez wykorzystania adresu poczty elektronicznej lub strony internetowej.
Zamawiający dopuszcza porozumiewanie się faksem.
9. Upoważniony do bezpośredniego kontaktowania się z wykonawcami i do udzielania
wyjaśnień w dniach roboczych w godzinach od 09:00 do 14:00 jest:
wzakresie procedury przetargowej i przedmiotu zamówienia:
Mieczysław Kalisz tel. (85) 71 21 023, faks (85) 71 21 023; kom. 697 247 064
14. Wadium (art. 36 ust. 1 pkt. 8)
Każda składana oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 8 610,00 PLN
słownie:(osiem tys. sześćset dziesięć zł zero gr.).
Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu,
2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo —kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
3) gwarancjach bankowych,
4) gwarancjach ubezpieczeniowych,
5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm).
Wadium wnoszone w formie pieniężnej należy wpłacić na konto zamawiającego:
Bank Spółdzielczy w Sokółce Oddział w Dąbrowie Białostockiej
Nr 05 8093 0000 0039 2192 2000 0010
Dokument wniesienia Wadium w formie niepieniężnej musi być załączony do oferty
(oryginał dokumentu).
Oferta nie zabezpieczona wadium zostanie odrzucona bez rozpatrywania.
Wadium musi być wniesione nie później niż w terminie składania ofert.
W przypadku wnoszenia wadium w formie pieniężnej za termin wniesienia wadium
przyjmuje się datę uznania rachunku Zamawiającego.
Zwrot wadium nastąpi, jeżeli zaistnieje jedna z poniższych okoliczności:
- upłynął termin związania ofertą;
- zawarto umowę, w sprawie zamówienia publicznego i wniesiono zabezpieczenie
należytego wykonania umowy;
- zamawiający unieważnił postępowanie o udzielenie zamówienia, a protesty zostały
ostatecznie rozstrzygnięte lub upłynął termin do ich wnoszenia.
Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy:
- który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert,
- który został wykluczony z postępowania,
- którego oferta została odrzucona.
Złożenie przez wykonawcę, którego oferta została odrzucona lub wykluczonego z
postępowania, wniosku o zwrot wadium jest równoznaczne ze zrzeczeniem się przez
wykonawcę prawa do wniesienia protestu.
Dyspozycje w zakresie zwrotu wniesionych w pieniądzu wadiów oferentów, których
oferta nie zostanie wybrana zamawiający przekaże do banku lub kasy.
Jednakże nie później, niż w ciągu 3 dni roboczych od daty podpisania umowy z
wybranym oferentem, lecz nie później niż następnego dnia po upływie terminu
związania ofertą.
Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta
została wybrana :
- odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach
określonych w ofercie,
- nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy na zasadach
określonych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia publicznego,
- zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn
leżących po stronie wykonawcy.
15. Zabezpieczenie
1,5%wartości zamówienia/.
Zabezpieczenie może być wnoszone w jednej lub w kilku następujących formach:
1) pieniądzu,
2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo —kredytowej, z tym że zobowiązanie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
3) gwarancjach bankowych,
4) gwarancjach ubezpieczeniowych,
5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm.).
6) w wekslach z poręczeniem wekslowym banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej,
7) przez ustanowienie zastawu na papierach wartościowych emitowanych przez Skarb Państwa lub jednostkę samorządu terytorialnego,
8) przez ustanowienie zastawu rejestrowego na zasadach określonych w przepisach o zastawie rejestrowym i rejestrze zastawów.
16. Termin i sposób składania
Ofertę należy złożyć w zamkniętej kopercie, zapieczętowanej w sposób gwarantujący zachowanie w poufność jej treści oraz zabezpieczającej jej nienaruszalność do terminu otwarcia ofert.
