Organizacja wycieczek dla Zespołu Szkół Samorządowych w Dąbrowie Białostockiej

Termin ważności strony 2009-03-31

SPECYFIKACJA ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA

Opis: Organizacja wycieczek dla uczniów ZSS Szkoły Podstawowej im. T. Kościuszki w Dąbrowie Białostockiej w ramach realizacji projektu edukacyjnego Nowe skrzydła Ikara

Identyfikator: ZSS- 230/2/2009

I. Zamawiający

Dokładna — pełna nazwa zamawiającego:

Zespół Szkół Samorządowych

Szkoła Podstawowa im. T. Kościuszki

Adres:

ul. Południowa 13, 16-200 Dąbrowa Białostocka

Telefon: 085 71 21 023

Fax: 085 71 21 023

REGON: 200027234

NIP: 545-17- 12-573

Prowadzący postępowanie:

mgr Jerzy Białomyzy

II. Tryb postępowania

Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzone jest trybie przetargu

zapytania o cenę z zachowaniem zasad określonych ustawą — Prawo zamówień publicznych

z dnia 29 stycznia 2004 roku (Dz. U. z 2006 r. Nr 164 poz. 1163 z późn. zm.).

Informacje uzupełniające

Wszelkie informacje przedstawione w niniejszej SIWZ przeznaczone są wyłącznie w celu przygotowania oferty i w żadnym wypadku nie powinny być wykorzystane w inny sposób.

Oferent winien zapoznać się z całością niniejszej SIWZ.

Wszystkie załączniki załączone do niniejszej SIWZ stanowią jej integralną część.

Wykonawcą może być osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej oraz podmioty te występujące wspólnie. Wykonawcy występujący wspólnie ponoszą solidarną odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zamówienia.

Ofertę stanowi wypełniony druk „OFERTA” z wypełnionymi załącznikami i wymaganymi dokumentami.

Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego może zostać unieważnione jedynie w

przypadkach określonych w ustawie — Prawo zamówień publicznych. O fakcie unieważnienia postępowania Zamawiający poinformuje wszystkich Wykonawców biorących w nim udział.

III. Termin realizacji

Wykonawca zrealizuje przedmiot zamówienia w terminie 05- 20 maja 2009 r.

Rozdział II

OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

I. Opis przedmiotu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest organizacja trzech wycieczek dla 43 uczniów i 3 opiekunów Zespołu Szkół Samorządowych w Dąbrowie Białostockiej realizowany w ramach Projektu Edukacyjnego NOWE SKRZYDŁA IKARA finansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego (Priorytet IX, Działanie 9.1, Poddziałanie 9.1.2.).

II. Formy płatności i rozliczenia:

Zamawiający zapłaci należność umowną w terminie 30dni licząc od daty otrzymania

prawidłowo sporządzonej faktury po zakończonej wycieczce.

III. Opis przedmiotu zamówienia:

1. CPV 0635000004 usługi biur podróży, podmiotów turystycznych i pomocy

turystycznej.

2. Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na organizacji trzech wycieczek:

a/ trzydniowej w Góry Świętokrzyskie;

b/ trzydniowej -Piastowskim Szlakiem;

c/ dwudniowej - Lubelszczyzna.

dla 43 uczniów i 3 opiekunów Zespołu Szkół Samorządowych Szkoły Podstawowej im. Tadeusza Kościuszki w Dąbrowie Białostockiej.

W programie wycieczki muszą znaleźć się następujące miejsca zwiedzania:

1/ trzydniowej w Góry Świętokrzyskie w dniach 05 — 07 maja 2009 r.

· Zwiedzanie Kielc: Pałac Biskupów, Bazylika Katedralna

· Muzeum im. Sienkiewicza w Oblęgorku: Rezerwat przyrody nieożywionej Kodzielnia, zamek w Chęcinach, Dąb Bartek, dymarki.

· Opactwo Benedyktynów na Łysej Górze — muzeum klasztorne. Pieszo przejście trasy św. Katarzyny — św. Krzyż (lub pieszo w części).

· Koniecznie Jaskinia Raj !

· Zwiedzanie Parku Jurajskiego w Bałtowie.

2/ trzydniowej — Piastowskim Szlakiem w dniach 11 — 13 maja 2009 r.

· Zwiedzanie: Toruń — Stare Miasto, pomnik Kopernika, katedra św. Jana, dom Kopernika, planetarium

· Gniezno : katedra gniexnienska, Ostrów Lednicki

· Biskupin: rezerwat archeologiczny,

· Kruszwica — Mysia wieża i romański kościół

· Poznań — rynek z ratuszem, katedra na Ostrowiu Tumskim, Palmiarnia.

3/ dwudniowej — zwiedzanie Lubelszczyznyw dniach 19 — 20 maja 2009 r.

· Zwiedzanie Lublina: zamek, stare miasto, KUL, ogród botaniczny

· Nałęczów: park zdrojowy, palmiarnia i chata Stefana Żeromskiego

· Kazimierz Dolny: rynek, wieża strażnicza, ruiny zamku, wejście na górę Trzech Krzyży, kamienice Przybyłów i Celejowska

· Czarnolas koło Zwolenia — muzeum Jana Kochanowskiego

W programie należy także zaplanować:

a/ czasowy rozkład każdego dnia (np.: godziny posiłków, godziny zbiórek);

b/ wskazanie dokładnych miejsc noclegowych i miejsc spożycia posiłków;

c/ przebieg tras.

IV. Warunki realizacji zamówienia

Poniższe warunki realizacji zamówienia dotyczą każdego terminu wycieczki wymienionego w pkt. V SIWZ.

