Zamówienie na budowę ogrodzenia i ułożenie polbruku
Termin ważności strony | 2008-11-09 |
---|
Identyfikator: ZSS- 201/11/2008
SPECYFIKACJA ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA
Opis: Budowa fundamentu ogrodzenia i ułożenie polbruku na placu szkolnym w Zespole Szkół Samorządowych w Dąbrowie Białostockiej ul. Południowa 13.
Rozdział I
INFORMACJE OGÓLNE
1. Zamawiający
Dokładna – pełna nazwa zamawiającego:
Zespół Szkół Samorządowych
Adres:
ul. Południowa 13
16-200 Dąbrowa Białostocka
Telefon: 085 71 21 023
Fax: 085 71 21 023
REGON: 200027234
NIP: 545-17- 12-573
Prowadzący postępowanie:
mgr Jerzy Białomyzy
2. Tryb postępowania
Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego z zachowaniem zasad określonych ustawą – Prawo zamówień publicznych z dnia 29 stycznia 2004 roku (Dz. U. z 2004 r. Nr 19 poz. 177 z późn. zm.).
Informacje uzupełniające
Wszelkie informacje przedstawione w niniejszej SIWZ przeznaczone są wyłącznie w celu przygotowania oferty i w żadnym wypadku nie powinny być wykorzystane w inny sposób.
Oferent winien zapoznać się z całością niniejszej SIWZ.
Wszystkie załączniki załączone do niniejszej SIWZ stanowią jej integralną część.
Wykonawcą może być osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej oraz podmioty te występujące wspólnie. Wykonawcy występujący wspólnie ponoszą solidarną odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zamówienia.
Ofertę stanowi wypełniony druk „OFERTA” z wypełnionymi załącznikami i wymaganymi dokumentami.
Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego może zostać unieważnione jedynie w
przypadkach określonych w ustawie – Prawo zamówień publicznych. O fakcie unieważnienia postępowania Zamawiający poinformuje wszystkich Wykonawców biorących w nim udział.
3. Termin realizacji
Wykonawca zrealizuje przedmiot zamówienia w terminie do 10 grudnia 2008 r.
4. Formy płatności i rozliczenia:
Zamawiający stosuje płatność przelewem w terminie 21 dni od daty otrzymania faktury.
Rozdział II
OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
1. Opis przedmiotu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest budowa fundamentów ogrodzenia i ułożenie polbruku na placu szkolnym w Zespole Szkół Samorządowych w Dąbrowie Białostockiej ul. Południowa 13 od strony osiedla Spółdzielni Mieszkaniowej Lokatorsko-Własnościowej w Dąbrowie Białostockiej.
W skład zadania wchodzą następujące roboty:
1. Roboty budowlane.
2. Roboty ziemne i rozbiórkowe.
3. Fundamenty.
4. Wycinanie.
5. Roboty w zakresie kształtowania terenu.
6. Wymiana nawierzchni.
7. Roboty w zakresie nawierzchni z wyjątkiem dróg.
8. Wznoszenie ogrodzeń.
1.1. Kod CPV:
45000000-7 - Roboty budowlane,
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę,
45111220-6 – Roboty w zakresie usuwania gruzu,
45112600-1 – Wycinanie,
45112600-2 – Roboty w zakresie kształtowania terenu,
45233251-3 – Wymiana nawierzchni.
45233250-6 – Roboty w zakresie nawierzchni z wyjątkiem dróg,
45342000-6 – Wznoszenie ogrodzeń.
1.2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera ROZDZIAŁ VI i załączniki.
Przedmiot zamówienia stanowi projekt techniczny (do wglądu u zamawiającego w dniach roboczych w godzinach 08:00 - 15:00). Przedmiary robót są dodatkowym materiałem informacyjnym dla Wykonawcy.
Każdy z Wykonawców winien odwiedzić miejsce budowy celem sprawdzenia warunków placu budowy, warunków związanych z wykonaniem prac będących przedmiotem zamówienia oraz celem uzyskania dodatkowych informacji koniecznych i przydatnych do oceny prac, gdyż wyklucza się możliwość roszczeń Wykonawcy z tytułu błędnego skalkulowania ceny lub pominięcia elementów niezbędnych do wykonania zamówienia.
Koszty wizji lokalnej miejsca przewidzianego do realizacji poniesie Wykonawca.
ROZDZIAŁ III
INSTRUKCJA DLA WYKONAWCÓW
1. Wymagania od oferentów.
O zamówienie mogą ubiegać się dostawcy, którzy spełniają następujące warunki:
1) posiadają uprawnienia do wykonania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy
nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
2) posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz potencjał techniczny, a także dysponują
osobami zdolnymi do wykonania zamówienia;
3) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia,
4) nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na mocy art. 24
ustawy z dnia 24 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. Nr 19, poz. 177 z
późn. zm.).
