Przetarg na zaopatrzenie obiektów szkolnych w drewno opałowe w 2008 roku
Termin ważności strony | 2008-03-03 |
---|
Identyfikator: BOSS- 230/1//2008
SPECYFIKACJA ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA
Opis: Zaopatrzenie obiektów szkolnych w drewno opałowe w 2008 roku w ilości około
400 m3.
1. Zamawiający
Dokładna — pełna nazwa zamawiającego:
Biuro Obsługi Szkół Samorządowych
Adres:
ul. Południowa 13.
16-200 Dąbrowa Białostocka
Telefon: 085 7122403
REGON: 050399492
NIP: 545-12-39-438
Prowadzący postępowanie:
mgr Waldemar Szymański
2. Tryb postępowania
Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzone jest w trybie przetargu
nieograniczonego z zachowaniem zasad określonych ustawą — Prawo zamówień publicznych z dnia 29 stycznia 2004 roku (Dz. U. z
2004 r. Nr 19 poz. 177 z późn. zm.).
Informacje uzupełniające
Wszelkie informacje przedstawione w niniejszej SIWZ przeznaczone są wyłącznie w celu przygotowania oferty i w żadnym wypadku nie powinny być wykorzystane w inny sposób.
Oferent winien zapoznać się z całością niniejszej SIWZ.
Wszystkie załączniki załączone do niniejszej SIWZ stanowią jej integralną część.
Wykonawcą może być osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej oraz podmioty te występujące wspólnie. Wykonawcy występujący wspólnie ponoszą solidarną odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zamówienia.
Ofertę stanowi wypełniony druk „OFERTA” z wypełnionymi załącznikami i wymaganymi dokumentami.
Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego może zostać unieważnione jedynie w
przypadkach określonych w ustawie — Prawo zamówień publicznych. O fakcie
unieważnienia postępowania Zamawiający poinformuje wszystkich Wykonawców biorących w nim udział.
3. Termin realizacji:
Termin realizacji dostawy: marzec— czerwiec 2008 r.
4. Formy płatności i rozliczenia:
Zamawiający stosuje płatność przelewem w terminie 21 dni od daty otrzymania drewna i faktury.
5. Opis przedmiot zamówienia:
Zakup drewna opałowego liściastego w ilości około 400 m3.
Drewno opałowe do dwóch kotłowni:
- Szkoły Podstawowej w Zwierzyńcu Wielkim w ilości około 200 m3;
- Szkoły Podstawowej w Nierośnie w ilości około 200 m3 .
6. Wymagania od oferentów.
O zamówienie mogą ubiegać się dostawcy, którzy spełniają następujące warunki:
1) posiadają uprawnienia do wykonania określonej działalności lub czynności , jeżeli ustawy
nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
2) posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz potencjał techniczny, a także dysponują
osobami zdolnymi do wykonania zamówienia;
3) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia,
4) nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia.
7. Dokumenty.
Celem potwierdzenia, że wykonawca posiada uprawnienie do wykonywania określonej działalności lub czynności oraz nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. — Prawo zamówień publicznych, wykonawca składa następujące dokumenty:
- formularz ofertowy;
- oświadczenie o spełnieniu warunków określonych przepisami art. 22 ust. 1 ustawy -
Prawo zamówień publicznych;
Dokumenty o których mowa mogą być przedstawione w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez dostawcę lub wykonawcę.
Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie potwierdzonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy przedstawiona przez dostawcę lub wykonawcę kserokopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości, a zamawiający nie może sprawdzić jej prawdziwości w inny sposób.
Złożenie przez oferenta fałszywych lub stwierdzających nieprawdę dokumentów lub nierzetelnych oświadczeń mających istotne znaczenie dla prowadzącego postępowania jest karalne.
Zgodnie z przepisami art. 24 ustawy - Prawo zamówień publicznych spowoduje wykluczenie oferenta z dalszego postępowania.
