Ogłoszenie o przetargu - wyposażenie placu zabaw dla uczniów Zespołu Szkół Samorządowych
Termin ważności strony | 2009-06-09 |
---|
SPECYFIKACJA ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA
Opis: Wyposażenie placu zabaw dla uczniów Zespołu Szkół Samorządowych w Dąbrowie Białostockiej przy ul. Południowej 13.
Identyfikator: ZSS- 230/5/2009
I. Zamawiający
Dokładna — pełna nazwa zamawiającego:
Zespół Szkół Samorządowych
Adres:
ul. Południowa 13,
16-200 Dąbrowa Białostocka
Telefon: 085 71 21 023
Fax: 085 71 21 023
REGON: 200027234
NIP: 545-17- 12-573
Prowadzący postępowanie:
mgr Jerzy Białomyzy
II. Tryb postępowania
Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzone jest trybie przetargu
zapytania o cenę z zachowaniem zasad określonych ustawą — Prawo zamówień publicznych
z dnia 29 stycznia 2004 roku (Dz. U. z 2006 r. Nr 164 poz. 1163 z późn. zm.).
Informacje uzupełniające
Wszelkie informacje przedstawione w niniejszej SIWZ przeznaczone są wyłącznie w celu przygotowania oferty i w żadnym wypadku nie powinny być wykorzystane w inny sposób.
Oferent winien zapoznać się z całością niniejszej SIWZ.
Wszystkie załączniki załączone do niniejszej SIWZ stanowią jej integralną część.
Wykonawcą może być osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej oraz podmioty te występujące wspólnie. Wykonawcy występujący wspólnie ponoszą solidarną odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zamówienia.
Ofertę stanowi wypełniony druk „OFERTA” z wypełnionymi załącznikami i wymaganymi dokumentami.
Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego może zostać unieważnione jedynie w
przypadkach określonych w ustawie — Prawo zamówień publicznych. O fakcie unieważnienia postępowania Zamawiający poinformuje wszystkich Wykonawców biorących w nim udział.
III. Termin realizacji
Wykonawca zrealizuje przedmiot zamówienia w terminie do dnia 26 sierpnia 2009 r.
IV. Katalog CPV — 37500000 — 3 Gry i zabawki, wyposażenie parków zabaw.
Rozdział II
OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
I. Opis przedmiotu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest wyposażenie placu zabaw dla uczniów Zespołu Szkół Samorządowych w Dąbrowie Białostockiej:
a/ huśtawka wisząca podwójna o wymiarach 3,8 x 2,4 x 2,5 m,
b/ huśtawka bujak o wymiarach 5,0 x 0,8 x 1,3 m,
c/ huśtawka sprężynowa w kształcie konika o wymiarach 1,0 x 0,8 x 0,8 m,
d/ przeplotnia o wymiarach 2,0 x 2,0 x 2,0 x 1,8 m, pozwalająca na wspinanie,
podciąganie oraz wszelkie inne formy aktywności ruchowej,
e/ zestaw o wymiarach 1025 x 885 x 360 cm, z 4 wieżami, 2 zjeżdżalniami,
trapezem, pomostem, który zapewni doskonałą zabawę dużej grupie dzieci
f/ ławka ogrodowa na metalowym stelażu o wymiarach 1,9 x 0,54 x 0,78 m.
Zestawy zabawowe winne być wykonane z elementów drewniano-metalowych. Konstrukcja nośna wszystkich zestawów wykonana z bezrdzeniowego litego drewna. Pomosty z okrąglaków różnej średnicy, kilkakrotnie impregnowane. Elementy boczne — bortnice, dachy wykonane ze sklejki wodoodpornej. Elementy złączne: śruby zamkowe, nakrętki, łańcuchy stosowane w zestawach winne być ocynkowane i zabezpieczone nasadkami ochronnymi. Kotwy oraz inne elementy posiadające kontakt z podłożem muszą być ocynkowane. Pozostałe elementy metalowe malowane kilkakrotnie natryskowo. Ślizgi wykonane z blachy nierdzewnej.
II. Formy płatności i rozliczenia:
Zamawiający stosuje płatność przelewem w terminie 30 dni od daty otrzymania faktury.
