Przyjęcie informacji z wykonania budżetu gminy za 2006 rok
Z A R Z Ą D Z E N I E Nr 17/07
Burmistrza Dąbrowy Białostockiej
z dnia 19 marca 2007 roku
w sprawie przyjęcia informacji z wykonania budżetu gminy za 2006 rok.
Na podstawie art. 199 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 roku o finansach publicznych (Dz. U. z 2005 Nr 249 poz. 2104 , Nr 169 poz. 1420, z 2006 r. Nr 45, poz. 319, Nr 104 poz. 708, Nr 187 poz. 1381, Nr 170 poz. 1217 i 1218) zarządzam co następuje:
§ 1. Przyjąć:
1) Sprawozdanie z wykonania budżetu gminy za 2006 rok, według którego:
- plan dochodów po dokonanych zmianach wynosi - 22.902.819 zł
- wykonanie - 22.972.857,95 zł
- plan wydatków po dokonanych zmianach wynosi - 23.031.934 zł
- wykonanie - 21.934.510,77 zł
zgodnie z załącznikiem nr 1 i 2 do niniejszego zarządzenia.
2) Sprawozdanie z wykonania planów finansowych zadań z zakresu administracji rządowej zleconych gminie, według którego:
- plan dochodów po dokonanych zmianach wynosi - 4.110.671,00 zł
- wykonanie - 3.889.043,57 zł
- plan wydatków po dokonanych zmianach wynosi - 4.110.671,00 zł
- wykonanie - 3.889.043,57 zł
zgodnie z załącznikiem nr 3 do niniejszego zarządzenia
3) Wykaz jednostek budżetowych, które utworzyły rachunki dochodów własnych oraz zestawienie dochodów własnych i wydatków nimi sfinansowanych zgodnie z załącznikiem nr 4 do niniejszego zarządzenia.
§ 2. Sprawozdania, o których mowa w § 1 przekazać w terminie 7 dni od daty
podjęcia niniejszego zarządzenia:
1) Radzie Miejskiej
2) Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Białymstoku
§ 3. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia
Sprawozdanie
z wykonania budżetu Gminy Dąbrowa Białostocka za 2006 rok
I. Dane ogólne
Budżet Gminy Dąbrowa Białostocka na rok 2006 przyjęty został Uchwałą Rady Miejskiej w Dąbrowie Białostockiej Nr XXVIII/193/06 z dnia 14 lutego 2006 roku w wysokości po stronie dochodów 20.240.802 zł oraz wydatków 20.369.917 zł.
Plan ten był zmieniany w roku 2006 uchwałami Rady Miejskiej oraz zarządzeniami Burmistrza.
Budżet gminy za 2006 rok po uwzględnieniu zmian w okresie sprawozdawczym zamknął się po stronie dochodów kwotą 22.902.819 zł i po stronie wydatków kwotą 23.031.934 zł.
W porównaniu do zapisów według uchwały budżetowej budżet wzrósł o kwotę 2.662.017 zł po stronie dochodów, co stanowi około 13,16 %.
Realizacja budżetu gminy za 2006 rok przedstawia się następująco:
· dochody budżetowe ogółem zrealizowano w 100,3 %
w tym:
dochody własne w 108 %
· wydatki budżetowe ogółem zrealizowano w 95,2 %
w tym:
wydatki bieżące w 96,9 %
wydatki inwestycyjne w 84,5 %
II. Dochody budżetowe
Realizację dochodów budżetowych w podziale według ważniejszych źródeł obrazuje załącznik Nr 1 do Zarządzenia Burmistrza Dąbrowy Białostockiej.
Wykonanie dochodów ogółem za 2006 rok jest zadowalające i wskazuje na pomyślną realizację, niemniej jednak niektóre pozycje zostały zrealizowane poniżej przyjętego planu, ponieważ dochody planowane są na podstawie szacunków i przewidywań i tak w poszczególnych działach kształtują się następująco:
Rolnictwo i łowiectwo
Na plan 42.819 zł wykonanie wynosi 46.149,94 zł.
Dochody realizowane w tym dziale pochodzą z wpłat jako partycypacja mieszkańców w budowie wodociągów wiejskich. Wpłynęły z tego tytułu większe środki niż zakładał plan, gdyż wykonano większą ilość przyłączy niż planowano.
Ponadto otrzymano z budżetu państwa dotację celową na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej w kwocie 4.918,64 zł z przeznaczeniem na zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie paliwa.
Leśnictwo
Na plan 2.540 zł wykonanie wynosi 1.879,07 zł.
Dochody realizowane w tym dziale pochodzą z wpłat za dzierżawę obwodów łowieckich
Transport i łączność
Zaplanowano w tym dziale dochody w kwocie 227.233 zł., wykonanie wynosi 218.833,63 zł.