Zamawiający odrzuci ofertę, jeżeli:
1) jest niezgodna z ustawą;
2) jej treść nie odpowiada treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia;
3) jej złożenie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów o zwalczaniu
nieuczciwej konkurencji;
4) zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia;
5) została złożona przez wykonawcę wykluczonego z udziału w postępowaniu o udzielenie
zamówienia do składania ofert;
6) zawiera omyłki rachunkowe w obliczeniu ceny, których nie można poprawić na
podstawie art. 88, lub błędy w obliczeniu ceny;
7) wykonawca w terminie 7 dni od dnia otrzymania zawiadomienia nie zgodził się na
poprawienie omyłki rachunkowej w obliczeniu ceny;
8) jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów.
8. Opis przygotowania oferty:
1. Przygotowanie oferty
1) Oferta musi być sporządzona w języku polskim, pismem czytelnym.
2) Koszty związane z przygotowaniem oferty ponosi składający ofertę.
3) Wykonawca może złożyć w prowadzonym postępowaniu wyłącznie jedną ofertę.
4) Oferta oraz wszystkie załączniki wymagają podpisu osób uprawnionych do reprezentowania firmy w obrocie gospodarczym, zgodnie z aktem rejestracyjnym, wymaganiami ustawowymi oraz przepisami prawa.
5) Jeżeli oferta i załączniki zostaną podpisane przez upoważnionego przedstawiciela Wykonawcy, należy dołączyć właściwe umocowanie prawne.
6) Oferta powinna zawierać wszystkie wymagane dokumenty, oświadczenia i załączniki, o których mowa w treści niniejszej specyfikacji.
7) Dokumenty powinny być sporządzone zgodnie z zaleceniami oraz przedstawionymi przez Zamawiającego wzorcami - załącznikami, a w szczególności zawierać wszystkie informacje oraz dane.
8) Poprawki w ofercie muszą być naniesione czytelnie oraz opatrzone podpisem osoby podpisującej ofertę.
9) Wszystkie strony oferty powinny być spięte (zszyte) w sposób trwały, zapobiegający możliwość dekompletacji zawartości oferty.
9. Oferta częściowa / całkowita
Zamawiający NIE dopuszcza możliwości składania ofert częściowych.
10. Przewidywane zamówienia uzupełniające
Nie przewiduje się zamówień uzupełniających.
11. Oferty wariantowe
Nie dopuszcza się składania ofert wariantowych.
12. Termin związania ofertą (art. 36 ust. 1. pkt 9)
Termin związania ofertą wynosi 30 dni, rozpoczyna się wraz z upływem terminu
składania ofert.
13. Informacje o sposobie porozumiewania się przeprowadzającego procedurę
przetargową z wykonawcami (art. 36 ust. 1 pkt 7);
1. Adres do korespondencji jest zamieszczony w pkt. 1 SIWZ. Zamawiający wymaga, aby wszelkie pisma związane z udzielanym zamówieniem publicznym, były kierowane wyłącznie na adres zamawiającego i były opatrzone numerem sprawy: BOSS -230/1/2008
Jakiekolwiek inne zaadresowanie może wpłynąć na skierowanie pisma do niewłaściwej komórki organizacyjnej, co może spowodować niezachowanie ustawowych terminów z winy wykonawcy.
2. Postępowanie o udzielenie zamówienia, z zastrzeżeniem wyjątków określonych w ustawie, prowadzi się z zachowaniem formy pisemnej.
3. Postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzi się w języku polskim.
4. Zamawiający uzna oświadczenia lub zawiadomienia przekazane za pomocą telefaksu za złożone w terminie, jeżeli ich treść dotrze do adresata przed upływem wymaganego terminu i zostanie - w tej samej formie i treści niezwłocznie potwierdzona na piśmie przez przekazującego (art. 27).
5. Zainteresowani złożeniem oferty mogą składać zamawiającemu zapytania na piśmie. Jeżeli zapytanie wpłynie na co najmniej 3 dni przed terminem otwarcia ofert zamawiający obowiązany jest udzielić niezwłocznie wyjaśnień wysyłając je, bez podawania źródła zapytania, do wszystkich podmiotów, które nabyły specyfikację istotnych warunków zamówienia.
