Budowa garażu dwustanowiskowego dla autobusów szkolnych

Termin ważności strony 2008-04-24
POSTĘPOWANIE O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA PROWADZONEGO W TRYBIE PRZETARGU NIEOGRANICZONEGO,

Identyfikator: ZSS- 201/1/2008

SPECYFIKACJA ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA

Opis: Budowa garażu dwustanowiskowego dla autobusów szkolnych w Zespole Szkół

Samorządowych w Dąbrowie Białostockiej ul. Południowa 13.

Rozdział I

INFORMACJE OGÓLNE

1. Zamawiający

Dokładna - pełna nazwa zamawiającego:

Zespół Szkół Samorządowych

Adres:

ul. Południowa 13

16-200 Dąbrowa Białostocka

Telefon: 085 71 21 023

Fax: 085 71 21 023

REGON: 200027234

NIP: 545-17- 12-573

Prowadzący postępowanie:

mgr Jerzy Białomyzy

2. Tryb postępowania

Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego z zachowaniem zasad określonych ustawą - Prawo zamówień publicznych z dnia 29 stycznia 2004 roku (Dz. U. z 2004 r. Nr 19 poz. 177 z późn. zm.).

Informacje uzupełniające

Wszelkie informacje przedstawione w niniejszej SIWZ przeznaczone są wyłącznie w celu przygotowania oferty i w żadnym wypadku nie powinny być wykorzystane w inny sposób.

Oferent winien zapoznać się z całością niniejszej SIWZ.

Wszystkie załączniki załączone do niniejszej SIWZ stanowią jej integralną część.

Wykonawcą może być osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej oraz podmioty te występujące wspólnie. Wykonawcy występujący wspólnie ponoszą solidarną odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zamówienia.

Ofertę stanowi wypełniony druk „OFERTA” z wypełnionymi załącznikami i wymaganymi dokumentami.

Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego może zostać unieważnione jedynie w

przypadkach określonych w ustawie - Prawo zamówień publicznych. O fakcie unieważnienia postępowania Zamawiający poinformuje wszystkich Wykonawców biorących w nim udział.

3. Termin realizacji

Wykonawca zrealizuje przedmiot zamówienia w terminie do 20 sierpnia 2008 r.

4. Formy płatności i rozliczenia:

Zamawiający stosuje płatność przelewem w terminie 21 dni od daty otrzymania faktury.

Rozdział II

OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

1. Opis przedmiotu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest budowa garażu dwustanowiskowego dla autobusów szkolnych w Zespole Szkół Samorządowych w Dąbrowie Białostockiej ul. Południowa 13.

W skład zadania wchodzą następujące roboty:

  1. roboty ziemne i rozbiórkowe,

  2. fundamenty,

  3. ściany nadziemia,

  4. dach,

  5. roboty wykończeniowe,

  6. roboty elektryczne,

  7. geodezyjny pomiar powykonawczy.

1.1. Kod CPV:

45110000-1 - roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne,

45000000-7 - roboty budowlane,

45100000-8 - przygotowanie terenu pod budowę,
45311000-0 - roboty w zakresie przewodów instalacji elektrycznych oraz opraw

elektrycznych,

45410000-4 - tynkowanie,

45400000-1 - roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych.

1.2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w załącznikach.

Przedmiot zamówienia stanowi projekt techniczny, a przedmiary robót są dodatkowym materiałem informacyjnym dla Wykonawcy.

Każdy z Wykonawców winien odwiedzić miejsce budowy celem sprawdzenia warunków placu budowy, warunków związanych z wykonaniem prac będących przedmiotem zamówienia oraz celem uzyskania dodatkowych informacji koniecznych i przydatnych do oceny prac, gdyż wyklucza się możliwość roszczeń Wykonawcy z tytułu błędnego skalkulowania ceny lub pominięcia elementów niezbędnych do wykonania zamówienia.

Koszty wizji lokalnej miejsca przewidzianego do realizacji poniesie Wykonawca.

ROZDZIAŁ III

INSTRUKCJA DLA WYKONAWCÓW

1. Wymagania od oferentów.

O zamówienie mogą ubiegać się dostawcy, którzy spełniają następujące warunki:

1) posiadają uprawnienia do wykonania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy

nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;

2) posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz potencjał techniczny, a także dysponują

osobami zdolnymi do wykonania zamówienia;

3) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia,

4) nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na mocy art. 24

ustawy z dnia 24 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. Nr 19, poz. 177 z

późn. zm.).

2. Dokumenty

W celu potwierdzenia, że wykonawca posiada uprawnienie do wykonywania określonej działalności lub czynności oraz nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych, Wykonawca składa następujące dokumenty w oparciu o które Zamawiający dokona oceny spełnienia warunków:

1) formularz ofertowy - z wykorzystaniem załącznika Nr 1,

2) oświadczenie o spełnieniu warunków określonych przepisami art. 22 ust. 1 ustawy - Prawo zamówień publicznych - z wykorzystaniem załącznika Nr 2,

3) dowód wpłacenia / wniesienia wadium - załącznik Nr 3,

4) aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert - zał. Nr 4,

5) umowę regulującą współpracę podmiotów występujących wspólnie - zał. Nr 5,

6) aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające odpowiednio, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczeń, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności, lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu wystawionych nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert - zał. Nr 6,

7) polisę lub inny dokument ubezpieczenia potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej - zał. Nr 7,

8) wykaz wykonanych w okresie ostatnich dwóch lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca wykonania - załącznik Nr 8, oraz dokumenty (Załącznik Nr 8/1) potwierdzające, że roboty te zostały wykonane należycie. Zamawiający wymaga wykazania się wykonaniem min. 2 robót budowlanych polegających na budowie budynku wraz z instalacją elektryczną o wartości tych robót min. 100 000 zł każda.

9) wykaz osób i podmiotów (Załącznik nr 9), które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności;

Zamawiający wymaga, aby osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadały następujące kwalifikacje zawodowe, doświadczenie oraz zakres wykonywanych czynności:

  • Kierownik budowy - kierowanie i nadzór nad realizacją całości robót budowlanych

Dokumenty stwierdzające, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień takie jak:

1. kierownik budowy:

  • dokument potwierdzający posiadanie uprawnień budowlanych do kierowania i nadzorowania robót w specjalności konstrukcyjno-budowlanej,

  • zaświadczenie o aktualnej przynależności do OIIB

2.1. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, stosuje się do przepisów § 2 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19.05.2006 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od Wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz.U.Nr87,poz.605).
2.2. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.

Wykonawcy, którzy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika:

  • do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia - w tym złożenia oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu w imieniu i na rzecz Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, albo

  • reprezentowania w postępowaniu - w tym złożenia oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu w imieniu i na rzecz Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego

2.3. Zamawiający oceni spełnienie przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu stwierdzeniem : „spełnia” lub „nie spełnia”, w oparciu o wymagane dokumenty i zawarte w nich informacje.

Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia muszą dostarczyć dokumenty, potwierdzające, że łącznie spełniają warunki udziału w postępowaniu.

Wyżej wymienione dokumenty, o których mowa mogą być przedstawione w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę lub osobę/osoby uprawnione do podpisania oferty z dopiskiem za zgodność z oryginałem.

Złożenie przez oferenta fałszywych lub stwierdzających nieprawdę dokumentów lub nierzetelnych zaświadczeń mających istotne znaczenie dla prowadzącego postępowania jest karalne.

Zgodnie z przepisami art. 24 ustawy - Prawo zamówień publicznych spowoduje wykluczenie oferenta z dalszego postępowania.

Zamawiający odrzuci ofertę, jeżeli:

1) jest niezgodna z ustawą;

2) jej treść nie odpowiada treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia;

3) jej złożenie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów o zwalczaniu

nieuczciwej konkurencji;

4) zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia;

5) została złożona przez wykonawcę wykluczonego z udziału w postępowaniu o udzielenie

zamówienia;

6) zawiera omyłki rachunkowe w obliczeniu ceny, których nie można poprawić na

podstawie art. 88, lub błędy w obliczeniu ceny;

7) wykonawca w terminie 7 dni od dnia otrzymania zawiadomienia nie zgodził się na

poprawienie omyłki rachunkowej w obliczeniu ceny;

8) jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów.

3. Opis przygotowania oferty:

1. Przygotowanie oferty

1) Oferta musi być sporządzona w języku polskim, pismem czytelnym.