ROZDZIAŁ III
I. Opis warunków udziału w postępowaniu
Wykonawcy, którzy ubiegają się o realizację niniejszego zamówienia zobowiązani są spełnić następujące warunki udziału w postępowaniu , określone w art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2006 r. Nr 164 poz. 1163 z późn. zm.), a w szczególności:
1) posiadają uprawnienia do wykonania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy
nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
2) posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz potencjał techniczny, a także dysponują
osobami zdolnymi do wykonania zamówienia;
3) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia,
4) nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na mocy art. 24
ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2006 r. Nr 164
poz. 1163 z późn. zm.).
Zamawiający wzywa wykonawców, którzy w określonym terminie nie złożyli oświadczeń i dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu lub którzy złożyli dokumenty zawierające błędy, do ich uzupełnienia w wyznaczonym terminie, chyba, że mimo ich uzupełnienia konieczne byłoby unieważnienie postępowania.
II. Dokumenty
Celem potwierdzenia, że wykonawca posiada uprawnienie do wykonywania określonej działalności lub czynności oraz że nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. — Prawo zamówień publicznych, Wykonawca składa następujące dokumenty:
1) formularz ofertowy — z wykorzystaniem załącznika Nr 1,
2) oświadczenie o spełnieniu warunków określonych przepisami art. 22 ust. 1 ustawy - Prawo zamówień publicznych - z wykorzystaniem załącznika Nr 2,
3) aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert — zał. Nr 3,
4) umowę regulującą współpracę podmiotów występujących wspólnie - zał. Nr 4,
5) aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika Urzędu Skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające odpowiednio, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczeń, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności, lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu wystawionych nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert - zał. Nr 5,
6) polisę lub inny dokument ubezpieczenia potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej — zał. Nr 6.
Wykonawca zamieszkały poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej:
Zamiast dokumentów, o których mowa w pkt. 3, 4 i 5 składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
1) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
2) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
c) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
7. Dokumenty w przypadku składania oferty wspólnej:
Oferta winna zawierać: oświadczenia i dokumenty dla każdego partnera z osobna,
pozostałe dokumenty składane są wspólnie.
Wyżej wymienione dokumenty, o których mowa mogą być przedstawione w formie
oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę lub
osobę/osoby uprawnione do podpisania oferty z dopiskiem za zgodność z oryginałem.
Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie potwierdzonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy przedstawiona przez Wykonawcę kserokopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości, co do jej prawdziwości, a zamawiający nie może sprawdzić jej prawdziwości w inny sposób.
Złożenie przez oferenta fałszywych lub stwierdzających nieprawdę dokumentów lub nierzetelnych zaświadczeń mających istotne znaczenie dla prowadzącego postępowania jest karalne. Zgodnie z przepisami art. 24 ustawy - Prawo zamówień publicznych spowoduje wykluczenie oferenta z dalszego postępowania.
Zamawiający odrzuci ofertę, jeżeli:
1) jest niezgodna z ustawą;
2) jej treść nie odpowiada treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia;
3) jej złożenie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów o zwalczaniu
nieuczciwej konkurencji;
4) zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia;
5) została złożona przez wykonawcę wykluczonego z udziału w postępowaniu o udzielenie
zamówienia;
6) zawiera błędy rachunkowe w obliczeniu ceny, których nie można poprawić na podstawie
art. 88, lub błędy w obliczeniu ceny;
7) wykonawca w terminie 7 dni od dnia otrzymania zawiadomienia nie zgodził się na
poprawienie pomyłki rachunkowej w obliczeniu ceny;
8) jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów.
III. Opis przygotowania oferty:
1. Przygotowanie oferty
1) Oferta musi być sporządzona w języku polskim, pismem czytelnym.
2) Koszty związane z przygotowaniem oferty ponosi składający ofertę.
3) Wykonawca może złożyć w prowadzonym postępowaniu wyłącznie jedną ofertę.
4) Oferta oraz wszystkie załączniki wymagają podpisu osób uprawnionych do reprezentowania firmy w obrocie gospodarczym, zgodnie z aktem rejestracyjnym, wymaganiami ustawowymi oraz przepisami prawa.
5) Jeżeli oferta i załączniki zostaną podpisane przez upoważnionego przedstawiciela Wykonawcy, należy dołączyć właściwe umocowanie prawne.
6) Oferta powinna zawierać wszystkie wymagane dokumenty, oświadczenia i załączniki o których mowa w treści niniejszej specyfikacji.