6. Jeżeli zapytanie wpłynie do zamawiającego na mniej niż 3 dni przed terminem otwarcia ofert zamawiający nie będzie miał obowiązku udzielania wyjaśnień.
7. Zamawiający nie organizuje zebrań z oferentami.
8. Zamawiający z wykonawcami porozumiewał się będzie wyłącznie pisemnie bez wykorzystania adresu poczty elektronicznej lub strony internetowej.
Zamawiający dopuszcza porozumiewanie się faksem.
9. Upoważniony do bezpośredniego kontaktowania się z wykonawcami i do udzielania
wyjaśnień w dniach roboczych w godzinach od 08:00 do 14:00 jest:
wzakresie procedury przetargowej i przedmiotu zamówienia:
Mieczysław Kalisz tel. (85) 71 21 023, faks (85) 71 22 403;
14. Wadium
Zamawiający nie wymaga od Dostawców złożenia wadium.
15. Termin i sposób składania
Ofertę należy złożyć w zamkniętej kopercie, zapieczętowanej w sposób gwarantujący zachowanie w poufność jej treści oraz zabezpieczającej jej nienaruszalność do terminu otwarcia ofert.
Ofertę należy złożyć w zamkniętej kopercie w
Biurze Obsługi Szkół Samorządowych
16 — 200 Dąbrowa Białostocka
ulica Południowa, numer 13, numer pokoju 19
nie później niż do dnia — 28.02.2008 r. do godz. 09:45
Oferent otrzyma pisemne potwierdzenie złożenia oferty z odnotowaniem terminu jej złożenia (dzień, godzina) oraz numerem, jakim oznakowana została oferta.
Koperta /opakowanie zawierające ofertę powinno być zaadresowane do zamawiającego na adres:
Biuro Obsługi Szkół Samorządowych ul. Południowa 13,
16-200 Dąbrowa Białostocka
Oznakowanie oferty następujące:Zaopatrzenie obiektów szkolnych w drewno opałowe w 2008 roku.
Oferty złożone po terminie będą zwrócone Wykonawcom bez otwierania, po upływie terminu do wniesienia protestu.
16. Informacje o formalnościach, jakie winny być dopełnione po wyborze oferty w celu zawarcia umowy w sprawie zamówienia
1. Umowa w sprawie realizacji zamówienia publicznego zawarta zostanie z uwzględnieniem postanowień wynikających z treści niniejszej SIWZ oraz danych zawartych w ofercie.
2. Zamawiający podpisze umowę z Wykonawcą, który przedłoży najkorzystniejszą ofertę z punktu widzenia kryteriów przyjętych w niniejszej specyfikacji.
3. W przypadku gdyby wyłoniona w prowadzonym postępowaniu oferta została złożona przez dwóch lub więcej wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego zamawiający zażąda umowy regulującej współpracę tych podmiotów przed przystąpieniem do podpisania umowy o zamówienie publiczne.
4. Zamawiający niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty zawiadomi Wykonawców podając w szczególności:
1) Nazwę (firmę) i adres wykonawcy, którego ofertę wybrano, oraz uzasadnienie jej wyboru,
2) Uzasadnienie faktyczne i prawne wykluczenia wykonawców, jeżeli takie będzie miało miejsce,
3) Uzasadnienie faktyczne i prawne odrzucenia ofert, jeżeli takie będzie miało miejsce.
5. Zawiadomienie o wyborze najkorzystniejszej oferty zostanie:
zamieszczone w siedzibie Zamawiającego poprzez wywieszenie informacji na tablicy ogłoszeń.
6. O unieważnieniu postępowania o udzielenie zamówienia zamawiający zawiadomi równocześnie wszystkich wykonawców, którzy:
1) Ubiegali się o udzielenie zamówienia - w przypadku unieważnienia postępowania przed upływem terminu składania ofert,
2) Złożyli oferty - w przypadku unieważnienia postępowania po upływie terminu składania ofert podając uzasadnienie faktyczne i prawne.
7. W przypadku unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia, zamawiający na wniosek wykonawcy, który ubiegał się o udzielenie zamówienia, zawiadomi o wszczęciu kolejnego postępowania, które dotyczy tego samego przedmiotu zamówienia lub obejmuje ten sam przedmiot zamówienia.
