Ogłoszenie o zamówieniu - Budowa kanalizacji sanitarnej w ul. Małyszówka i Wojska Polskiego
Termin ważności strony | 2013-02-15 |
---|
Adres strony internetowej, na której Zamawiający udostępnia Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia:
Dąbrowa Białostocka: Budowa kanalizacji sanitarnej w ul. Małyszówka i Wojska Polskiego w Dąbrowie Białostockiej
Numer ogłoszenia: 33274 - 2013; data zamieszczenia: 24.01.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia:obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:Gmina , ul. Solidarności 1, 16-200 Dąbrowa Białostocka, woj. podlaskie, tel. 085 7121100 do 101, faks 085 7121017.
· Adres strony internetowej zamawiającego:www.dabrowa-bial.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:Budowa kanalizacji sanitarnej w ul. Małyszówka i Wojska Polskiego w Dąbrowie Białostockiej.
II.1.2) Rodzaj zamówienia:roboty budowlane.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:1. Przedmiotem zamówienia jest: wykonanie kanalizacji sanitarnej w ul. Małyszówka i Wojska Polskiego w Dąbrowie Białostockiej w następującym zakresie: 1.1 Kanał tłoczny: - z rur PE DN 90 mm, typ SDR 11, PE 100, PN 10 o długości L = 2307 m - z rur PE DN 75 mm, typ SDR 11, PE 100, PN 10 o długości L = 280 m - z rur PE DN 63 mm, typ SDR 11, PE 100, PN 10 o długości L = 64 m 1.2 Kanał grawitacyjny: - z rur PVC DN 200 mm, rura lita typ ciężki SN 8 o długości L="1608" m - z rur PVC DN 160 mm, rura lita typ ciężki SN 8 o długości L="264" m 1.3. Przyłącza kanalizacyjne z rur PVC DN 160 mm rura lita typ ciężki SN 8 -11 szt. 1.4. Studnie rewizyjne systemowe z PE-PP DN 1000mm z włazem żeliwnym klasy D400 - 34 szt. 1.5. Studnie kontrolne systemowe z PE-PP DN 425mm z włazem żeliwnym klasy D400 - 58 szt. 1.6. Przepompownie ścieków - 5 szt. Szafy sterujące przepompowni ścieków muszą zostać w wyposażone w moduły telemetryczne w technologii GSM/GPRS o następujących wytycznych: A) Wyposażenie: - sterownik pracy przepompowni programowalny z wbudowanym modułem nadawczo-odbiorczym GPRS/GSM/EDGE zapewniający dwukierunkową wymianę danych - zintegrowany wyświetlacz LCD o wysokim kontraście umożliwiający pracę w bezpośrednim oświetleniu promieniami słonecznymi - 16 wejść binarnych - 12 wyjść binarnych - 1 wejście analogowe o zakresie pomiarowym 4 20mA - do podłączenia sondy hydrostatycznej na podstawie, której uruchamiane są pompy - 2 wejścia analogowe o zakresie pomiarowym 4...20mA - do podłączenia przekładników prądowych - 1 wejście analogowe o zakresie pomiarowym 4...20mA - rezerwa lub do podłączenia przepływomierza - 1 wejście analogowe 0...10V - jako rezerwa - komunikacja - port szeregowy RS232/RS485 z obsługą protokołu MODBUS RTU/ASCII w trybie MASTER lub SLAVE - wejścia licznikowe - kontrolki: - zasilania sterownika - poziomu sygnału GSM - minimum 3 diody - poprawności zalogowania sterownika do sieci GSM: nie zalogowany zalogowany - poprawności zalogowania do sieci GPRS: logowanie do sieci GPRS poprawnie zalogowany do sieci GPRS brak lub zablokowana karta SIM - aktywności portu szeregowego sterownika - stopień ochrony IP40 - temperatura pracy: -20° C...50° C - wilgotność pracy: 5...95% bez kondensacji - moduł GSM/GPRS/EDGE - napięcie zasilania 24VDC - gniazdo antenowe - gniazdo karty SIM - pomiar temperatury wewnątrz sterownika B) Możliwości: - wysyłanie zdarzeniowe pełnego stanu wejść i wyjść - binarnych i analogowych- modułu telemetrycznego do stacji monitorującej w ramach usługi GPRS dowolnego operatora GSM w wydzielonej sieci APN - wysyłanie zdarzeniowe wiadomości tekstowych -SMS- w przypadku powstania stanów alarmowych na obiekcie - sterowanie pracą obiektu - przepompowni lokalne na podstawie sygnału z pływaków i sondy hydrostatycznej i na podstawie rozkazów przesyłanych ze Stacji Dyspozytorskiej przez operatora -START/STOP pompy, odstawienie, blokada pracy równoległej- - sterowanie pracą obiektu - przepompowni zdalne na podstawie rozkazu wysłanego ze stacji operatorskiej - podgląd i sygnalizowanie podstawowych informacji o działaniu i stanie przepompowni: - brak karty SIM - poprawność PIN karty SIM - błędny PIN karty SIM - zalogowanie do sieci GSM - zalogowanie do sieci GPRS - wejścia i wyjścia sterownika - aktualny poziom ścieków w zbiorniku - nastawiony poziom załączenia pomp - nastawiony poziom wyłączenia pomp - nastawiony poziom dołączenia drugiej pompy - liczba załączeń każdej z pomp - liczba godzin pracy każdej z pomp - prąd pobierany przez pompy - poziom sygnału GSM wyrażony w procentach - zmiana podstawowych parametrów pracy przepompowni, po wcześniejszej autoryzacji - wpisanie kodu - operatora: - poziomu załączenia pomp - poziomu wyłączenia pomp - poziomu dołączenia drugiej pompy - zakresu pomiarowego użytej sondy hydrostatycznej - zakresu pomiarowego użytego przekładnika prądowego - prezentacja na wyświetlaczu LCD