Przetarg na olej opałowy
Termin ważności strony | 2007-09-07 |
---|
Numer sprawy: BOSS- 230/3/2007
SPECYFIKACJA ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA
Nazwa zamówienia publicznego:
Zaopatrzenie obiektów szkolnych w olej opałowy lekki w sezonie zimowym 2007/2008 r. w ilości 200 000 litrów.
1. Zamawiający
Dokładna – pełna nazwa zamawiającego:
Biuro Obsługi Szkół Samorządowych
Adres:
ul. Południowa 13. 16 – 200 Dąbrowa Białostocka
Telefon: 085 7122 403, 085 7121 023
Fax: 085 7122 403
REGON: 050399492
NIP: 545-12-39-438
Prowadzący postępowanie:
mgr Waldemar Szymański
2. Tryb postępowania
Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzone jest trybie przetargu nieograniczonego z zachowaniem zasad określonych ustawą – Prawo zamówień publicznych z dnia 29 stycznia 2004 roku (Dz. U. z 2004 r. Nr 19 poz. 177 z późn. zm.).
Informacje uzupełniające
Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzone jest trybie przetargu nieograniczonego.
Podstawa prawna udzielenia zamówienia publicznego: art. 10 oraz art. 39 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2004 r. Nr 19 poz. 177 z późn. zm.).
Podstawa prawna opracowania specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
1) Ustawa z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2004 r. Nr 19, poz. 177 z późn. zm.)
2) Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. z 2006 r. Nr 87, poz. 605),
3) Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 22 maja 2006 r. w sprawie średniego kursu złotego w stosunku do euro stanowiącego podstawę przeliczania wartości zamówień publicznych (Dz. U. z 2006 r. Nr 87, poz. 610).
Informacje uzupełniające
Wszelkie informacje przedstawione w niniejszej SIWZ przeznaczone są wyłącznie w celu przygotowania oferty i w żadnym wypadku nie powinny być wykorzystane w inny sposób.
Oferent winien zapoznać się z całością niniejszej SIWZ.
Wszystkie załączniki załączone do niniejszej SIWZ stanowią jej integralną część.
Wykonawcą może być osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej oraz podmioty te występujące wspólnie. Wykonawcy występujący wspólnie ponoszą solidarną odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zamówienia.
Ofertę stanowi wypełniony druk „OFERTA” z wypełnionymi załącznikami i wymaganymi dokumentami.
Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego może zostać unieważnione jedynie w przypadkach określonych w ustawie – Prawo zamówień publicznych. O fakcie unieważnienia postępowania Zamawiający poinformuje wszystkich Wykonawców biorących w nim udział.
3. Termin realizacji
Termin realizacji dostawy – okres 12 miesięcy od daty podpisania umowy.
4. Formy płatności i rozliczenia:
Zamawiający stosuje płatność przelewem w terminie 30 dni od daty otrzymania oleju opałowego i faktury.
5. Opis przedmiotu zamówienia
Olej opałowy do dwóch kotłowni obiektów szkolnych:
a) Zespołu Szkół Samorządowych w Dąbrowie Białostockiej ul. Południowa 13,
b) Samorządowe Przedszkole – Żłobek w Dąbrowie Białostockiej ul. Szkolna 8 w sezonie
zimowym 2007/2008 r. w ilości 200 000 litrów o parametrach nie gorszych jak:
- wartość opałowa – nie mniejsza niż 42600 KJ/kg,
- temperatura płynięcia max - 25 stopni C,
- zawartość siarki – do 0,20 %
z załączeniem certyfikatu jakości oleju (atestu).
Poszczególne dostawy oleju opałowego lekkiego jednorazowo będą wynosiły około 20 000 litrów.
Wykonawca w formularzu ofertowym podaje z dnia 30.08.2007 r. cenę netto 1 litra oleju opałowego, cenę brutto z wyszczególnieniem podatku VAT, a Zamawiający dopuszcza zmiany cen oleju opałowego podanego w formularzu ofertowym, gdy ceny te będą ulegać zmianie tzn. „w górę” lub „ w dół”, która stanowi konsekwencję wahania cen wynikających z naturalnych zmian cen światowych ropy.
6. Wymagania od oferentów.
O zamówienie mogą ubiegać się dostawcy, którzy spełniają następujące warunki:
1) posiadają uprawnienia do wykonania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
2) posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz potencjał techniczny, a także dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia;
3) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia,
4) nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia z art. 24 ustawy z dnia 24 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. Nr 19, poz. 177 z późn. zm.).