2) Koszty związane z przygotowaniem oferty ponosi składający ofertę.

3) Wykonawca może złożyć w prowadzonym postępowaniu wyłącznie jedną ofertę.

4) Oferta oraz wszystkie załączniki wymagają podpisu osób uprawnionych do reprezentowania firmy w obrocie gospodarczym, zgodnie z aktem rejestracyjnym, wymaganiami ustawowymi oraz przepisami prawa.

5) Jeżeli oferta i załączniki zostaną podpisane przez upoważnionego przedstawiciela Wykonawcy, należy dołączyć właściwe umocowanie prawne.

6) Oferta powinna zawierać wszystkie wymagane dokumenty, oświadczenia i załączniki, o których mowa w treści niniejszej specyfikacji.

7) Dokumenty powinny być sporządzone zgodnie z zaleceniami oraz przedstawionymi przez Zamawiającego wzorcami - załącznikami, a w szczególności zawierać wszystkie informacje oraz dane.

8) Poprawki w ofercie muszą być naniesione czytelnie oraz opatrzone podpisem osoby podpisującej ofertę.

9) Wszystkie strony oferty powinny być spięte (zszyte) w sposób trwały, zapobiegający możliwość dekompletacji zawartości oferty.

4. Oferta częściowa /całkowita/

Zamawiający NIE dopuszcza możliwości składania ofert częściowych.

5. Przewidywane zamówienia uzupełniające

Nie przewiduje się zamówień uzupełniających.

6. Oferty wariantowe

Nie dopuszcza się składania ofert wariantowych.

7. Termin związania ofertą (art. 36 ust. 1. pkt 9)

Termin związania ofertą wynosi 30 dni, rozpoczyna się wraz z upływem terminu

składania ofert tj.: od dnia 23.04.2008 r. do 23.05.2008 r.

8. Informacje dotyczące walut obcych, w jakim dopuszcza się prowadzenie rozliczeń z zamawiającym.

Zamawiający nie dopuszcza rozliczeń w walutach obcych.

9. Koszty udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne:

Zamawiający nie zwraca kosztów udziału w postępowaniu.

10. Informacje o sposobie porozumiewania się przeprowadzającego procedurę

przetargową z wykonawcami (art. 36 ust. 1 pkt 7);

  1. Adres do korespondencji jest zamieszczony w pkt. 1 SIWZ. Zamawiający wymaga, aby wszelkie pisma związane z udzielanym zamówieniem publicznym, były kierowane wyłącznie na adres zamawiającego i były opatrzone numerem sprawy: ZSS -201/1/2008.

Jakiekolwiek inne zaadresowanie może wpłynąć na skierowanie pisma do niewłaściwej komórki organizacyjnej, co może spowodować niezachowanie ustawowych terminów z winy wykonawcy.

2. Postępowanie o udzielenie zamówienia, z zastrzeżeniem wyjątków określonych w ustawie, prowadzi się z zachowaniem formy pisemnej.

3. Postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzi się w języku polskim.

4. Zamawiający uzna oświadczenia lub zawiadomienia przekazane za pomocą telefaksu za złożone w terminie, jeżeli ich treść dotrze do adresata przed upływem wymaganego terminu i zostanie - w tej samej formie i treści niezwłocznie potwierdzona na piśmie przez przekazującego (art. 27).

5. Zainteresowani złożeniem oferty mogą składać zamawiającemu zapytania na piśmie. Jeżeli zapytanie wpłynie na co najmniej 3 dni przed terminem otwarcia ofert zamawiający obowiązany jest udzielić niezwłocznie wyjaśnień wysyłając je, bez podawania źródła zapytania, do wszystkich podmiotów, które nabyły specyfikację istotnych warunków zamówienia.

6. Jeżeli zapytanie wpłynie do zamawiającego na mniej niż 3 dni przed terminem otwarcia ofert zamawiający nie będzie miał obowiązku udzielania wyjaśnień.

  1. Zamawiający nie organizuje zebrań z oferentami.

8. Zamawiający z wykonawcami porozumiewał się będzie wyłącznie pisemnie bez wykorzystania adresu poczty elektronicznej lub strony internetowej.

Zamawiający dopuszcza porozumiewanie się faksem.

9. Upoważniony do bezpośredniego kontaktowania się z wykonawcami i do udzielania

wyjaśnień w dniach roboczych w godzinach od 08:00 do 15:00 jest:

w zakresie procedury przetargowej i przedmiotu zamówienia:

Mieczysław Kalisz tel. (85) 71 21 023, faks (85) 71 21 023; kom. 697 247 064

11. Wadium (art. 36 ust. 1 pkt. 8)

Każda składana oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 3 000,00 PLN. słownie:(trzy tysiące zł zero gr.) zabezpieczającego ofertę na okres 30 dni tj. 23.04.2008 r. do 23.05.2008 r.

Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:

  1. pieniądzu,

  2. poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo -kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,

  3. gwarancjach bankowych,

  4. gwarancjach ubezpieczeniowych,

  5. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm).

Wadium wnoszone w formie pieniężnej należy wpłacić na konto zamawiającego:

Bank Spółdzielczy w Sokółce Oddział w Dąbrowie Białostockiej

Nr 05 8093 0000 0039 2192 2000 0010

Dokument wniesienia Wadium w formie niepieniężnej musi być załączony do oferty (oryginał dokumentu).

Oferta nie zabezpieczona wadium zostanie odrzucona bez rozpatrywania.

Wadium musi być wniesione nie później niż w terminie składania ofert.

W przypadku wnoszenia wadium w formie pieniężnej za termin wniesienia wadium przyjmuje się datę uznania rachunku Zamawiającego.

Zwrot wadium nastąpi, jeżeli zaistnieje jedna z poniższych okoliczności:

  • upłynął termin związania ofertą;

  • zawarto umowę, w sprawie zamówienia publicznego i wniesiono zabezpieczenie należytego wykonania umowy;

  • zamawiający unieważnił postępowanie o udzielenie zamówienia, a protesty zostały ostatecznie rozstrzygnięte lub upłynął termin do ich wnoszenia.

Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy:

  • który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert,

  • który został wykluczony z postępowania,

  • którego oferta została odrzucona.

Złożenie przez Wykonawcę, którego oferta została odrzucona lub wykluczonego z postępowania, wniosku o zwrot wadium jest równoznaczne ze zrzeczeniem się przez Wykonawcę prawa do wniesienia protestu.

Dyspozycje w zakresie zwrotu wniesionych w pieniądzu wadiów oferentów, których oferta nie zostanie wybrana zamawiający przekaże do banku lub kasy.

Jednakże nie później, niż w ciągu 3 dni roboczych od daty podpisania umowy z wybranym

oferentem, lecz nie później niż następnego dnia po upływie terminu związania ofertą.

Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana :

  • odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie,

  • nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy na zasadach określonych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia publicznego,

  • zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.

12. Zabezpieczenie

Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy.

12.1. Przed zawarciem umowy Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy na sumę stanowiącą 3 % ceny całkowitej podanej w ofercie.

12.2. Zabezpieczenie może być wnoszone według wyboru Wykonawcy w jednej lub w kilku następujących formach:

  1. pieniądzu,

  2. poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo -kredytowej, z tym że zobowiązanie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,

  3. gwarancjach bankowych,

  4. gwarancjach ubezpieczeniowych,

  5. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm.).

  6. w wekslach z poręczeniem wekslowym banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej,

  7. przez ustanowienie zastawu na papierach wartościowych emitowanych przez Skarb Państwa lub jednostkę samorządu terytorialnego,

  8. przez ustanowienie zastawu rejestrowego na zasadach określonych w przepisach o zastawie rejestrowym i rejestrze zastawów.

13. Termin i sposób składania

Ofertę należy złożyć w zamkniętej kopercie, zapieczętowanej w sposób gwarantujący zachowanie w poufność jej treści oraz zabezpieczającej jej nienaruszalność do terminu otwarcia ofert.

Ofertę należy złożyć w zamkniętej kopercie w

Zespole Szkół Samorządowych

16 - 200 Dąbrowa Białostocka

ulica Południowa, numer 13, numer pokoju 19

nie później niż do dnia - 23.04.2008 r. do godz. 09:45

Oferent otrzyma pisemne potwierdzenie złożenia oferty z odnotowaniem terminu jej złożenia (dzień, godzina) oraz numerem, jakim oznakowana została oferta.

