Ogłoszenie o zamówieniu - Przebudowa drogi powiatowej Nr 1248B Dąbrowa Białostocka - Ostrowie
Termin ważności strony | 2009-08-06 |
---|
Dąbrowa Białostocka: „Przebudowa drogi powiatowej Nr 1248B Dąbrowa Białostocka — Ostrowie”
Numer ogłoszenia: 223938 - 2009; data zamieszczenia: 06.07.2009
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia:obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:Gmina , ul. Solidarności 1, 16-200 Dąbrowa Białostocka, woj. podlaskie, tel. 085 7121100 do 101, faks 085 7121017.
- Adres strony internetowej zamawiającego:www.dabrowa-bial.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:Przebudowa drogi powiatowej Nr 1248B Dąbrowa Białostocka - Ostrowie.
II.1.2) Rodzaj zamówienia:roboty budowlane.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:Przebudowa drogi powiatowej Nr 1248B Dąbrowa Białostocka - Ostrowie W zakresie: - roboty pomiarowe dla dróg w terenie równinnym - 3,505 km.; - karczowanie pni o średnicy 36-45 cm. - 8 szt.; - karczowanie pni o średnicy 76-100 cm. - 156 szt.; - wywożenie karpiny na odległość do 2 km. - 476 mp.; - rozebranie nawierzchni z brukowca gr. 16-20 cm - 60 m².; - rozebranie przepustu korytkowego - 4,06 m³; - rozebranie przepustów rurowych o średnicy 50 cm. - 17 m.; - transport gruzu i kamieni z terenu rozbiórki samochodami - 18,3 m³; - roboty ziemne na przerzut z wbudowaniem w nasyp - 235 m³; - roboty ziemne wyk. W gr. III kat. z wbudowaniem w nasyp - 213 m³; - roboty ziemne wyk. W gr. II kat. z dokopu z wbudowaniem - 187 m³; - formowanie i zagęszczenie nasypów spycharkami - 635 m³; - plantowanie skarp nasypów wykonywanych mechanicznie - 763 m²; - wykopy jamiste pod przepusty - 103 m³; - ławy fundamentowe pod przepusty z kruszywa naturalnego - 10,8 m³; - przepusty z rur z polietylenu Ø 60 cm - 54 m; - ułożenie rury żelbetowej Ø 60 cm na poszerzenie przepustu - 1 m; - studzienki ściekowe uliczne betonowe nad przepustami - 1 szt.; - zasypanie przepustu kruszywem naturalnym stabilizowanym mechanicznie -38 m³; - obudowy wlotów przepustów żelbetowych Ø 60 cm - 17,44 m³; - ustawienie obrzeży betonowych 30x8 na podsypce cementowo-piaskowej - 30 m; - umocnienie skarp przy przepustach płytami bet. 35x35x5 - 27,3 m²; - regulacja pionowa zasuw wodociągowych szt. 28 x 0,1 - 2,8 m²; - wykonanie elementów odwodnienia z brukowca na skarp. - 9 m³ - oczyszczenie przepustów o średnicy 60 cm z namułu - 23 m.; - koryto gł. 30 cm na poszerzeniach wykonywane ręcznie - 1000 m²; - podbudowa z kruszywa naturalnego stabilizowanego mechanicznie 20 cm. - 1000 m²; - podbudowa z kruszywa naturalnego stabilizowanego mechanicznie 10 cm. - 1000 m²; - wyrównanie podbudowy kruszywem naturalnym wg tabeli - 648 m³; - profilowanie podłoża przed ułożeniem warstw - 6706 m²; - oczyszczenie mechaniczne nawierzchni nieulepszonych - 12921 m²; - wyrównanie podbudowy betonem asfaltowym z transportem wywrotkami - 1233 t.; - skropienie emulsją asfaltową przed ułożeniem warstwy ścieralnej - 19177 m²; - warstwa ścieralna z betonu asfaltowego gr 4 cm 10 kg/m² - 19177 m²; - ławy fundamentowe żwirowe pod przepusty pod zjazdami - 17,6 m³; - przepusty betonowe pod zjazdami z rur Ø 40 na ławie żwirowej - 168 m.; - przepusty betonowe pod zjazdami z rur Ø 50 na ławie żwirowej - 8 m.; - nawierzchnia z kruszywa naturalnego gr. 20 cm na zjazdach - 1103 m².; - oczyszczenie rowów z namułu gr.20 cm z plantowaniem skarp - 2560 m - profilowanie poboczy z nadaniem spadków poprzecznych - 6273 m²; - zagęszczenie poboczy - 6273 m²; - nawierzchnia piaskowo gliniasta gr. 10 cm na poboczach - 2414 m²..