1.Ilość uczestników wycieczki: 43 uczniów i trzech opiekunów, przy czym Zamawiający zastrzega sobie, że ilość osób może ulec zmianie do dnia zawarcia umowy z powodów losowych, o czym Zamawiający niezwłocznie poinformuje.

2.Zakwaterowanie (dotyczy wycieczek zadania III pkt. 2 a, b i c): Wykonawca zapewni zakwaterowanie uczestników wycieczki w hotelach lub ośrodkach (nie w internatach) w pokojach dwu i trzy osobowych z oddzielnymi łóżkami z pełnym węzłem sanitarnym (łazienką i prysznicem), ze stołówką umożliwiającą spożycie posiłków w jednakowym czasie w miejscu zakwaterowania. Pozostałe posiłki w restauracjach lub w hotelach. Menu tradycyjne /bez udziwnień/.

3. Program wycieczki: realizowany zgodnie z załącznikiem do Formularza Ofertowego sporządzonym w oparciu o program wycieczki.

4. Wyżywienie: będzie realizowane zgodnie z Menu stanowiącym załącznik nr B do SIWZ.

V. Obowiązki Wykonawcy.

Zapewnienie:

a/ kadry:

  • przewodników turystycznych oraz pilota wycieczki posiadających stosowne uprawnienia zgodne z ustawą z 29.08.1997 r. — o usługach turystycznych (Dz. U. z 2005 r. Nr 32, poz. 281).
  • Sprawdzonego przewoźnika posiadającego licencję na wykonywanie transportu drogowego zgodnie z ustawą z 6 września 2001 r. — transporcie drogowym (Dz. U. z 2004 r. Nr 204, poz. 2088).

b/ transportu:

  • autokar wysoko-pokładowy (typu: Neoplan, Solaria, Mercedes-Benz, Man) zapewniający bezpieczny i wygodny transport do miejsca pobytu i powrót (czynna klimatyzacja z indywidualnymi nawiewami, fotele ze zmienną geometrią, z podłokietnikami, WC, mikrofon i sprawnie działający system nagłośnienia). Zamawiający dokona kontroli autokarów i kierowcy przed wyjazdem przez uprawnione służby.

c/ realizacja programu wycieczki:

  • w tym m.in. biletów wstępu do zwiedzanych miejsc, opłat parkingowych, noclegów, transportu (zgodnie ze złożoną ofertą) oraz wyżywienia (zgodnie z załącznikiem B do SIWZ);

d/ ubezpieczenia:

  • ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków uczestników wycieczki na czas dojazdu, zwiedzania i powrotu w zakresie pełnym na wartość 5 000 PLN od jednej osoby — potwierdzenie zawarcia umowy wraz ze wskazaniem sposobu ubiegania się o wypłatę środków zostanie przedłożone Zamawiającemu na 3 dni przed rozpoczęciem wycieczki.

ROZDZIAŁ III

I. Opis warunków udziału w postępowaniu

Wykonawcy, którzy ubiegają się o realizację niniejszego zamówienia zobowiązani są spełnić następujące warunki udziału w postępowaniu , określone w art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2006 r. Nr 164 poz. 1163 z późn. zm.), a w szczególności:

1) posiadają uprawnienia do wykonania określonej działalności lub czynności tj. posiadają

zarejestrowaną działalność gospodarczą i figurują w ewidencji organizatorów turystyki i

pośredników turystycznych, prowadzonego przez właściwego Marszałka Województwa,

zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. O usługach turystycznych (Dz. U. z 2005 r. Nr

32, poz. 281) i Rozporządzeniem Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 30 września 2004 r.

w sprawie Centralnej ewidencji organizatorów turystyki i pośredników turystycznych

(Dz. U. z 2004 r. Nr 226, poz. 2290).

2) posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz potencjał techniczny, a także dysponują

osobami zdolnymi do wykonania zamówienia;

3) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia,

4) nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na mocy art. 24

ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2006 r. Nr 164

poz. 1163 z późn. zm.).

Zamawiający wzywa Wykonawców, którzy w określonym terminie nie złożyli oświadczeń i dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu lub którzy złożyli dokumenty zawierające błędy, do ich uzupełnienia w wyznaczonym terminie, chyba, że mimo ich uzupełnienia konieczne byłoby unieważnienie postępowania.

II. Dokumenty

Celem potwierdzenia, że wykonawca posiada uprawnienie do wykonywania określonej działalności lub czynności oraz że nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. — Prawo zamówień publicznych, Wykonawca składa następujące dokumenty:

1) formularz ofertowy — zał. Nr 1,

2/ oświadczenie Wykonawcy w trybie art. 44 o spełnieniu warunków określonych

przepisami art. 22 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych - zał. Nr 2;

3/ potwierdzenie aktualnego wpisu Wykonawcy do ewidencji organizatorów turystyki i

pośredników turystycznych, prowadzoną przez właściwego Marszałka Województwa,

zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. - o usługach turystycznych (Dz. U. z 2005 r.,

Nr 32, poz. 281) i Rozporządzeniem Ministra Gospodarki i Pracy z 30 września 2004 r. w

sprawie Centralnej ewidencji organizatorów turystyki i pośredników turystycznych (Dz. U.

z 2004 r. Nr 226, poz. 2290) — zał. Nr 3;

4/ umowę regulującą współpracę podmiotów występujących wspólnie - zał. Nr 4;

5/ koncesję, zezwolenia lub licencji, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania koncesji,

zezwolenia lub licencji na podjęcie działalności gospodarczej w zakresie objętym

zamówieniem — zał. Nr 5,

6/ polisę lub inny dokument ubezpieczenia potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony

od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej —

zał. Nr 6,

7/ wykaz środków transportu jakimi dysponuje wykonawca zamówienia — zał. Nr 7.