7. Dokumenty
W celu potwierdzenia, że wykonawca posiada uprawnienie do wykonywania określonej działalności lub czynności oraz nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych, wykonawca składa następujące dokumenty:
1) formularz ofertowy – zał. Nr 1,
2) oświadczenie o spełnieniu warunków określonych przepisami art. 22 ust. 1 ustawy Prawo
zamówień publicznych - zał. Nr 2,
3) dowód wpłacenia / wniesienia wadium – zał. Nr 3,
4) aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do
ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru
lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawionego nie wcześniej niż 6
miesięcy przed upływem terminu składania ofert – zał. Nr 4,
5) umowę regulującą współpracę podmiotów występujących wspólnie - zał. Nr 5,
6) koncesję, zezwolenia lub licencji, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania koncesji,
zezwolenia lub licencji na podjęcie działalności gospodarczej w zakresie objętym
zamówieniem – zał. Nr 6,
7) aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w
art. 24 ust.1 pkt 9 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych,
wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert –
zał. Nr 7,
8) aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1
pkt 4 - 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych, wystawionej nie
wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert – zał. Nr 8,
9) aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego
oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia
Społecznego potwierdzające odpowiednio, że wykonawca nie zalega z opłacaniem
podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczeń, że
uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych
płatności, lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu wystawionych
nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert - zał. Nr 9,
10) polisę lub inny dokument ubezpieczenia potwierdzający, że dostawca jest ubezpieczony
od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej –
zał. Nr 10,
11) wykaz wykonanych w okresie ostatnich trzech lat dostaw, a jeżeli okres prowadzenia
działalności jest krótszy – w tym okresie, z podaniem ich wartości, dat wykonania i
odbiorców oraz załączenia dokumentów potwierdzających, że dostawy zostały wykonane
należycie – zał. Nr 11,
12) certyfikat jakości oleju – zał. Nr 12,
13) wykaz środków transportu jakimi dysponuje wykonawca zamówienia – zał. Nr 13.
7.1.
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa wyżej, składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio że:
a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości,
b) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne
albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty
zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu,
c) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie,
d) zaświadczenia właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia
albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust.
1 pkt. 4 – 8 ustawy.
7.2. Dokumenty o których mowa w punkcie 6.1 lit. a, c i d powinny być wystawione nie
wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert o dopuszczenie do
udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Dokument, o którym mowa w pkt. 1
lit. b powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed terminem składania
ofert o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia.
7.3. Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub
miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów wskazanych w niniejszym pkt 1 oraz
informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym art. 24 ust. 1 pkt 4-8
ustawy Prawo zamówień publicznych, zastępuje się je dokumentem zawierającym
oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym,
administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio
kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce
zamieszkania.
7.4.
Dokumenty w przypadku składania oferty wspólnej:
Oferta winna zawierać: Oświadczenia i dokumenty dla każdego partnera z osobna, pozostałe dokumenty składane są wspólnie.
Wyżej wymienione dokumenty, o których mowa mogą być przedstawione w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę lub osobę/osoby uprawnione do podpisania oferty z dopiskiem za zgodność z oryginałem.
Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie potwierdzonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy przedstawiona przez dostawcę lub wykonawcę kserokopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości, co do jej prawdziwości, a zamawiający nie może sprawdzić jej prawdziwości w inny sposób.
Złożenie przez oferenta fałszywych lub stwierdzających nieprawdę dokumentów lub nierzetelnych zaświadczeń mających istotne znaczenie dla prowadzącego postępowania jest karalne.
Zgodnie z przepisami art. 24 ustawy - Prawo zamówień publicznych spowoduje wykluczenie oferenta z dalszego postępowania.
Zamawiający odrzuci ofertę, jeżeli:
1) jest niezgodna z ustawą;
2) jej treść nie odpowiada treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia;
3) jej złożenie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów o zwalczaniu
nieuczciwej konkurencji;
4) zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia;
5) została złożona przez wykonawcę wykluczonego z udziału w postępowaniu o udzielenie
zamówienia;
6) zawiera omyłki rachunkowe w obliczeniu ceny, których nie można poprawić na
podstawie art. 88, lub błędy w obliczeniu ceny;
7) wykonawca w terminie 7 dni od dnia otrzymania zawiadomienia nie zgodził się na
poprawienie omyłki rachunkowej w obliczeniu ceny;
8) jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów.