Koperta /opakowanie zawierające ofertę powinno być zaadresowane do zamawiającego na adres:

Zespół Szkół Samorządowych ul. Południowa 13,

16-200 Dąbrowa Białostocka

Oznakowanie oferty następujące: Budowa garażu dwustanowiskowego dla autobusów szkolnych w Zespole Szkół Samorządowych w Dąbrowie Białostockiej ul. Południowa 13.

Oferty złożone po terminie będą zwrócone Wykonawcom bez otwierania, po upływie terminu do wniesienia protestu.

14. Informacje o formalnościach, jakie winny być dopełnione po wyborze oferty w celu zawarcia umowy w sprawie zamówienia

1. Umowa w sprawie realizacji zamówienia publicznego zawarta zostanie z uwzględnieniem postanowień wynikających z treści niniejszej SIWZ oraz danych zawartych w ofercie.

2. Zamawiający podpisze umowę z Wykonawcą, który przedłoży najkorzystniejszą ofertę z punktu widzenia kryteriów przyjętych w niniejszej specyfikacji.

3. W przypadku gdyby wyłoniona w prowadzonym postępowaniu oferta została złożona przez dwóch lub więcej wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego zamawiający zażąda umowy regulującej współpracę tych podmiotów przed przystąpieniem do podpisania umowy o zamówienie publiczne.

4. Zamawiający niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty zawiadomi Wykonawców podając w szczególności:

1) nazwę (firmę) i adres wykonawcy, którego ofertę wybrano, oraz uzasadnienie jej wyboru,

2) uzasadnienie faktyczne i prawne wykluczenia wykonawców, jeżeli takie będzie miało miejsce,

3) uzasadnienie faktyczne i prawne odrzucenia ofert, jeżeli takie będzie miało miejsce.

5. Zawiadomienie o wyborze najkorzystniejszej oferty zostanie:

zamieszczone w siedzibie Zamawiającego poprzez wywieszenie informacji na tablicy ogłoszeń.

6. O unieważnieniu postępowania o udzielenie zamówienia zamawiający zawiadomi równocześnie wszystkich wykonawców, którzy:

1) ubiegali się o udzielenie zamówienia - w przypadku unieważnienia postępowania przed upływem terminu składania ofert,

2) złożyli oferty - w przypadku unieważnienia postępowania po upływie terminu składania ofert podając uzasadnienie faktyczne i prawne.

7. W przypadku unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia, zamawiający na wniosek wykonawcy, który ubiegał się o udzielenie zamówienia, zawiadomi o wszczęciu kolejnego postępowania, które dotyczy tego samego przedmiotu zamówienia lub obejmuje ten sam przedmiot zamówienia.

8. Umowa zostanie zawarta w formie pisemnej po upływie terminu przewidzianego na wniesienie protestu. O miejscu i terminie podpisania umowy Zamawiający powiadomi odrębnym pismem.

15. Opis sposobu obliczenia ceny.

Cena - należy przez to rozumieć cenę w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt. 1 ustawy z dnia 5 lipca 2001 r. o cenach (Dz.U. Nr 97, poz. 1050, z 2002 r. Nr 144, poz. 1204 oraz z 2003 r. Nr 137, poz. 1302).

Cenę oferty stanowi suma wartości wszystkich jej elementów, zawierająca wszystkie koszty niezbędne do wykonania zamówienia. Wszystkie ceny określone przez Wykonawcę są obowiązujące w okresie ważności umowy i nie ulegną zmianie.

Cenę oferty należy obliczyć na podstawie kosztorysu ofertowego wykonanego metodą kalkulacji uproszczonej, zgodnego z przedmiarami robót z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku (groszy).

Cena oferty i jej elementy oraz ceny jednostkowe , muszą być wyrażone w złotych polskich z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku (groszy).

15.1. Informacje

Opis kryteriów, którymi zamawiający będzie się kierował przy wyborze oferty wraz podaniem znaczenia tych kryteriów oraz sposobu oceny ofert art. 36 ust. 1 pkt 13);

Przy wyborze ofert Zamawiający będzie się kierować następującymi kryteriami:

  1. cena wykonania z wagą - 100 %

Ocena oferty zostanie przeprowadzona w oparciu o przedstawione wyżej kryteria.

  1. Oferty będą oceniane w odniesieniu do najkorzystniejszych warunków przedstawionych przez oferentów w zakresie każdego z kryterium.

  2. Oceny ofert zostaną przedstawione w skali punktowej.

  3. Maksymalna liczba punktów, jaką po uwzględnieniu wagi może osiągnąć oferta, wynosi 100 pkt, tj. waga 100 %.

  4. Dla określenia w/w kryterium przyjęto, że 1% odpowiada 1pkt.

  5. Oceny ofert w zakresie przedstawionych wyżej kryteriów zostaną dokonane według następujących zasad:

Kryteria wyboru najkorzystniejszej oferty

Opis kryteriów, którymi zamawiający będzie się kierował przy wyborze oferty, wraz z podaniem znaczenia tych kryteriów oraz sposobu oceny ofert.

1. Oferty zostaną ocenione przez Zamawiającego w oparciu o następujące kryteria i ich znaczenie:

Lp.

Kryterium

Znaczenie procentowe

kryterium

Maksymalna ilość punktów jakie może otrzymać oferta za dane kryterium

1

Cena
( C )

100 %

100 punktów

2. Zasady oceny kryterium "Cena " (C).

Ilość punktów wynikającą z poniższego działania zostanie zaokrąglona do dwóch miejsc po przecinku:

Pi (C) = 0x01 graphic
• Max (C)

gdzie:

Pi(C)

ilość punktów jakie otrzyma oferta "i" za kryterium "Cena";

Cmin

najniższa cena spośród wszystkich ważnych i nieodrzuconych ofert;

Ci

cena oferty badanej "i";

Max (C)

maksymalna ilość punktów jakie może otrzymać oferta za kryterium "Cena ryczałtowa".

3. Niniejsze zamówienie zostanie udzielone temu Wykonawcy, którego oferta uzyska najwyższą liczbę punktów w ostatecznej ocenie punktowej.

4. Jeżeli Zamawiający nie może dokonać wyboru oferty najkorzystniejszej ze względu na to, że zostały złożone oferty o takiej samej cenie, Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert dodatkowych.

5. Wykonawcy, składając oferty dodatkowe, nie mogą zaoferować cen wyższych niż zaoferowane w złożonych ofertach.

15.2. Wykluczenie Wykonawcy

  • Zamawiający wykluczy Wykonawcę z postępowania o udzielenie zamówienia w przypadku zaistnienia przesłanek określonych w art. 24 ust. 1 i 2 Pzp.

  • Zamawiający zawiadamia równocześnie wszystkich Wykonawców, którzy zostali wykluczeni z postępowania o udzielenie zamówienia, podając uzasadnienie faktyczne i prawne.

  • ofertę Wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą.

15.3. Odrzucenie oferty

  • Zamawiający odrzuca ofertę Wykonawcy w przypadku zaistnienia przesłanek określonych w art. 89 ust. 1 Pzp.

  • Zamawiający odrzuca ofertę Wykonawcy, który nie złożył wyjaśnień lub jeżeli dokonana ocena wyjaśnień wraz z dostarczonymi dowodami potwierdza, że oferta zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia.

15.4. Unieważnienie postępowania

Zamawiający unieważnia postępowanie w przypadku zaistnienia przesłanek określonych w art. 93 ust. 1 Pzp.

O unieważnieniu postępowania o udzielenie zamówienia Zamawiający zawiadamia równocześnie wszystkich Wykonawców, którzy:

  • ubiegali się o zamówienie- w przypadku unieważnienia postępowania przed upływem terminu składania ofert,

  • złożyli oferty - w przypadku unieważnienia postępowania po upływie terminu składania ofert,

  • podając uzasadnienie faktyczne i prawne.

16. Otwarcie ofert

Otwarcie ofert nastąpi dnia 23.04.2008 r. o godzinie 10:00 w siedzibie zamawiającego w pokoju nr 19.

Bezpośrednio przed otwarciem ofert Zamawiający przekaże zebranym Wykonawcom informację o wysokości kwoty, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.

Otwarcie ofert jest jawne i nastąpi bezpośrednio po odczytaniu ww. informacji. Po otwarciu ofert przekazane będą następujące informacje: nazwa i siedziba Wykonawcy, którego oferta jest otwierana, cena, a także termin wykonania zamówienia, warunki płatności.