II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):45.00.00.00-7, 45.11.12.00-0, 45.20.00.00-9.
II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:nie.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:nie.
II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:Zakończenie: 15.12.2009.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA
Informacja na temat wadium:25000,00 PLN
III.2) WARUNKI UDZIAŁU
- Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:Warunki udziału w postępowaniu O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w Art. 22 ust. 1 i nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie Art. 24 ust. 1 i 2 Ustawy. W celu potwierdzenia, że Wykonawca posiada uprawnienia do wykonywania działalności lub czynności w zakresie odpowiadającym przedmiotowi zamówienia, w ofercie powinien wykazać (w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, spełnienie poniższych warunków Wykonawcy wykazują łącznie): a) Zakres działalności powinien zapewnić należyte wykonanie zadania. b) Dysponować pracownikami nadzoru posiadającymi uprawnienia niezbędne do wykonywania przedmiotu zamówienia, wymagane przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 Prawo budowlane oraz należącymi do właściwej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa W celu potwierdzenia, że Wykonawca posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponuje potencjałem technicznym, a także dysponuje osobami zdolnymi do wykonania niniejszego zamówienia, Wykonawca musi spełniać następujące warunki (w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniany będzie ich łączny potencjał techniczny i kadrowy oraz łączne kwalifikacje i doświadczenie): a) Dysponować ilością zatrudnionych zapewniającą należyte wykonanie zadania. b) Dysponować następującymi narzędziami i urządzeniami: wytwórnia (otaczarka) o mieszaniu cyklicznym lub ciągłym do wytwarzania mieszanek mineralno asfaltowych, układarki do układania mieszanek mineralno-asfaltowych typu zagęszczonego, walce lekkie, średnie, ciężkie, walce ogumione, laboratorium wyposażone w niezbędny sprzęt do przeprowadzenia wymaganych w SST badań c) Wskaże do - wykonania / uczestniczenia w wykonaniu - niniejszego zamówienia następujące -osoby / podmioty-, właściwe do realizacji określonych czynności, które posiadają określone kwalifikacje, niezbędne do wykonania zamówienia: kierownik budowy z nie mniej niż trzyletnim doświadczeniem na tym stanowisku (pkt. 8.2.b), z uprawnieniami budowlanymi do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności drogowej, kierownicy robót, obsługę laboratoryjną, obsługę geodezyjną - geodeta z uprawnieniami zgodnie z ustawą z dnia 17 maja 1989 Dz. U. 2005 Nr 240 poz. 2027 d) Wskaże, że w okresie ostatnich pięciu lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie zrealizował (zakończył) jako Wykonawca lub Podwykonawca, co najmniej 1 zadanie lub kilka zadań łącznie w okresie roku kalendarzowego, polegające na odbudowie lub przebudowie drogi o wartości nie mniejszej niż: - 1 000 000,00 PLN (słownie: jeden milion, 00/100 PLN.) W celu potwierdzenia znajdowania się przez wykonawcę w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia Wykonawca musi spełniać następujące warunki (w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniana będzie ich łączna sytuacja ekonomiczna i finansowa) posiadać środki finansowe lub zdolność kredytową, z uwzględnieniem potrącenia na inne zobowiązania umowne w wysokości, co najmniej: - 500 000,00 PLN (słownie: pięćset tysięcy, 00/100 PLN.) posiadać ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej. Ocena spełniania przedstawionych powyżej warunków zostanie dokonana wg formuły: spełnia - nie spełnia..
- Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu:9. Oświadczenia lub dokumenty, jakie mają dostarczyć Wykonawcy w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu. 9.1. Wykonawca winien złożyć oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu określonych w Art. 22 ust. 1 Ustawy wg załączonego do IDW wzoru - Załącznik nr 2. W przypadku składania oferty przez Wykonawców występujących wspólnie, oświadczenie musi być złożone przez każdego Wykonawcę. 9.2. W celu potwierdzenia, że Wykonawca posiada uprawnienie do wykonywania określonej działalności lub czynności oraz nie podlega wykluczeniu na podstawie Art. 24 ust. 1 i 2 Ustawy, Wykonawca musi załączyć do oferty wymagane niżej dokumenty (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich): 9.2.1. aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, który potwierdza prawo Wykonawcy do występowania w obrocie prawnym oraz wskazuje osobę/osoby upoważnione do reprezentacji Wykonawcy. W przypadku, gdy nie wszystkie powyższe informacje znajdują się w dokumencie rejestrowym należy również załączyć inne dokumenty prezentujące powyższe dane np. statut, umowę spółki itp. Jeżeli uprawnienie do reprezentacji osoby podpisującej ofertę nie wynika z załączonych dokumentów, do oferty należy dołączyć także pełnomocnictwo w formie oryginału lub kopię poświadczoną przez notariusza. 9.2.2. aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzających odpowiednio, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczeń, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawionych nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert; 9.2.3. aktualnej informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; 9.2.4. aktualnej informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 9.3. W celu potwierdzenia, że Wykonawca posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponuje potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, Wykonawca musi załączyć do oferty wymagane niżej dokumenty (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców niżej wymienione dokumenty mogą być złożone wspólnie): 9.3.1. wykaz osób, którymi dysponuje lub będzie dysponował wykonawca i które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, (Załącznik nr 5 i 6); 9.3.2. pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia, jeżeli w wykazie, o którym mowa w pkt. 9.3.1, wykonawca wskazał osoby, którymi będzie dysponował. 9.3.3. wykaz niezbędnych do wykonania zamówienia narzędzi i urządzeń, którymi dysponuje lub będzie dysponował wykonawca, Załącznik nr 4 do niniejszej IDW; 9.3.4. pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia niezbędnych do wykonania zamówienia narzędzi i urządzeń, jeżeli w wykazie, o którym mowa w pkt 9.3.3, wykonawca wskazał narzędzia i urządzenia, którymi będzie dysponował; 9.3.5. dokumenty stwierdzające, że osoby, które będą wykonywać zamówienie, posiadają wymagane uprawnienia; 9.3.6. wykaz wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat robót budowlanych, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączenia dokumentów potwierdzających, że roboty te zostały wykonane należycie (Załącznik nr 3). 9.3.7. W przypadku wykazania kontraktów zawartych w walucie innej niż PLN, wartość kontraktu należy przeliczyć na PLN po kursie średnim NBP obowiązującym w dniu podpisania kontraktu (w takim przypadku prosimy o podanie daty podpisania kontraktu). 9.4. W celu potwierdzenia, że Wykonawca znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, Wykonawca musi załączyć do oferty wymagane niżej dokumenty (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich): 9.4.1. sprawozdanie finansowe albo jego części, a jeżeli podlega ono badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości również z opinią odpowiednio o badanym sprawozdaniu albo jego części, a w przypadku wykonawców niezobowiązanych do sporządzania sprawozdania finansowego innych dokumentów określających obroty oraz zobowiązania i należności - za okres nie dłuższy niż ostatnie trzy lata obrotowe, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - za ten okres (Załącznik nr 7).; 9.4.2. informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawionej nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert; 9.4.3. polisy, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności 9.5. Wymagane w punktach 9.1 do 9.4 dokumenty należy przedstawić w formie oryginałów lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. 