7) Dokumenty powinny być sporządzone zgodnie z zaleceniami oraz przedstawionymi przez Zamawiającego wzorcami - załącznikami, a w szczególności zawierać wszystkie informacje oraz dane.
8) Poprawki w ofercie muszą być naniesione czytelnie oraz opatrzone podpisem osoby podpisującej ofertę.
9) Wszystkie kartki oferty powinny być spięte (zszyte) w sposób trwały, zapobiegający możliwości dekompletacji zawartości oferty.
IV. Oferta częściowa /całkowita/
Zamawiający NIE dopuszcza możliwości składania ofert częściowych.
V. Przewidywane zamówienia uzupełniające
Nie przewiduje się zamówień uzupełniających.
VI. Oferty wariantowe
Nie dopuszcza się składania ofert wariantowych.
VII. Termin związania ofertą art. 85 ustawy (art. 36 ust. 1 pkt 9)
1. Wykonawca związany będzie złożoną ofertą w okresie 30 dni, bieg terminu rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.
2. W uzasadnionych przypadkach, na co najmniej 7 dni przed upływem terminu związania ofertą zamawiający może tylko raz zwrócić się do wykonawców o wyrażenie zgody na przedłużenie tego terminu o oznaczony okres, nie dłuższy jednak niż 60 dni.
VIII. Informacje o sposobie porozumiewania się zamawiającego z wykonawcami oraz przekazywania oświadczeń i dokumentów, a także wskazanie osób uprawnionych do porozumiewania się z wykonawcami (art. 36 ust. 1 pkt 7);
1. Adres do korespondencji jest zamieszczony w § 1 SIWZ. Zamawiający wymaga, aby wszelkie pisma związane z udzielanym zamówieniem publicznym, były kierowane wyłącznie na adres zamawiającego i były opatrzone numerem sprawy: ZSS -230/5/2009.
Jakiekolwiek inne zaadresowanie może wpłynąć na skierowanie pisma do niewłaściwej komórki organizacyjnej, co może spowodować niezachowanie ustawowych terminów z winy Wykonawcy.
2. Postępowanie o udzielenie zamówienia, z zastrzeżeniem wyjątków określonych w ustawie, prowadzi się z zachowaniem formy pisemnej.
3. Postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzi się w języku polskim.
4. Zamawiający uzna oświadczenia lub zawiadomienia przekazane za pomocą telefaksu za złożone w terminie, jeżeli ich treść dotrze do adresata przed upływem wymaganego terminu i zostanie - w tej samej formie i treści niezwłocznie potwierdzona na piśmie przez przekazującego (art. 27).
5. Zainteresowani złożeniem oferty mogą składać zamawiającemu zapytania na piśmie. Jeżeli zapytanie wpłynie, na co najmniej 3 dni przed terminem otwarcia ofert zamawiający obowiązany jest udzielić niezwłocznie wyjaśnień wysyłając je, bez podawania źródła zapytania, do wszystkich podmiotów, które nabyły specyfikację istotnych warunków zamówienia.
6. Jeżeli zapytanie wpłynie do zamawiającego na mniej niż 3 dni przed terminem otwarcia ofert zamawiający nie będzie miał obowiązku udzielania wyjaśnień.
7. Zamawiający nie organizuje zebrań z oferentami.
8. Zamawiający z Wykonawcami będzie porozumiewać się wyłącznie pisemnie bez
wykorzystania adresu poczty elektronicznej lub strony internetowej.
9. W szczególnie uzasadnionych przypadkach Zamawiający może w każdym czasie, przed
upływem terminu składania ofert zmodyfikować treść specyfikacji. Dokonaną w ten
sposób modyfikację zamawiający przekaże niezwłocznie wszystkim Wykonawcom,
którym przekazano specyfikację.
10. Modyfikacja treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia nie może dotyczyć
kryteriów oceny ofert, warunków udziału w postępowaniu oraz sposobu oceny ich
spełnienia. Zamawiający przedłuża termin składania ofert, jeżeli w wyniku modyfikacji
treści specyfikacji niezbędny jest dodatkowy czas na wprowadzenie zmian w ofertach. O
przedłużeniu terminu składania ofert zamawiający niezwłocznie zawiadamia wszystkich
Wykonawców, którym przekazano specyfikację (art. 38 ust. 7).