8. Opis przygotowania oferty:
1. Przygotowanie oferty
1) Oferta musi być sporządzona w języku polskim, pismem czytelnym.
2) Koszty związane z przygotowaniem oferty ponosi składający ofertę.
3) Wykonawca może złożyć w prowadzonym postępowaniu wyłącznie jedną ofertę.
4) Oferta oraz wszystkie załączniki wymagają podpisu osób uprawnionych do reprezentowania firmy w obrocie gospodarczym, zgodnie z aktem rejestracyjnym, wymaganiami ustawowymi oraz przepisami prawa.
5) Jeżeli oferta i załączniki zostaną podpisane przez upoważnionego przedstawiciela Wykonawcy, należy dołączyć właściwe umocowanie prawne.
6) Oferta powinna zawierać wszystkie wymagane dokumenty, oświadczenia i załączniki, o których mowa w treści niniejszej specyfikacji.
7) Dokumenty powinny być sporządzone zgodnie z zaleceniami oraz przedstawionymi przez Zamawiającego wzorcami - załącznikami, a w szczególności zawierać wszystkie informacje oraz dane.
8) Poprawki w ofercie muszą być naniesione czytelnie oraz opatrzone podpisem osoby podpisującej ofertę.
9) Wszystkie strony oferty powinny być spięte (zszyte) w sposób trwały, zapobiegający możliwość dekompletacji zawartości oferty.
9. Oferta częściowa / całkowita/
Zamawiający NIE dopuszcza możliwości składania ofert częściowych.
10. Przewidywane zamówienia uzupełniające
Nie przewiduje się zamówień uzupełniających.
11. Oferty wariantowe
Nie dopuszcza się składania ofert wariantowych.
12. Termin związania ofertą (art. 36 ust. 1. pkt 9)
Termin związania ofertą wynosi 60 dni, rozpoczyna się wraz z upływem terminu
składania ofert tj.: od dnia 05. 09.2007 r.
13. Informacje o sposobie porozumiewania się przeprowadzającego procedurę
przetargową z wykonawcami (art. 36 ust. 1 pkt 7);
1. Adres do korespondencji jest zamieszczony w pkt. 1 SIWZ. Zamawiający wymaga, aby wszelkie pisma związane z udzielanym zamówieniem publicznym, były kierowane wyłącznie na adres zamawiającego i były opatrzone numerem sprawy: BOSS -230/3/2007.
Jakiekolwiek inne zaadresowanie może wpłynąć na skierowanie pisma do niewłaściwej komórki organizacyjnej, co może spowodować niezachowanie ustawowych terminów z winy wykonawcy.
2. Postępowanie o udzielenie zamówienia, z zastrzeżeniem wyjątków określonych w ustawie, prowadzi się z zachowaniem formy pisemnej.
3. Postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzi się w języku polskim.
4. Zamawiający uzna oświadczenia lub zawiadomienia przekazane za pomocą telefaksu za złożone w terminie, jeżeli ich treść dotrze do adresata przed upływem wymaganego terminu i zostanie - w tej samej formie i treści niezwłocznie potwierdzona na piśmie przez przekazującego (art. 27).
5. Zainteresowani złożeniem oferty mogą składać zamawiającemu zapytania na piśmie. Jeżeli zapytanie wpłynie na co najmniej 3 dni przed terminem otwarcia ofert zamawiający obowiązany jest udzielić niezwłocznie wyjaśnień wysyłając je, bez podawania źródła zapytania, do wszystkich podmiotów, które nabyły specyfikację istotnych warunków zamówienia.
6. Jeżeli zapytanie wpłynie do zamawiającego na mniej niż 3 dni przed terminem otwarcia ofert zamawiający nie będzie miał obowiązku udzielania wyjaśnień.
7. Zamawiający nie organizuje zebrań z oferentami.
8. Zamawiający z wykonawcami porozumiewał się będzie wyłącznie pisemnie bez wykorzystania adresu poczty elektronicznej lub strony internetowej.
Zamawiający dopuszcza porozumiewanie się faksem.