17. Ogłoszenia wyników przetargu

Wynik postępowania zostanie ogłoszony zgodnie z wymogami ustawy - Prawo zamówień publicznych oraz w siedzibie zamawiającego. Niezależnie od publikacji ww. informacji o wyborze najkorzystniejszej oferty, uczestnicy w postępowaniu zostaną zawiadomieni pisemnie.

18. Postanowienia końcowe

Zasady udostępniania dokumentów

1. Uczestnicy postępowania mają prawo wglądu do treści protokołu, wniosków po upływie terminu ich składania oraz ofert w trakcie prowadzonego postępowania z wyjątkiem dokumentów stanowiących załączniki do protokołu (jawne po zakończeniu postępowania) oraz stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji zastrzeżonych przez uczestników postępowania.

2. Udostępnienie zainteresowanym odbywać się będzie wg poniższych zasad:

  • zamawiający udostępnia wskazane dokumenty po złożeniu pisemnego wniosku,

  • zamawiający wyznacza termin, miejsce oraz zakres udostępnianych dokumentów,

  • zamawiający wyznaczy członka komisji, w którego obecności udostępnione zostaną dokumenty,

  • udostępnienie może mieć miejsce w siedzibie zamawiającego i w czasie godzin jego urzędowania.

W sprawach nieuregulowanych zastosowanie mają przepisy ustawy - Prawo zamówień publicznych oraz Kodeks cywilny.

Rozdział IV

ISTOTNE DLA STRON POSTANOWIENIA UMOWY

1. Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego.

1. Istotne warunki umowy stanowi załącznik nr 4 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia, w nich podano wszelkie istotne dla Zamawiającego warunki realizacji zamówienia. W nich zostaną uwzględnione także zagadnienia kar umownych.

2. Zakazuje się zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści ofert, chyba że konieczność wprowadzenia takich zmian wynika z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy lub zmiany te są korzystne dla zamawiającego, (art.144 p.z.p.)

3. Umowa wymaga pod rygorem nieważności, zachowania formy pisemnej (art.139 ust.2 p.z.p.)

4. Umowa zostanie zawarta w terminie nie krótszym niż 7 dni od dnia przekazania zawiadomienia o wyborze oferty, nie później jednak niż przed upływem terminu związania ofertą (art.94 ust.1 p.z.p.).

5. Jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana, uchyli się od zawarcia umowy, zamawiający wybierze ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert, chyba że zachodzą przesłanki, o których mowa w art. 93 ust.1., (art.94 ust.2 p.z.p.).

Rozdział V

ŚRODKI OCHRONY PRAWNEJ

1. Pouczenie o środkach ochrony prawnej przysługujących Wykonawcy w toku postępowania o udzielenie zamówienia

1. Środki ochrony prawnej (protest) w niniejszym postępowaniu przysługują wykonawcom, a także innym osobom, jeżeli ich interes prawny w uzyskaniu zamówienia doznał lub może doznać uszczerbku w wyniku naruszenia przez zamawiającego przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych.

2. Wobec treści ogłoszenia o zamówieniu, czynności podjętych przez zamawiającego w toku postępowania oraz w przypadku zaniechania przez Zamawiającego czynności, do której jest obowiązany na podstawie ustawy, można wnieść protest do Zamawiającego.

3. Protest wskazujący na oprotestowaną czynność lub zaniechanie zamawiającego, zawierający żądanie, zwięzłe przytoczenie zarzutów oraz uzasadnienie wniesienia protestu (okoliczności faktyczne i prawne) może być wniesiony w ciągu 7 dni od dnia, w którym powzięto lub można było powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia, a w przypadku protestu dotyczącego treści ogłoszenia lub postanowień specyfikacji istotnych warunków zamówienia w terminie 7 dni od dnia opublikowania ogłoszenia lub zamieszczenia Specyfikacji istotnych warunków zamówienia na stronie internetowej.

4. Zamawiający dopuszcza możliwość wnoszenia przez Wykonawcę protestów w formie pisemnej lub faksem na nr faksu Zamawiającego podany w pkt. 1 niniejszej specyfikacji

5. Protest uważa się za wniesiony z chwilą, gdy dotarł on do zamawiającego w taki sposób, że mógł zapoznać się z jego treścią przed wymaganym terminem.

6. Od oddalenia lub odrzucenia protestu przysługuje odwołanie.

7. Odwołanie wnosi się do Prezesa Urzędu w terminie 5 dni od dnia doręczenia rozstrzygnięcia protestu lub upływu terminu do rozstrzygnięcia protestu, jednocześnie przekazując jego kopie zamawiającemu.

8. Zamawiający przekaże Kopię odwołania jednocześnie wszystkim uczestnikom postępowania toczącego się w wyniku wniesienia protestu. Wykonawca może zgłosić, przystąpienie do postępowania odwoławczego najpóźniej do czasu otwarcia posiedzenia zespołu arbitrów, wskazując swój interes prawny w przystąpieniu i stronę, do której przystępuje. Zgłoszenie przystąpienia doręcza się Prezesowi Urzędu, przekazując jego kopię zamawiającemu oraz wykonawcy wnoszącemu odwołanie. Czynności wykonawcy, który przystąpił do postępowania odwoławczego nie mogą pozostawać w sprzeczności z czynnościami i oświadczeniami strony, do której przystąpił.

9. Pozostałe informacje dotyczące środków ochrony prawnej znajdują się w Dziale VI Prawa zamówień publicznych „Środki ochrony prawnej".3. Odwołanie.

10. Na wyrok zespołu arbitrów oraz postanowienie zespołu arbitrów kończące postępowanie odwoławcze przysługuje skarga do Sądu. Skargę wnosi się do Sądu Okręgowego właściwego dla siedziby albo miejsca zamieszkania zamawiającego za pośrednictwem Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych w terminie 7 dni od dnia doręczenia orzeczenia zespołu arbitrów, przesyłając jednocześnie jej odpis przeciwnikowi skargi.

11. Szczegółowe informacje na temat: protestu, odwołania, skargi znajdują się w ustawie Prawo zamówień publicznych w Dziale VI „Środki ochrony prawnej".

Rozdział VI

PROJEKT TECHNICZNY I KSIĄŻKA PRZEDMIARÓW

I. ZAWARTOŚĆ OPRACOWANIA

1. Załączniki formalno - prawne.

- Wypis z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Dąbrowa Białostocka dn. 10.07.2007r. BGK.7231-1407.

- Umowa na sprzedaż energii elektrycznej z Zakładem Energetycznym Białystok S.A., Umowa nr 240/VII

1.1. Zaświadczenia, Oświadczenie

II. PROJEKT ZAGOSPODAROWANIA TERENU

2. Część opisowa.

2.1. Opis techniczny zagospodarowania działki.

III. PROJEKT ARCHITEKTONICZNO - BUDOWLANY

3. Część opisowa.

3.1. Opis techniczny do projektu architektoniczno - budowlanego.

3.2. Ekspertyza techniczna.

3.3. Opis części konstrukcyjnej

3.4. Część opisowa informacja BIOZ

3.5. Część graficzna.

1.

Zagospodarowania działki

skala 1:500

2.

Rzut fundamentów garażu

skala 1:50

3.

Rzut przyziemia garażu

skala 1:50

4.

Rzut więźby dachowej garażu

skala 1:50

5.

Rzut dachu garażu

skala 1:50

6.

Przekrój A-A garażu

skala 1:50

7.

Elewacje nr 1 - boczna północno- zachodnia

skala 1:50

8.

Elewacje nr 2 tylna i 3 - frontowa północno- wschodnia

skala 1:50

OPIS TECHNICZNY DO PROJEKTU ZAGOSPODAROWANIA TERENU

Rozbudowy garażu przy Szkole Podstawowej w Dąbrowie Białostockiej.

1. Dane wstępne:

1.1.Inwestor: Zespół Szkół Samorządowych, Szkoła Podstawowa im. T. Kościuszki 16-200 Dąbrowa Białostocka, ul. Południowa 13.

1.2.Adres budowy: Szkoła Podstawowa w Dąbrowie Białostockiej im. T.Kościuszki

ul. Południowa 13

1.3.Projektant: mgr inż. arch. Łuniewski Dariusz, kontr. inż. Janusz Jancewicz.

2. Podstawa opracowania:

- Wypis z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Dąbrowa Białostocka dn. 10.07.2007r. BGK.7231-1407.