11. Przedłużenie terminu składania ofert dopuszczalne jest tylko przed jego upływem.
12. Upoważniony do bezpośredniego kontaktowania się z Wykonawcami i do udzielania
wyjaśnień w kwestiach formalnych SIWZ w dniach roboczych w godzinach od 08:00
- 14:00 jest Mieczysław Kalisz, nr tel. (085) 71 21 023; kom. 697 247 064.
IX. Wymagania dotyczące wadium (art. 36 ust. 1 pkt. 8)
Zamawiający NIE wymaga od Dostawców złożenia wadium (art. 45 ust.2).
X. Termin i sposób składania
Ofertę należy złożyć w zamkniętej kopercie, zapieczętowanej w sposób gwarantujący zachowanie w poufność jej treści oraz zabezpieczającej jej nienaruszalność do terminu otwarcia ofert.
Ofertę należy złożyć w zamkniętej kopercie w
Zespole Szkół Samorządowych
w Dąbrowie Białostockiej kod 16 — 200
ulica: Południowa 13, numer pokoju 19
nie później niż do dnia 08.06.2009 r. do godz. 9:45.
Oferent otrzyma pisemne potwierdzenie złożenia oferty z odnotowaniem terminu jej złożenia ( dzień, godzina) oraz numerem, jakim oznakowana została oferta.
Koperta zewnętrzna ma być zaadresowana według poniższego wzoru:
Zespół Szkół Samorządowych
ul. Południowa 13
16-200 Dąbrowa Białostocka
Ofertę składaną do ZAMAWIAJĄCEGO za pośrednictwem np. Poczty Polskiej, przesyłki kurierskiej należy przygotować i przesłać w kopercie zaadresowanej w następujący sposób:
Wyposażenie placu zabaw dla uczniów Zespołu Szkół Samorządowych w Dąbrowie Białostockiej przy ul. Południowej 13
NIE OTWIERAĆ PRZED TERMINEM — 08.06.2009 r. GODZ. 10:00
Oferty, które wpłyną do ZAMAWIAJĄCEGO po wyznaczonym terminie składania ofert będą odsyłane bez otwierania.
XI. Otwarcie ofert
Otwarcie ofert nastąpi dnia 08.06.2009 r. o godzinie 10:00 w siedzibie zamawiającego w pokoju nr 19.
1. Wykonawcy mogą uczestniczyć w publicznej sesji otwarcia ofert. W przypadku nieobecności wykonawcy przy otwieraniu ofert, zamawiający prześle oferentowi na jego pisemny wniosek, dane dotyczące pozostałych wykonawców.
1) W trakcie jawnej sesji otwarcia ofert, zamawiający poda do wiadomości zebranym Wykonawcom lub upoważnionym przedstawicielom:
- kwotę, jaką przeznaczył na sfinansowanie zamówienia,
- nazwy i adresy Wykonawców, którzy złożyli oferty,
- proponowane przez nich ceny,
- przewidywany termin ogłoszenia wyników.
W terminie tym wynik postępowania zostanie przesłany do Wykonawców, którzy ubiegali się o udzielenie zamówienia.
XII. Opis sposobu obliczania ceny ofertowej:
Opis kryteriów, którymi zamawiający będzie się kierował przy wyborze oferty wraz z podaniem znaczenia tych kryteriów oraz sposobu oceny ofert art. 36 ust. 1 pkt 13);
Przy wyborze ofert Zamawiający będzie się kierować następującymi kryteriami:
1) Cena winna być wyrażona w (PLN), z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, łącznie z należytym podatkiem od towarów i usług VAT, zgodnie z ustawą o cenach z dnia 5 lipca 2001 r. (Dz. U. z 2001 r. Nr 97, poz. 1050).
2) Cenę Wykonawca poda na formularzu ofertowym (załącznik nr 1 SIWZ) podając cenę netto/brutto.
3) W cenie mieści się całkowity koszt kompletnego wykonania zadania stanowiącego przedmiot zamówienia oraz wszelkie inne koszty towarzyszące wykonaniu (np.: koszt transportu, zamocowania, materiały pośrednie itp.).
4) W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert. Niedopuszczalne jest prowadzenie między Zamawiającym a Wykonawcą negocjacji dotyczących złożonej oferty oraz dokonywanie jakichkolwiek zmian w jej treści (za wyjątkiem omyłki pisarskiej i rachunkowej).
