Ogłoszenie o zamówieniu - Odbieranie odpadów komunalnych

Termin ważności strony 2014-04-25

Adres strony internetowej, na której Zamawiający udostępnia Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia:

um-dabrowa.pbip.pl/


Dąbrowa Białostocka: Odbieranie odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych w Gminie Dąbrowa Białostocka.
Numer ogłoszenia: 132374 - 2014; data zamieszczenia: 17.04.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia:obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES:Gmina , ul. Solidarności 1, 16-200 Dąbrowa Białostocka, woj. podlaskie, tel. 085 7121100 do 101, faks 085 7121017.

· Adres strony internetowej zamawiającego:www.dabrowa-bial.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:Odbieranie odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych w Gminie Dąbrowa Białostocka..

II.1.2) Rodzaj zamówienia:usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:Przedmiotem zamówienia jest odbieranie odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych w Gminie Dąbrowa Białostocka. 1.ZASADY OGÓLNE: 1)Do obowiązków Wykonawcy należy: - wykonanie przedmiotu zamówienia zgodnie z obowiązującymi przepisami Ustawy prawo ochrony środowiska (Dz.U.2013,poz. 1232 j. t. z późniejszymi zmianami) oraz rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz.U.2013 poz.122 ) wydanym na podstawie art. 9d ust. 2 ustawy z dnia 13 września 2012 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tj. Dz. U. 2013, poz.1399 j. t z późniejszymi zmianami) oraz innymi przepisami obowiązującymi w tym zakresie, - prowadzenie dokumentacji związanej z działalnością objętą zamówieniem, tj. sporządzanie kwartalnych sprawozdań zawierających : a.informacje masie poszczególnych rodzajów odebranych odpadów komunalnych oraz sposobie ich zagospodarowania, wraz ze wskazaniem instalacji, do której zostały przekazane b.liczbę właścicieli nieruchomości, od których zostały odebrane odpady komunalne, c.wskazanie właścicieli nieruchomości, którzy zbierają odpady komunalne w sposób niezgodny z regulaminem (w tym nie zbierają odpadów selektywnie), d.na każde żądanie Zamawiającego, Wykonawca przedstawi kopie dowodów dostarczenia odpadów do instalacji odzysku lub unieszkodliwiania tj. karty ewidencji odpadów lub karty przekazania odpadów 2)Pojemniki do gromadzenia odpadów (pojemniki, kontenery, worki) zapewnia Wykonawca, zostaną one ustawione w miejscach gromadzenia odpadów wskazanych przez właściciela nieruchomości lub Zamawiającego, Szczegółowe dane dotyczące liczby pojemników i ich rodzaju, wskazane zostały w pkt IV p. pkt .6 SIWZ oraz załączniku nr 6 do SIWZ. 3)Wykonawca zobowiązany jest do utrzymania należytego stanu technicznego i sanitarnego udostępnionych mieszkańcom pojemników. 4)Wykonawca ma obowiązek powiadomienia Zamawiającego w przypadku niedopełnienia przez właściciela nieruchomości obowiązku w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych. Wykonawca odbierający odpady komunalne ma obowiązek przyjąć je jako zmieszane odpady komunalne i niezwłocznie powiadomić o tym Zamawiającego. 5)Wykonawca ma obowiązek odbioru od właścicieli nieruchomości wszystkich odpadów komunalnych zgromadzonych w workach i pojemnikach, również innych niż dostarczone przez Wykonawcę i niezwłocznie powiadomienie o zaistniałym fakcie Zamawiającego. 6)Wykonawca w ramach realizacji przedmiotu zamówienia nie będzie mógł mieszać selektywnie zebranych frakcji odpadów komunalnych ze zmieszanymi odpadami komunalnymi. 7)W przypadku odbierania odpadów komunalnych zbieranych selektywnie -u źródła- przy użyciu pojazdu z funkcją kompaktującą, każda z frakcji musi być odbierana oddzielnie. 