Ofertę należy złożyć w zamkniętej kopercie w
Zespole Szkół Samorządowych
16 — 200 Dąbrowa Białostocka
ulica Południowa, numer 13, numer pokoju 19
nie później niż do dnia — 05.09.2008 r. do godz. 09:45
Oferent otrzyma pisemne potwierdzenie złożenia oferty z odnotowaniem terminu jej złożenia (dzień, godzina) oraz numerem, jakim oznakowana została oferta.
Koperta /opakowanie zawierające ofertę powinno być zaadresowane do zamawiającego na adres:
Zespół Szkół Samorządowych ul. Południowa 13,
16-200 Dąbrowa Białostocka
Oznakowanie oferty następujące:Zaopatrzenie obiektów szkolnych w olej opałowy lekki w sezonie zimowym 2008/2009 w ilości 200 000 litrów.
Oferty złożone po terminie będą zwrócone Wykonawcom bez otwierania, po upływie terminu do wniesienia protestu.
14. Informacje o formalnościach, jakie winny być dopełnione po wyborze oferty w celu zawarcia umowy w sprawie zamówienia
1. Umowa w sprawie realizacji zamówienia publicznego zawarta zostanie z uwzględnieniem postanowień wynikających z treści niniejszej SIWZ oraz danych zawartych w ofercie.
2. Zamawiający podpisze umowę z Wykonawcą, który przedłoży najkorzystniejszą ofertę z punktu widzenia kryteriów przyjętych w niniejszej specyfikacji.
3. W przypadku gdyby wyłoniona w prowadzonym postępowaniu oferta została złożona przez dwóch lub więcej wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego zamawiający zażąda umowy regulującej współpracę tych podmiotów przed przystąpieniem do podpisania umowy o zamówienie publiczne.
4. Zamawiający niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty zawiadomi Wykonawców podając w szczególności:
1) nazwę (firmę) i adres wykonawcy, którego ofertę wybrano, oraz uzasadnienie jej wyboru,
2) uzasadnienie faktyczne i prawne wykluczenia wykonawców, jeżeli takie będzie miało miejsce,
3) uzasadnienie faktyczne i prawne odrzucenia ofert, jeżeli takie będzie miało miejsce.
5. Zawiadomienie o wyborze najkorzystniejszej oferty zostanie:
zamieszczone w siedzibie Zamawiającego poprzez wywieszenie informacji na tablicy ogłoszeń.
6. O unieważnieniu postępowania o udzielenie zamówienia zamawiający zawiadomi równocześnie wszystkich wykonawców, którzy:
1) ubiegali się o udzielenie zamówienia - w przypadku unieważnienia postępowania przed upływem terminu składania ofert,
2) złożyli oferty - w przypadku unieważnienia postępowania po upływie terminu składania ofert podając uzasadnienie faktyczne i prawne.
7. W przypadku unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia, zamawiający na wniosek wykonawcy, który ubiegał się o udzielenie zamówienia, zawiadomi o wszczęciu kolejnego postępowania, które dotyczy tego samego przedmiotu zamówienia lub obejmuje ten sam przedmiot zamówienia.
8. Umowa zostanie zawarta w formie pisemnej po upływie terminu przewidzianego na wniesienie protestu. O miejscu i terminie podpisania umowy Zamawiający powiadomi odrębnym pismem.
15. Opis sposobu obliczenia ceny.
Cena — należy przez to rozumieć cenę w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt. 1 ustawy z dnia 5 lipca 2001 r. o cenach (Dz.U. Nr 97, poz. 1050, z 2002 r. Nr 144, poz. 1204 oraz z 2003 r. Nr 137, poz. 1302).
Cenę oferty stanowi suma wartości wszystkich jej elementów, zawierająca wszystkie koszty niezbędne do wykonania zamówienia. Wszystkie ceny określone przez Wykonawcę są obowiązujące w okresie ważności umowy i nie ulegną zmianie.
Cenę oferty należy obliczyć na podstawie kosztorysu ofertowego wykonanego metodą kalkulacji uproszczonej z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku (groszy).
Cena oferty i jej elementy oraz ceny jednostkowe , muszą być wyrażone w złotych polskich z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku (groszy).