2. Dokumenty
W celu potwierdzenia, że wykonawca posiada uprawnienie do wykonywania określonej działalności lub czynności oraz nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych, Wykonawca składa następujące dokumenty w oparciu o które Zamawiający dokona oceny spełnienia warunków:
1) formularz ofertowy – z wykorzystaniem załącznika Nr 1,
2) oświadczenie o spełnieniu warunków określonych przepisami art. 22 ust. 1 ustawy - Prawo zamówień publicznych - z wykorzystaniem załącznika Nr 2,
3) aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert – zał. Nr 3,
4) umowę regulującą współpracę podmiotów występujących wspólnie - zał. Nr 4,
5) aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające odpowiednio, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczeń, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności, lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu wystawionych nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert - zał. Nr 5,
6) polisę lub inny dokument ubezpieczenia potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej – zał. Nr 6,
7) wykaz wykonanych w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca wykonania – załącznik Nr 7, oraz dokumenty (Załącznik Nr 7/1) potwierdzające, że roboty te zostały wykonane należycie. Zamawiający wymaga wykazania się wykonaniem min. 3 robót budowlanych polegających na ułożeniu polbruku o wartości tych robót min. 250 000,00 zł każda.
8) wykaz osób i podmiotów (Załącznik nr 8), które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności;
Zamawiający wymaga, aby osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadały następujące kwalifikacje zawodowe, doświadczenie oraz zakres wykonywanych czynności:
- Kierownik budowy – kierowanie i nadzór nad realizacją całości robót drogowych.
Dokumenty stwierdzające, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień takie jak:
1. kierownik budowy:
- dokument potwierdzający posiadanie uprawnień budowlanych do kierowania i nadzorowania robót w specjalności drogowych,
- zaświadczenie o aktualnej przynależności do OIIB
2.1. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, stosuje się do przepisów § 2 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19.05.2006 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od Wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz.U.Nr87, poz.605).
2.2. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.
Wykonawcy, którzy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika:
1 do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia - w tym złożenia oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu w imieniu i na rzecz Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, albo
2 reprezentowania w postępowaniu - w tym złożenia oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu w imieniu i na rzecz Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego
2.3. Zamawiający oceni spełnienie przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu stwierdzeniem : „spełnia” lub „nie spełnia”, w oparciu o wymagane dokumenty i zawarte w nich informacje.
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia muszą dostarczyć dokumenty, potwierdzające, że łącznie spełniają warunki udziału w postępowaniu.
Wyżej wymienione dokumenty, o których mowa mogą być przedstawione w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę lub osobę/osoby uprawnione do podpisania oferty z dopiskiem za zgodność z oryginałem.
Złożenie przez oferenta fałszywych lub stwierdzających nieprawdę dokumentów lub nierzetelnych zaświadczeń mających istotne znaczenie dla prowadzącego postępowania jest karalne.
Zgodnie z przepisami art. 24 ustawy - Prawo zamówień publicznych spowoduje wykluczenie oferenta z dalszego postępowania.
Zamawiający odrzuci ofertę, jeżeli:
1) jest niezgodna z ustawą;
2) jej treść nie odpowiada treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia;
3) jej złożenie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów o zwalczaniu
nieuczciwej konkurencji;
4) zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia;
5) została złożona przez wykonawcę wykluczonego z udziału w postępowaniu o udzielenie
zamówienia;
6) zawiera omyłki rachunkowe w obliczeniu ceny, których nie można poprawić na
podstawie art. 88, lub błędy w obliczeniu ceny;
7) wykonawca w terminie 7 dni od dnia otrzymania zawiadomienia nie zgodził się na
poprawienie omyłki rachunkowej w obliczeniu ceny;
8) jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów.
3. Opis przygotowania oferty:
1. Przygotowanie oferty
1) Oferta musi być sporządzona w języku polskim, pismem czytelnym.
2) Koszty związane z przygotowaniem oferty ponosi składający ofertę.
3) Wykonawca może złożyć w prowadzonym postępowaniu wyłącznie jedną ofertę.
4) Oferta oraz wszystkie załączniki wymagają podpisu osób uprawnionych do reprezentowania firmy w obrocie gospodarczym, zgodnie z aktem rejestracyjnym, wymaganiami ustawowymi oraz przepisami prawa.
5) Jeżeli oferta i załączniki zostaną podpisane przez upoważnionego przedstawiciela Wykonawcy, należy dołączyć właściwe umocowanie prawne.
6) Oferta powinna zawierać wszystkie wymagane dokumenty, oświadczenia i załączniki, o których mowa w treści niniejszej specyfikacji.
7) Dokumenty powinny być sporządzone zgodnie z zaleceniami oraz przedstawionymi przez Zamawiającego wzorcami - załącznikami, a w szczególności zawierać wszystkie informacje oraz dane.
8) Poprawki w ofercie muszą być naniesione czytelnie oraz opatrzone podpisem osoby podpisującej ofertę.
9) Wszystkie strony oferty powinny być spięte (zszyte) w sposób trwały, zapobiegający możliwość dekompletacji zawartości oferty.
4. Oferta częściowa /całkowita/
Zamawiający NIE dopuszcza możliwości składania ofert częściowych.
5. Przewidywane zamówienia uzupełniające
Nie przewiduje się zamówień uzupełniających.
6. Oferty wariantowe
Nie dopuszcza się składania ofert wariantowych.
7. Termin związania ofertą (art. 36 ust. 1. pkt 9)
Termin związania ofertą wynosi 30 dni, rozpoczyna się wraz z upływem terminu
składania ofert tj.: od dnia 8.11.2008 r. do 8.12.2008 r.