8)Wykonawca zobowiązany jest do odbierania odpadów komunalnych zgodnie z harmonogramem (nawet, jeżeli w trakcie wykonywania usługi sprzęt WYKONAWCY ulegnie awarii w interesie WYKONAWCY jest jak najszybsze podstawienie innego pojazdu spełniającego określone kryteria w celu uniknięcia kar określonych § 10 umowy, natomiast nie jest możliwe realizowanie zaległej usługi przewidzianej harmonogramem następnego dnia przesuwając usługę z tego dnia na kolejny). 9)W celu uniknięcia kar za nie odebranie odpadów w interesie Wykonawcy jest na bieżąco informowanie służb Zamawiającego o ewentualnym braku wystawienia odpadów przez właściciela nieruchomości. 2.ZABUDOWA WIEJSKA JEDNORODZINNA Na terenie wiejskim zabudowy jednorodzinnej obowiązywał będzie system mieszany workowo - pojemnikowy zbiórki odpadów komunalnych. a) zmieszane odpady komunalne (kod odpadu 20 03 01, 15 01 06, 15 01 09) Zmieszane odpady komunalne gromadzone będą w pojemnikach. Pojemniki do gromadzenia odpadów zapewni Wykonawca, natomiast właściciel nieruchomości ustawi je w miejscach utwardzonych lub altanach śmietnikowych. Częstotliwość wywozu przez Wykonawcę odpadów zmieszanych - 1 raz na miesiąc (zgodnie z załączonym harmonogramem zał. nr 7 do SIWZ). b) selektywnie zbierane odpady komunalne (kody 15 01 02, 20 01 39, 15 01 04, 17 04 01, 17 04 02, 17 04 03, 17 04 04, 17 04 05, 17 04 06, 17 04 07, 20 01 40, 15 01 01, 20 01 01 15 01 05, 15 01 07, 20 01 02 ) Selektywna zbiórka odpadów komunalnych na terenie wiejskiej zabudowy jednorodzinnej będzie się odbywać w systemie workowym. Wprowadza się następujące rodzaje worków: 1) worek koloru żółtego - tworzywa sztuczne (puste butelki po napojach np. typu PET, PE, opakowania po chemii gospodarczej, po kosmetykach, środkach czystości, opakowania po żywności, zakrętki, plastikowe folie i torebki.), 2) worek koloru czerwonego - metale - drobny złom (puszki po konserwach, napojach, sokach itp., drobny złom żelazny np. nakrętki, kapsle itp., drobny złom metali kolorowych i aluminium ), 3) worek koloru niebieskiego - papier i makulaturę (gazety, czasopisma, papier szkolny i biurowy, książki, torebki i worki papierowe, papier pakowy np. szary papier do pakowania, papier na opakowanie prezentów, tektura i kartony, ścinki drukarskie, opakowania wielomateriałowe po napojach) 4) worek koloru zielonego - szkło opakowaniowe (opakowania po żywności, butelki po napojach, słoiki bez nakrętek, opakowania po kosmetykach, inne opakowania szklane ), Worki zapewnia Wykonawca. Charakterystyka worków w rozdziale IV.6 SIWZ. Częstotliwość załadunku i wywozu przez Wykonawcę odpadów zebranych selektywnie - 1 raz na 2 miesiące. (zgodnie z załączonym harmonogramem zał. nr 7 do SIWZ). 3.ZABUDOWA MIEJSKA JEDNORODZINNA Na terenie miejskim zabudowy jednorodzinnej obowiązywał będzie system mieszany workowo - pojemnikowy zbiórki odpadów komunalnych. a) zmieszane odpady komunalne (kod odpadu 20 03 01, 15 01 06, 15 01 09) Zmieszane odpady komunalne gromadzone będą w pojemnikach. Pojemniki do gromadzenia odpadów zapewni Wykonawca, natomiast właściciel nieruchomości ustawi je w miejscach utwardzonych lub altanach śmietnikowych. Częstotliwość wywozu przez Wykonawcę odpadów zmieszanych - 2 razy w miesiącu (zgodnie z załączonym harmonogramem zał. nr 7 do SIWZ). b) selektywnie zbierane odpady komunalne (kody 15 01 02, 20 01 39, 15 01 04, 17 04 01, 17 04 02, 17 04 03, 17 04 04, 17 04 05, 17 04 06, 17 04 07, 20 01 40, 15 01 01, 20 01 01, 15 01 05, 15 01 07, 20 01 02 ) Selektywna zbiórka odpadów komunalnych na terenie miejskiej zabudowy jednorodzinnej będzie się odbywać w systemie workowym. Wprowadza się następujące rodzaje worków: 1) worek koloru żółtego - tworzywa sztuczne (puste butelki po napojach np. typu PET, PE, opakowania po chemii gospodarczej, po kosmetykach, środkach czystości, opakowania po żywności, zakrętki, plastikowe folie i torebki.), 2) worek koloru czerwonego - metale - drobny złom (puszki po konserwach, napojach, sokach itp., drobny złom żelazny np. nakrętki, kapsle itp., drobny złom metali kolorowych i aluminium ), 3) worek koloru niebieskiego - papier i makulaturę (gazety, czasopisma, papier szkolny i biurowy, książki, torebki i worki papierowe, papier pakowy np. szary papier do pakowania, papier na opakowanie prezentów, tektura i kartony, ścinki drukarskie, opakowania wielomateriałowe po napojach 4) worek koloru zielonego - szkło opakowaniowe (opakowania po żywności, butelki po napojach, słoiki bez nakrętek, opakowania po kosmetykach, inne opakowania szklane ), Worki zapewnia Wykonawca. Charakterystyka worków w rozdziale IV.6 SIWZ. Częstotliwość załadunku i wywozu przez Wykonawcę odpadów zebranych selektywnie - 1 raz na 2 miesiące. (zgodnie z załączonym harmonogramem zał. nr 7 do SIWZ). 4.ZABUDOWA WIELORODZINNA (MIASTO DĄBROWA BIAŁOSTOCKA i m. RÓŻANYSTOK) Na terenie zabudowy wielorodzinnej obowiązywać będzie system pojemnikowy oraz pojemnikowo - kontenerowy zbiórki odpadów komunalnych. a)zmieszane odpady komunalne (kod 20 03 01, 15 01 06, 15 01 09) Zmieszane odpady komunalne gromadzone będą w pojemnikach. Pojemniki zapewni Wykonawca, natomiast właściciel nieruchomości wskaże ich miejsce ustawienia. Częstotliwość załadunku i wywozu - w miarę potrzeb jednak nie rzadziej niż 1 raz w tygodniu. (Zgodnie z harmonogramem odbioru odpadów, jednak w przypadku konieczności wcześniejszego wywozu Wykonawca otrzyma od właściciela nieruchomości lub Zamawiającego informację o zapełnionym pojemniku i po jej otrzymania jest zobowiązany do jego opróżnienia w ciągu 24 godzin). Każdy z pojemników na odpady zmieszane bezwzględnie musi być opróżniony co najmniej raz w tygodniu (dzień wywozu określi wykonawca)!!! b) selektywnie zbierane odpady komunalne (kody 15 01 02, 20 01 39, 15 01 04, 17 04 01, 17 04 02, 17 04 03, 17 04 04, 17 04 05, 17 04 06, 17 04 07, 20 01 40, 15 01 01, 20 01 01, 15 01 05, 15 01 07, 20 01 02 ) Selektywna zbiórka odpadów komunalnych na terenie zabudowy wielorodzinnej odbywać się będzie do specjalistycznych pojemników: 1) pojemnik koloru żółtego - tworzywa sztuczne (puste butelki po napojach np. typu PET, PE, opakowania po chemii gospodarczej, po kosmetykach, środkach czystości, opakowania po żywności, zakrętki, plastikowe folie i torebki.), 2) pojemnik koloru czerwonego - metale - drobny złom (puszki po konserwach, napojach, sokach itp., drobny złom żelazny np. nakrętki, kapsle itp., drobny złom metali kolorowych i aluminium ), 3) pojemnik koloru niebieskiego - papier i makulaturę (gazety, czasopisma, papier szkolny i biurowy, książki, torebki i worki papierowe, papier pakowy np. szary papier do pakowania, papier na opakowanie prezentów, tektura i kartony, ścinki drukarskie, opakowania wielomateriałowe po napojach 4) pojemnik koloru zielonego - szkło opakowaniowe (opakowania po żywności, butelki po napojach, słoiki bez nakrętek, opakowania po kosmetykach, inne opakowania szklane ), Częstotliwość wywozu przez Wykonawcę tych odpadów - w miarę potrzeb jednak nie rzadziej niż 1 raz na 2 miesiące (Zgodnie z harmonogramem odbioru odpadów (który dostarczy wybrany Wykonawca), jednak w przypadku konieczności wcześniejszego wywozu Wykonawca otrzyma od właściciela nieruchomości lub Zamawiającego informację o zapełnionym pojemniku i po jej otrzymania jest zobowiązany do jego opróżnienia w ciągu 24 godzin). Każdy z pojemników na odpady segregowane musi być opróżniony co najmniej 1 raz na 2 miesiące !!! 