9. Upoważniony do bezpośredniego kontaktowania się z wykonawcami i do udzielania
wyjaśnień w dniach roboczych w godzinach od 08:00 do 14:00 jest:
wzakresie procedury przetargowej i przedmiotu zamówienia:
Mieczysław Kalisz tel. (85) 71 21 023, faks (85) 71 22 403;
14. Wadium (art. 36 ust. 1 pkt. 8)
Każda składana oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 6 000,00 PLN.
słownie:(sześć tys. zł. zero gr.)
Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu,
2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo –kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
3) gwarancjach bankowych,
4) gwarancjach ubezpieczeniowych,
5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm).
Wadium wnoszone w formie pieniężnej należy wpłacić na konto zamawiającego:
Bank Spółdzielczy w Sokółce Oddział w Dąbrowie Białostockiej
Nr 05 8093 0000 0039 2192 2000 0010
Dokument wniesienia Wadium w formie niepieniężnej musi być załączony do oferty
(oryginał dokumentu).
Oferta nie zabezpieczona wadium zostanie odrzucona bez rozpatrywania.
Wadium musi być wniesione nie później niż w terminie składania ofert.
W przypadku wnoszenia wadium w formie pieniężnej za termin wniesienia wadium
przyjmuje się datę uznania rachunku Zamawiającego.
Zwrot wadium nastąpi, jeżeli zaistnieje jedna z poniższych okoliczności:
- upłynął termin związania ofertą;
- zawarto umowę, w sprawie zamówienia publicznego i wniesiono zabezpieczenie
należytego wykonania umowy;
- zamawiający unieważnił postępowanie o udzielenie zamówienia, a protesty zostały
ostatecznie rozstrzygnięte lub upłynął termin do ich wnoszenia.
Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy:
- który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert,
- który został wykluczony z postępowania,
- którego oferta została odrzucona.
Złożenie przez wykonawcę, którego oferta została odrzucona lub wykluczonego z
postępowania, wniosku o zwrot wadium jest równoznaczne ze zrzeczeniem się przez
wykonawcę prawa do wniesienia protestu.
Dyspozycje w zakresie zwrotu wniesionych w pieniądzu wadiów oferentów, których
oferta nie zostanie wybrana zamawiający przekaże do banku lub kasy.
Jednakże nie później, niż w ciągu 3 dni roboczych od daty podpisania umowy z
wybranym oferentem, lecz nie później niż następnego dnia po upływie terminu
związania ofertą.
Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta
została wybrana :
- odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach
określonych w ofercie,
- nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy na zasadach
określonych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia publicznego,
- zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn
leżących po stronie wykonawcy.
15. Zabezpieczenie
1,5% wartości zamówienia/.
Zabezpieczenie może być wnoszone w jednej lub w kilku następujących formach:
1) pieniądzu,
2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo –kredytowej, z tym że zobowiązanie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
3) gwarancjach bankowych,
4) gwarancjach ubezpieczeniowych,
5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm.).
6) w wekslach z poręczeniem wekslowym banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej,
7) przez ustanowienie zastawu na papierach wartościowych emitowanych przez Skarb Państwa lub jednostkę samorządu terytorialnego,
8) przez ustanowienie zastawu rejestrowego na zasadach określonych w przepisach o zastawie rejestrowym i rejestrze zastawów.
16. Termin i sposób składania
Ofertę należy złożyć w zamkniętej kopercie, zapieczętowanej w sposób gwarantujący zachowanie w poufność jej treści oraz zabezpieczającej jej nienaruszalność do terminu otwarcia ofert.
Ofertę należy złożyć w zamkniętej kopercie w
Biurze Obsługi Szkół Samorządowych
16 – 200 Dąbrowa Białostocka
ulica Południowa, numer 13, numer pokoju 19
nie później niż do dnia – 05.09.2007 r. do godz. 09:45
Oferent otrzyma pisemne potwierdzenie złożenia oferty z odnotowaniem terminu jej złożenia (dzień, godzina) oraz numerem, jakim oznakowana została oferta.
Koperta /opakowanie zawierające ofertę powinno być zaadresowane do zamawiającego na adres:
Biuro Obsługi Szkół Samorządowych ul. Południowa 13,
16-200 Dąbrowa Białostocka
Oznakowanie oferty następujące:Zaopatrzenie obiektów szkolnych w olej opałowy lekki w sezonie zimowym 2007/2008 w ilości 200 000 litrów.
Oferty złożone po terminie będą zwrócone Wykonawcom bez otwierania, po upływie terminu do wniesienia protestu.