8. Informacje dotyczące walut obcych, w jakim dopuszcza się prowadzenie rozliczeń z zamawiającym.
Zamawiający nie dopuszcza rozliczeń w walutach obcych.
9. Koszty udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne:
Zamawiający nie zwraca kosztów udziału w postępowaniu.
10. Informacje o sposobie porozumiewania się przeprowadzającego procedurę
przetargową z wykonawcami (art. 36 ust. 1 pkt 7);
1. Adres do korespondencji jest zamieszczony w pkt. 1 SIWZ. Zamawiający wymaga, aby wszelkie pisma związane z udzielanym zamówieniem publicznym, były kierowane wyłącznie na adres zamawiającego i były opatrzone numerem sprawy: ZSS -201/11/2008.
Jakiekolwiek inne zaadresowanie może wpłynąć na skierowanie pisma do niewłaściwej komórki organizacyjnej, co może spowodować niezachowanie ustawowych terminów z winy wykonawcy.
2. Postępowanie o udzielenie zamówienia, z zastrzeżeniem wyjątków określonych w ustawie, prowadzi się z zachowaniem formy pisemnej.
3. Postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzi się w języku polskim.
4. Zamawiający uzna oświadczenia lub zawiadomienia przekazane za pomocą telefaksu za złożone w terminie, jeżeli ich treść dotrze do adresata przed upływem wymaganego terminu i zostanie - w tej samej formie i treści niezwłocznie potwierdzona na piśmie przez przekazującego (art. 27).
5. Zainteresowani złożeniem oferty mogą składać zamawiającemu zapytania na piśmie. Jeżeli zapytanie wpłynie na co najmniej 3 dni przed terminem otwarcia ofert zamawiający obowiązany jest udzielić niezwłocznie wyjaśnień wysyłając je, bez podawania źródła zapytania, do wszystkich podmiotów, które nabyły specyfikację istotnych warunków zamówienia.
6. Jeżeli zapytanie wpłynie do zamawiającego na mniej niż 3 dni przed terminem otwarcia ofert zamawiający nie będzie miał obowiązku udzielania wyjaśnień.
7.Zamawiający nie organizuje zebrań z oferentami.
8. Zamawiający z wykonawcami porozumiewał się będzie wyłącznie pisemnie bez wykorzystania adresu poczty elektronicznej lub strony internetowej.
Zamawiający dopuszcza porozumiewanie się faksem.
9. Upoważniony do bezpośredniego kontaktowania się z wykonawcami i do udzielania
wyjaśnień w dniach roboczych w godzinach od 08:00 do 15:00 jest:
w zakresie procedury przetargowej i przedmiotu zamówienia:
Mieczysław Kalisz tel. (85) 71 21 023, faks (85) 71 21 023; kom. 697 247 064
13. Termin i sposób składania
Ofertę należy złożyć w zamkniętej kopercie, zapieczętowanej w sposób gwarantujący zachowanie w poufność jej treści oraz zabezpieczającej jej nienaruszalność do terminu otwarcia ofert.
Ofertę należy złożyć w zamkniętej kopercie w
Zespole Szkół Samorządowych
16 – 200 Dąbrowa Białostocka
ulica Południowa, numer 13, numer pokoju 19
nie później niż do dnia – 08.11.2008 r. do godz. 09:45
Oferent otrzyma pisemne potwierdzenie złożenia oferty z odnotowaniem terminu jej złożenia (dzień, godzina) oraz numerem, jakim oznakowana została oferta.
Koperta /opakowanie zawierające ofertę powinno być zaadresowane do zamawiającego na adres:
Zespół Szkół Samorządowych ul. Południowa 13,
16-200 Dąbrowa Białostocka
Oznakowanie oferty następujące:Budowa fundamentu ogrodzenia i ułożenie polbruku na placu szkolnym w Zespole Szkół Samorządowych w Dąbrowie Białostockiej ul. Południowa 13.
Oferty złożone po terminie będą zwrócone Wykonawcom bez otwierania, po upływie terminu do wniesienia protestu.
14. Informacje o formalnościach, jakie winny być dopełnione po wyborze oferty w celu zawarcia umowy w sprawie zamówienia
1. Umowa w sprawie realizacji zamówienia publicznego zawarta zostanie z uwzględnieniem postanowień wynikających z treści niniejszej SIWZ oraz danych zawartych w ofercie.
2. Zamawiający podpisze umowę z Wykonawcą, który przedłoży najkorzystniejszą ofertę z punktu widzenia kryteriów przyjętych w niniejszej specyfikacji.
3. W przypadku gdyby wyłoniona w prowadzonym postępowaniu oferta została złożona przez dwóch lub więcej wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego zamawiający zażąda umowy regulującej współpracę tych podmiotów przed przystąpieniem do podpisania umowy o zamówienie publiczne.
4. Zamawiający niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty zawiadomi Wykonawców podając w szczególności:
1) nazwę (firmę) i adres wykonawcy, którego ofertę wybrano, oraz uzasadnienie jej wyboru,
2) uzasadnienie faktyczne i prawne wykluczenia wykonawców, jeżeli takie będzie miało miejsce,
3) uzasadnienie faktyczne i prawne odrzucenia ofert, jeżeli takie będzie miało miejsce.