5) Pomyłki rachunkowe w obliczaniu ceny zostaną poprawione przez zamawiającego w przypadkach przewidzianych w ustawie. Pomyłki rachunkowe w obliczeniu ceny, których nie można poprawić na podstawie art. 88 ustawy lub błędy w obliczeniu ceny powodują odrzucenie oferty.
6) Zamawiający nie przewiduje możliwości waloryzacji ceny ofertowej.
XIII. KRYTERIA WYBORU OFERTY
Zamawiający ustala następujące kryteria wyboru oferty i ich znaczenie:
Cena — waga 100 % (oznaczenie jako „C”).
XIV. ZASADY I TRYB WYBORU NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY:
1. Wyboru najkorzystniejszej oferty dokonuje zamawiający po uprzednim sprawdzeniu
spełnienia warunków udziału w postępowaniu, ważność ofert i ocenie ofert na
podstawie kryteriów oceny określonych w SIWZ.
2. O wyborze oferty najkorzystniejszej spośród ofert ważnych decyduje najwyższa
punktacja stanowiąca sumę punktów otrzymanych w kryterium cena „C”, a
wyliczonych wg następujących zasad:
Zamawiający przyzna maksymalną ilość punktów (100 pkt.) w kryterium cena ofercie z
najniższą ceną za realizację zamówienia. Punkty zostaną wyliczone wg wzoru:
najniższa oferowana cena spośród wszystkich ofert
C = ---------------------------------------------------------------- x 100 pkt. x 100 %
cena ofertowa badanej oferty
3. W toku oceny ofert Zamawiający zastosuje zaokrąglenie wyników do dwóch miejsc po
przecinku.
XV. Waluty, w jakich mogą być prowadzone rozliczenia miedzy Zamawiającym a
Wykonawcą
Walutą rozliczeniową jest PLN. Zamawiający nie dopuszcza rozliczeń w żadnej obcej
walucie.
XVI.Ogłoszenie wyników postępowania (art. 92)
Wynik postępowania zostanie ogłoszony zgodnie z wymogami ustawy - Prawo zamówień publicznych. Niezależnie od publikacji ww. informacji o wyborze najkorzystniejszej oferty, uczestnicy w postępowaniu zostaną zawiadomieni pisemnie.
XVII. Informacje o formalnościach, jakie powinny zostać dopełnione po wyborze oferty
w celu zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego (art. 36 ust. 1 pkt 14);
Wybrany wykonawca ma obowiązek skontaktować się z osobą uprawnioną do porozumiewania się z wykonawcami w zakresie procedury przetargowej z Mieczysławem Kalisz w terminie określonym w powiadomieniu o wyborze oferty i uzgodnić ostateczną treść, a także inne kwestie konieczne do sprawnego zawarcia umowy.
XVIII. Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy (art. 36 ust. 1 pkt 15);
Zamawiający nie wymaga wnoszenia zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
XIX. Postanowienia końcowe
Zasady udostępniania dokumentów
1. Uczestnicy postępowania mają prawo wglądu do treści protokołu, wniosków po upływie terminu ich składania oraz ofert w trakcie prowadzonego postępowania z wyjątkiem dokumentów stanowiących załączniki do protokołu (jawne po zakończeniu postępowania) oraz stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji zastrzeżonych przez uczestników postępowania.
2. Udostępnienie zainteresowanym odbywać się będzie wg poniższych zasad:
1 zamawiający udostępnia wskazane dokumenty po złożeniu pisemnego wniosku,
2 zamawiający wyznacza termin, miejsce oraz zakres udostępnianych dokumentów,
3 zamawiający wyznaczy członka komisji, w którego obecności udostępnione zostaną dokumenty,
4 udostępnienie może mieć miejsce w siedzibie zamawiającego i w czasie godzin jego urzędowania.
W sprawach nieuregulowanych zastosowanie mają przepisy ustawy - Prawo zamówień publicznych oraz Kodeks cywilny.
Rozdział IV
ISTOTNE DLA STRON POSTANOWIENIA UMOWY
1. Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego.
1. Istotne warunki umowy stanowi załącznik nr 3 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia, w nich podano wszelkie istotne dla Zamawiającego warunki realizacji zamówienia. W nich zostaną uwzględnione także zagadnienia kar umownych.