Wykonawca zamieszkały poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej:

Zamiast dokumentów, o których mowa w pkt. 3, 4 i 5 składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:

1) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.

2) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.

c) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.

9. Dokumenty w przypadku składania oferty wspólnej:
Oferta winna zawierać: oświadczenia i dokumenty dla każdego partnera z osobna,

pozostałe dokumenty składane są wspólnie.

Wyżej wymienione dokumenty, o których mowa mogą być przedstawione w formie

oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę lub

osobę/osoby uprawnione do podpisania oferty z dopiskiem za zgodność z oryginałem.

Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie potwierdzonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy przedstawiona przez Wykonawcę kserokopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości, co do jej prawdziwości, a zamawiający nie może sprawdzić jej prawdziwości w inny sposób.

Złożenie przez oferenta fałszywych lub stwierdzających nieprawdę dokumentów lub nierzetelnych zaświadczeń mających istotne znaczenie dla prowadzącego postępowania jest karalne. Zgodnie z przepisami art. 24 ustawy - Prawo zamówień publicznych spowoduje wykluczenie oferenta z dalszego postępowania.

Zamawiający odrzuci ofertę, jeżeli:

1) jest niezgodna z ustawą;

2) jej treść nie odpowiada treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia;

3) jej złożenie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów o zwalczaniu

nieuczciwej konkurencji;

4) zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia;

5) została złożona przez wykonawcę wykluczonego z udziału w postępowaniu o udzielenie

zamówienia;

6) zawiera błędy rachunkowe w obliczeniu ceny, których nie można poprawić na podstawie

art. 88, lub błędy w obliczeniu ceny;

7) wykonawca w terminie 7 dni od dnia otrzymania zawiadomienia nie zgodził się na

poprawienie pomyłki rachunkowej w obliczeniu ceny;

8) jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów.

III. Opis przygotowania oferty:

1. Przygotowanie oferty

1) Oferta musi być sporządzona w języku polskim, pismem czytelnym.

2) Koszty związane z przygotowaniem oferty ponosi składający ofertę.

3) Wykonawca może złożyć w prowadzonym postępowaniu wyłącznie jedną ofertę.

4) Oferta oraz wszystkie załączniki wymagają podpisu osób uprawnionych do reprezentowania firmy w obrocie gospodarczym, zgodnie z aktem rejestracyjnym, wymaganiami ustawowymi oraz przepisami prawa.

5) Jeżeli oferta i załączniki zostaną podpisane przez upoważnionego przedstawiciela Wykonawcy, należy dołączyć właściwe umocowanie prawne.

6) Oferta powinna zawierać wszystkie wymagane dokumenty, oświadczenia i załączniki, o których mowa w treści niniejszej specyfikacji.

7) Dokumenty powinny być sporządzone zgodnie z zaleceniami oraz przedstawionymi przez Zamawiającego wzorcami - załącznikami, a w szczególności zawierać wszystkie informacje oraz dane.

8) Poprawki w ofercie muszą być naniesione czytelnie oraz opatrzone podpisem osoby podpisującej ofertę.

9) Wszystkie kartki oferty powinny być spięte (zszyte) w sposób trwały, zapobiegający możliwości dekompletacji zawartości oferty.

IV. Oferta częściowa /całkowita/

Zamawiający NIE dopuszcza możliwości składania ofert częściowych.

V. Przewidywane zamówienia uzupełniające

Nie przewiduje się zamówień uzupełniających.

VI. Oferty wariantowe

Nie dopuszcza się składania ofert wariantowych.

VII. Termin związania ofertą art. 85 ustawy (art. 36 ust. 1 pkt 9)

1. Wykonawca związany będzie złożoną ofertą w okresie 30 dni, bieg terminu rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.

2. W uzasadnionych przypadkach, na co najmniej 7 dni przed upływem terminu związania ofertą zamawiający może tylko raz zwrócić się do wykonawców o wyrażenie zgody na przedłużenie tego terminu o oznaczony okres, nie dłuższy jednak niż 60 dni.

VIII. Informacje o sposobie porozumiewania się zamawiającego z wykonawcami oraz przekazywania oświadczeń i dokumentów, a także wskazanie osób uprawnionych do porozumiewania się z wykonawcami (art. 36 ust. 1 pkt 7);

1. Adres do korespondencji jest zamieszczony w § 1 SIWZ. Zamawiający wymaga, aby wszelkie pisma związane z udzielanym zamówieniem publicznym, były kierowane wyłącznie na adres zamawiającego i były opatrzone numerem sprawy: ZSS -230/2/2009.

Jakiekolwiek inne zaadresowanie może wpłynąć na skierowanie pisma do niewłaściwej komórki organizacyjnej, co może spowodować niezachowanie ustawowych terminów z winy Wykonawcy.

2. Postępowanie o udzielenie zamówienia, z zastrzeżeniem wyjątków określonych w ustawie, prowadzi się z zachowaniem formy pisemnej.

3. Postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzi się w języku polskim.

4. Zamawiający uzna oświadczenia lub zawiadomienia przekazane za pomocą telefaksu za złożone w terminie, jeżeli ich treść dotrze do adresata przed upływem wymaganego terminu i zostanie - w tej samej formie i treści niezwłocznie potwierdzona na piśmie przez przekazującego (art. 27).

5. Zainteresowani złożeniem oferty mogą składać zamawiającemu zapytania na piśmie. Jeżeli zapytanie wpłynie, na co najmniej 3 dni przed terminem otwarcia ofert zamawiający obowiązany jest udzielić niezwłocznie wyjaśnień wysyłając je, bez podawania źródła zapytania, do wszystkich podmiotów, które nabyły specyfikację istotnych warunków zamówienia.