17. Informacje o formalnościach, jakie winny być dopełnione po wyborze oferty w celu zawarcia umowy w sprawie zamówienia
1. Umowa w sprawie realizacji zamówienia publicznego zawarta zostanie z uwzględnieniem postanowień wynikających z treści niniejszej SIWZ oraz danych zawartych w ofercie.
2. Zamawiający podpisze umowę z Wykonawcą, który przedłoży najkorzystniejszą ofertę z punktu widzenia kryteriów przyjętych w niniejszej specyfikacji.
3. W przypadku gdyby wyłoniona w prowadzonym postępowaniu oferta została złożona przez dwóch lub więcej wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego zamawiający zażąda umowy regulującej współpracę tych podmiotów przed przystąpieniem do podpisania umowy o zamówienie publiczne.
4. Zamawiający niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty zawiadomi Wykonawców podając w szczególności:
1) nazwę (firmę) i adres wykonawcy, którego ofertę wybrano, oraz uzasadnienie jej wyboru,
2) uzasadnienie faktyczne i prawne wykluczenia wykonawców, jeżeli takie będzie miało miejsce,
3) uzasadnienie faktyczne i prawne odrzucenia ofert, jeżeli takie będzie miało miejsce.
5. Zawiadomienie o wyborze najkorzystniejszej oferty zostanie:
zamieszczone w siedzibie Zamawiającego poprzez wywieszenie informacji na tablicy ogłoszeń.
6. O unieważnieniu postępowania o udzielenie zamówienia zamawiający zawiadomi równocześnie wszystkich wykonawców, którzy:
1) ubiegali się o udzielenie zamówienia - w przypadku unieważnienia postępowania przed upływem terminu składania ofert,
2) złożyli oferty - w przypadku unieważnienia postępowania po upływie terminu składania ofert podając uzasadnienie faktyczne i prawne.
7. W przypadku unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia, zamawiający na wniosek wykonawcy, który ubiegał się o udzielenie zamówienia, zawiadomi o wszczęciu kolejnego postępowania, które dotyczy tego samego przedmiotu zamówienia lub obejmuje ten sam przedmiot zamówienia.
8. Umowa zostanie zawarta w formie pisemnej po upływie terminu przewidzianego na wniesienie protestu. O miejscu i terminie podpisania umowy Zamawiający powiadomi odrębnym pismem.
18. Otwarcie ofert
Otwarcie ofert nastąpi dnia 05.09.2007 r. o godzinie 10:00 w siedzibie zamawiającego w pokoju nr 19.
Bezpośrednio przed otwarciem ofert Zamawiający przekaże zebranym Wykonawcom informację o wysokości kwoty, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.
Otwarcie ofert jest jawne i nastąpi bezpośrednio po odczytaniu ww. informacji. Po otwarciu ofert przekazane będą następujące informacje: nazwa i siedziba Wykonawcy, którego oferta jest otwierana, cena, a także termin wykonania zamówienia, warunki płatności.
19. Pouczenie o środkach ochrony prawnej przysługujących Wykonawcy w toku postępowania o udzielenie zamówienia
1. Środki ochrony prawnej (protest, odwołanie, skarga do sądu) w niniejszym postępowaniu przysługują wykonawcom, a także innym osobom, jeżeli ich interes prawny w uzyskaniu zamówienia doznał lub może doznać uszczerbku w wyniku naruszenia przez zamawiającego przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych.
2. Wobec treści ogłoszenia o zamówieniu, czynności podjętych przez zamawiającego w toku postępowania oraz w przypadku zaniechania przez Zamawiającego czynności, do której jest obowiązany na podstawie ustawy, można wnieść protest do Zamawiającego.
3. Protest wskazujący na oprotestowaną czynność lub zaniechanie zamawiającego, zawierający żądanie, zwięzłe przytoczenie zarzutów oraz uzasadnienie wniesienia protestu (okoliczności faktyczne i prawne) może być wniesiony w ciągu 7 dni od dnia, w którym powzięto lub można było powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia, a w przypadku protestu dotyczącego treści ogłoszenia lub postanowień specyfikacji istotnych warunków zamówienia w terminie 7 dni od dnia opublikowania ogłoszenia lub zamieszczenia Specyfikacji istotnych warunków zamówienia na stronie internetowej.