- Umowa na sprzedaż energii elektrycznej z Zakładem Energetycznym Białystok S.A., Umowa nr 240/VII

3. Przedmiot inwestycji

Przedmiotem inwestycji jest rozbudowa istniejącego budynku garażowego przy budynku Szkoły Podstawowej w Dąbrowie Białostockiej.

4. Stan istniejący zagospodarowania terenu

W miejscu realizowanego przedmiotowego zadania projektowego znajduje się istniejący Zespół Szkół Samorządowych ze Szkołą Podstawową.

Zespół tworzy rozczłonkowany układ powiązanych ze sobą budynków szkolnych wraz z dojazdami i placami manewrowymi.

4.1.Istniejący jednostanowiskowy garaż na autobus szkolny dobudowany do szczytowej ściany sali gimnastycznej w wewnętrznym gospodarczym placu szkolnym o wymiarach 12.25m długości i 5.32m szerokości.

4.2. Wysokość istniejącego budynku garażowego 5.98m.

4.3. Budynek Sali Gimnastycznej o wysokości 8.30m - 9.00m.

Teren wokół budynku garażowego to plac manewrowo- parkingowy, płaski, utwardzony, wyłożony kostką betonową „Polbruk”, w części nieutwardzony.

4.4.Wejście gospodarcze do istniejącego budynku szkoły, usytuowane od wewnętrznego dziedzińca - zaplecze.

4.5. W opracowanym terenie znajduje się sieć C.O.

5. Projektowane zagospodarowanie terenu

5.1.Zaprojektowano rozbudowę budynku garażowego jednostanowiskowego na budynek garażowy dwustanowiskowy.

5.2.Wymiary projektowanego rozbudowanego garażu wynoszą 15.05m długości i 9.68 m szerokości.

5.3.Dojazd do budynku - istniejący z placu.

5.4.Budynek usytuowany w północno- wschodniej szczytowej ścianie budynku Sali Gimnastycznej, Szkoły Podstawowej.

Front budynku to elewacja wschodnia, z wjazdami do budynku z istniejącego placu manewrowego.

5.5.Dojazd od istniejącego wjazdu uzupełnić z „polbruku”, grub. 8cm oraz wokół garażu z „polbruku” grubości 6 cm na podsypce cem.-piaskowej grub. 5cm, podbudowie grub. 15 cm z mieszanki kruszywa naturalnego z dodatkiem łamanego w ilości 18% oraz w przypadku podłoża wątpliwego warstwie filtracyjnej z piasku (30 cm), stabilizowanego mechanicznie.

Kolor kostki i krawężników szary- jak istniejący.

Spływ wód opadowych odbywa się powierzchniowo za pomocą zaprojektowanych spadków poprzecznych, na działkę inwestora.

6. Zestawienie powierzchni dotyczący rozbudowy garażu:

Rodzaj powierzchni:

Powierzchnia (m­­2)

Pow. zabudowy proj. budynku garażowego

143.7 m­­2

Pow. użytkowa proj. budynku garażowego

119.2 m­­2

Kubatura budynku garażowego

856.4 m­­³

7.Projektowana inwestycja nie narusza osób interesów osób trzecich, nie koliduje i nie przekracza granic terenu.

8.Działka nie jest wpisana do rejestru zabytków, leży poza strefami ochrony konserwatorskiej.

9. Wjazd na działkę - istniejący bez zmian.

10.Zaopatrzenie w media: na warunkach uzyskanych przez inwestora od poszczególnych gestorów sieci:

energia elektryczna - istniejącym przyłączem energetycznym na warunkach Zakładu Energetycznego Białystok - wg umowy z Zakładem Energetycznym.

11. Działka nie znajduje się w granicach terenu górotwórczego.

12. Obiekt nie stanowi zagrożenia dla środowiska oraz higieny i zdrowia

Autor opracowania: dn. 31.12.2007r arch. Dariusz. Łuniewski

OPIS TECHNICZNY DO PROJEKTU BUDOWLANEGO

Rozbudowy garażu przy Szkole Podstawowej w Dąbrowie Białostockiej.

1. Dane wstępne:

1.1.Inwestor: Zespół Szkół Samorządowych, Szkoła Podstawowa im. T. Kościuszki 16-200 Dąbrowa Białostocka, ul. Południowa 13.

1.2.Adres budowy: Szkoła Podstawowa w Dąbrowie Białostockiej im. T.Kościuszki, ul. Południowa 13

1.3.Projektant: mgr inż. arch. Łuniewski Dariusz, kontr. inż. Janusz Jancewicz.

2. Podstawa opracowania:

- Wypis z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Dąbrowa Białostocka dn. 10.07.2007r. BGK.7231-1407.

- Umowa na sprzedaż energii elektrycznej z Zakładem Energetycznym Białystok S.A., Umowa nr 240/VII

3. Przedmiot inwestycji

Przedmiotem inwestycji jest rozbudowa istniejącego budynku garażowego, jednostanowiskowego na dwustanowiskowy, przy budynku Szkoły Podstawowej w Dąbrowie Białostockiej.

4. Rozwiązania projektowe.

4.1. Układ funkcjonalno - przestrzenny

4.1.1.Zaprojektowano rozbudowę budynku garażowego poprzez wydłużenie go w kierunku otwartego dziedzińca oraz poszerzenie o dodatkowe stanowisko.

4.1.2.Przewidziano demontaż dachu oraz konstrukcji dachowej nad istniejącym garażem, demontaż elementów instalacji elektrycznej, opraw, gniazd, wyburzenie fundamentów, słupów i ścian osłonowych, demontaż drzwi garażowych.

4.1.3.Gabaryty:

długość garażu 15.05m,

szerokości garażu 9.68m,

Wysokość projektowanego garażu 5.98m.

Nad garażem zaprojektowano dach jednospadowy o kącie nachylenia połaci dachowych 12º-7% ). Bryła budynku zwarta ze ścianką attykową od frontu nad wjazdami usytuowanymi w ścianie frontowej budynku.

4.1.4. Zestawienie powierzchni garażu:

l.p

PRZYZIEMIE

Pow. (m­­)

posadzka

1.

Garaż

119.2 m­­

Beton B20

5. Ogólny opis budowlany. ( Wg opisu konstrukcyjnego )

5.1.Projekt dostosowany jest do warunków stref:

- klimatycznej wg PN - 91/B-02020 „Ochrona cieplna budynków”

- gruntowej wg PN-81/B-03020 „Posadowienie bezpośrednie budowli”

5.2.Warunki gruntowe: ( wg opisu konstrukcyjnego pkt. nr 3 ), zgodnie z odkrywką geologiczną w terenie.

5.3. Rozwiązania materiałowo konstrukcyjne:

- Fundamenty, ławy fundamentowe, ściany fundamentowe,

- Ściany nadziemia, podciągi i wieńce - wg opisu (CZĘŚĆ OPISOWA KONSTRUKCYJNA) konstrukcji budynku wykonanego przez inż. Janusza Jancewicza.

5.4. Fundamenty:

Posadowienie ław fundamentowych budynku garażowego na głębokości istniejących fundamentów budynku Szkoły: minimum -1.22m od poziomu parteru: -1.22=150.77m.n.p.m.

Poziom parteru budynku garażowego na wysokości: +/-0.00= (151.99m.n.p.m.).

Poziom terenu wokół budynku garażowego: -0.02=151.97m.n.p.m.

Fundamenty wylewane z betonu B20 zbrojone stalą B500SP i A-0 posadowione na warstwie chudego betonu B10 gr. 10cm.

5.5. Ściany:

Fundamentowe murowane z bloczków betonowych gr. 25cm, 51cm (b-4/z/B15-2 oraz b-2/z/B15-2) wg BN-86/6744-121 na zaprawie cementowej 5 MPa z dodatkiem plastyfikatora i izolacja termiczna 6cm ze styropianu. Ściany murować na zaprawie ciepłochronnej.

Ściany nadziemia osłonowe - murowane z cegły kratówki gr. 25cm klasy 10MPa, gr 25cm, na zaprawie cementowo - wapiennej klasy 3 MPa + wełna mineralna 12cm + ściana dociskowa z cegły silikatowej przymocowanej do cegły kratówki za pomocą kotew stalowych ocynkowanych Ø 4.5 lub 5 w rozstawie co 60 cm w poziomie i co 4 cegły w pionie.

5.6.Wieńce żelbetowe wylewne z betonu B 20, zbrojone stalą A-III/B500SP/ Zbrojenie wieńców łączyć na zakład min. 50cm, Wieńce ocieplone styropianem.