5. Zawiadomienie o wyborze najkorzystniejszej oferty zostanie:
zamieszczone w siedzibie Zamawiającego poprzez wywieszenie informacji na tablicy ogłoszeń.
6. O unieważnieniu postępowania o udzielenie zamówienia zamawiający zawiadomi równocześnie wszystkich wykonawców, którzy:
1) ubiegali się o udzielenie zamówienia - w przypadku unieważnienia postępowania przed upływem terminu składania ofert,
2) złożyli oferty - w przypadku unieważnienia postępowania po upływie terminu składania ofert podając uzasadnienie faktyczne i prawne.
7. W przypadku unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia, zamawiający na wniosek wykonawcy, który ubiegał się o udzielenie zamówienia, zawiadomi o wszczęciu kolejnego postępowania, które dotyczy tego samego przedmiotu zamówienia lub obejmuje ten sam przedmiot zamówienia.
8. Umowa zostanie zawarta w formie pisemnej po upływie terminu przewidzianego na wniesienie protestu. O miejscu i terminie podpisania umowy Zamawiający powiadomi odrębnym pismem.
15. Opis sposobu obliczenia ceny.
Cena – należy przez to rozumieć cenę w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt. 1 ustawy z dnia 5 lipca 2001 r. o cenach (Dz.U. Nr 97, poz. 1050, z 2002 r. Nr 144, poz. 1204 oraz z 2003 r. Nr 137, poz. 1302).
Cenę oferty stanowi suma wartości wszystkich jej elementów, zawierająca wszystkie koszty niezbędne do wykonania zamówienia. Wszystkie ceny określone przez Wykonawcę są obowiązujące w okresie ważności umowy i nie ulegną zmianie.
Cenę oferty należy obliczyć na podstawie kosztorysu ofertowego wykonanego metodą kalkulacji uproszczonej, zgodnego z przedmiarami robót z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku (groszy).
Cena oferty i jej elementy oraz ceny jednostkowe , muszą być wyrażone w złotych polskich z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku (groszy).
15.1. Informacje
Opis kryteriów, którymi zamawiający będzie się kierował przy wyborze oferty wraz z podaniem znaczenia tych kryteriów oraz sposobu oceny ofert art. 36 ust. 1 pkt 13);
Przy wyborze ofert Zamawiający będzie się kierować następującymi kryteriami:
1) cena wykonania z wagą - 100 %
Ocena oferty zostanie przeprowadzona w oparciu o przedstawione wyżej kryteria.
a) Oferty będą oceniane w odniesieniu do najkorzystniejszych warunków przedstawionych przez oferentów w zakresie każdego z kryterium.
b) Oceny ofert zostaną przedstawione w skali punktowej.
c) Maksymalna liczba punktów, jaką po uwzględnieniu wagi może osiągnąć oferta, wynosi 100 pkt, tj. waga 100 %.
d) Dla określenia w/w kryterium przyjęto, że 1% odpowiada 1pkt.
e) Oceny ofert w zakresie przedstawionych wyżej kryteriów zostaną dokonane według następujących zasad:
Kryteria wyboru najkorzystniejszej oferty
Opis kryteriów, którymi zamawiający będzie się kierował przy wyborze oferty, wraz z podaniem znaczenia tych kryteriów oraz sposobu oceny ofert.
1. Oferty zostaną ocenione przez Zamawiającego w oparciu o następujące kryteria i ich znaczenie:
Lp. |
Kryterium |
Znaczenie procentowe kryterium |
Maksymalna ilość punktów jakie może otrzymać oferta za dane kryterium |
1 |
Cena
|
100 % |
100 punktów |
2. Zasady oceny kryterium "Cena " (C).
Ilość punktów wynikającą z poniższego działania zostanie zaokrąglona do dwóch miejsc po przecinku:
Pi (C) = • Max (C)
gdzie:
Pi(C) |
ilość punktów jakie otrzyma oferta "i" za kryterium "Cena"; |
Cmin |
najniższa cena spośród wszystkich ważnych i nieodrzuconych ofert; |
Ci |
cena oferty badanej "i"; |
Max (C) |
maksymalna ilość punktów jakie może otrzymać oferta za kryterium "Cena ryczałtowa". |
3. Niniejsze zamówienie zostanie udzielone temu Wykonawcy, którego oferta uzyska najwyższą liczbę punktów w ostatecznej ocenie punktowej.
4. Jeżeli Zamawiający nie może dokonać wyboru oferty najkorzystniejszej ze względu na to, że zostały złożone oferty o takiej samej cenie, Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert dodatkowych.
5. Wykonawcy, składając oferty dodatkowe, nie mogą zaoferować cen wyższych niż zaoferowane w złożonych ofertach.
15.2. Wykluczenie Wykonawcy
1 Zamawiający wykluczy Wykonawcę z postępowania o udzielenie zamówienia w przypadku zaistnienia przesłanek określonych w art. 24 ust. 1 i 2 Pzp.
2 Zamawiający zawiadamia równocześnie wszystkich Wykonawców, którzy zostali wykluczeni z postępowania o udzielenie zamówienia, podając uzasadnienie faktyczne i prawne.