5.GNIAZDA- DO SELEKTYWNEJ ZBIÓRKI ODPADÓW W -GNIAZDACH- obowiązywać będzie system pojemnikowy oraz pojemnikowo - kontenerowy zbiórki odpadów komunalnych. Gniazda zlokalizowane będą w następujących miejscowościach : - Dąbrowa Białostocka - 4 szt. - Stock - 1 szt. - Różanystok - 1 szt. - Jaczno - 1 szt. - Zwierzyniec Wielki - 1 szt. b)zmieszane odpady komunalne (kod 20 03 01, 15 01 06, 15 01 09) Zmieszane odpady komunalne gromadzone będą w pojemnikach. Pojemniki zapewni Wykonawca, natomiast właściciel nieruchomości wskaże ich miejsce ustawienia. Częstotliwość załadunku i wywozu - w miarę potrzeb jednak nie rzadziej niż 1 raz na 2 miesiące. (Obowiązuje harmonogram odbioru odpadów zgodny z załącznikiem nr 7 do SIWZ dla danej miejscowości, jednak w przypadku konieczności wcześniejszego wywozu Wykonawca otrzyma od właściciela nieruchomości lub Zamawiającego informację o zapełnionym pojemniku i po jej otrzymania jest zobowiązany do jego opróżnienia w ciągu 24 godzin). Każdy z pojemników na odpady zmieszane bezwzględnie musi być opróżniony co najmniej raz na 2 miesiące !!! b) selektywnie zbierane odpady komunalne (przykładowe kody odpadów : 15 01 02, 20 01 39, 15 01 04, 17 04 01, 17 04 02, 17 04 03, 17 04 04, 17 04 05, 17 04 06, 17 04 07, 20 01 40, 15 01 01, 20 01 01, 15 01 05, 15 01 07, 20 01 02 ) Selektywna zbiórka odpadów komunalnych na terenie zabudowy wielorodzinnej odbywać się będzie do specjalistycznych pojemników: 1) pojemnik koloru żółtego - tworzywa sztuczne (puste butelki po napojach np. typu PET, PE, opakowania po chemii gospodarczej, po kosmetykach, środkach czystości, opakowania po żywności, zakrętki, plastikowe folie i torebki.), 2) pojemnik koloru czerwonego - metale - drobny złom (puszki po konserwach, napojach, sokach itp., drobny złom żelazny np. nakrętki, kapsle itp., drobny złom metali kolorowych i aluminium ), 3) pojemnik koloru niebieskiego - papier i makulaturę (gazety, czasopisma, papier szkolny i biurowy, książki, torebki i worki papierowe, papier pakowy np. szary papier do pakowania, papier na opakowanie prezentów, tektura i kartony, ścinki drukarskie, opakowania wielomateriałowe po napojach 4) pojemnik koloru zielonego - szkło opakowaniowe (opakowania po żywności, butelki po napojach, słoiki bez nakrętek, opakowania po kosmetykach, inne opakowania szklane ), Częstotliwość wywozu przez Wykonawcę tych odpadów - w miarę potrzeb jednak nie rzadziej niż 1 raz na 2 miesiące (Zamawiający nie narzuca harmonogramu odbioru odpadów, jednak w przypadku konieczności wcześniejszego wywozu Wykonawca otrzyma od właściciela nieruchomości lub Zamawiającego informację o zapełnionym pojemniku i po jej otrzymania jest zobowiązany do jego opróżnienia w ciągu 24 godzin). Każdy z pojemników na odpady segregowane musi być opróżniony co najmniej 1 raz na 2 miesiące !!! 6.Wykaz urządzeń do gromadzenia odpadów (zgodnie z załącznikiem nr 6 do SIWZ): 1)Zbiórka selektywna: a) Charakterystyka worków do selektywnej zbiórki odpadów - 23592 kpl. ( po 23592 szt. każdego koloru t. j. łączenie 94368 szt.) : - materiał - folia polietylenowa LDPE grubości 60 mikronów, - pojemność - 120 litrów, - kolor - zgodnie z rodzajem odpadów: żółty, czerwony, niebieski, zielony ; - nadruk - jednostronny, kolor nadruku czarny, powierzchnia nadruku 1500 cm2, treść zostanie przekazana Wykonawcy na 15 dni przed rozpoczęciem realizacji zamówienia po wspólnej konsultacji. b) Charakterystyka pojemników do selektywnej zbiórki odpadów - w ilości 30 kpl. (po 30 szt. każdego koloru pojemnika.): - pojemność co najmniej 1.000 litrów, - materiał - tworzywo sztuczne lub metal zabezpieczony antykorozyjnie. - zaopatrzone w specjalne otwory wrzutowe, - kolor zgodnie z rodzajem odpadów: żółty, czerwony, niebieski, zielony - napisy określające rodzaj odpadów jakie należy do poszczególnych pojemników wrzucać Wykonawca musi przewidzieć możliwość zmiany powyższych ilości ±10% 2) Zbiórka odpadów zmieszanych: a) pojemniki do zbiórki odpadów zmieszanych wykonane z tworzyw sztucznych lub metalu zabezpieczonego antykorozyjnie o pojemności: - 110-120 litrów - 1309 szt. - 220-240 litrów - 771 szt. (dopuszcza się w miejsce jednego pojemnika 220 lub 240 litrowego zastosowanie dwóch pojemników o łącznej pojemności nie mniejszej niż wskazana) - 1100 litrów- 12 szt. b) kontenery metalowe o pojemności od 5m3 do 7 m3 np. typu KP7 z pokrywami na dachu - 26 szt. Wykonawca musi przewidzieć możliwość zmiany powyższych ilości ±10% 7.Szczegółowe dane charakteryzujące zamówienie (zgodnie z załącznikiem nr 6 do SIWZ) 1)Powierzchnia Gminy DĄBROWA BIAŁOSTOCKA wynosi 264 km2 (26394 ha), 2)Charakter gminy : miejsko-wiejski 3)Podział administracyjny - 52 sołectwa 4)Liczba mieszkańców. Liczba osób zamieszkujących w Gminie Dąbrowa Białostocka zgodnie z deklaracjami wynosi 9032 osób z czego (stan na 31.03.2014 r.): - w zabudowie jednorodzinnej na terenach wiejskich - 4474 osoby - w zabudowie jednorodzinnej w mieście - 2386 osób - w zabudowie wielorodzinnej - 2169 osoby 5) Liczba gospodarstw domowych - w zabudowie jednorodzinnej na terenach wiejskich - 1300 gospodarstw - w zabudowie jednorodzinnej w mieście - 780 gospodarstw - w zabudowie wielorodzinnej - 1027 gospodarstw Należy przewidzieć możliwość zwiększenia ilości gospodarstw w stosunku do przedstawionych danych o 5%) 6)Ilość odpadów zmieszanych zbieranych u -źródła- (dane z 9 m-cy funkcjonowania nowego systemu): - w zabudowie jednorodzinnej na terenach wiejskich - 282 Mg - w zabudowie jednorodzinnej w mieście - 410 Mg - w zabudowie wielorodzinnej - 339 Mg 7)Ilość tworzyw sztucznych zbieranych u -źródła- (dane z 9 m-cy funkcjonowania nowego systemu): - w zabudowie jednorodzinnej na terenach wiejskich - 4 Mg - w zabudowie jednorodzinnej w mieście - 5 Mg - w zabudowie wielorodzinnej - 8 Mg 8)Ilość metali zbieranych u -źródła- (dane z 9 m-cy funkcjonowania nowego systemu): - w zabudowie jednorodzinnej na terenach wiejskich - nie wykazano - w zabudowie jednorodzinnej w mieście - nie wykazano - w zabudowie wielorodzinnej - nie wykazano 9)Ilość papieru i makulatury zbieranej u -źródła- (dane z 9 m-cy funkcjonowania nowego systemu): - w zabudowie jednorodzinnej na terenach wiejskich - 3 Mg - w zabudowie jednorodzinnej w mieście - 6 Mg - w zabudowie wielorodzinnej - 11 Mg 10)Ilość szkła opakowaniowego zbierana u -źródła- (dane z 9 m-cy funkcjonowania nowego systemu): - w zabudowie jednorodzinnej na terenach wiejskich - 26 Mg - w zabudowie jednorodzinnej w mieście - 15 Mg - w zabudowie wielorodzinnej - 14 Mg Bardziej szczegółowe dane znajdują się w załączniku nr 6 do SIWZ . b)Wymogi regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych: 1)Miejsce przekazania zmieszanych odpadów komunalnych zgodnie z Planem Gospodarki Odpadami Województwa Podlaskiego na lata 2012-2017 to Instalacja ZZO w Koszarówce zwana dalej RIPOK, 2)Koszty zagospodarowania i unieszkodliwiania zmieszanych odpadów komunalnych dostarczonych do RIPOK przez Wykonawcę ponosi Zamawiający na podstawie umowy zawartej z BIOM Sp. z o.o. będącym operatorem RIPOK. 3)Wyłoniony w przetargu Wykonawca przed podpisaniem umowy z Zamawiającym ma obowiązek zawrzeć umowę-porozumienie na bezpłatne przyjmowanie odpadów zmieszanych przez RIPOK poprzez stację przeładunkową w Dąbrowie Białostockiej. (wzór w załączeniu - załącznik nr 9) 4)Odpady selektywnie zebrane u -źródła- Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia do Zakładu Recyklingu w Dolistowo Stare I 144 gm. Jaświły będącego częścią RIPOK. - na podstawie uchwał Sejmiku Województwa Podlaskiego Nr XX-233-12 i Nr XX-234-12 z dnia 21 czerwca 2012 r. w sprawie Planu Gospodarki Odpadami Województwa Podlaskiego na lata 2012-2017 zgodnie z pkt. 6.1.5.2.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):90.51.10.00-2, 90.51.20.00-9, 90.51.31.00-7.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:nie.