5.7. Więźba dachowa: zaprojektowana jako dźwigar drewniany( przekroje i układ wg rysunków proj. konstr. z drewna klasy C-24.

Drewno więźby dachowej należy zabezpieczyć przed korozją biologiczną np. poprzez dwukrotne powlekanie preparatem „Soltox”, oraz powlec „Pyrolakiem W-1”. Przed działaniem ognia stosować np. „Fobos M-2” i dodatkowo przed wpływami atmosferycznymi. Czoła i wręby należy starannie nasączyć impregnatem przed wbudowaniem elementu.

Styk drewna z murem i betonem izolować papą.

5.8. Pokrycie dachowe

Pokrycie dachowe to trapezowa blacha stalowa ocynkowana gr. Min.0.6mm, na łatach, kontrłatach, izolacja przeciwwiatrowa z foli przeciwwiatrowej.

Izolacja termiczna garażu to 12 cm wełny mineralnej na ruszcie drewnianym.

Od spodu paroizolacja i wykończenie płytą gipsowo-kartonową.

6.0. Elementy wykończeniowe.

6.1. Ślusarka drzwiowa: Drzwi garażowe ocieplone dwuskrzydłowe z technicznym otworem drzwiowym wejściowym w jednym ze skrzydeł drzwiowych.

6.2. Posadzka: cementowa wraz z cokolikami utwardzona opiłkami stalowymi B20.

6.3. Ściany: tynk cem - wap. wewn. gr. 1cm.

+

. Rozwiązania kolorystyczno-materiałowe:

Dach to blacha stalowa trapezowa, powlekana w kolorze niebieskim (dobrana do kolorystyki istniejących dachów na Szkole Podstawowej - Ciemnoniebieski RAL 5019).

Ściany zewnętrzne jako warstwowe ściany wykończone cegłą silikatową w kolorze białym (dopuszczany jest kolor piaskowy - żółty, dobrany do istniejącej cegły klinkierowej jak na istniejącym budynku Szkoły Podstawowej, naturalny kolor cegły „Sahara”).

Nad wjazdem garażowym wykończona tynkiem strukturalnym typu WEBER-TERRANOVA, na bazie styropianu weber SD010, na kleju szpachlowym, siatka ponownie szpachlowana np: klejem weber KS121 lub KS122, tynk np. akrylowo silikonowy ( baranek 1.5mm ) weberTD325 na płynie gruntującym weber PG221ibogrunt - w kolorze jasno beżowym. (Nr 130C)

Dobór kolorów farb silikonowych dokonano w oparciu o paletę barw COLOR SPECTRUM lub NCS (podano na rysunkach elewacji).

Cokół obłożony styropianem, wykończony tynkiem mozaikowym kolorze grafitowym.

Rynny i rury spustowe systemowe w kolorze niebieskim.

7.0. Przewody wentylacyjne:

Wentylacja grawitacyjna garażu wywiewką wentylacyjną ocieploną wełną mineralną gr. 6 - 8 cm wyprowadzoną ponad połać dachową.

Wentylacja nawiewna kratką wentylacyjną w ramie drzwiowej wjazdowej zapewniającą 1.5 krotną wymianę powietrza na godzinę.

8.0. Izolacje:

8.1. Izolacje wodochronne:

Pionowe ścian fundamentowych - Izolacja pionowa powłokowa z dyspersji wodnej asfaltu 3-krotnie, lub systemowe izolacje firmy SHOMBURG (AQUAFIN 2k)

Poziome fundamentów i posadzek wykonać z dwóch warstw papy asfaltowej na lepiku ułożona na ławach fundamentowych, oraz na ścianach fundamentowych. Z uprzednim gruntowaniem ścian powłoką z Abizolu R.

Dodatkowym zabezpieczeniem przed wodą deszczową będzie odpowiednie wyprofilowanie posadzki terenu, opaski betonowe wokół budynku z 1% spadkiem od budynku.

8.2. Izolacje termiczne:

Na ścianach zewnętrznych fundamentowych styropian FS20 gr.6cm na ścianie zewnętrznej pod cegłę wełna mineralna gr. 12cm.

Izolacja cieplna posadzki, styropian stropowy na gruncie, gr.6cm

Izolacja cieplna dachu z wełny mineralnej gr. 12cm.

9.0. Instalacje.

Budynek garażowy wyposażony jest w wewnętrzną instalację oświetleniową oraz gniazda wtykowe. Projektuje się wymianę wewnętrznej instalacji elektrycznej.

9.1. Instalacje elektryczne:

9.1.1.Zasilanie i pomiar energii zgodne z warunkami wydanymi przez Zakład Energetyczny Białystok S.A.

Zasilanie obiektu przez istniejące złącze kablowe; Szczegóły dotyczące przyłącza kablowego określił Zakład Energetyczny Białystok S.A.

Licznik 3-fazowy wraz z głównym zabezpieczeniem przeciążeniowym, zwarciowym, zlokalizowany w istniejącej szafce z zabezpieczeniami przelicznikowymi przy tablicy licznikowej.

9.1.2.Rozdział energii elektrycznej

Rozdział linii zasilającej na poszczególne obwody według istniejącego układu instalacji.

W przypadku prowadzenia instalacji po elementach łatwo palnych, kable należy ułożyć w rurkach lub korytach instalacyjnych. Pozostałe przewody poprowadzić podtynkowo.

9.1.3. Przewidywane są następujące obwody:

-oświetlenie - wykonać przewodem YDY 3x1,5mm2, z zabezpieczeniem nadprądowym typu S301/B16 - jako źródła oświetlenia przewidziano lampy jarzeniowe.

-zasilanie jednofazowych gniazd wtykowych połączonych w pierścień - wykonać przewodem YDYp 3x2,5mm2 z zabezpieczeniem nadprądowym typu S301/B20

-zasilanie gniazd 3-fazowych wykonać przewodami YDYp 5x4mm2,
z zabezpieczeniem nadprądowym typu S303/C20.

Gniazda instalować na wysokości 0,9 m nad poziomem posadzki, zaleca się zastosować gniazda szczelne.

Zalecany montaż gniazd podwójnych. Dobór opraw, gniazd i łączników pozostaje w gestii inwestora.

Uwagi: Dopuszcza się zmiany punktów oświetleniowych i gniazdkowych pod warunkiem: uzgodnienia z autorem opracowania oraz inwestorem.

9.1.4. Ochrona

-ochrona od porażeń prądem elektrycznym zrealizowana będzie jako szybkie odłączenie zasilania u odbiorcy przy pracy instalacji wewnętrznej w układzie TN-C-S; Sieć zasilająca pracuje w układzie TN-C.

-jako ochronę dodatkową - projektuje się włączniki różnicowo-prądowe o prądzie różnicowym ΔI=30mA,

-połączenie wyrównawcze łączące wszystkie przewody ochronne, metalowe ciągi instalacyjne, uziemienia naturalne i sztuczne oraz zbrojenie budynku od głównej szyny wyrównawczej.

Jako przewód wyrównawczy zastosować przewody LgYżo 4mm2, jako szyny wyrównawcze zastosować płaskowniki ocynkowane 4x25. Uziomy wykonać jako prętowy lub fundamentowy.

10. Ochrona przeciwpożarowa

10.1. Charakterystyka ogólna

Dane ogólne

Powierzchnia zabudowy budynku garażowego - 143.7 m­­2.

Powierzchnia użytkowa - 119.2 m­­2.

10.2. Kwalifikacja obiektu do kategorii zagrożenia ludzi:

Budynek garażowy PM - do 500 MJ/ m­­2.

wysokość obiektu - 5,98 m(N)

10.3. Klasa odporności pożarowej obiektu - „E”

10.4.Ściana wydzielenia pożarowego wzdłuż ściany szczytowej z istniejącym budynkiem - Salą gimnastyczną Szkoły podstawowej murowana gr. 25cm. wyprowadzona powyżej połaci dachowej. Ściana szczytowa budynku istniejącego - bez okien.

10.5.Kanały wentylacyjne wykonano z materiałów niepalnych. Jako otuliny wentylacji zastosowano wyłącznie materiały posiadające cechę nierozprzestrzeniających ognia (NRO).

11.Wszystkie roboty należy wykonywać zgodnie z „Warunkami technicznymi wykonania i odbioru robót budowlanych” oraz wytycznymi technologicznymi i realizacyjnymi określonymi przez producentów zastosowanych urządzeń i materiałów budowlanych.