8. Umowa zostanie zawarta w formie pisemnej po upływie terminu przewidzianego na wniesienie protestu. O miejscu i terminie podpisania umowy Zamawiający powiadomi odrębnym pismem.
17. Otwarcie ofert
Otwarcie ofert nastąpi dnia 28.02.2008 r. o godzinie 10:00 w siedzibie zamawiającego w pokoju nr 19.
Bezpośrednio przed otwarciem ofert Zamawiający przekaże zebranym Wykonawcom informację o wysokości kwoty, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.
Otwarcie ofert jest jawne i nastąpi bezpośrednio po odczytaniu ww. informacji. Po otwarciu ofert przekazane będą następujące informacje: nazwa i siedziba Wykonawcy, którego oferta jest otwierana, cena, a także termin wykonania zamówienia, warunki płatności.
18. Pouczenie o środkach ochrony prawnej przysługujących Wykonawcy w toku postępowania o udzielenie zamówienia
1. Środki ochrony prawnej (protest, odwołanie, skarga do sądu) w niniejszym postępowaniu przysługują wykonawcom, a także innym osobom, jeżeli ich interes prawny w uzyskaniu zamówienia doznał lub może doznać uszczerbku w wyniku naruszenia przez zamawiającego przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych.
2. Wobec treści ogłoszenia o zamówieniu, czynności podjętych przez zamawiającego w toku postępowania oraz w przypadku zaniechania przez Zamawiającego czynności, do której jest obowiązany na podstawie ustawy, można wnieść protest do Zamawiającego.
3. Protest wskazujący na oprotestowaną czynność lub zaniechanie zamawiającego, zawierający żądanie, zwięzłe przytoczenie zarzutów oraz uzasadnienie wniesienia protestu (okoliczności faktyczne i prawne) może być wniesiony w ciągu 7 dni od dnia, w którym powzięto lub można było powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia, a w przypadku protestu dotyczącego treści ogłoszenia lub postanowień specyfikacji istotnych warunków zamówienia w terminie 7 dni od dnia opublikowania ogłoszenia lub zamieszczenia Specyfikacji istotnych warunków zamówienia na stronie internetowej.
4. Zamawiający dopuszcza możliwość wnoszenia przez Wykonawcę protestów w formie pisemnej lub faksem na nr faksu Zamawiającego podany w pkt. 1 niniejszej specyfikacji
5. Protest uważa się za wniesiony z chwilą, gdy dotarł on do zamawiającego w taki sposób, że mógł zapoznać się z jego treścią przed wymaganym terminem.
6. Od oddalenia lub odrzucenia protestu przysługuje odwołanie.
7. Odwołanie wnosi się do Prezesa Urzędu w terminie 5 dni od dnia doręczenia rozstrzygnięcia protestu lub upływu terminu do rozstrzygnięcia protestu, jednocześnie przekazując jego kopie zamawiającemu.
8. Zamawiający przekaże Kopię odwołania jednocześnie wszystkim uczestnikom postępowania toczącego się w wyniku wniesienia protestu. Wykonawca może zgłosić, przystąpienie do postępowania odwoławczego najpóźniej do czasu otwarcia posiedzenia zespołu arbitrów, wskazując swój interes prawny w przystąpieniu i stronę, do której przystępuje. Zgłoszenie przystąpienia doręcza się Prezesowi Urzędu, przekazując jego kopię zamawiającemu oraz wykonawcy wnoszącemu odwołanie. Czynności wykonawcy, który przystąpił do postępowania odwoławczego nie mogą pozostawać w sprzeczności z czynnościami i oświadczeniami strony, do której przystąpił.
9. Pozostałe informacje dotyczące środków ochrony prawnej znajdują się w Dziale VI Prawa zamówień publicznych „Środki ochrony prawnej".3. Odwołanie.
10. Na wyrok zespołu arbitrów oraz postanowienie zespołu arbitrów kończące postępowanie odwoławcze przysługuje skarga do Sądu. Skargę wnosi się do Sądu Okręgowego właściwego dla siedziby albo miejsca zamieszkania zamawiającego za pośrednictwem Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych w terminie 7 dni od dnia doręczenia orzeczenia zespołu arbitrów, przesyłając jednocześnie jej odpis przeciwnikowi skargi.