komunikatów o bieżących awariach: - każdej z pomp - zasilania - wystąpieniu poziomu suchobiegu - wystąpieniu poziomu przelewu - błędnym podłączeniu pływaków - sondy hydrostatycznej - włamaniu - naprzemienna praca pomp dla jednakowego ich zużycia - automatyczne przełączanie pracującej pompy po przekroczeniu maksymalnego czasu pracy z możliwością wyłączenia opcji - blokada załączenia pompy na podstawie minimalnego czasu postoju pompy - redukuje częstotliwość załączeń pomp, funkcja z możliwością wyłączenia - zliczanie czasu pracy każdej z pomp - zliczanie liczby załączeń każdej z pomp - pomiar poprzez licznik energii elektrycznej, m.in.: - pobieranej mocy - zużytej energii - napięcia na poszczególnych fazach - możliwość podłączenia sygnału włamania do zewnętrznej, niezależnej centralki alarmowej Szafa sterownicza powinna umożliwiać monitorowanie i zdalne sterowanie pracą pompowni z poziomu zainstalowanej stacji monitorującej i powinna stanowić rozbudowę istniejącego systemu monitoringu. UWAGA ! W ofercie należy przyjąć standard materiałów nie niższy niż wskazany powyżej. 2. W ramach robót Wykonawca zobowiązany jest do: 2.1. sporządzenia i przekazania Zamawiającemu geodezyjnej dokumentacji powykonawczej oraz kompletnej dokumentacji powykonawczej; 2.2. wykonania rozruchu technologicznego przepompowni; 2.2. sporządzenia i przekazania Zamawiającemu instrukcji obsługi zamontowanych urządzeń i maszyn 2.4. uzyskania wszelkich niezbędnych uzgodnień i zezwoleń związanych z oddaniem do użytku kanalizacji. 2.5. wykonanie inspekcji kanalizacji sanitarnej metodą kamerowanie i przekazanie Zamawiającemu raportu. 3. Szczegółowy opis zamówienia przedstawiono w dokumentacji projektowej, przedmiarze robót oraz specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót opracowanych przez: Biuro Projektów i Obsługi Inwestycji Rafał Jarmoszko, ul. Leszczynowa2, 16-200 Dąbrowa Białostocka stanowiących załączniki do niniejszej SIWZ. 4. Zamawiający wymaga udzielenia, co najmniej, 60 - miesięcznej gwarancji na wykonane prace. 5. Zamawiający dopuszcza składanie ofert równoważnych z zastosowaniem innych materiałów o nie gorszych parametrach od zaproponowanych w SIWZ i jakości potwierdzonej certyfikatem. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest zobowiązany wykazać, że oferowane przez niego materiały i roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Ciężar udowodnienia, że materiał (wyrób) jest równoważny w stosunku do wymogu określonego przez Zamawiającego spoczywa na wykonawcy składającym ofertę. W takim wypadku Wykonawca na etapie składania oferty musi przedłożyć odpowiednie dokumenty, opisujące parametry techniczne, wymagane prawem certyfikaty i inne dokumenty, dopuszczające dane materiały -wyroby- do użytkowania oraz pozwalające jednoznacznie stwierdzić, że są one równoważne..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):45.10.00.00-8, 45.23.13.00-8, 45.33.00.00-9.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:Zakończenie: 30.10.2013.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium:1. Każda oferta musi być zabezpieczona wadium o wartości 30 000,00 PLN / słownie: trzydzieści tysięcy, 00/100 złotych/ 2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: - pieniądzu, - poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenia kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, - gwarancjach bankowych, - gwarancjach ubezpieczeniowych, - poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości - Dz. U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm.-. Wadium wnoszone w formie pieniężnej należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy w BS w Sokółce O-Dąbrowa Białostocka, 59 8093 0000 0039 2134 2000 0050, z adnotacją - wadium - Budowa kanalizacji sanitarnej w ulicy Małyszówka i Wojska Polskiego w Dąbrowie Białostockiej- a dowód wpłaty wadium należy dołączyć do oferty. 3. Wadium wnoszone w pozostałych formach należy dołączyć do oferty. Wadium musi być wniesione najpóźniej w terminie składania ofert. 4. Wykonawca, który nie wniesie wadium zostanie wykluczony z postępowania. 5. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt 11. 6. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. 7. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 8. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt 7, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 9. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy, nie złożył dokumentów lub oświadczeń potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 10. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
III.2) ZALICZKI
· Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
· III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonywania oceny spełniania warunków w tym zakresie. Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w pkt. 7.1. SIWZ.