6. Jeżeli zapytanie wpłynie do zamawiającego na mniej niż 3 dni przed terminem otwarcia ofert zamawiający nie będzie miał obowiązku udzielania wyjaśnień.

7. Zamawiający nie organizuje zebrań z oferentami.

8. Zamawiający z Wykonawcami będzie porozumiewać się wyłącznie pisemnie bez

wykorzystania adresu poczty elektronicznej lub strony internetowej.

9. W szczególnie uzasadnionych przypadkach Zamawiający może w każdym czasie, przed

upływem terminu składania ofert zmodyfikować treść specyfikacji. Dokonaną w ten

sposób modyfikację zamawiający przekaże niezwłocznie wszystkim Wykonawcom,

którym przekazano specyfikację.

10. Modyfikacja treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia nie może dotyczyć

kryteriów oceny ofert, warunków udziału w postępowaniu oraz sposobu oceny ich

spełnienia. Zamawiający przedłuża termin składania ofert, jeżeli w wyniku modyfikacji

treści specyfikacji niezbędny jest dodatkowy czas na wprowadzenie zmian w ofertach. O

przedłużeniu terminu składania ofert zamawiający niezwłocznie zawiadamia wszystkich

Wykonawców, którym przekazano specyfikację (art. 38 ust. 7).

11. Przedłużenie terminu składania ofert dopuszczalne jest tylko przed jego upływem.

12. Upoważniony do bezpośredniego kontaktowania się z Wykonawcami i do udzielania

wyjaśnień w kwestiach formalnych SIWZ w dniach roboczych w godzinach od 08:00

- 14:00 jest Mieczysław Kalisz, nr tel. (085) 71 21 023; kom. 697 247 064, a w

kwestiach merytorycznych dotyczących przedmiotu zamówienia - PaniBożena

Krahel, nr tel. (85) 71 21 023, faks (85) 71 21 023; kom: 609 892 463 w godz. 9:00 —

14:00.

IX. Wymagania dotyczące wadium (art. 36 ust. 1 pkt. 8)

Zamawiający NIE wymaga od Dostawców złożenia wadium (art. 45 ust.2).

X. Termin i sposób składania

Ofertę należy złożyć w zamkniętej kopercie, zapieczętowanej w sposób gwarantujący zachowanie w poufność jej treści oraz zabezpieczającej jej nienaruszalność do terminu otwarcia ofert.

Ofertę należy złożyć w zamkniętej kopercie w

Zespole Szkół Samorządowych

w Dąbrowie Białostockiej kod 16 — 200

ulica: Południowa 13, numer pokoju 19

nie później niż do dnia 31.03.2009 r. do godz. 9:45.

Oferent otrzyma pisemne potwierdzenie złożenia oferty z odnotowaniem terminu jej złożenia ( dzień, godzina) oraz numerem, jakim oznakowana została oferta.

Koperta zewnętrzna ma być zaadresowana według poniższego wzoru:

Zespół Szkół Samorządowych

ul. Południowa 13

16-200 Dąbrowa Białostocka

Ofertę składaną do ZAMAWIAJĄCEGO za pośrednictwem np. Poczty Polskiej, przesyłki kurierskiej należy przygotować i przesłać w zewnętrznej kopercie zaadresowanej w następujący sposób:

Organizacja wycieczek dla uczniów ZSS Szkoły Podstawowej im. T. Kościuszki w Dąbrowie Białostockiej w ramach realizacji projektu edukacyjnego Nowe skrzydła Ikara

NIE OTWIERAĆ PRZED TERMINEM — 31.03.2009 r. GODZ. 10:00

Oferty, które wpłyną do ZAMAWIAJĄCEGO po wyznaczonym terminie składania ofert będą odsyłane bez otwierania.

XI. Otwarcie ofert

Otwarcie ofert nastąpi dnia 31.03.2009 r. o godzinie 10:00 w siedzibie zamawiającego w pokoju nr 19.

1. Wykonawcy mogą uczestniczyć w publicznej sesji otwarcia ofert. W przypadku nieobecności wykonawcy przy otwieraniu ofert, zamawiający prześle oferentowi na jego pisemny wniosek, dane dotyczące pozostałych wykonawców.

1) W trakcie jawnej sesji otwarcia ofert, zamawiający poda do wiadomości zebranym Wykonawcom lub upoważnionym przedstawicielom:

  • kwotę, jaką przeznaczył na sfinansowanie zamówienia,
  • nazwy i adresy Wykonawców, którzy złożyli oferty,
  • proponowane przez nich ceny,
  • przewidywany termin ogłoszenia wyników.

W terminie tym wynik postępowania zostanie przesłany do Wykonawców, którzy ubiegali się o udzielenie zamówienia.

XII. Opis sposobu obliczania ceny ofertowej:

Opis kryteriów, którymi zamawiający będzie się kierował przy wyborze oferty wraz z podaniem znaczenia tych kryteriów oraz sposobu oceny ofert art. 36 ust. 1 pkt 13);

1) Cena winna być wyrażona w (PLN), z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, łącznie z należytym podatkiem od towarów i usług VAT, zgodnie z ustawą o cenach z dnia 5 lipca 2001 r. (Dz. U. z 2001 r. Nr 97, poz. 1050).

2) Cenę Wykonawca poda na formularzu ofertowym (załącznik nr 1 SIWZ) podając cenę brutto za każdą wycieczkę.

3) W cenie mieści się całkowity koszt kompletnego wykonania zadania stanowiącego przedmiot zamówienia oraz wszelkie inne koszty towarzyszące wykonaniu (np.: koszt ubezpieczenia, wyżywienia, biletów, zakwaterowania, parkingów itp.).