15.1. Informacje
Opis kryteriów, którymi zamawiający będzie się kierował przy wyborze oferty wraz podaniem znaczenia tych kryteriów oraz sposobu oceny ofert art. 36 ust. 1 pkt 13);
Przy wyborze ofert Zamawiający będzie się kierować następującymi kryteriami:
1) cena wykonania z wagą - 100 %
Ocena oferty zostanie przeprowadzona w oparciu o przedstawione wyżej kryteria.
a) Oferty będą oceniane w odniesieniu do najkorzystniejszych warunków przedstawionych przez oferentów w zakresie każdego z kryterium.
b) Oceny ofert zostaną przedstawione w skali punktowej.
c) Maksymalna liczba punktów, jaką po uwzględnieniu wagi może osiągnąć oferta, wynosi 100 pkt, tj. waga 100 %.
d) Dla określenia w/w kryterium przyjęto, że 1% odpowiada 1pkt.
e) Oceny ofert w zakresie przedstawionych wyżej kryteriów zostaną dokonane według następujących zasad:
Kryteria wyboru najkorzystniejszej oferty
Opis kryteriów, którymi zamawiający będzie się kierował przy wyborze oferty, wraz z podaniem znaczenia tych kryteriów oraz sposobu oceny ofert.
1. Oferty zostaną ocenione przez Zamawiającego w oparciu o następujące kryteria i ich znaczenie:
Lp. |
Kryterium |
Znaczenie procentowe kryterium |
Maksymalna ilość punktów jakie może otrzymać oferta za dane kryterium |
1 |
Cena
|
100 % |
100 punktów |
2. Zasady oceny kryterium "Cena " (C).
Ilość punktów wynikającą z poniższego działania zostanie zaokrąglona do dwóch miejsc po przecinku:
Pi (C) = • Max (C)
gdzie:
Pi(C) |
ilość punktów jakie otrzyma oferta "i" za kryterium "Cena"; |
Cmin |
najniższa cena spośród wszystkich ważnych i nieodrzuconych ofert; |
Ci |
cena oferty badanej "i"; |
Max (C) |
maksymalna ilość punktów jakie może otrzymać oferta za kryterium "Cena ryczałtowa". |
3. Niniejsze zamówienie zostanie udzielone temu Wykonawcy, którego oferta uzyska najwyższą liczbę punktów w ostatecznej ocenie punktowej.
4. Jeżeli Zamawiający nie może dokonać wyboru oferty najkorzystniejszej ze względu na to, że zostały złożone oferty o takiej samej cenie, Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert dodatkowych.
5. Wykonawcy, składając oferty dodatkowe, nie mogą zaoferować cen wyższych niż zaoferowane w złożonych ofertach.
15.2. Wykluczenie Wykonawcy
1 Zamawiający wykluczy Wykonawcę z postępowania o udzielenie zamówienia w przypadku zaistnienia przesłanek określonych w art. 24 ust. 1 i 2 Pzp.
2 Zamawiający zawiadamia równocześnie wszystkich Wykonawców, którzy zostali wykluczeni z postępowania o udzielenie zamówienia, podając uzasadnienie faktyczne i prawne.
3 ofertę Wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą.
15.3. Odrzucenie oferty
1 Zamawiający odrzuca ofertę Wykonawcy w przypadku zaistnienia przesłanek określonych w art. 89 ust. 1 Pzp.
2 Zamawiający odrzuca ofertę Wykonawcy, który nie złożył wyjaśnień lub jeżeli dokonana ocena wyjaśnień wraz z dostarczonymi dowodami potwierdza, że oferta zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia.
15.4. Unieważnienie postępowania
Zamawiający unieważnia postępowanie w przypadku zaistnienia przesłanek określonych w art. 93 ust. 1 Pzp.