3 ofertę Wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą.
15.3. Odrzucenie oferty
1 Zamawiający odrzuca ofertę Wykonawcy w przypadku zaistnienia przesłanek określonych w art. 89 ust. 1 Pzp.
2 Zamawiający odrzuca ofertę Wykonawcy, który nie złożył wyjaśnień lub jeżeli dokonana ocena wyjaśnień wraz z dostarczonymi dowodami potwierdza, że oferta zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia.
15.4. Unieważnienie postępowania
Zamawiający unieważnia postępowanie w przypadku zaistnienia przesłanek określonych w art. 93 ust. 1 Pzp.
O unieważnieniu postępowania o udzielenie zamówienia Zamawiający zawiadamia równocześnie wszystkich Wykonawców, którzy:
1 ubiegali się o zamówienie- w przypadku unieważnienia postępowania przed upływem terminu składania ofert,
2 złożyli oferty - w przypadku unieważnienia postępowania po upływie terminu składania ofert,
3 podając uzasadnienie faktyczne i prawne.
16. Otwarcie ofert
Otwarcie ofert nastąpi dnia 08.11.2008 r. o godzinie 10:00 w siedzibie zamawiającego w pokoju nr 19.
Bezpośrednio przed otwarciem ofert Zamawiający przekaże zebranym Wykonawcom informację o wysokości kwoty, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.
Otwarcie ofert jest jawne i nastąpi bezpośrednio po odczytaniu ww. informacji. Po otwarciu ofert przekazane będą następujące informacje: nazwa i siedziba Wykonawcy, którego oferta jest otwierana, cena, a także termin wykonania zamówienia, warunki płatności.
17. Ogłoszenia wyników przetargu
Wynik postępowania zostanie ogłoszony zgodnie z wymogami ustawy - Prawo zamówień publicznych oraz w siedzibie zamawiającego. Niezależnie od publikacji ww. informacji o wyborze najkorzystniejszej oferty, uczestnicy w postępowaniu zostaną zawiadomieni pisemnie.
18. Postanowienia końcowe
Zasady udostępniania dokumentów
1. Uczestnicy postępowania mają prawo wglądu do treści protokołu, wniosków po upływie terminu ich składania oraz ofert w trakcie prowadzonego postępowania z wyjątkiem dokumentów stanowiących załączniki do protokołu (jawne po zakończeniu postępowania) oraz stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji zastrzeżonych przez uczestników postępowania.
2. Udostępnienie zainteresowanym odbywać się będzie wg poniższych zasad:
1 zamawiający udostępnia wskazane dokumenty po złożeniu pisemnego wniosku,
2 zamawiający wyznacza termin, miejsce oraz zakres udostępnianych dokumentów,
3 zamawiający wyznaczy członka komisji, w którego obecności udostępnione zostaną dokumenty,
4 udostępnienie może mieć miejsce w siedzibie zamawiającego i w czasie godzin jego urzędowania.
W sprawach nieuregulowanych zastosowanie mają przepisy ustawy - Prawo zamówień publicznych oraz Kodeks cywilny.
Rozdział IV
ISTOTNE DLA STRON POSTANOWIENIA UMOWY
1. Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego.
1. Istotne warunki umowy stanowi załącznik nr 4 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia, w nich podano wszelkie istotne dla Zamawiającego warunki realizacji zamówienia. W nich zostaną uwzględnione także zagadnienia kar umownych.
2. Zakazuje się zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści ofert, chyba że konieczność wprowadzenia takich zmian wynika z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy lub zmiany te są korzystne dla zamawiającego, (art.144 p.z.p.)
3. Umowa wymaga pod rygorem nieważności, zachowania formy pisemnej (art.139 ust.2 p.z.p.)
4. Umowa zostanie zawarta w terminie nie krótszym niż 7 dni od dnia przekazania zawiadomienia o wyborze oferty, nie później jednak niż przed upływem terminu związania ofertą (art.94 ust.1 p.z.p.).
5. Jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana, uchyli się od zawarcia umowy, zamawiający wybierze ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert, chyba że zachodzą przesłanki, o których mowa w art. 93 ust.1., (art.94 ust.2 p.z.p.).
Rozdział V
ŚRODKI OCHRONY PRAWNEJ
1. Pouczenie o środkach ochrony prawnej przysługujących Wykonawcy w toku postępowania o udzielenie zamówienia
Tym wykonawcom, których interes prawny doznał uszczerbku w trakcie postępowania w wyniku naruszenia przez zamawiającego określonych w ustawie z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo Zamówień Publicznych przepisów, przysługują środki odwoławcze:
· protest (art. 180 - 183 ustawy).
Rozdział VI
OPIS TECHNICZNY I PRZEDMIAR ROBÓT – załączniki PDF.
Wykaz załączników:
1 Nr 1 – Formularz ofertowy
2 Nr 2 - Formularz oświadczenia
3 Nr 3 – Wykaz wykonanych zamówień
4 Nr 4- Wzór umowy
17.10.2008 r. mgr Jerzy Białomyzy
------------------------------------------------
(data i podpis)
(Zał. Nr 1do SIWZ)
FORMULARZ OFERTOWY WYKONAWCY
Dane dotyczące wykonawcy:
Nazwa: ......................................................................................................................................