11. Szczegółowe informacje na temat: protestu, odwołania, skargi znajdują się w ustawie Prawo zamówień publicznych w Dziale VI „Środki ochrony prawnej".
19. Informacje
Cena ofertowa — 100%.
Jako najkorzystniejsza wybrana zostanie oferta o najniższej cenie.
Nazwa kryterium |
Waga |
Cena |
100 % |
Przeprowadzający procedurę przetargową przyzna zamówienie Wykonawcy, którego oferta odpowiada zasadom określonym w ustawie — Prawo zamówień publicznych i spełnia wymagania niniejszej SIWZ oraz została uznana za najkorzystniejszą według przyjętych kryteriów oceny ofert.
Wykaz załączników:
Ø Nr 1 — Formularz ofertowy
Ø Nr 2 - Formularz oświadczenia
Ø Nr 3- Wzór umowy
19.02.2008 r. mgr Waldemar Szymański
------------------------------------------------
(data i podpis)
( Zał. Nr 1 do SIWZ )
FORMULARZ OFERTOWY WYKONAWCY
Dane dotyczące wykonawcy:
Nazwa: ......................................................................................................................................
Siedziba: ...................................................................................................................................
Adres poczty elektronicznej: ....................................................................................................
Strona internetowa: ..................................................................................................................
Numer telefonu: 0 (**) .............................................................................................................
Numer faksu: 0 (**) ..................................................................................................................
Numer REGON: .......................................................................................................................
Numer NIP: ..............................................................................................................................
Dane dotyczące zamawiającego:
Biuro Obsługi Szkół Samorządowych
ul. Południowa 13
16-200 Dąbrowa Białostocka
Zobowiązania wykonawcy
Nazwa zamówienia publicznego:
Zaopatrzenie obiektów szkolnych w drewno opałowe 2008 r. w ilości około 400 m3.
Nr sprawy: BOSS — 230/1/2008 oferujemy wykonanie dostawy będącej przedmiotem zamówienia za cenę:
Cena oferty
Cena ofertowa netto .............................................................................................................. zł.
(Słownie:.....................................................................................................................………..).
Stawka pod. VAT......%, wartość podatku VAT.................................................................... zł.
(Słownie: ……………………………………………………………………………………..).
Cena ofertowa brutto ............................................................................................................. zł.
(Słownie:...................................................................................................................................).
Oświadczam, że :
Wykonam zamówienie publiczne w terminie do dnia: ……………………………………….
Termin płatności:.............................................. dni ..................................................................
Reklamacje będą załatwiane w terminie:………….......... ................ dni ……………………
- sposób zgłaszania problemów w przypadku uzasadnionych reklamacji: .......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... ..........
- załatwienie wykonania reklamacji: .......... .......... .......... .......... .......... .................... .......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... ..........
Inne: Inne
Osoby do kontaktów z Zamawiającym
Osoba / osoby do kontaktów z Zamawiającym odpowiedzialne za wykonanie zobowiązań umowy:
.......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... . tel. kontaktowy, faks: .......... ............. zakres odpowiedzialności ……………………………………………………………………...
.......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... . tel. kontaktowy, faks: .......... ............. zakres odpowiedzialności ………………………………………………………………………
Pełnomocnik w przypadku składania oferty wspólnej
Nazwisko, imię ....................................................................................................
Stanowisko ...........................................................................................................
Telefon...................................................Fax.........................................................
Zakres*:
- do reprezentowania w postępowaniu
- do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy
- do zawarcia umowy
Oświadczenie dotyczące postanowień specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
1. Oświadczamy, że zapoznaliśmy się z Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia i nie wnosimy żadnych zastrzeżeń oraz uzyskaliśmy niezbędne informacje do przygotowania oferty.