O unieważnieniu postępowania o udzielenie zamówienia Zamawiający zawiadamia równocześnie wszystkich Wykonawców, którzy:
1 ubiegali się o zamówienie- w przypadku unieważnienia postępowania przed upływem terminu składania ofert,
2 złożyli oferty - w przypadku unieważnienia postępowania po upływie terminu składania ofert,
3 podając uzasadnienie faktyczne i prawne.
16. Otwarcie ofert
Otwarcie ofert nastąpi dnia 05.09.2008 r. o godzinie 10:00 w siedzibie zamawiającego w pokoju nr 19.
Bezpośrednio przed otwarciem ofert Zamawiający przekaże zebranym Wykonawcom informację o wysokości kwoty, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.
Otwarcie ofert jest jawne i nastąpi bezpośrednio po odczytaniu ww. informacji. Po otwarciu ofert przekazane będą następujące informacje: nazwa i siedziba Wykonawcy, którego oferta jest otwierana, cena, a także termin wykonania zamówienia, warunki płatności.
17. Ogłoszenia wyników przetargu
Wynik postępowania zostanie ogłoszony zgodnie z wymogami ustawy - Prawo zamówień publicznych oraz w siedzibie zamawiającego. Niezależnie od publikacji ww. informacji o wyborze najkorzystniejszej oferty, uczestnicy w postępowaniu zostaną zawiadomieni pisemnie.
18. Postanowienia końcowe
Zasady udostępniania dokumentów
1. Uczestnicy postępowania mają prawo wglądu do treści protokołu, wniosków po upływie terminu ich składania oraz ofert w trakcie prowadzonego postępowania z wyjątkiem dokumentów stanowiących załączniki do protokołu (jawne po zakończeniu postępowania) oraz stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji zastrzeżonych przez uczestników postępowania.
2. Udostępnienie zainteresowanym odbywać się będzie wg poniższych zasad:
1 zamawiający udostępnia wskazane dokumenty po złożeniu pisemnego wniosku,
2 zamawiający wyznacza termin, miejsce oraz zakres udostępnianych dokumentów,
3 zamawiający wyznaczy członka komisji, w którego obecności udostępnione zostaną dokumenty,
4 udostępnienie może mieć miejsce w siedzibie zamawiającego i w czasie godzin jego urzędowania.
W sprawach nieuregulowanych zastosowanie mają przepisy ustawy - Prawo zamówień publicznych oraz Kodeks cywilny.
Rozdział IV
ISTOTNE DLA STRON POSTANOWIENIA UMOWY
1. Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego.
1. Istotne warunki umowy stanowi załącznik nr 4 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia, w nich podano wszelkie istotne dla Zamawiającego warunki realizacji zamówienia. W nich zostaną uwzględnione także zagadnienia kar umownych.
2. Zakazuje się zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści ofert, chyba że konieczność wprowadzenia takich zmian wynika z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy lub zmiany te są korzystne dla zamawiającego, (art.144 p.z.p.)
3. Umowa wymaga pod rygorem nieważności, zachowania formy pisemnej (art.139 ust.2 p.z.p.)
4. Umowa zostanie zawarta w terminie nie krótszym niż 7 dni od dnia przekazania zawiadomienia o wyborze oferty, nie później jednak niż przed upływem terminu związania ofertą (art.94 ust.1 p.z.p.).
5. Jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana, uchyli się od zawarcia umowy, zamawiający wybierze ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert, chyba że zachodzą przesłanki, o których mowa w art. 93 ust.1., (art.94 ust.2 p.z.p.).
Rozdział V
ŚRODKI OCHRONY PRAWNEJ
1. Pouczenie o środkach ochrony prawnej przysługujących Wykonawcy w toku postępowania o udzielenie zamówienia
Tym wykonawcom, których interes prawny doznał uszczerbku w trakcie postępowania w wyniku naruszenia przez zamawiającego określonych w ustawie z dnia 29 stycznia 2004 r. — Prawo Zamówień Publicznych przepisów, przysługują środki odwoławcze:
· protest (art. 180 - 183 ustawy).