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:Zakończenie: 30.06.2016.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium:1.Zamawiający żąda od Wykonawców wniesienia wadium. Kwota wadium wynosi 10.000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych). Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancji bankowych, 4) gwarancji ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art.6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz.1158 z późn. zm). Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić na konto Zamawiającego - BS w Sokółce O/Dąbrowa Białostocka, 59 8093 0000 0039 2134 2000 0050, z adnotacją -wadium - ODBIERANIE ODPADÓW KOMUNALNYCH Z NIERUCHOMOŚCI ZAMIESZKAŁYCH W GMINIE DĄBROWA BIAŁOSTOCKA- . Wadium musi być wniesione przed upływem wyznaczonego terminu składania ofert, tj. przed dniem 25.04.2014 r. godz. 10:00 Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie kwota wadium znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego. Wykonawca, który nie wniesie wadium lub nie zabezpieczy oferty akceptowalną formą wadium zostanie wykluczony z postępowania a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą. Wadium wnoszone w formie: poręczenia bankowego, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielanych przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości, należy w formie oryginału dołączyć do oferty. Z treści gwarancji i poręczeń o których mowa w art. 45 ust. 6 pkt 2-5 ustawy p. z. p. musi wynikać bezwarunkowe, nieodwołalne na pierwsze pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do zapłaty na rzecz Zamawiającego pełnej kwoty wadium określonej w gwarancji w sytuacji o której mowa w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Prawo Zamówień publicznych. Z wniesionego wadium w pieniądzu oraz treści gwarancji i poręczeń o których mowa w art. 45 ust 6 pkt 2-5 ustawy p. z. p. musi jasno wynikać, że wadium zabezpiecza ofertę Wykonawcy złożoną w postępowaniu o udzielenie zamówienia na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości w Gminie Dąbrowa Białostocka organizowanym przez Gminę Dąbrowa Białostocka. 2. Zwrot wadium 1) Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem ust. 5. 2) Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 3) Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 4) Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie ust. 1, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 5) Wadium Wykonawcy zostanie zatrzymane wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie do uzupełnienia dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu, nie złożył dokumentów, oświadczeń, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. Złożone na wezwanie Zamawiającego oświadczenia i dokumenty powinny potwierdzać spełnienie przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu oraz spełnianie przez oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane wymagań określonych przez zamawiającego, nie później niż w dniu, w którym upłynął termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub termin składania ofert. 6) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: - odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; - nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; - zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