2. Oświadczamy, że uważamy się za związanych z ofertą przez czas wskazany w specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
3. Oświadczamy, że wymagania stawiane wykonawcy oraz postanowienia umowy zostały przez nas zaakceptowane bez zastrzeżeń i zobowiązujemy się w przypadku wyboru naszej oferty do zawarcia umowy w miejscu i terminie wyznaczonym przez Zamawiającego.
Dokumenty:
Na potwierdzenie spełnienia wymagań do oferty załączam:
.......... .......... .......... .......... .......... .......... ........ ……………………………………….
.......... .......... .......... .......... .......... .......... ........ ………………………………………
.......... .......... .......... .......... .......... .......... ........ ………………………………………
.......... .......... .......... .......... .......... .......... ........ ………………………………………
Zastrzeżenie wykonawcy:
Niżej wymienione dokumenty składające się na ofertę nie mogą być ogólnie udostępnione:
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Inne informacje wykonawcy:
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
______________________________
(upełnomocnieni przedstawiciele oferenta)
( Zał. Nr 2 do SIWZ )
........................................................ dnia ………………..
........................................................................
/pieczęć wykonawcy /
O Ś W I A D C Z E N I E
Przystępując do udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne na : Zakup drewna opałowego w ilości około 400 m3 dla Biura Obsługi Szkół Samorządowych w Dąbrowie Białostockiej zgodnie z przepisami art. 22, ust.1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r.„ Prawo zamówień publicznych” ( Dz. U. Nr 19, poz.177 z dnia 9 lutego 2004 r. z późniejszymi zmianami ) oświadczam że:
- Posiadam uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
- Posiadam niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz potencjał techniczny, a także dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia;
- Znajduję się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia;
- Nie podlegam wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia.
- Prawdziwość powyższych danych potwierdzam własnoręcznym podpisem — świadom odpowiedzialności karnej z art. 233 KK.
pieczęć Oferenta podpis upoważnionego przedstawiciela Oferenta
( Zał. Nr 3 do SIWZ )
(WZÓR)
Istotne Warunki Umowy
na:
Zaopatrzenie obiektów szkolnych w drewno opałowe w 2008 roku w ilości około
400 m3.
W dniu ………………. 2008 r. pomiędzy: Biurem Obsługi Szkół Samorządowych w Dąbrowie Białostockiej zwanym dalej Zamawiającym, który reprezentuje:
Kierownik Biura Obsługi Szkół Samorządowych mgr Waldemar Szymański
a
………………………………………………………………
prowadzącymi działalność na podstawie Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem ………………, pod nazwą …………………………………………………………………, posługującymi się numerem identyfikacyjnym NIP …………., Regonem ……………., zwanymi dalej Wykonawcą, została zawarta umowa o następującej treści:
§ 1
Zgodnie z wynikiem postępowania przetargowego w trybie „przetarg nieograniczony” przeprowadzonego na podstawie ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku — Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2004r. nr 19 poz. 177, nr 96 poz. 959, nr 116 poz. 1207, nr 145 poz. 1537, nr 273 poz. 2703 oraz z 2005 r. nr 163 poz. 1362, nr 184 poz. 1539, a także ustawa z dnia 7 kwietnia 2006r. o zmianie ustawy - Prawo zamówień publicznych oraz ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych), w dniu 20.09.2006 r., nr sprawy BOSS — 230/1/2007, Zamawiający zleca, a Wykonawca zobowiązuje się na „Zaopatrzenie obiektów szkolnych w drewno opałowe w 2008 r. zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia oraz z zaoferowanym asortymentem i cenami określonymi w ofercie przetargowej.
§2
1. Wykonawca zobowiązuje się dostarczyć Zamawiającemu, w ciągu ……… miesięcy, od daty podpisania umowy, przedmiot umowy, o którym jest mowa w § 1.
2. Wykonawca zobowiązuje się dostarczyć przedmiot umowy, na własny koszt do:
- Szkoły Podstawowej w Zwierzyńcu Wielkim w ilości około 200 m3;
- Szkoły Podstawowej w Nierośnie w ilości około 200 m3 .
§3
Dostawa poprzedzona będzie odbiorem jakościowym i ilościowym potwierdzona protokołem przyjęcia przekazania sporządzonym przez przedstawiciela Zamawiającego oraz podpisanym przez upoważnionych przedstawicieli stron, w terminie do 5 dni od dnia dostawy.