2. Zakazuje się zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści ofert, chyba że konieczność wprowadzenia takich zmian wynika z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy lub zmiany te są korzystne dla zamawiającego, (art.144 p.z.p.).
3. Umowa wymaga pod rygorem nieważności, zachowania formy pisemnej (art.139 ust.2 p.z.p.).
4. Umowa zostanie zawarta w terminie nie krótszym niż 7 dni od dnia przekazania zawiadomienia o wyborze oferty, nie później jednak niż przed upływem terminu związania ofertą (art.94 ust.1 p.z.p.).
5. Jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana, uchyli się od zawarcia umowy, zamawiający wybierze ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert, chyba że zachodzą przesłanki, o których mowa w art. 93 ust.1., (art.94 ust.2 p.z.p.).
Rozdział V
ŚRODKI OCHRONY PRAWNEJ
Pouczenie o środkach ochrony prawnej przysługujących Wykonawcy w toku postępowania o udzielenie zamówienia
Tym Wykonawcom, których interes prawny doznał uszczerbku w trakcie postępowania w wyniku naruszenia przez zamawiającego określonych w ustawie Prawo Zamówień Publicznych z dnia 29 stycznia 2004 r. — (Dz. U. z 2006 r. Nr 164 poz. 1163 z późn. zm)
przepisów, przysługują środki odwoławcze:
· protest (art. 180 - 183 ustawy).
Wykaz załączników:
Ø Nr 1 — Formularz ofertowy;
Ø Nr 2 - Formularz oświadczenia;
Ø Nr 3 — Wzór umowy
28.05.2009 r. mgr Jerzy Białomyzy
---------------------------------
(podpis)
( Zał. Nr 1 do SIWZ )
/Nazwa i adres oferenta/ ........................................
miejscowość i data
FORMULARZ OFERTOWY WYKONAWCY
Zespół Szkół Samorządowych
w Dąbrowie Białostockiej
ul. Południowa 13
Odpowiadając na zaproszenie do wzięcia udziału w przetargu zapytania o cenę
na: Wyposażenie placu zabaw dla uczniów Zespołu Szkół Samorządowych w Dąbrowie Białostockiej przy ul. Południowej 13.
Dane dotyczące wykonawcy:
Nazwa …………………………………………………………………………………..
Siedziba …………………………………………………………………………………
Nr telefonu/faksu ……………………………………………………………………….
Nr NIP …………………………………………………………………………………..
Nr REGON ……………………………………………………………………………..
Nazwa i nr konta .............................................................................................................
Oferujemy wykonanie usługi będącej przedmiotem zamówienia za cena netto:…………............................................................................................................................................. zł
/słownie: ……………………………………………………………...................................zł/, plus podatek VAT ......... %, tj. ………………………………………………………….. ...............................................................................................................................................zł,
brutto ………….. zł, /słownie:……………………………………………………………. ………………………………………………………………………………………………zł/.
zgodnie z kosztorysem ofertowym, stanowiącym integralną część niniejszej oferty.
2. Oświadczamy, że zapoznaliśmy się ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia i nie
wnosimy do nich zastrzeżeń oraz przyjmujemy warunki w niej zawarte.
3. Oświadczamy, że spełniamy warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia
2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2006 r., Nr 164, poz.1163 z późn. zm.).
4. Oświadczamy, że uważamy się za związanych z niniejszą ofertą na czas wskazany w
SIWZ.
6. Usługę objętą zamówieniem wykonamy sami.
7. W przypadku przyznania nam zamówienia, zobowiązujemy się do zawarcia umowy w
miejscu i terminie wskazanym przez zamawiającego.
8. Oferta zostanie złożona na ............... stronach (kartkach*) podpisanych i kolejno
ponumerowanych od nr ........... do nr ..................
9. Integralną część oferty stanowią następujące dokumenty:**
1) ……………………………………………………….
2) ……………………………………………………….
3) ……………………………………………………….
4) …………………………………………………….....
5) ………………………………………………………..
6) ………………………………………………………..
10. Zastrzeżenie dostawcy
Niżej wymienione dokumenty składające się na ofertę nie mogą być ogólnie
udostępnione:
…………………………………………………………………………………………...
Inne informacje Wykonawcy:
…………………………………………………………………………………………...
.............................................................