Siedziba: ...................................................................................................................................
Adres poczty elektronicznej: ....................................................................................................
Strona internetowa: ..................................................................................................................
Numer telefonu: 0 (**) .............................................................................................................
Numer faksu: 0 (**) ..................................................................................................................
Numer REGON: .......................................................................................................................
Numer NIP: ..............................................................................................................................
Dane dotyczące zamawiającego:
Zespół Szkół Samorządowych
ul. Południowa 13
16-200 Dąbrowa Białostocka
Zobowiązania Wykonawcy
Nazwa zamówienia publicznego:
Budowa fundamentu ogrodzenia i ułożenie polbruku na placu szkolnym w Zespole Szkół
Samorządowych w Dąbrowie Białostockiej ul. Południowa 13.
Nr sprawy: ZSS – 201/11/2008, oferujemy wykonanie zamówienia, zgodnie z Projektem budowy fundamentu ogrodzenia i ułożenie polbruku na placu szkolnym w Zespole Szkół
Samorządowych w Dąbrowie Białostockiej ul. Południowa 13 za cenę:
Cena oferty
Cena ofertowa netto .............................................................................................................. zł
(Słownie:.....................................................................................................................………..).
Stawka pod. VAT......%, wartość podatku VAT.................................................................... zł
(Słownie: ……………………………………………………………………………………..).
Cena ofertowa brutto ............................................................................................................. zł
(Słownie:...................................................................................................................................).
Oświadczam, że :
Wykonam zamówienie publiczne w terminie do dnia: ………………………………………..
Termin płatności:.............................................. dni ...................................................................
Okres gwarancji (wyrażony w liczbie miesięcy):.......................................................................
Reklamacje będą załatwiane w terminie:………….......... ................ dni ……………………..
- sposób zgłaszania problemów w przypadku uzasadnionych reklamacji: .......... .......... ..........
- załatwienie wykonania reklamacji: .......... .......... .......... .......... .......... .................... ..............
Osoby do kontaktów z Zamawiającym
Osoba / osoby do kontaktów z Zamawiającym odpowiedzialne za wykonanie zobowiązań umowy:
.......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... . tel. kontaktowy, faks: .......... ............. zakres odpowiedzialności ……………………………………………………………………...
.......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... . tel. kontaktowy, faks: .......... ............. zakres odpowiedzialności ………………………………………………………………………
Pełnomocnik w przypadku składania oferty wspólnej
Nazwisko, imię ....................................................................................................
Stanowisko ...........................................................................................................
Telefon...................................................Fax.........................................................
Zakres*:
- do reprezentowania w postępowaniu
- do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy
- do zawarcia umowy
Oświadczenie dotyczące postanowień specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
1. Oświadczamy, że zapoznaliśmy się z Projektem budowy fundamentu pod ogrodzenie i ułożenie polbruku na placu szkolnym w Zespole Szkół Samorządowych w Dąbrowie Białostockiej, nie wnosimy żadnych zastrzeżeń oraz uzyskaliśmy niezbędne informacje do przygotowania oferty.
2. Oświadczamy, że uważamy się za związanych z ofertą przez czas wskazany w specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
3. Oświadczamy, że wymagania stawiane wykonawcy oraz postanowienia umowy zostały przez nas zaakceptowane bez zastrzeżeń i zobowiązujemy się w przypadku wyboru naszej oferty do zawarcia umowy w miejscu i terminie wyznaczonym przez Zamawiającego.
Dokumenty:
Na potwierdzenie spełnienia wymagań do oferty załączam:
.......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... ..........
.......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... ..........
.......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... ..........
.......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... ..........
.......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... ..........
………………………………………………………………..
………………………………………………………………..
………………………………………………………………..
Zastrzeżenie wykonawcy:
Niżej wymienione dokumenty składające się na ofertę nie mogą być ogólnie udostępnione:
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Inne informacje wykonawcy: ………………………………………………………………………………………………
______________________________
(upełnomocnieni przedstawiciele oferenta)
( Zał. Nr 2 do SIWZ )
OŚWIADCZENIE
Zgodnie z art. 22 ust.1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. Nr 19, poz. 177 z późn. zm.) oświadczam, że:
1. Posiadam uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
2. Posiadam niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz potencjał techniczny, a także dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia;
3. Znajduję się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia;
4. Nie podlegam wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na mocy art. 24 ust. 1 i 2 Prawa zamówień publicznych.
6. Prawdziwość powyższych danych potwierdzam własnoręcznym podpisem – świadom odpowiedzialności karnej z art. 233 KK.
pieczęć Oferenta podpis upoważnionego przedstawiciela Oferenta
( Zał. Nr 3 do SIWZ)
WYKAZ WYKONANYCH ZAMÓWIEŃ
w okresie ostatnich trzech lat ( a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie)
Nazwa zamówienia |
„Budowa fundamentu ogrodzenia i ułożenie polbruku na placu szkolnym w Zespole Szkół Samorządowych w Dąbrowie Białostockiej”. |
Nazwa Wykonawcy |
|
Adres Wykonawcy |
|
L.p. |
Przedmiot |
Miejsce wykonania |
Data wykonania |
Wartość PLN |
1 |
|
|||
2 |
||||
……………………dnia, …………… ………………………………………
|
UMOWA
Zawarta w dniu ……. listopada 2008 r. w Dąbrowie Białostockiej pomiędzy: Zespołem Szkół Samorządowych w Dąbrowie Białostockiej (NIP 545-17-12-573) reprezentowanym przez Dyrektora Zespołu Szkół Samorządowych mgr Jerzego Białomyzy zwanym dalej Zamawiającym
a …………………………………………………………………………………………………………… z siedzibą ……………………………………………………………………..
reprezentowanym przez ……………………………… zwanym dalej Wykonawcą.