§4
1. Wykonawca zobowiązuje się dostarczyć przedmiot umowy w cenach jednostkowych określonych w §1, o ogólnej wartości nie przekraczającej:
netto: ……………….. zł.
(słownie: ……………………………………….).
brutto: …………………….. zł.
(słownie: ……………………………………………. zł.).
2. Wynagrodzenie za dostawę płatne będzie w terminie 21 dni od daty otrzymania oryginału faktury przez Zamawiającego.
3. Faktura przekazywana Zamawiającemu, musi być zgodna z wymogami określonymi w rozporządzeniu ministra finansów z dnia 25 maja 2005 r. w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom, zaliczkowego zwrotu podatku, zasad wystawiania faktur, sposobu ich przechowania oraz listy towarów i usług, do których nie mają zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 95, poz. 798).
§5
Dostawa w całości musi być wykonywana przez Wykonawcę. Strony nie dopuszczają, bez pisemnej zgody Zamawiającego, możliwości scedowania niektórych czynności na rzecz innych podmiotów.
§6
1. Z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy, Zamawiającemu przysługują kary umowne w następujących przypadkach i wysokościach:
1) 10% wartości brutto umowy określonej w § 4 ust 1, gdy Zamawiający odstąpi od tej umowy z powodu wad i usterek w wykonaniu przedmiotu umowy lub z przyczyn leżących po stronie wykonawcy,
2) 1% wartości brutto umowy, określonej w § 4 ust.1— za każdy rozpoczęty dzień opóźnienia, powyżej terminu określonego § 2 ust.1, w dostarczeniu przedmiotu umowy lub wymiany wadliwego wyrobu na wolny od wad i usterek albo opóźnienia w usunięciu wad, jeżeli opóźnienie trwa nie dłużej niż 2 dni i 2% za każdy następny dzień.
2. Zamawiający zastrzega sobie prawo dochodzenia odszkodowania uzupełniającego przewyższającego wysokość zastrzeżonych kar umownych.
3. Zamawiający zastrzega sobie prawo potrącenia naliczonych kar umownych bezpośrednio z faktury wystawionej przez Wykonawcę.
§ 7
1. Prawo rozwiązania umowy w trybie natychmiastowym przysługuje Zamawiającemu w
razie:
1) Wydania nakazu zajęcia majątku Wykonawcy,
2) Wykonawca bez uzasadnionych przyczyn nie rozpoczął wykonania dostawy lub jej nie kontynuuje, pomimo dodatkowego wezwania Zamawiającego,
3) Wykonawca realizuje dostawę niezgodne z umową,
4) Stwierdzenia nie przestrzegania przez Wykonawcę warunków niniejszej umowy,
2. W razie zaistnienia okoliczności przewidzianych w art. 145 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku — Prawo zamówień publicznych (Dz. U. Nr 19, poz. 177 ze zm.), Zamawiający może odstąpić od umowy w terminie 30 dni od powzięcia wiadomości o tych okolicznościach.
§ 8
Zmiany treści umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.
§ 9
1. Zamawiający do stałych kontaktów z Wykonawcą wyznacza:
Mieczysława Kalisza tel: (085) 71 21 023.
2. Wykonawca do stałej współpracy z Zamawiającym upoważnia:
……………………………., tel/fax — ………………………
§ 11
Wszelkie zmiany umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.
§ 12
W sprawach nieuregulowanych niniejszą umową mają zastosowanie przepisy Kodeksu cywilnego i ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r.- Prawo zamówień publicznych (Dz. U. Nr 19, poz. 177 ze zm.)
§ 13
Spory wynikłe na tle realizacji niniejszej umowy będzie rozstrzygał Sąd Powszechny, właściwy miejscowo dla siedziby Zamawiającego.
§ 14
Umowę sporządzono w trzech jednobrzmiących egzemplarzach, dwa dla Zamawiającego i jeden dla Wykonawcy.
Wykonawca Zamawiający
................................... …………………………..
Metryka strony