· III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o W celu potwierdzenia spełnienia warunku wykonawca winien wykazać się zrealizowaniem robót budowlanych w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert w niniejszym postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie - od 1 do 3 zamówień na wykonanie kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej i tłocznej o łącznej wartości brutto dla wszystkich zadań nie mniejszej niż 500 000,00 PLN, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone, - Ocena spełnienia warunków wymaganych od wykonawców zostanie dokonana wg formuły -spełnia - nie spełnia-.
· III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o - w celu potwierdzenia spełnienia warunku wykonawca winien wykazać się dysponowaniem następującym potencjałem technicznym : 1) koparka na podwoziu gąsiennicowym - 1 szt. 2) koparko-ładowarka lub koparka lub ładowarka na podwoziu kołowym - 1 szt. 3) zagęszczarka wibracyjna spalinowa - 2 szt. 4) samochód samowyładowczy - 2 szt. Ocena spełnienia warunków wymaganych od wykonawców zostanie dokonana wg formuły -spełnia - nie spełnia-.
· III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o - w celu potwierdzenia spełnienia warunku wykonawca winien wykazać się dysponowaniem osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w rozumieniu ustawy z dnia 07.07.1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. Z 2006 r. nr 156, poz. 1118 z późn. zm.) lub uprawnienia do sprawowania samodzielnych funkcji technicznych na podstawie odrębnych przepisów prawa w specjalności: 1) instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji kanalizacyjnych bez ograniczeń, 2) instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych. 3) drogowej, Zamawiający dopuszcza dysponowanie prze Wykonawcę osobami, które posiadają odpowiadające powyższym uprawnienia wydane na podstawie wcześniej obowiązujących równoważnych przepisów oraz równoważne kwalifikacje uzyskane w innych państwach, na zasadach określonych w art. 12a ustawy z dnia 07.07.1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. Z 2006 r. nr 156, poz. 1118 z późn. zm.) oraz ustawie z dnia 18.03.2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. Nr 63, poz. 394); Ocena spełnienia warunków wymaganych od wykonawców zostanie dokonana wg formuły -spełnia - nie spełnia-.
· III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o w celu potwierdzenia przez wykonawcę sytuacji ekonomicznej i finansowej Wykonawca musi spełniać następujące warunki (w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniana będzie ich łączna sytuacja ekonomiczna i finansowa): - posiadać środki finansowe lub zdolność kredytową, umowne w wysokości, co najmniej 200 000,00 PLN, - posiadać ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia w wysokości, co najmniej 1 000 000,00 PLN, Ocena spełnienia warunków wymaganych od wykonawców zostanie dokonana wg formuły -spełnia - nie spełnia-.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
· III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
· wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
· wykaz narządzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami
· wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
· oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
· informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
· opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
· Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.
· III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
· oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
· aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
· III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
· nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: a) każdy wykonawca zobowiązany jest złożyć oddzielnie dokument określony w Rozdz. VII pkt 2 ppkt 2, b) warunki dotyczące posiadania wiedzy i doświadczenia, dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia oraz sytuacji ekonomicznej i finansowej, będą badane łącznie - dokumenty określone Rozdz. VII pkt 1 ppkt 2, 3, 4, powinien złożyć co najmniej jeden z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, c) oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu określone w Rozdz. VII pkt 1 ppkt 1 oraz oświadczenie o nie podleganiu wykluczeniu określone w Rozdz. VII pkt 2 ppkt 1 składa pełnomocnik wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia w ich imieniu bądź każdy z wykonawców oddzielnie. 2. Zgodnie z art. 26 ust 2b) i 2c) ustawy Pzp, wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia.