4) W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert. Niedopuszczalne jest prowadzenie między Zamawiającym a Wykonawcą negocjacji dotyczących złożonej oferty oraz dokonywanie jakichkolwiek zmian w jej treści (za wyjątkiem omyłki pisarskiej i rachunkowej).

5) Pomyłki rachunkowe w obliczaniu ceny zostaną poprawione przez zamawiającego w przypadkach przewidzianych w ustawie. Pomyłki rachunkowe w obliczeniu ceny, których nie można poprawić na podstawie art. 88 ustawy lub błędy w obliczeniu ceny powodują odrzucenie oferty.

6) Zamawiający nie przewiduje możliwości waloryzacji ceny ofertowej.

XIII. KRYTERIA WYBORU OFERTY

Zamawiający ustala następujące kryteria wyboru oferty i ich znaczenie:

Cena wykonania z wagą — waga 100 % (oznaczenie jako „C”).

XIV. ZASADY I TRYB WYBORU NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY:

1. Wyboru najkorzystniejszej oferty dokonuje zamawiający po uprzednim sprawdzeniu

spełnienia warunków udziału w postępowaniu, ważność ofert i ocenie ofert na

podstawie kryteriów oceny określonych w SIWZ.

2. O wyborze oferty najkorzystniejszej spośród ofert ważnych decyduje najwyższa

punktacja stanowiąca sumę punktów otrzymanych w kryterium cena „C”, a

wyliczonych wg następujących zasad:

Zamawiający przyzna maksymalną ilość punktów (100 pkt.) w kryterium cena ofercie z

najniższą ceną za realizację zamówienia. Punkty zostaną wyliczone wg wzoru:

najniższa oferowana cena spośród wszystkich ofert

C = ---------------------------------------------------------------- x 100 pkt. x 100 %

cena ofertowa badanej oferty

3. W toku oceny ofert Zamawiający zastosuje zaokrąglenie wyników do dwóch miejsc po

przecinku.

XV. WALUTY, W JAKICH MOGĄ BYĆ PROWADZONE ROZLICZENIA MIĘDZY

ZAMAWIAJĄCYM A WYKONAWCĄ

Walutą rozliczeniową jest PLN. Zamawiający nie dopuszcza rozliczeń w żadnej obcej

walucie.

XVI.Ogłoszenie wyników postępowania (art. 92)

Wynik postępowania zostanie ogłoszony zgodnie z wymogami ustawy - Prawo zamówień publicznych. Niezależnie od publikacji ww. informacji o wyborze najkorzystniejszej oferty, uczestnicy w postępowaniu zostaną zawiadomieni pisemnie.

XVII. Informacje o formalnościach, jakie powinny zostać dopełnione po wyborze oferty

w celu zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego (art. 36 ust. 1 pkt 14);

Wybrany wykonawca ma obowiązek skontaktować się z osobą uprawnioną do porozumiewania się z wykonawcami w zakresie procedury przetargowej z Panią Bożeną Krahel w terminie określonym w powiadomieniu o wyborze oferty i uzgodnić ostateczną treść, a także inne kwestie konieczne do sprawnego zawarcia umowy.

XVIII. Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy (art. 36 ust. 1 pkt 15);

Zamawiający nie wymaga wnoszenia zabezpieczenia należytego wykonania umowy.

XIX. Postanowienia końcowe

Zasady udostępniania dokumentów

1. Uczestnicy postępowania mają prawo wglądu do treści protokołu, wniosków po upływie terminu ich składania oraz ofert w trakcie prowadzonego postępowania z wyjątkiem dokumentów stanowiących załączniki do protokołu (jawne po zakończeniu postępowania) oraz stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji zastrzeżonych przez uczestników postępowania.

2. Udostępnienie zainteresowanym odbywać się będzie wg poniższych zasad:

1 zamawiający udostępnia wskazane dokumenty po złożeniu pisemnego wniosku,

2 zamawiający wyznacza termin, miejsce oraz zakres udostępnianych dokumentów,

3 zamawiający wyznaczy członka komisji, w którego obecności udostępnione zostaną dokumenty,

4 udostępnienie może mieć miejsce w siedzibie zamawiającego i w czasie godzin jego urzędowania.

W sprawach nieuregulowanych zastosowanie mają przepisy ustawy - Prawo zamówień publicznych oraz Kodeks cywilny.

Rozdział IV

ISTOTNE DLA STRON POSTANOWIENIA UMOWY

1. Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego.

1. Istotne warunki umowy stanowi załącznik nr 3 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia, w nich podano wszelkie istotne dla Zamawiającego warunki realizacji zamówienia. W nich zostaną uwzględnione także zagadnienia kar umownych.

2. Zakazuje się zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści ofert, chyba że konieczność wprowadzenia takich zmian wynika z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy lub zmiany te są korzystne dla zamawiającego, (art.144 p.z.p.)

3. Umowa wymaga pod rygorem nieważności, zachowania formy pisemnej (art.139 ust.2 p.z.p.)

4. Umowa zostanie zawarta w terminie nie krótszym niż 7 dni od dnia przekazania zawiadomienia o wyborze oferty, nie później jednak niż przed upływem terminu związania ofertą (art.94 ust.1 p.z.p.).

5. Jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana, uchyli się od zawarcia umowy, zamawiający wybierze ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert, chyba że zachodzą przesłanki, o których mowa w art. 93 ust.1., (art.94 ust.2 p.z.p.).

Rozdział V

ŚRODKI OCHRONY PRAWNEJ

Pouczenie o środkach ochrony prawnej przysługujących Wykonawcy w toku postępowania o udzielenie zamówienia

Tym Wykonawcom, których interes prawny doznał uszczerbku w trakcie postępowania w wyniku naruszenia przez zamawiającego określonych w ustawie z dnia 29 stycznia 2004 r. — Prawo Zamówień Publicznych przepisów, przysługują środki odwoławcze:

· protest (art. 180 - 183 ustawy).