§ 1 Przedmiot umowy
1. Zgodnie z wynikiem postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego, pismo ZSS -201/11/2008 z dnia 17.10.2008 r.
2. Zamawiający zleca a Wykonawca podejmuje się wykonania zamówienie:
Budowa fundamentu ogrodzenia i ułożenie polbruku na placu szkolnym w Zespole Szkół
Samorządowych w Dąbrowie Białostockiej ul. Południowa 13.
3. Szczegółowy opis przedmiotu umowy zawiera dokumentacja projektowa załączona do SIWZ.
§ 2 Podstawa realizacji
1. Wykonawca zobowiązuje się zrealizować przedmiot umowy zgodnie z opisem zawartym w niniejszej umowie oraz zgodnie z:
a/ ofertą Wykonawcy, stanowiącą załącznik nr 1 do niniejszej umowy;
b/ warunkami określonymi w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, stanowiącej załącznik do niniejszej umowy;
c/ dokumentacją projektową, stanowiącą załącznik do niniejszej umowy;
d/ warunkami wynikającymi z obowiązujących przepisów technicznych i Prawa budowlanego;
e/ wymaganiami wynikającymi z obowiązujących Polskich Norm i aprobat technicznych;
f/ zasadami rzetelnej wiedzy technicznej i ustalonymi zwyczajami.
2. Przy realizacji przedmiotu umowy Wykonawca zobowiązuje się stosować wyroby dopuszczone do używania w budownictwie w rozumieniu przepisów Prawa budowlanego.
3. Wykonawca ponosi odpowiedzialność za wszelkie zachowania osób trzecich, którymi się posługuje przy wykonywaniu umowy, tak jak za swoje własne działania lub zaniechania.
§ 3 Terminy
1. Zamawiający zobowiązuje się przekazać Wykonawcy teren budowy w dniu zawarcia umowy.
2. Rozpoczęcie wykonywania przedmiotu umowy nastąpi do 2 dni po przekazaniu terenu budowy.
3. Całkowite zakończenie wykonywania przedmiotu umowy nastąpi do 10.12.2008 r.
§ 4 Teren budowy
1. Zamawiający przekazując protokolarnie teren budowy wskaże jego granice, stan znajdujących się na nim obiektów i urządzeń oraz uzgodni sposób korzystania przez Wykonawcę z energii elektrycznej i wody.
2. Po przyjęciu terenu budowy Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za przejęty teren budowy oraz zaplecze budowy.
3. Wykonawca jest zobowiązany do posiadania polisy / innego dokumentu ubezpieczenia potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności.
§ 5 Nadzór i współdziałanie
1. Ze strony Wykonawcy funkcję kierownika budowy pełni …………………………
2. Jako koordynatora robót wchodzących w zakres obowiązków umownych Zamawiający wyznacza Mieczysława Kalisza, nr telefonu 697 247 064
3. W zakresie wzajemnego współdziałania przy realizacji przedmiotu umowy strony
zobowiązują się działać niezwłocznie, przestrzegając obowiązujących przepisów prawa i ustalonych zwyczajów.
§ 6 Wynagrodzenie
1. Wykonawcy przysługuje od Zamawiającego wynagrodzenie kosztorysowe za przedmiot umowy, przyjęte na podstawie kosztorysu ofertowego, w wysokości netto: …………… PLN (słownie: …………………………………………………………………………, obowiązujący VAT 22 % wynosi ………………… PLN, w tym: kwota brutto wynosi: ……………. PLN /słownie: ………………………………………………………
2. Kwota, o której mowa w ust.1 obejmuje wszelkie koszty i czynności Wykonawcy związane z realizacją przedmiotu umowy i nie będzie podlegać waloryzacji.
3. W przypadku zaistnienia konieczności wykonania robót nieobjętych kosztorysem ofertowym Wykonawcy nie wolno ich realizować bez zmiany niniejszej umowy lub uzyskania dodatkowego zamówienia na podstawie odrębnej umowy. Wszelkie samoistne dyspozycje w tym zakresie będą bezskuteczne.
4. O konieczności wykonania robót dodatkowych Wykonawca informuje niezwłocznie Zamawiającego.
§ 7 Odbiory
1. O terminie zakończenia robót ulegających zakryciu lub zanikających Wykonawca każdorazowo zawiadamiał będzie Zamawiającego z co najmniej 3 dniowym wyprzedzeniem.