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany ustaleń zawartej umowy, w stosunku do treści oferty Wykonawcy, w następującym zakresie i okolicznościach: 1) zmiany terminu zakończenia wykonania przedmiotu umowy o czas opóźnienia , jeżeli takie opóźnienie jest lub będzie miało wpływ na wykonanie przedmiotu umowy pod warunkiem, że zmiana ta wynika z okoliczności, których Wykonawca nie mógł przewidzieć na etapie składania oferty i nie jest przez niego zawiniona, w następujących przypadkach: a) wystąpienie konieczności wykonania dodatkowych i niemożliwych do przewidzenia robót, których realizacja wiąże się z potrzebą zmiany terminu wykonania, b) wstrzymanie realizacji robót przez Zamawiającego, z przyczyn niezależnych od Zamawiającego, c) wstrzymanie realizacji robót przez właściwe organy administracji publicznej bądź orzeczeniem sądu, d) przekroczenie zakreślonych przez prawo terminów wydawania przez organ administracji decyzji, zezwoleń, itp., e) odmowa wydania przez organ administracji wymaganych decyzji, zezwoleń, uzgodnień na skutek błędów w dokumentacji projektowej, f) konieczności usunięcia błędów w dokumentacji projektowej oraz konieczności przeprojektowania określonych zakresów obiektu w trakcie realizacji inwestycji, niezbędnych do prawidłowego wykonania przedmiotu umowy, g) konieczności wykonania robót wykopaliskowych uniemożliwiających wykonanie przedmiotu umowy, h) wystąpienie innych szczególnych okoliczności, za które Wykonawca nie jest odpowiedzialny, i) wystąpienie szczególnie niesprzyjających warunków atmosferycznych uniemożliwiających prowadzenie robót budowlanych zgodnie ze sztuką budowlaną i wiedzą techniczną, j) siły wyższej, k) zmiany obowiązujących przepisów prawa, 2) zmiany materiałów koniecznych do wykonywania robót pod warunkiem, że zmiana ta będzie korzystna dla Zamawiającego lub wynikająca z niedostępności na rynku tych materiałów spowodowanej zaprzestaniem produkcji lub wycofaniem z rynku, 3) zmiany jakości materiałów i innych cech charakterystycznych któregokolwiek elementu robót pod warunkiem, że zmiana ta będzie korzystna dla Zamawiającego, 4) wystąpienia warunków geologicznych, archeologicznymi lub terenowych odmiennych od przyjętych w dokumentacji projektowej, w szczególności istnienie podziemnych urządzeń, instalacji lub obiektów infrastrukturalnych, 5) wprowadzenia zmian w stosunku do dokumentacji projektowej na wykonanie robót zamiennych nie wykraczających poza zakres przedmiotu zamówienia w sytuacji konieczności zwiększenia bezpieczeństwa realizacji robót budowlanych, usprawnienia procesu budowy bądź usunięcia wad ukrytych dokumentacji projektowej i uzyskania założonego efektu użytkowego oraz zmiany obowiązujących przepisów prawa, 6) zmniejszenia zakresu rzeczowego w obiektywnie uzasadnionych przypadkach, 7) zmiany Podwykonawcy robót, pod warunkiem wyrażenia zgody Zamawiającego na taką zmianę oraz spełnieniem przez nowego Podwykonawcę takich samych warunków jak Podwykonawca pierwotny. 3. W przypadku okoliczności, o których mowa w ust. 2 pkt 2 - 6 dopuszcza się zmianę wynagrodzenia, o którym mowa w § 4 ust. 1 umowy na podstawie kosztorysu różnicowego zaakceptowanego przez Zamawiającego. 4. Warunkiem dokonania zmiany, o której mowa w ust. 2, jest złożenie uzasadnionego wniosku przez stronę inicjującą zmianę lub sporządzenie przez strony stosownego protokołu.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.dabrowa-bial.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski, ul. Solidarności 1, 16-200 Dąbrowa Białostocka /pokój nr 2/.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:15.02.2013 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miejski, ul. Solidarności 1, 16-200 Dąbrowa Białostocka /pokój nr 19/.
IV.4.5) Termin związania ofertą:okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:Zamówienie realizowane w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2007-2013, Oś Priorytetowa V. Rozwój infrastruktury ochrony środowiska działanie 5.1. Rozwój regionalnej infrastruktury ochrony środowiska.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
mgr Tadeusz Ciszkowski
Burmistrz Dąbrowy Białostockiej
Metryka strony