Wykaz załączników:

Ø Nr 1 — Formularz ofertowy;

Ø Nr 2 - Formularz oświadczenia;

Ø Nr 3 — Wzór umowy

20.03.2009 r. mgr Jerzy Białomyzy

---------------------------------

(podpis)

( Zał. B do SIWZ )

MENU na każdego uczestnika:

1. Trzydniowej w Góry Świętokrzyskie w dniach 5 - 7.05.2009 r.;

Posiłki w restauracjach lub hotelach:

· 1 Dzień — obiadokolacja (zupa pomidorowa, schabowy z ziemniakami i surówką, kompot, deser),

· II Dzień - śniadanie ( pieczywo, herbata, płatki kukurydziane lub inne na mleku, wędliny, warzywa, ser biały do wyboru żółty, parówki lub jajecznica)obiad ( zupa jarzynowa, kurczak pieczony, surówki, kompot, deser) i kolacja(wędliny, warzywa, ser biały do wyboru żółty, parówki lub jajecznica),

· III Dzień — śniadanie, obiad, suchy prowiant na drogę. Menu tradycyjne, bez udziwnień.

2. Trzydniowej - Piastowskim Szlakiem w dniach 11 - 13.05.2009 r.;

Posiłki w restauracjach lub hotelach:

· 1 Dzień — obiadokolacja (zupa pomidorowa, schabowy z ziemniakami i surówką, kompot, deser),

· II Dzień - śniadanie ( pieczywo, herbata, płatki kukurydziane lub inne na mleku, wędliny, warzywa, ser biały do wyboru żółty, parówki lub jajecznica)obiad ( zupa jarzynowa, kurczak pieczony, surówki, kompot, deser) i kolacja(wędliny, warzywa, ser biały do wyboru żółty, parówki lub jajecznica),

· III Dzień — śniadanie, obiad, suchy prowiant na drogę. Menu tradycyjne, bez udziwnień.

3. Dwudniowej - Lubelszczyzna w dniach 19 - 20.05.2009 r.

Posiłki w restauracjach lub hotelach:

· 1 Dzień — obiadokolacja (zupa pomidorowa, schabowy z ziemniakami i surówką, kompot, deser),

· II Dzień - śniadanie ( pieczywo, herbata, płatki kukurydziane lub inne na mleku, wędliny, warzywa, ser biały do wyboru żółty, parówki lub jajecznica)obiad ( zupa jarzynowa, kurczak pieczony, surówki, kompot, deser), suchy prowiant na drogę. Menu tradycyjne, bez udziwnień.

( Zał. Nr 1 do SIWZ )

/Nazwa i adres oferenta/ ........................................

miejscowość i data

FORMULARZ OFERTOWY WYKONAWCY

Zespół Szkół Samorządowych

Szkoła Podstawowa im. T. Kościuszki

w Dąbrowie Białostockiej

ul. Południowa 13

Odpowiadając na zaproszenie do wzięcia udziału w przetargu zapytania o cenę

na: organizację wycieczek dla uczniów ZSS Szkoły Podstawowej im. T. Kościuszki w Dąbrowie Białostockiej w ramach realizacji projektu edukacyjnego Nowe skrzydła Ikara.

Dane dotyczące wykonawcy:

Nazwa …………………………………………………………………………………..

Siedziba …………………………………………………………………………………

Nr telefonu/faksu ……………………………………………………………………….

Nr NIP …………………………………………………………………………………..

Nr REGON ……………………………………………………………………………..

Nazwa i nr konta .............................................................................................................

1/. Oferujemy wykonanie usługi będącej przedmiotem zamówienia w „Góry Świętokrzyskie”:

cena netto........................ zł

/słownie: ……………………………………………………………...................................zł/, plus podatek VAT ......... %, tj. ………………………………………………………….. ...............................................................................................................................................zł,

brutto ………….. zł, /słownie: …………………………………………………………….zł/.

2/. Oferujemy wykonanie usługi będącej przedmiotem zamówienia „Piastowskim Szlakiem”:

cena netto........................ zł

/słownie: ……………………………………………………………...................................zł/, plus podatek VAT ......... %, tj. ………………………………………………………….. ...............................................................................................................................................zł,

brutto ………….. zł, /słownie: …………………………………………………………….zł/.

3/. Oferujemy wykonanie usługi będącej przedmiotem zamówienia „Lubelszczyzna”:

cena netto........................ zł

/słownie: ……………………………………………………………...................................zł/, plus podatek VAT ......... %, tj. ………………………………………………………….. ...............................................................................................................................................zł,

brutto ………….. zł, /słownie: …………………………………………………………….zł/.

zgodnie z kosztorysem ofertowym, stanowiącym integralną część niniejszej oferty.

2. Oświadczamy, że zapoznaliśmy się ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia i nie

wnosimy do nich zastrzeżeń oraz przyjmujemy warunki w niej zawarte.

3. Oświadczamy, że spełniamy warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia

2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2006 r., Nr 164, poz.1163 z późn. zm.).

4. Oświadczamy, że uważamy się za związanych z niniejszą ofertą na czas wskazany w

SIWZ.

6. Usługę objętą zamówieniem wykonamy sami.

7. W przypadku przyznania nam zamówienia, zobowiązujemy się do zawarcia umowy w

miejscu i terminie wskazanym przez zamawiającego.

8. Oferta zostanie złożona na ............... stronach (kartkach*) podpisanych i kolejno

ponumerowanych od nr ........... do nr ..................

9. Integralną część oferty stanowią następujące dokumenty:**

1) ……………………………………………………….

2) ……………………………………………………….

3) ……………………………………………………….

4) …………………………………………………….....