4. Zamawiający dopuszcza możliwość wnoszenia przez Wykonawcę protestów w formie pisemnej lub faksem na nr faksu Zamawiającego podany w pkt. 1 niniejszej specyfikacji
5. Protest uważa się za wniesiony z chwilą, gdy dotarł on do zamawiającego w taki sposób, że mógł zapoznać się z jego treścią przed wymaganym terminem.
6. Od oddalenia lub odrzucenia protestu przysługuje odwołanie.
7. Odwołanie wnosi się do Prezesa Urzędu w terminie 5 dni od dnia doręczenia rozstrzygnięcia protestu lub upływu terminu do rozstrzygnięcia protestu, jednocześnie przekazując jego kopie zamawiającemu.
8. Zamawiający przekaże Kopię odwołania jednocześnie wszystkim uczestnikom postępowania toczącego się w wyniku wniesienia protestu. Wykonawca może zgłosić, przystąpienie do postępowania odwoławczego najpóźniej do czasu otwarcia posiedzenia zespołu arbitrów, wskazując swój interes prawny w przystąpieniu i stronę, do której przystępuje. Zgłoszenie przystąpienia doręcza się Prezesowi Urzędu, przekazując jego kopię zamawiającemu oraz wykonawcy wnoszącemu odwołanie. Czynności wykonawcy, który przystąpił do postępowania odwoławczego nie mogą pozostawać w sprzeczności z czynnościami i oświadczeniami strony, do której przystąpił.
9. Pozostałe informacje dotyczące środków ochrony prawnej znajdują się w Dziale VI Prawa zamówień publicznych „Środki ochrony prawnej".3. Odwołanie.
10. Na wyrok zespołu arbitrów oraz postanowienie zespołu arbitrów kończące postępowanie odwoławcze przysługuje skarga do Sądu. Skargę wnosi się do Sądu Okręgowego właściwego dla siedziby albo miejsca zamieszkania zamawiającego za pośrednictwem Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych w terminie 7 dni od dnia doręczenia orzeczenia zespołu arbitrów, przesyłając jednocześnie jej odpis przeciwnikowi skargi.
11. Szczegółowe informacje na temat: protestu, odwołania, skargi znajdują się w ustawie Prawo zamówień publicznych w Dziale VI „Środki ochrony prawnej".
20. Informacje
Cena ofertowa – 100%.
Jako najkorzystniejsza wybrana zostanie oferta o najniższej cenie.
Przeprowadzający procedurę przetargową przyzna zamówienie Wykonawcy, którego oferta odpowiada zasadom określonym w ustawie – Prawo zamówień publicznych i spełnia wymagania niniejszej SIWZ oraz została uznana za najkorzystniejszą według przyjętych kryteriów oceny ofert.
Wykaz załączników:
Ø Nr 1 – Formularz ofertowy
Ø Nr 2 - Formularz oświadczenia
Ø Nr 3- Wzór umowy
27.08.2007 r. Waldemar Szymański
------------------------------------------------
(data i podpis)
( Zał. Nr 1 do SIWZ )
FORMULARZ OFERTOWY WYKONAWCY
Dane dotyczące wykonawcy:
Nazwa: ......................................................................................................................................
Siedziba: ...................................................................................................................................
Adres poczty elektronicznej: ....................................................................................................
Strona internetowa: ..................................................................................................................
Numer telefonu: 0 (**) .............................................................................................................
Numer faksu: 0 (**) ..................................................................................................................
Numer REGON: .......................................................................................................................
Numer NIP: ..............................................................................................................................
Dane dotyczące zamawiającego:
Biuro Obsługi Szkół Samorządowych
ul. Południowa 13
16-200 Dąbrowa Białostocka
Zobowiązania wykonawcy
Nazwa zamówienia publicznego:
Zaopatrzenie obiektów szkolnych w olej opałowy lekki w sezonie zimowym 2007/2008 r. w ilości 200 000 litrów.
Nr sprawy: BOSS – 230/3/2007, oferujemy wykonanie dostawy będącej przedmiotem zamówienia za cenę:
Cena oferty
Cena ofertowa netto .............................................................................................................. zł.
(Słownie:.....................................................................................................................………..).
Stawka pod. VAT......%, wartość podatku VAT.................................................................... zł.
(Słownie: ……………………………………………………………………………………..).
Cena ofertowa brutto ............................................................................................................. zł.
(Słownie:...................................................................................................................................).
Oświadczam, że :
Wykonam zamówienie publiczne w terminie do dnia: ……………………………………….
Termin płatności:.............................................. dni ..................................................................