Materiały budowlane oraz elementy prefabrykowane powinny posiadać wymagane atesty i odpowiadać obowiązującym normom.

PRZEDMIAR ROBÓT

ROZBUDOWY BUDYNKU GARAŻOWEGO PRZY SZKOLE PODSTAWOWEJ W DĄBROWIE BIAŁOSTOCKIEJ

NAZWA INWESTYCJI : Projekt budowlany rozbudowy budynku garażowego przy

Szkole Podstawowej w Dąbrowie Białostockiej

ADRES INWESTYCJI : 16-200 Dąbrowa Białostocka ul. Południowa 13

INWESTOR : Zespół Szkół Samorządowych Szkoła Podstawowa im. T. Kościuszki

ADRES INWESTORA : 16-200 Dąbrowa Białostocka ul. Południowa 13

BRANŻA : budowlana

DATA OPRACOWANIA : 31.12.2007 r.

Lp.

Podst.

Opis i wyliczenia

j. m.

Poszcz.

Razem

1.1.1

Rozbiórki

1

d.1.1.1

KNR 4-01 0535-01

Rozebranie pokrycia dachowego z blachy nadającego się do użytku 74,7

m2

74,700

74,700

2 d.1.1.1

KNR 4-01 0430-02

Rozebranie elementów więźb dachowych - deskowanie dachu z desek na styk 74,7 m2

m2

74,700

74,700

3 d.1.1.1

KNR 4-01 0430-06

Rozebranie elementów więźb dachowych - więźby dachowe proste

m2

74,700

74,700

4 d.1.1.1

KNR 4-01 0349-02

Rozebranie ścian, filarów i kolumn z cegieł na zaprawie cementowo-wapiennej

(2,01+2,15+2,41+2,11+2,03)x4,6x0,25+0,64x0,64x3,5x2

0.4x0,4x 4,225x5

m3

m3

32,146

3,376

35,522

5 d.1.1.1

KNR 4-01 0354-05

Wykucie z muru ościeżnic drewnianych o pow. ponad 2 m2 - BRAMA GARAŻOWA

4,05X4,15

m2

16,808

16,808

1.1.2

Wywóz gruzu

6 d.1.1.2

KNR 4-01 0108-09

Wywiezienie gruzu spryzmowanego samochodami skrzyniowymi na odl. do 1 km

74,4x0,015+74,7x0,025+35,522+16,808x0,04

m3

39,182

39,182

7

d 1.1.2

KNR 4-01 0108-10

Wywiezienie gruzu spryzmowanego samochodami skrzyniowymi - za każdy nast. 1 km

Krotność = 4

m3

39,182

39,182

1.1.3

Wykopy

8

d.1.1.3

KNR 4-01 0104-02

Wykopy o ścianach pionowych przy odkrywaniu odcinkami istniejących fundamentów o głębokości

do 1.5 m w gr. kat. III

(9,3+17,1+5,5)*2*1,5*1,32

m3

126,324

126,324

9 d.1.1.3

KNR 2-01 0217-02

Wykopy oraz przekopy wykonywane koparkami podsiębiernymi 0.15 m3 na odkład w gruncie

kat. III

(17,1+4,5)*1,5*1,32+14,1*9,3*0,6

m3

121,446

121,446

1.1.4

Fundamenty

10 d.1.1.4

KNR 2-02 1101-01

Podkłady betonowe na podł. gruntowym B 10

0,1*0,82*(9,3*2+15,05)+0,1*0,48*8,35

m3

3,160

3,160

11 d.1.1.4

KNR 2-02 0202-01

Ławy fundamentowe prostokątne żelbetowe, szer. do 0.6m

0,62*0,4*(9,3*2+15,05)+0,38*0,4*8,35

m3

9,614

9,614

12 d. 1.1.4

KNR 2-02 0204-01

Stopy fundamentowe prostokątne żelbetowe, o obj. do 0.5m3

0,8*0,8*0,5*4

m3

1,280

1,280

13 d.1.1.4

KNR 2-02 0290-04

Przygotowanie i montaż zbrojenia konstrukcji monolitycznych budowli - ŁAWY

t

0,224

0,224

1.1.5

Izolacje

14 d.1.1.5

KNR 2-02 0603-01

Izolacje przeciwwilgociowe powłokowe bitumiczne pionowe - wykonywane na zimno z emulsji

asfaltowej - pierwsza warstwa

0,4*2*(9,3*2+15,05*2)+0,8*4*0,5*4+0,8*0,8*4

m2

47,920

47,920

15 d.1.1.5

KNR 2-02 0603-02

Izolacje przeciwwilgociowe powłokowe bitumiczne pionowe - wykonywane na zimno z emulsji

asfaltowej - druga i następna warstwa

m2

47,920

47,920

16 d.1.1.5

KNR 2-02 0604-02

Izolacje przeciwwilgociowe dwiema warstwami papy na lepiku na gorąco ław fundamentowych

betonowych - POZIOMA

0,62*(9,3*2+15,05)+0,38*15,05

m2

26,582

26,582

1.1.6

Ściany fundamentowe

17 d.1.1.6

KNR-W 2-02

0101-06

Ściany fundamentowe z bloczków betonowych na zaprawie cementowej gr. 25 cm

0,25*0,6*(9,3*2+15,05*2)+0,65*0,65*0,5*4

m3

8,150

8,150

18 d.1.1.6

KNR 2-02 0609-10

Izolacje cieplne i przeciwdzwiękowe z płyt styropianowych pionowe na zaprawie bez siatki metal.

0,6*(9,3*2+15,05+6,75)

m3

24,240

24,240

19 d.1.1.6

KNR-W 2-02

0101-06

analogia

Ściany fundamentowe z bloczków betonowych na zaprawie cementowej gr. 12 cm - ŚCIANA DOCISKOWA

0,12*0,6*(9,3*2+15,05+6,75)

m3

2,909

2,909

20 d.1.1.6

KNR 2-02 0211-04

Rygle i przekrycia ścian w ścianach murow. dwustronnie deskowane szer. przewiązek do 0.3m

0,25*0,25*(9,3*2+15,05*2)

m3

3,044

3,044

21 d.1.1.6

KNR 2-02 0290-04

Przygotowanie i montaż zbrojenia konstrukcji monolitycznych budowli - WIENIEC

t

0,207

0,207

1.1.7

Zasypania

22 d.1.1.7

KNR-W 2-01

0312-05

Zasypywanie wykopów - POD POSADZKE I NA ZEWNATRZ

(15,1+9,3)*2*1,5*1,32+14,1*9,3*0,2-3,16-9,61-1,28-8,15-2,9

m3

97,750

97,750

23 d.1.1.7

KNR 2-01 0236-01

Zagęszczenie nasypów ubijakami mechanicznymi; grunty sypkie kat. I-III

m3

97,750

97,750

1.1.8

Ściany murowane nadziemia

24 d.1.1.8

KNR 2-02 0118-07

Słupy i filarki międzyokien. prostokąt. na zaprawie wap. lub cem.-wap.2 ½x2 ½ceg.

4,15*2

m

8,300

8,300

25 d.1.1.8

KNR 2-02 0604-02

Izolacje przeciwwilgociowe dwiema warstwami papy na lepiku na gorąco ław fundamentowych

betonowych - POZIOMA POD ŚCIANE

0,45*40,7

m2

18,315

18,315

26 d.1.1.8

KNR 2-02 0111-03

Ściany budynków jednokond. wys. do 4.5m z bloków wap.-piask.drążonych typu 3 NFD gr.25cm

(2,03+2,11+2,41+2,15+2,01+1,1)*3,93

(13,82+8,45+3,63*2)*3,93+(9,46*2+6,75)*1,41

m2

46,413

152,248

198,661

27 d.1.1.8

KNR 2-02 0126-02

Otwory na drzwi, drzwi balkonowe i wrota w ścianach murowanych grubości 1 ceg. z cegieł pojedynczych, bloczków i pustaków

szt

2,000

2,000

28 d.1.1.8

KNR 2-02 0211-04

Rygle i przekrycia ścian w ścianach murowanych dwustronnie deskowane szer. Przewiązek do 0.3m

0,25*0,25*(9,3*2+15,05*2)

m3

3,044

3,044

29 d.1.1.8

KNR 2-02 0290-04

Przygotowanie i montaż zbrojenia konstrukcji monolitycznych budowli - WIENIEC

t

0,207

0,207

30 d.1.1.8

KNR 2-02 0609-10

Izolacje cieplne i przeciwdźwiękowe z płyt styropianowych pionowe na zaprawie bez siatki metal.