5) ………………………………………………………..

6) ………………………………………………………..

10. Zastrzeżenie dostawcy

Niżej wymienione dokumenty składające się na ofertę nie mogą być ogólnie

udostępnione:

…………………………………………………………………………………………...

Inne informacje wykonawcy:

…………………………………………………………………………………………...

11. W załączeniu przedstawiam szczegółowy program obozu językowego, zgodnie z

wytycznymi określonymi w załączniku nr 1 do SIWZ.

.............................................................

(upełnomocnieni przedstawiciele oferenta)

Uwaga:

* niepotrzebne skreślić

( Zał. Nr 2 do SIWZ )

OŚWIADCZENIE

Zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2006 r. Nr 164, poz. 1163 z późn. zm.) oświadczam, że:

  1. Posiadam uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
  2. Posiadam niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz potencjał techniczny, a także dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia;
  3. Znajduję się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia;
  4. Nie podlegam wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na mocy art. 24 ust. 1 i 2 Prawa zamówień publicznych.

  1. Prawdziwość powyższych danych potwierdzam własnoręcznym podpisem — świadom odpowiedzialności karnej z art. 233 KK.


pieczęć Oferenta podpis upoważnionego przedstawiciela Oferenta

( Zał. Nr 3 do SIWZ )

UNIA EUROPEJSKA

EUROPEJSKI

FUNDUSZ SPOŁECZNY


WZÓR UMOWY

Istotne Warunki Umowy

na:

Organizację wycieczek dla uczniów ZSS Szkoły Podstawowej im. T. Kościuszki w Dąbrowie Białostockiej w ramach realizacji projektu edukacyjnego Nowe skrzydła Ikara

W dniu …………… 2009 r. pomiędzy: Zespołem Szkół Samorządowych w Dąbrowie Białostockiej zwanym dalej Zamawiającym, który reprezentuje: Dyrektor Zespołu Szkół Samorządowych mgr Jerzy Białomyzy

a …………………………………………………………….. zwanym w dalszej części umowy „Wykonawcą” w imieniu, którego działa …………………………… została zawarta umowao następującej treści:

§ 1

Zgodnie z wynikiem postępowania przetargowego w trybie „zapytania o cenę” przeprowadzonego na podstawie ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku — Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2006 r. Nr 164 poz. 1163 z późn. zm. oraz ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych), nr sprawy ZSS — 230/2/2009, Zamawiający zleca, a Wykonawca zobowiązuje się na organizację wycieczek dla uczniów ZSS Szkoły Podstawowej im. T. Kościuszki w Dąbrowie Białostockiej w ramach realizacji projektu edukacyjnego Nowe skrzydła Ikara zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia oraz z zaoferowanymi cenami określonymi w ofercie przetargowej.

§ 2

Zamawiający zleca a Wykonawca zobowiązuje się zorganizować trzy wycieczki dla uczniów ZSS Szkoły Podstawowej im. T. Kościuszki w Dąbrowie Białostockiej w ramach realizacji projektu edukacyjnego Nowe skrzydła Ikara w terminie 05 — 20.05. 2009 r.

§ 3

1.Strony ustalają ilość uczestników każdej wycieczki w liczbie 43 uczniów i 3 opiekunów, przy czym Zamawiający zastrzega sobie, że ilość osób może ulec zmianie do dnia zawarcia

umowy z powodów losowych, o czym Zamawiający niezwłocznie poinformuje.

2.Wartość umowy brutto wynosi ……………. zł (słownie: …………………………gr.).

§ 4

Wykonawca zorganizuje wycieczki z zachowaniem następujących warunków:

1. Wykonawca zapewni:

a/transport własny uczestników, tj. autokary wysoko-pokładowe typu: Neoplan, Solaria,

Mercedes-Benz, Man zapewniające bezpieczny i wygodny transport do miejsca pobytu i

powrót posiadające czynną klimatyzację z indywidualnymi nawiewami, fotele ze zmienną

geometrią, z podłokietnikami, WC, mikrofon i sprawnie działający system nagłośnienia.

Zamawiający dokona kontroli autokarów i kierowcy przed wyjazdem przez uprawnione

służby.

b/zakwaterowanie: Wykonawca zapewni zakwaterowanie uczestników wycieczki w hotelach lub ośrodkach (nie w internatach) w pokojach dwu i trzy osobowych z oddzielnymi łóżkami z pełnym węzłem sanitarnym (łazienką i prysznicem), ze stołówką umożliwiającą spożycie posiłków w jednakowym czasie w miejscu zakwaterowania. Pozostałe posiłki w restauracjach lub w hotelach. Menu tradycyjne /bez udziwnień/.

2. Wykonawca poniesie koszty z tytułu:

a/ realizacji programu wycieczek w tym m.in. za bilety wstępu do zwiedzanych miejsc, za

parkingi, noclegi, transport oraz wyżywienia;

b/ ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków uczestników wycieczki

na czas dojazdu, zwiedzania i powrotu w zakresie pełnym w wysokości 5 000 PLN od

jednej osoby;

c/ innych opłat związanych z organizacją wycieczki a nie wymienionych w § 4

pkt. 2 a/ i b/.

§ 5

1.Rozliczenie za wykonanie przedmiotu umowy nastąpi na podstawie prawidłowo

wystawionej przez Wykonawcę faktury VAT.

2.Zamawiający zapłaci należność umowną przelewem w terminie 30dni licząc od daty

otrzymania prawidłowo sporządzonej faktury.

3.Wykonawca prześle fakturę dla Zespołu Szkół Samorządowych Szkoły Podstawowej im.

T. Kościuszki w Dąbrowie Białostockiej ul. Południowa 13

Nr konta Wykonawcy: …………………………………………………………….