Wykaz załączników:
1 Nr 1 — Formularz ofertowy
2 Nr 2 - Formularz oświadczenia
3 Nr 3 — Wykaz wykonanych zamówień
4 Nr 4- Wzór umowy
26.08.2008 r. mgr Jerzy Białomyzy
------------------------------------------------
(data i podpis)
( Zał. Nr 1 do SIWZ )
FORMULARZ OFERTOWY WYKONAWCY
Dane dotyczące wykonawcy:
Nazwa: ......................................................................................................................................
Siedziba: ...................................................................................................................................
Adres poczty elektronicznej: ....................................................................................................
Strona internetowa: ..................................................................................................................
Numer telefonu: 0 (**) .............................................................................................................
Numer faksu: 0 (**) ..................................................................................................................
Numer REGON: .......................................................................................................................
Numer NIP: ..............................................................................................................................
Dane dotyczące zamawiającego:
Zespół Szkół Samorządowych
ul. Południowa 13
16-200 Dąbrowa Białostocka
Zobowiązania wykonawcy
Nazwa zamówienia publicznego:
Zaopatrzenie obiektów szkolnych w olej opałowy lekki w sezonie zimowym 2008/2009 w ilości 200 000 litrów.
Nr sprawy: ZSS — 230/10/2008, oferujemy wykonanie dostawy będącej przedmiotem zamówienia za cenę:
Cena oferty
Cena ofertowa za 1 litr oleju opałowego lekkiego netto ...................................................... zł
(Słownie:.....................................................................................................................………..).
Stawka pod. VAT......%, wartość podatku VAT.................................................................... zł
(Słownie: ……………………………………………………………………………………..).
Cena ofertowa za 1 litr oleju opałowego lekkiego brutto ..................................................... zł
(Słownie:...................................................................................................................................).
Oświadczam, że :
Wykonam zamówienie publiczne w terminie do dnia: ……………………………………….
Termin płatności:.............................................. dni ..................................................................
Reklamacje będą załatwiane w terminie:………….......... ................ dni ……………………
- sposób zgłaszania problemów w przypadku uzasadnionych reklamacji: .......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... ..........
- załatwienie wykonania reklamacji: .......... .......... .......... .......... .......... .................... .......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... ..........
Inne: Inne
Osoby do kontaktów z Zamawiającym
Osoba / osoby do kontaktów z Zamawiającym odpowiedzialne za wykonanie zobowiązań umowy:
.......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... . tel. kontaktowy, faks: .......... ............. zakres odpowiedzialności ……………………………………………………………………...
.......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... . tel. kontaktowy, faks: .......... ............. zakres odpowiedzialności ………………………………………………………………………
Pełnomocnik w przypadku składania oferty wspólnej
Nazwisko, imię ....................................................................................................
Stanowisko ...........................................................................................................
Telefon...................................................Fax.........................................................
Zakres*:
- do reprezentowania w postępowaniu
- do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy
- do zawarcia umowy
Oświadczenie dotyczące postanowień specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
1. Oświadczamy, że zapoznaliśmy się z Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia i nie wnosimy żadnych zastrzeżeń oraz uzyskaliśmy niezbędne informacje do przygotowania oferty.
2. Oświadczamy, że uważamy się za związanych z ofertą przez czas wskazany w specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
3. Oświadczamy, że wymagania stawiane wykonawcy oraz postanowienia umowy zostały przez nas zaakceptowane bez zastrzeżeń i zobowiązujemy się w przypadku wyboru naszej oferty do zawarcia umowy w miejscu i terminie wyznaczonym przez Zamawiającego.
Dokumenty:
Na potwierdzenie spełnienia wymagań do oferty załączam:
.......... .......... .......... .......... .......... .......... ........ ……………………………………….