· III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

o Na podstawie Kopii aktualnego wpisu do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie Gminy Dąbrowa Białostocka.

· III.3.2) Wiedza i doświadczenie

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

o Wykonanie w okresie ostatnich 3 lat jednej lub kilku usług odbierania odpadów komunalnych wykonanych na rzecz właścicieli nieruchomości o masie łącznej minimum 1.000 Mg. Na potwierdzenie powyższego, powinien załączyć dokumenty potwierdzające należyte ich wykonanie.

· III.3.3) Potencjał techniczny

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

o W celu wykazania spełnienia warunku dotyczącego potencjału technicznego, którego opis sposobu spełnienia został określony w ogłoszeniu o zamówieniu Zamawiający żąda: Dysponowania specjalistycznym sprzętem zgodnie z obowiązującym Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11.01.2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. 2013, poz. 122 ) Wszystkie pojazdy muszą być wyposażone w : a)system monitoringu bazującego na systemie pozycjonowania satelitarnego, umożliwiający trwałe zapisywanie, przechowywanie i odczytywanie danych o położeniu pojazdu i miejscach postojów oraz b)system czujników zapisujących dane o miejscach wyładunku odpadów - umożliwiające weryfikację tych danych;

· III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

o Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonywania oceny spełniania warunków w tym zakresie. Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w pkt.VI.1.1

· III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

o Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonywania oceny spełniania warunków w tym zakresie. Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w pkt.VI.1.1

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:

  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Kopia aktualnego wpisu do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie Gminy Dąbrowa Białostocka

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Wszelkie zmiany i uzupełnienia warunków umowy mogą być dokonywane za zgodą umawiających się stron, wyrażoną na piśmie w formie aneksu pod rygorem nieważności, o ile nie będzie to sprzeczne z ustawą Prawo zamówień publicznych.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://um-dabrowa.pbip.pl/
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski, ul. Solidarności 1, 16-200 Dąbrowa Białostocka ( pokój nr 2 ).

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:25.04.2014 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miejski, ul. Solidarności 1, 16-200 Dąbrowa Białostocka ( pokój nr 19 ).

IV.4.5) Termin związania ofertą:okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Burmistrz

mgr Tadeusz Ciszkowski

Metryka strony

Udostępniający: Gmina Dąbrowa Białostocka

Wytwarzający/odpowiadający: Władysław Kalenik

Wprowadzający: Władysław Kalenik

Data modyfikacji: 2014-04-17

Opublikował: Karol Sićko

Data publikacji: 2014-04-17