(upełnomocnieni przedstawiciele oferenta)
Uwaga:
* niepotrzebne skreślić
( Zał. Nr 2 do SIWZ )
OŚWIADCZENIE
Zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2006 r. Nr 164, poz. 1163 z późn. zm.) oświadczam, że:
- Posiadam uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
- Posiadam niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz potencjał techniczny, a także dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia;
- Znajduję się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia;
- Nie podlegam wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na mocy art. 24 ust. 1 i 2 Prawa zamówień publicznych.
- Prawdziwość powyższych danych potwierdzam własnoręcznym podpisem — świadom odpowiedzialności karnej z art. 233 KK.
pieczęć Oferenta podpis upoważnionego przedstawiciela Oferenta
( Zał. Nr 3 do SIWZ )
WZÓR UMOWY
Istotne Warunki Umowy
na:
Wyposażenie placu zabaw dla uczniów Zespołu Szkół Samorządowych w Dąbrowie Białostockiej przy ul. Południowej 13.
W dniu ………… czerwca 2009 r. pomiędzy: Zespołem Szkół Samorządowych w Dąbrowie Białostockiej zwanym dalej Zamawiającym, który reprezentuje: Dyrektor Zespołu Szkół Samorządowych mgr Jerzy Białomyzy
a ……………………………………………………………………………………, przy ul. ………………………… zwanym w dalszej części umowy „Wykonawcą” w imieniu, którego działa ……………………………….. została zawarta umowao następującej treści:
§ 1
Zgodnie z wynikiem postępowania przetargowego w trybie „zapytania o cenę” przeprowadzonego na podstawie ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku — Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2006 r. Nr 164 poz. 1163 z późn. zm. oraz ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych), nr sprawy ZSS — 230/5/2009, Zamawiający zleca, a Wykonawca zobowiązuje się na wyposażenie placu zabaw dla uczniów Zespołu Szkół Samorządowych w Dąbrowie Białostockiej przy ul. Południowej 13
zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia oraz z zaoferowanymi cenami określonymi w ofercie przetargowej.
§ 2
Zamawiający zleca a Wykonawca zobowiązuje się wyposażyć plac zabaw dla uczniów Zespołu Szkół Samorządowych w Dąbrowie Białostockiej w terminie 26.08. 2009 r.
§ 3 Wynagrodzenie
1. Wykonawcy przysługuje od Zamawiającego wynagrodzenie kosztorysowe za przedmiot umowy, przyjęte na podstawie kosztorysu ofertowego, w wysokości netto: ……………. PLN (słownie: ……………………………………… zł ……… gr.), obowiązujący VAT ….% wynosi ……………… PLN, w tym: kwota brutto wynosi: …………PLN /słownie: ……………………………………………………… zł ………………………… gr./.
2. Kwota, o której mowa w ust.1 obejmuje wszelkie koszty i czynności Wykonawcy związane z realizacją przedmiotu umowy /tj: transport, zamocowanie, pomalowanie uszkodzonych elementów konstrukcji, materiały pomocnicze/ i nie będzie podlegać waloryzacji.
3. W przypadku zaistnienia konieczności wykonania robót nieobjętych kosztorysem ofertowym Wykonawcy nie wolno ich realizować bez zmiany niniejszej umowy lub uzyskania dodatkowego zamówienia na podstawie odrębnej umowy. Wszelkie samoistne dyspozycje w tym zakresie będą bezskuteczne.
4. O konieczności wykonania robót dodatkowych Wykonawca informuje niezwłocznie Zamawiającego.
§ 4
1. Rozliczenie za wykonanie przedmiotu umowy nastąpi na podstawie prawidłowo
wystawionej przez Wykonawcę faktury VAT.
2. Zamawiający zapłaci należność umowną przelewem w terminie 30dni licząc od daty
otrzymania faktury.
3. Wykonawca prześle fakturę dla Zespołu Szkół Samorządowych w Dąbrowie Białostockiej
przy ul. Południowa 13
Nr konta Wykonawcy: ………………………………………………………………
4. Za dzień zapłaty uważa się datę obciążenia rachunku bankowego Zamawiającego.
5. Wykonawca wystawi fakturę wg poniższych danych:
Zespół Szkół Samorządowych
ul. Południowa 13
16 — 200 Dąbrowa Białostocka
NIP: 545-17-12-573
§ 5
1. Zamawiający do stałych kontaktów z Wykonawcą wyznacza:
Mieczysława Kalisza tel: (085) 71 21 023, kom. 97 247 064.