.......... .......... .......... .......... .......... .......... ........ ………………………………………
.......... .......... .......... .......... .......... .......... ........ ………………………………………
.......... .......... .......... .......... .......... .......... ........ ………………………………………
.......... .......... .......... .......... .......... .......... ........ ………………………………………
……………………………………………….. ………………………………………
……………………………………………….. ………………………………………
Zastrzeżenie wykonawcy:
Niżej wymienione dokumenty składające się na ofertę nie mogą być ogólnie udostępnione:
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Inne informacje wykonawcy:
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
______________________________
(upełnomocnieni przedstawiciele oferenta)
( Zał. Nr 2 do SIWZ )
OŚWIADCZENIE
Zgodnie z art. 22 ust.1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. Nr 19, poz. 177 z późn. zm.) oświadczam, że:
- Posiadam uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
- Posiadam niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz potencjał techniczny, a także dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia;
- Znajduję się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia;
- Nie podlegam wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na mocy art. 24 ust. 1 i 2 Prawa zamówień publicznych.
- Prawdziwość powyższych danych potwierdzam własnoręcznym podpisem — świadom odpowiedzialności karnej z art. 233 KK.
pieczęć Oferenta podpis upoważnionego przedstawiciela Oferenta
( Zał. Nr 3 do SIWZ)
WYKAZ WYKONANYCH ZAMÓWIEŃ
w okresie ostatnich trzech lat ( a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy — w tym okresie)
Nazwa zamówienia |
Zaopatrzenie obiektów szkolnych w olej opałowy lekki w sezonie zimowym 2008/2009 r. w ilości 200 000 litrów. |
Nazwa Wykonawcy |
|
Adres Wykonawcy |
|
L.p. |
Przedmiot |
Miejsce wykonania |
Data wykonania |
Wartość PLN |
1 |
|
|||
2 |
||||
……………………dnia, …………… ………………………………………
|
(Zał. Nr 4 do SIWZ)
WZÓR U M O W Y
na dostawę około 200.000 litrów oleju opałowego lekkiego
zawarta w dniu ……… września 2008 roku w Dąbrowie Białostockiej pomiędzy Zespołem Szkół Samorządowych z siedzibą w Dąbrowie Białostockiej, ul. Południowa 13 zwanym w dalszej części umowy „ Odbiorcą” reprezentowanym przez: Dyrektora ZSS mgr Jerzego Białomyzy zwanym dalej Zamawiającym,
a …………………………………………………………… z siedzibą w ………………. przy ulicy …………………wpisaną do Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd …………………………Wydział Gospodarczy pod numerem ……….. ………, numer NIP:……..., kapitał zakładowy/kapitał wpłacony: ………………, zwanym w dalej Dostawcą została zawarta umowa o następującej treści.
Niniejsza umowa jest następstwem wyboru przez Zamawiającego oferty Dostawcy w przetargu prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego, określenie zasad i trybu współpracy między Stronami , a także zasady rozliczeń za otrzymany olej opałowy lekki.
§ 1
Dostawca zobowiązuje się dostarczyć w okresie od 01.10.2008 r. do 30.09.2009 r. około 200 000 litrów oleju opałowego lekkiego o parametrach nie gorszych niż:
- wartość opałowa — nie mniejsza niż 42600 KJ/kg,
- temperatura płynięcia max — 20 stopni C,
- zawartość siarki — do 0,20 %
oraz dostarczy certyfikat jakości oleju (atest).
Dostawca zobowiązuje się dostarczyć olej własnym transportem do kotłowni Zespołu Szkół Samorządowych w Dąbrowie Białostockiej przy ul. Południowej 13 i Szkolnej 8 zgodnie z harmonogramem opracowanym przez Odbiorcę.
Częstość dostawy uzależniona od potrzeb, realizacja po zawiadomieniu telefonicznym.
§ 2
1. Odbiorca zobowiązuje się przyjąć zamówiony olej i dokonać jego odbioru pod względem
jakościowym i ilościowym.