9.6. Dodatkowo do oferty należy załączyć: a) dowód wniesienia wadium jako potwierdzenie, że Wykonawca przystępujący do przetargu wywiązał się z obowiązku wniesienia wadium; b) parafowany formularz umowy - dokument ten powinien zostać parafowany przez osobę upoważnioną do występowania w imieniu Wykonawcy bądź też, w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, przez ustanowionego pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia; c) parafowany formularz karty gwarancyjnej - dokument ten powinien zostać parafowany przez osobę upoważnioną do występowania w imieniu Wykonawcy bądź też, w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, przez ustanowionego pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia; d) kosztorys ofertowy; e) Harmonogram rzeczowo - finansowy realizacji zadania, który powinien obejmować wykonanie wszystkich robót określonych SIWZ przy uwzględnieniu wszystkich osób i podmiotów zaangażowanych w realizację zadania w czasie określonym przez Zamawiającego, tj. Wykonawca musi zadeklarować wykonanie robót i przedstawienie ich do odbioru nie później niż okres przewidziany na wykonanie robót zgodnie z zapisami SIWZ od dnia podpisania umowy z Zamawiającym oraz przewidywane płatności (uwzględniając warunki kontraktu - przepływy finansowe w układzie miesięcznym dla całego czasu trwania umowy) załącznik nr 9; W przypadku dwóch lub więcej wykonawców wspólnie ubiegających się o realizację zamówienia wykonawcy przygotowują wspólny harmonogram f) pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie zgodnie z zapisem punktu 10 niniejszej IDW. 10. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia oraz wykonawca zamieszkały poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej 10.1.1. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia powinni spełniać warunki udziału w postępowaniu określone w punkcie 8 niniejszej IDW oraz złożyć dokumenty potwierdzające spełnianie tych warunków zgodnie z zapisami zawartymi w punkcie 9 IDW. Ponadto ww. Wykonawcy ustanawiają Pełnomocnika do reprezentowania ich w niniejszym postępowaniu albo reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Preferowane jest, aby Pełnomocnikiem był jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. 10.1.2. Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z Pełnomocnikiem. 10.1.3. W przypadku wyboru oferty wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, przedstawiają oni umowę regulującą ich współpracę. 10.2 Wykonawca zamieszkały poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej: 10.2.1. Zamiast dokumentu, o którym mowa w pkt. 9.2.1.; 9.2.2.; 9.2.4. składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, b) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, c) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie; 10.2.2. Zamiast dokumentu, o którym mowa w pkt. 9.2.3. składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 4-8 Ustawy. 10.2.3. Dokumenty, o których mowa w pkt. 10.2.1., litera a i c oraz pkt. 10.2.2., powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert. Dokument, o którym mowa w ust. 10.2.1. litera b, powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert 10.2.4. Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów wskazanych w niniejszym pkt. 10.2.1. i 10.2.2. zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania - wystawionych nie wcześniej niż w terminach określonych w pkt. 10.2.3. 10.2.5. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez wykonawcę.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna:nie.
IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.dabrowa-bial.pl.
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski, ul. Solidarności 1, 16-200 Dąbrowa Białostocka, pokój nr 2.
IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:27.07.2009 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miejski, ul. Solidarności 1, 16-200 Dąbrowa Białostocka , pokój nr 19.
IV.3.5) Termin związania ofertą:okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.3.13) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:Zamówienie współfinansowane z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego 2007 - 2013..
Burmistrz Dąbrowy Białostockiej
mgr Tadeusz Ciszkowski
Metryka strony