4. Za dzień zapłaty uważa się datę obciążenia rachunku bankowego Zamawiającego.

5. Wykonawca wystawi fakturę wg poniższych danych:

Zespół Szkół Samorządowych Szkoła Podstawowa im. T. Kościuszki

ul. Południowa 13

16 — 200 Dąbrowa Białostocka

NIP: 545-17-12-573

§ 6

1.W przypadku:

a/ awarii autokaru Wykonawca zobowiązuje się podstawić w tym samym dniu autokar

zastępczy, w sytuacji gdy Wykonawca nie podstawi autokaru Zamawiający ma prawo

wynająć autokar zastępczy o tym samym lub wyższym standardzie, a kosztami

wynikającymi z wynajmu obciążyć Wykonawcę poprzez pomniejszenie należności o której

mowa w § 3 ust. 2 umowy.

2. Strony ustalają następujące kary umowne:

a/ w przypadku odwołania wycieczki przez Zamawiającego z przyczyn niezależnych

od Wykonawcy, Zamawiający zapłaci karę umowną w wysokości 30 % wartości umowy

określonej w § 2 ust. 3.

b/ w przypadku odwołania którejkolwiek z atrakcji przez Zamawiającego z powodu

niedostarczenia przez Wykonawcę polisy ubezpieczenia uczestników wycieczki od

następstw nieszczęśliwych wypadków, Zamawiający odwołuje wyjazd a Wykonawca

płaci karę umowną w wysokości 30 % wartości umowy określonej w § 3 ust. 2.

c/ w przypadku niewywiązywania się przez Wykonawcę z jakichkolwiek warunków

ustalonego w § 3 w czasie realizacji wycieczki — Wykonawca zapłaci karę

umowną w wysokości 10 % wartości określonej w §3 ust. 2.

3. W przypadku stwierdzenia w toku realizacji lub po zakończeniu zamówienia niezgodności

z warunkami określonymi oraz z obowiązującymi przepisami prawa Zamawiający ma

prawo do odstąpienia od umowy z zawiadomieniem właściwych organów nadzoru oraz

żądania zwrotu poniesionych kosztów oraz stosowego obniżenia wynagrodzenia.

4. Zamawiającemu przysługuje prawo potrącania kar umownych z wynagrodzeni

Wykonawcy.

5. Niezależnie od kar umownych Zamawiający zastrzega sobie prawo dochodzenia od

Wykonawcy odszkodowania na zasadach ogólnych.

§ 7

Strony umowy zgodnie postanawiają, iż uzyskiwane pomiędzy Nimi informacje służące realizacji tejże umowy traktują tajemnicę handlową i w związku z powyższym zobowiązują się do nie przekazywania ich osobom trzecim w celu nie służącym realizacji usługi.

§8

1.Zamawiającemu przysługuje prawo odstąpienia od umowy w następujących sytuacjach:

a/ Wykonawca, bez uzasadnionej przyczyny, nie rozpoczął wykonywania przedmiotu

umowy w wyznaczonym terminie, mimo wezwania Zamawiającego złożonego na piśmie,

z podaniem terminu odstąpienia;

b/ Wykonawca, bez uzasadnionej przyczyny, przerwał świadczenie usługi stanowiącej

przedmiot umowy, po uprzednim wezwaniu przez Zamawiającego do podjęcia

świadczenia usługi.

§ 9

1.Wykonawca posiada ubezpieczenie od następstw nieszczęśliwych wypadków uczestników

wycieczki na czas dojazdu, pobytu i powrotu w pełnym zakresie na wartość 5000 PLN.

2.Potwierdzenie zawarcia umowy wraz ze wskazaniem sposobu ubiegania się o wypłatę

środków zostanie przedłożone Zamawiającemu w dniu podpisania umowy.

§ 10

1.Zmiany postanowień zawartej umowy może nastąpić za zgodą obu stron wyrażoną na

piśmie pod rygorem nieważności takiej zmiany.

2.Zakazuje się zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie

której dokonano wyboru Wykonawcy, chyba że konieczność wprowadzenia takich zmian

wynika z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy.

§ 11

Wynajmujący zobowiązuje się do zamieszczenia w swojej siedzibie informacji i promocji zgodnie z zasadami POKL, do przechowywania dokumentacji związanej z realizacją zadania do 31.12.2020 r., poddania się audytowi i kontroli zgodnie z zasadami przewidzianymi dla POKL.

§ 12

1.Zamawiający do stałych kontaktów z Wykonawcą wyznacza:

Panią Bożenę Krahel tel: (085) 71 21 023, kom. 609 892 463.

2.Wykonawca do stałej współpracy z Zamawiającym upoważnia:

1. Recepcja — tel. ……………………………….,

2. Dyrektor Pan …………………………………. .

§ 13

W sprawach nieuregulowanych niniejszą umową mają zastosowanie przepisy ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeksu cywilnego (Dz. U. z 1964 r. Nr 16, poz. 93 z późn. zm.) oraz ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r.- Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2006 r. Nr 164, poz. 1163 z późn. zm.)

§ 14

Spory wynikłe na tle realizacji niniejszej umowy będzie rozstrzygał Sąd Powszechny, właściwy miejscowo dla siedziby Zamawiającego.

§15

Umowę sporządzono w trzech jednobrzmiących egzemplarzach, dwa dla Zamawiającego i jeden dla Wykonawcy.

Wykonawca Zamawiający

. ...................... .........................

Metryka strony

Udostępniający: Gmina Dąbrowa Białostocka

Wytwarzający/odpowiadający: Mieczysław Kalisz

Wprowadzający: Mieczysław Kalisz

Data modyfikacji: 2009-03-20

Opublikował: Piotr Salejko

Data publikacji: 2009-03-20