(15,05+0,4)*4,27+(9,46+6,75+0,52+0,52)*5,96

m2

168,782

168,782

31 d.1.1.8

KNR 2-02 0117-13

Licowanie ścian budynków równacz. ze wznoszeniem ścian w budynkach jednokond.

m2

168,372

168,372

32 d.1.1.8

KNR 0-23 2614-02

Docieplenie ścian z cegły płytami styropianowymi - system STOPTER - przy użyciu got. zapraw

klejących wraz z przyg. podłoża i ręczne wyk. wyprawy elew. z got. suchej mieszanki - nad wrotami garażowymi i tylna ściana garażu

9,46*1,5

m2

14,190

14,190

1.1.9

Konstrukcja więźby dachowej

33 d.1.1.9

KNR-W 2-02

0406-02

Murłaty - przekrój poprzeczny drewna ponad 180 cm2 z tarcicy nasyconej

0,14*0,14*14,07*2

m3

0,552

0,552

34 d.1.1.9

KNR-W 2-02

0405-02

Dachy z wiązarów deskowych z tarcicy nasyconej o rozpiętości 9 m

14,07*9,7

m2

136,479

136,479

35 d.1.1.9

AW

kalk. własna

Dostawa wiązarów dachowych

szt

16,000

16,000

36 d.1.1.9

KNR-W 2-02

0409-06

Deski czołowe - przekrój poprz. drewna do 180 cm2 z tarcicy nasyconej

0,038*0,2*14,1

m3

0,107

0,107

1.1.10

Pokrycie dachu, obróbki

37 d.1.1.10

KNR-W 2-02

0410-04

Ołacenie połaci dachowych - kontrłaty 25x50 mm, łaty 40x50 mm o rozstawie ponad 24 cm z

tarcicy nasyconej

9,7*14,07

m2

136,479

136,479

38 d.1.1.10

KNR 0-15II

0517-01

Ułożenie na krokwiach ekranu zabezpieczającego z folii dachowej

m2

136,479

136,479

39 d.1.1.10

NNRNKB 2020537-01

(z.VI) Pokrycie dachów o pow. do 25 m2 o nachyleniu połaci do 85 % blacha powlekana trapezowa na łatach

m2

136,479

136,479

40 d.1.1.10

NNRNKB 2020541-01

(z.VI) Obróbki blacharskie z blachy powlekanej

(15,05+9,4*2)*0,85+14,07*(0,25+0,31)+(14,07+9,7*2)*0,41

m2

50,374

50,374

41 d.1.1.10

AW

Montaż rur wywiewnych

szt

4,000

4,000

42 d.1.1.10

NNRNKB 2020518-03

(z.I) Montaż prefabrykowanych rynien dachowych z blachy powlekanej LINDAB o sr. 12 cm

m

14,070

14,070

43 d.1.1.10

NNRNKB 2020520-02

(z.I) montaż prefabrykowanych rur spustowych z blachy powlekanej LINDAB o sr. 10 cm

4,5*2 m

m

9,000

9,000

1.1.11

Podbicie okapów

44 d.1.1.11

KNR 0-18 2611-03

Montaż rusztu pod podbicie okapów podsufitka

14,07*0,7

m2

9,849

9,849

45 d.1.1.11

KNR-W 2-02

20203-02

analogia

Podsufitka drewniana na okapach

m2

9,849

9,849

46 d.1.1.11

KNR-W 2-02

20203-03

Lakierowanie impregnatami barwiącymi do drewna

m2

9,849

9,849

1.1.12

Ocieplenie stropu

47 d.1.1.12

KNR 2-02 0607-01

analogia

Izolacje przeciwwilgoc. i przeciwwodne z folii polietylen. szerokiej poziome podposadzkowe

8,97 x 14,07

m2

126,208

126,208

48 d.1.1.12

KNR 2-02 0613-06

Izolacje cieplne i przeciwdźwiękowe z wełny mineralnej pionowe z płyt układanych na sucho

ROCKMIN gr. 15 cm

126,208

m2

126,208

126,208

49 d.1.1.12

KNR 2-02 2011-03

Okładziny gipsowo-kartonowe, pojedyncze na stropach, na rusztach metalowych; - płyty gipsowo-kartonowe ognioodporne

m2

126,208

126,208

50 d.1.1.12

KNR 2-02 2011-04

Okładziny gipsowo-kartonowe, pojedyncze na stropach, na rusztach metalowych - dodatek za

druga warstwowe płyt - płyty gipsowo-kartonowe ognioodporne

m2

126,208

126,208

1.1.13

Tynki, malowanie

51 d.1.1.13

KNR 2-02 0801-02

Tynki wewnętrzne zwykłe kat. III wykonywane mechanicznie na ścianach, słupach i w kanale

(8,45+14,07)*2*4,23-4,04*4,15

(8,50+0,80) x2 x 1,40

m2

173,753

26,040

199,793

52 d.1.1.13

KNR-W 2-02

0830-03

Wewnętrzne gładzie gipsowe jednowarstwowe na ścianach z elem. prefabrykowanych i betonów

wylewanych

m2

173,753

173,753

53 d.1.1.13

KNR-W 2-02

0830-01

Wewnętrzne gładzie gipsowe jednowarstwowe na sufitach z płyt gipsowych

m2

126,208

126,208

54 d.1.1.13

KNR-W 2-02

1510-03

Dwukrotne malowanie farbami emulsyjnymi powierzchni wewnętrznych - podłoży gipsowych z

gruntowaniem

173,753+126,208

m2

299,961

299,961

1.1.14

Podłogi i posadzki

55 d.1.1.14

KNR 2-02

1103/01

Podkład pod posadzki z kruszywa naturalnego - 15 cm

8,54 x 14,00

m3

17,940

17,940

56 d.1.1.14

KNR 2-02 1101-01

Podkłady betonowe na podł. gruntowym B 15

0,12*8,45*14,07

m3

14,267

14,267

57 d.1.1.14

KNR 2-02 0605-01

Izolacje przeciwwodne z papy; powierzchnie poziomych na gorąco - pierwsza warstwa

8,45*14,07

m2

118,892

118,892

58 d.1.1.14

KNR 2-02 0605-02

Izolacje przeciwwodne z papy; powierzchnie poziomych na gorąco - druga warstwa

m2

118,892

118,892

59 d.1.1.14

KNR 2-02

0259/05

Zbrojenie posadzki betonowej

(8,54 x 140 + 14,00 x 86) x 0,222 kg/mb

kg

532,720

532,720

60 d.1.1.14

KNR 2-02 1106/02+0,3 +05 +07

Posadzki cementowe wraz z cokolikami utwardzane opiłkami stalowymi B20 gr.10 cm zatarta na ostro

m2

118,892

118,892

1.1.15

Drzwi garażowe, ślusarka

61 d.1.1.15

KNR-W 2-02

1032-01

analogia

Bramy garażowe ocieplone stalowe rozwierne z drzwiami 1,00x2,100 m

3,42*4,0*2

m2

27,360

27,360

62 d.1.1.15

KNR-W 2-02

1015-04

Naświetla stałe fabrycznie wykończone o pow. Ponad 1.0 m2

0,51*4,0*2

m2

4,080

4,080

63 d.1.1.15

KNR-W 2-02

1203-06

analogia

Przegrody siatkowe z drzwiami

1,35*3,6

m2

4,860

4,860

64 d.1.1.15

Obramowanie z kątownika L50x50x5

(8,60 + 0,90) x 2

m

19,000

19,000

65 d.1.115

Przykrycie kanału balami grubości 45 mm

0,90 x 8,60

m2

7,740

7,740

1.1.16

Instalacje elektryczne

66 d.1.1.16

KNR 5-08 0210-02

Przewody kabelkowe o łącznym przekroju żył do Cu-12/Al-20 mm2 układane w gotowych bruzdach

bez zaprawiania bruzd na podłożu nie-beton.

M

56,000

56,000

67 d.1.1.16

KNR 5-08 0302-02

Montaż na gotowym podłożu puszek bakelitowych o

Metryka strony

Udostępniający: Gmina Dąbrowa Białostocka

Wytwarzający/odpowiadający: Mieczysław Kalisz

Wprowadzający: Mieczysław Kalisz

Data modyfikacji: 2008-04-02

Opublikował: Piotr Salejko

Data publikacji: 2008-04-01