2. Wykonawca do stałej współpracy z Zamawiającym upoważnia:
…………………………………………., kom. …………………
§ 6 Wady, usterki
1. Ewentualne wady przedmiotu umowy wykryte w toku robót budowlanych usuwane będą niezwłocznie, a najpóźniej w ciągu 14 dni.
2. W razie stwierdzenia przy odbiorze wad Zamawiający będzie uprawniony do:
1 odmowy odbioru do czasu usunięcia wad, jeśli wady te nadają się do usunięcia, naliczając kary umowne zgodnie z § 8 pkt. 2 umowy,
2 obniżenia odpowiednio wynagrodzenie, jeśli wady te nie nadają się do usunięcia i nie uniemożliwiają korzystania z przedmiotu umowy,
3 odstąpienia od umowy, jeśli wady te nie nadają się do usunięcia i uniemożliwiają korzystanie z przedmiotu umowy.
§ 7 Gwarancja
1. Na wykonany przedmiot umowy Wykonawca zobowiązany jest udzielić gwarancji na okres ……..lat od daty końcowego odbioru przedmiotu umowy.
2. W ramach gwarancji Wykonawca zobowiązany jest do usuwania wad ujawnionych w przedmiocie umowy, w terminie wskazanym przez Zamawiającego w pisemnym zgłoszeniu wady. W razie nie przystąpienia do usuwania wady w terminie 7 dni od daty zgłoszenia albo nie usunięcia wady w wyznaczonym terminie, Zamawiający uprawniony będzie do powierzenia usunięcia wady osobie trzeciej na koszt Wykonawcy
§ 8 Kary
1. Strony ustalają odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie przedmiotu umowy w formie kar umownych.
2. Wykonawca zapłaci karę:
a) w wysokości 10 % wartości przedmiotu umowy, w przypadku odstąpienia od umowy przez Zamawiającego z przyczyn, za które odpowiedzialność ponosi Wykonawca;
b) w wysokości 0,1 % wartości przedmiotu umowy, za niedotrzymanie
terminu określonego § 3 pkt. 1, za każdy dzień zwłoki;
c) w wysokości 0,15 % wartości przedmiotu umowy, za zwłokę w usunięciu wad, za każdy dzień zwłoki liczony od dnia wyznaczonego na usunięcie wad.
3. Zamawiający zapłaci karę:
w wysokości 10 % wartości umowy, za odstąpienie od umowy, z przyczyn za które nie odpowiada Wykonawca, za wyjątkiem wystąpienia sytuacji określonej w art.145 ustawy Prawo zamówień publicznych,
4. Roszczenia o zapłatę należnych kar umownych nie będą pozbawiać Zamawiającego prawa żądania zapłaty odszkodowania uzupełniającego na zasadach ogólnych, jeżeli wysokość poniesionej szkody przekroczy wysokość zastrzeżonej kary umownej.
§ 9 Spory
Wszelkie spory mogące wyniknąć przy realizacji umowy strony poddają pod jurysdykcję sądu właściwego dla siedziby Zamawiającego.
§ 10 Inne postanowienia
1. Wykonawca zobowiązuje się do przestrzegania zakazu cesji, tj. zakazu przenoszenia przez Wykonawcę jakichkolwiek praw lub obowiązków wynikających z tej umowy na osoby trzecie, bez wcześniejszej pisemnej zgody Zamawiającego .
2. W przypadku odstąpienia od umowy lub przerwania robót przez Zamawiającego, z przyczyn niezależnych od Wykonawcy, Zamawiający jest zobowiązany:
a) odebrać zestawy zabawowe/ materiały,
b) zapłacić za zestawy zabawowe/ materiały,
3. W sprawach nieuregulowanych niniejszą umową stosuje się przepisy ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2006 r. Nr 164 poz. 1163 z późn. zm.) i Kodeksu cywilnego.
4. Wszelkie zmiany i uzupełnienia niniejszej umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.
5. Umowę sporządzono w 3 jednobrzmiących egzemplarzach, 1 dla Wykonawcy 2 egz. dla Zamawiającego.
Zamawiający Wykonawca
Metryka strony