2. Na odbiór końcowy Wykonawca przygotowuje niezbędne dokumenty, w tym w szczególności:
1 atesty i certyfikaty na wbudowane materiały,
2 projekt wykonawczy z naniesionymi w trakcie trwania budowy zmianami, podpisany przez projektanta wiodącego.
§ 8 Wady, usterki
1. Ewentualne wady przedmiotu umowy wykryte w toku robót budowlanych usuwane będą niezwłocznie, a najpóźniej w ciągu 14 dni.
2. W razie stwierdzenia przy odbiorze wad Zamawiający będzie uprawniony do:
1 odmowy odbioru do czasu usunięcia wad, jeśli wady te nadają się do usunięcia, naliczając kary umowne zgodnie z § 11 pkt. 2 umowy,
2 obniżenia odpowiednio wynagrodzenie, jeśli wady te nie nadają się do usunięcia i nie uniemożliwiają korzystania z przedmiotu umowy,
3 odstąpienia od umowy, jeśli wady te nie nadają się do usunięcia i uniemożliwiają korzystanie z przedmiotu umowy.
§ 9 Gwarancja
1. Na wykonany przedmiot umowy Wykonawca zobowiązany jest udzielić gwarancji
na okres 2 lat od daty końcowego odbioru przedmiotu umowy.
2. W ramach gwarancji Wykonawca zobowiązany jest do usuwania wad ujawnionych
w przedmiocie umowy, w terminie wskazanym przez Zamawiającego w pisemnym
zgłoszeniu wady. W razie nie przystąpienia do usuwania wady w terminie 7 dni od
daty zgłoszenia albo nie usunięcia wady w wyznaczonym terminie, Zamawiający
uprawniony będzie do powierzenia usunięcia wady osobie trzeciej na koszt Wykonawcy
§ 10 Zapłata
1. Należne Wykonawcy wynagrodzenie zostanie wypłacone w oparciu o obustronnie
podpisany protokół końcowego odbioru przedmiotu umowy i końcową fakturę.
2. Fakturę VAT należy wystawić w 1 egz. na Zespół Szkół Samorządowych, ul.
Południowa 13, 16-200 Dąbrowa Białostocka, NIP 545-17-12-573
3. Zapłata następować będzie przelewem w ciągu 21 dni od otrzymania faktury przez
Zamawiającego, na rachunek bankowy Wykonawcy podany na fakturze.
§ 11 Kary
1. Strony ustalają odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie
przedmiotu umowy w formie kar umownych.
2. Wykonawca zapłaci karę:
a) w wysokości 10 % wartości przedmiotu umowy, w przypadku odstąpienia od umowy przez Zamawiającego z przyczyn, za które odpowiedzialność ponosi Wykonawca;
b) w wysokości 0,1 % wartości przedmiotu umowy, za niedotrzymanie
terminu określonego § 3 pkt. 3, za każdy dzień zwłoki;
c) w wysokości 0,15 % wartości przedmiotu umowy, za zwłokę w usunięciu wad, za każdy dzień zwłoki liczony od dnia wyznaczonego na usunięcie wad.
3. Zamawiający zapłaci karę:
a) w wysokości 10 % wartości umowy, za odstąpienie od umowy, z przyczyn za które nie odpowiada Wykonawca, za wyjątkiem wystąpienia sytuacji określonej w art.145 ustawy Prawo zamówień publicznych,
b) w wysokości 0,1 % wartości przedmiotu umowy, za zwłokę w przekazaniu terenu budowy, za każdy dzień zwłoki.
4. Roszczenia o zapłatę należnych kar umownych nie będą pozbawiać
Zamawiającego prawa żądania zapłaty odszkodowania uzupełniającego na
zasadach ogólnych, jeżeli wysokość poniesionej szkody przekroczy wysokość
zastrzeżonej kary umownej.
§ 12 Spory
Wszelkie spory mogące wyniknąć przy realizacji umowy strony poddają pod jurysdykcję sądu właściwego dla siedziby Zamawiającego.
§ 13 Inne postanowienia
1. Wykonawca zobowiązuje się do przestrzegania zakazu cesji, tj. zakazu przenoszenia przez Wykonawcę jakichkolwiek praw lub obowiązków wynikających z tej umowy na osoby trzecie, bez wcześniejszej pisemnej zgody Zamawiającego .
2. W przypadku odstąpienia od umowy lub przerwania robót przez Zamawiającego, z przyczyn niezależnych od Wykonawcy, Zamawiający jest zobowiązany:
a) odebrać wykonane roboty/ materiały,
b) zapłacić za wykonane roboty/ materiały,
c) zapłacić za zabezpieczenie przerwanych robót.
3. W ramach wykonywania robót budowlanych Wykonawca zobowiązany będzie do:
utrzymania i likwidacji placu budowy, odtworzenia stanu pierwotnego dróg,
dojazdów, uporządkowania ternu budowy po zakończeniu robót itp.
4. W sprawach nieuregulowanych niniejszą umową stosuje się przepisy ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2004 r. Nr 19, poz.177 ze zm.) i Kodeksu cywilnego.
5. Wszelkie zmiany i uzupełnienia niniejszej umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.
6. Umowę sporządzono w 3 jednobrzmiących egzemplarzach, 1 dla Wykonawcy 2 egz. dla Zamawiającego.
Zamawiający Wykonawca
Metryka strony