2. Wykonawca gwarantuje wysoką jakość sprzedawanego paliwa — oleju opałowego lekkiego, spełniającego wymagania określone w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 19 października 2005 r., w sprawie wymagań jakościowych paliw ciekłych oraz odpowiednio normy PN-EN 590:2006 i RMGiP z dnia 8 września 2006 r.
3. W przypadku wad paliwa Wykonawca przeprowadzi postępowanie reklamacyjne w terminie 14 dni, przy czym reklamacja zostanie zgłoszona niezwłocznie przez Zamawiającego, po uzyskaniu wiadomości, że awaria m. in. aparatury zasilającej kotły CO była spowodowana złą jakością paliwa.
§ 3
1. Odbiorca zobowiązuje się zapłacić za przedmiot dostawy cenę określoną w ofercie dostawy z dnia 05.09.2008 r. tj. za 1 litr oleju opałowego lekkiego cenę ….. zł brutto; słownie: /………………………./ przelewem bankowym w ciągu21dni od dnia otrzymania faktury.
2. Strony ustalają, że cena określona w ust. 1 jest ceną stałą i może ulec zmianie tylko w przypadku zmiany cen przez producenta do wysokości tej zmiany, gdy ceny te będą ulegać zmianie tzn. „ w górę” lub „w dół” na podstawie uwarunkowań rynkowych sterowanych zjawiskami zachodzącymi na światowych rynkach produktów naftowych.
3. Strony ustalają, że w przypadku gdy cena proponowana przez Wykonawcę na dzień dostawy przekracza o 5% cenę ustaloną przez Polski Koncern Naftowy ORLEN S. A. Odbiorca ma prawo odstąpić od umowy bez zachowania ustawowych terminów.
§ 4
1. SPRZEDAWCA zobowiązuje się utrzymać ceny paliw będących przedmiotem umowy na poziomie zapewniającym konkurencyjność w stosunku do innych dystrybutorów przez czas trwania umowy.
2. W przypadku wystąpienia uzasadnionego wzrostu cen jednostkowych w stosunku do wartości określonych w § 3 wynikającego z ogólnej sytuacji na rynku paliw, SPRZEDAJĄCY wystąpi do KUPUJĄCEGO z pisemnym aneksem do niniejszej umowy i przedstawi odpowiednią kalkulację zmiany cen.
§ 5
W razie opóźnienia zapłaty ceny za przedmiot dostawy Odbiorca zobowiązany jest do zapłaty ustawowych odsetek za opóźnienie za czas upływu terminu określonego w § 3 pkt. 1 umowy. Strony ustalają, że mogą odstąpić od naliczenia karnych odsetek za zgodą obu stron.
§ 6
Umowa zostaje zawarta na czas określony tj. od dnia zawarcia umowy do 31.09.2009 r.
§ 7
1. Każda zmiana postanowień niniejszej umowy wymaga formy pisemnej w postaci aneksu pod rygorem nieważności.
2. Strony zgodnie ustalają, iż zakazuje się zmian postanowień zawartej umowy oraz wprowadzania nowych postanowień, niekorzystnych dla Zamawiającego, jeżeli przy ich uwzględnieniu należałoby zmienić treść oferty, chyba że konieczność wprowadzenia takich zmian wynika z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy.
§ 8
W sprawach nieuregulowanych niniejszą umową stosuje się przepisy Kodeksu cywilnego oraz przepisy ustawy o zamówieniach publicznych, a w sprawach procesowych - przepisy Kodeksu postępowania cywilnego.
§ 9
Ewentualne kwestie sporne wynikłe w trakcie realizacji niniejszej umowy strony rozstrzygać będą polubownie.
W przypadku niedojścia do porozumienia spory rozstrzygane będą przez właściwy Sąd
§ 10
Umowę sporządzono w 3 jednobrzmiących egzemplarzach, 1 dla Wykonawcy 2 egz. dla Zamawiającego.
Uwagi: ilość przedstawionego oleju opałowego może ulec zmianie w zależności od warunków atmosferycznych w okresie zimy.
ODBIORCA: DOSTAWCA:
Metryka strony