Reklamacje będą załatwiane w terminie:………….......... ................ dni ……………………
- sposób zgłaszania problemów w przypadku uzasadnionych reklamacji: .......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... ..........
- załatwienie wykonania reklamacji: .......... .......... .......... .......... .......... .................... .......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... ..........
Inne: Inne
Osoby do kontaktów z Zamawiającym
Osoba / osoby do kontaktów z Zamawiającym odpowiedzialne za wykonanie zobowiązań umowy:
.......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... . tel. kontaktowy, faks: .......... ............. zakres odpowiedzialności ……………………………………………………………………...
.......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... . tel. kontaktowy, faks: .......... ............. zakres odpowiedzialności ………………………………………………………………………
Pełnomocnik w przypadku składania oferty wspólnej
Nazwisko, imię ....................................................................................................
Stanowisko ...........................................................................................................
Telefon...................................................Fax.........................................................
Zakres*:
- do reprezentowania w postępowaniu
- do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy
- do zawarcia umowy
Oświadczenie dotyczące postanowień specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
1. Oświadczamy, że zapoznaliśmy się z Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia i nie wnosimy żadnych zastrzeżeń oraz uzyskaliśmy niezbędne informacje do przygotowania oferty.
2. Oświadczamy, że uważamy się za związanych z ofertą przez czas wskazany w specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
3. Oświadczamy, że wymagania stawiane wykonawcy oraz postanowienia umowy zostały przez nas zaakceptowane bez zastrzeżeń i zobowiązujemy się w przypadku wyboru naszej oferty do zawarcia umowy w miejscu i terminie wyznaczonym przez Zamawiającego.
Dokumenty:
Na potwierdzenie spełnienia wymagań do oferty załączam:
.......... .......... .......... .......... .......... .......... ........ ……………………………………….
.......... .......... .......... .......... .......... .......... ........ ………………………………………
.......... .......... .......... .......... .......... .......... ........ ………………………………………
.......... .......... .......... .......... .......... .......... ........ ………………………………………
.......... .......... .......... .......... .......... .......... ........ ………………………………………
……………………………………………….. ………………………………………
……………………………………………….. ………………………………………
Zastrzeżenie wykonawcy:
Niżej wymienione dokumenty składające się na ofertę nie mogą być ogólnie udostępnione:
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Inne informacje wykonawcy:
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
______________________________
(upełnomocnieni przedstawiciele oferenta)
( Zał. Nr 2 do SIWZ )
OŚWIADCZENIE
Zgodnie z art. 22 ust.1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. Nr 19, poz. 177 z późn. zm.) oświadczam, że:
- Posiadam uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
- Posiadam niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz potencjał techniczny, a także dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia;
- Znajduję się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia;
- Nie podlegam wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na mocy art. 24 ust. 1 i 2 Prawa zamówień publicznych.
- Prawdziwość powyższych danych potwierdzam własnoręcznym podpisem – świadom odpowiedzialności karnej z art. 233 KK.
pieczęć Oferenta podpis upoważnionego przedstawiciela Oferenta
( Zał. Nr 3 do SIWZ )
WZÓR U M O W Y
na dostawę około 200.000 litrów oleju opałowego lekkiego
Umowa zawarta w dniu ….. września 2007 roku w Dąbrowie Białostockiej pomiędzy Biurem Obsługi Szkół Samorządowych z siedzibą w Dąbrowie Białostockiej, ul. Południowa 13 zwanym w dalszej części umowy „ Odbiorcą” reprezentowanym przez: Kierownika BOSS mgr Waldemara Szamańskiego,
a ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..... zwanym w dalszej części Dostawcą reprezentowanym przez ………………………………... o następującej treści:
Niniejsza umowa jest następstwem wyboru przez Zamawiającego oferty Dostawcy w przetargu prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego, ze względu na specyficzny charakter dostawy w ramach zamówień publicznych.
§ 1
Dostawca zobowiązuje się dostarczyć w okresie od 01.10.2007 r. do 31.09.2008 r. około 200 000 litrów oleju opałowego lekkiego o parametrach nie gorszych niż:
- wartość opałowa – nie mniejsza niż 42600 KJ/kg,
- temperatura płynięcia max – 20 stopni C,
- zawartość siarki – do 0,20 %
oraz dostarczy certyfikat jakości oleju (atest).
Dostawca zobowiązuje się dostarczyć olej własnym transportem do kotłowni Zespołu Szkół Samorządowych w Dąbrowie Białostockiej przy ul. Południowej 13 i Szkolnej 8 zgodnie z harmonogramem opracowanym przez Odbiorcę.
Częstość dostawy uzależniona od potrzeb, realizacja po zawiadomieniu telefonicznym.
§ 2
1. Odbiorca zobowiązuje się przyjąć zamówiony olej i dokonać jego odbioru pod względem
jakościowym i ilościowym.
2. Wykonawca gwarantuje wysoką jakość sprzedawanego paliwa – oleju opałowego lekkiego, spełniającego wymagania określone w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 19 października 2005 r., w sprawie wymagań jakościowych paliw ciekłych oraz odpowiednio normy PN-EN 590:2006 i RMGiP z dnia 8 września 2006 r.
3. W przypadku wad paliwa Wykonawca przeprowadzi postępowanie reklamacyjne w terminie 14 dni, przy czym reklamacja zostanie zgłoszona niezwłocznie przez Zamawiającego, po uzyskaniu wiadomości, że awaria m. in. aparatury zasilającej kotły CO była spowodowana złą jakością paliwa.
§ 3
1. Odbiorca zobowiązuje się zapłacić za przedmiot dostawy cenę określoną w ofercie dostawy z dnia 05.09.2007 r. tj. za 1 litr oleju opałowego lekkiego …. cenę ……… brutto; słownie: /………………………./ przelewem bankowym w ciągu 30 dni od dnia otrzymania faktury.
2. Strony ustalają, że cena określona w ust. 1 jest ceną stałą i może ulec zmianie tylko w przypadku zmiany cen przez producenta do wysokości tej zmiany, gdy ceny te będą ulegać zmianie tzn. „ w górę” lub „w dół”, która stanowi konsekwencję wahania z naturalnych zmian cen światowych ropy.
3. Strony ustalają, że w przypadku gdy cena proponowana przez Wykonawcę na dzień dostawy przekracza o 5% cenę ustaloną przez …………………………………… Odbiorca ma prawo odstąpić od umowy bez zachowania ustawowych terminów.
§ 4
1. SPRZEDAWCA zobowiązuje się utrzymać ceny paliw będących przedmiotem umowy na poziomie zapewniającym konkurencyjność w stosunku do innych dystrybutorów przez czas trwania umowy.
2. W przypadku wystąpienia uzasadnionego wzrostu cen jednostkowych w stosunku do wartości określonych w § 3 wynikającego z ogólnej sytuacji na rynku paliw, SPRZEDAJĄCY wystąpi do KUPUJĄCEGO z pisemnym aneksem do niniejszej umowy i przedstawi odpowiednią kalkulację zmiany cen.
§ 5
W razie opóźnienia zapłaty ceny za przedmiot dostawy Odbiorca zobowiązany jest do zapłaty ustawowych odsetek za opóźnienie za czas upływu terminu określonego w § 3 pkt. 1 umowy. Strony ustalają, że mogą odstąpić od naliczenia karnych odsetek za zgodą obu stron.
§ 6
Umowa zostaje zawarta na czas określony tj. od dnia zawarcia umowy do 31.09.2008 r.
§ 7
1. Każda zmiana postanowień niniejszej umowy wymaga formy pisemnej w postaci aneksu pod rygorem nieważności.
2. Strony zgodnie ustalają, iż zakazuje się zmian postanowień zawartej umowy oraz wprowadzania nowych postanowień, niekorzystnych dla Zamawiającego, jeżeli przy ich uwzględnieniu należałoby zmienić treść oferty, chyba że konieczność wprowadzenia takich zmian wynika z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy.
§ 8
W sprawach nieuregulowanych niniejszą umową stosuje się przepisy Kodeksu cywilnego oraz przepisy ustawy o zamówieniach publicznych, a w sprawach procesowych - przepisy Kodeksu postępowania cywilnego.
§ 9
Ewentualne kwestie sporne wynikłe w trakcie realizacji niniejszej umowy strony rozstrzygać będą polubownie.
W przypadku niedojścia do porozumienia spory rozstrzygane będą przez właściwy Sąd
§ 10
Umowę sporządzono w 2 jednobrzmiących egzemplarzach po 1 dla każdej ze stron.
Uwagi: ilość przedstawionego oleju opałowego może ulec zmianie w zależności od warunków atmosferycznych w okresie zimy.
ODBIORCA: DOSTAWCA:
Metryka strony