Na kwotę powyższą składa się:
· wpłaty mieszkańców na rzecz modernizacji drogi we wsi Jałówka — 33.800 zł
· partycypacja mieszkańców w budowie wjazdów w ul. Dębowej — 600 zł
· partycypacja Spółdzielni Mieszkaniowej w przebudowie chodnika przy ul. Południowej — 8.500 zł
· Dotacja z programu Phare z przeznaczeniem na zwrot wydatków poniesionych na budowę drogi we wsi Grodziszczany — 105.933 zł
· Dotacja z Urzędu Marszałkowskiego na rekultywację — 70.000 zł
Gospodarka mieszkaniowa
Na zaplanowane dochody w kwocie 280.100 zł. wpłynęło 272.457,28 zł
·opłata za wieczyste użytkowanie - 50.808,84 zł
·wpływy z tytułu dzierżaw i inne- 66.421,45 zł
·sprzedaż mienia komunalnego - 150.467,69 zł
·płata adiacencka - 1.218 zł
·przekształcenie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności - 3.541,30 zł
Administracja publiczna
W tym dziale ustalono dochody w wysokości 196.750 zł wykonano w kwocie 197.310,11 zł. Składają się na nie:
1) dotacja na zadanie zlecone z zakresu administracji rządowej w kwocie - 108.000 zł.
2) Dochody z tytułu refundacji wynagrodzeń za pracowników interwencyjnych przez PUP, zwrotów za energię elektryczną, wodę i telefony - 39.162,63 zł
3) odsetki od środków na rachunku bankowym, prowizje ze sprzedaży znaczków skarbowych, w kwocie 40.822,48 zł.
4) opłaty za zezwolenie w transporcie drogowym, wpis do ewidencji działalności gospodarczej — 9.325 zł
Urzędy naczelnych organów władzy, kontroli i sądownictwa
Gmina otrzymała dotację na prowadzenie i aktualizację stałych rejestrów wyborców w gminie w kwocie 2.128 zł oraz dotację na wybory do rad gmin, powiatów, sejmików oraz wybory wójtów, burmistrzów, prezydentów - w kwocie 47.314 zł.
Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa
Komenda Główna Straży Pożarnej przekazała dotację w wysokości 2.000 zł na zakup wyposażenia dla OSP Olsza, jako jednostki zaliczanej do systemu ratownictwa krajowego.
Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek nie posiadających osobowości prawnej.
Dochody w tym dziale stanowią największą pozycję w dochodach własnych gminy i składają się przede wszystkim z podatków i opłat lokalnych. Największe wpływy do budżetu osiągnięto z tytułu podatku od nieruchomości i wyniosły łącznie 1.927.739,20 zł i były wyższe od zaplanowanych o 6,85 %. Miały na to wpływ następujące czynniki: dobra koniunktura gospodarcza oraz wzrost ściągalności zaległości podatkowych. Również ponad plan wykonano dochody z podatku rolnego i leśnego chociaż wpływy były niższe w porównaniu do poprzedniego roku o 174.362,23 zł, co spowodowane było znacznym obniżeniem średniej ceny skupu żyta przyjmowanej do naliczania podatku rolnego. Znacznie ponad plan wykonano dochody z podatku od środków transportowych od osób fizycznych, natomiast od osób prawnych wykonanie wynosi 58,1 % spowodowane to było likwidacją placówki jednego z podatników.
Wyższe niż w roku ubiegłym dochody zanotowano w podatku dochodowym od osób prawnych — 48.568,58 zł. Są one dowodem lepszej rentowności i kondycji finansowej podmiotów gospodarczych prowadzących działalność na terenie naszej gminy. Również ponad plan zostały wykonane ustalone przez Ministerstwo Finansów dochody z udziału gminy w podatku od osób fizycznych. Wpływy z tego tytułu wyniosły 2.086.471 zł tj. 103,5 % planowanych. Jest to również wyraźny symptom ożywienia gospodarczego i wzrostu dochodów mieszkańców naszej gminy.
Budżet zasiliły również odsetki od nieterminowych wpłat podatków i opłat, które wyniosły — 10.040,25 zł.
Wpływy z opłaty skarbowej wyniosły 68.173,92 zł co stanowi 104% planu.
Wpływy z opłat za zezwolenie na sprzedaż alkoholu wykonano w 100 % i wyniosły one 107.090,21 zł.
Dochody tego działu zaplanowano w wysokości 4.798.076 zł stanowią one około 21% planowanych dochodów ogółem. Wykonane zostały na kwotę 5.133.746,36 zł co stanowi 107%.
Dochody te realizowane są przez referat finansowy gminy oraz za pośrednictwem urzędu skarbowego.
Różne rozliczenia
Dochody zaplanowano w kwocie 11.819.381 zł, wykonanie wynosi 100%.
Dochody te mają największy udział w budżecie gminy, który wynosi 51,6 %
Planowana jest tu subwencja ogólna z budżetu państwa, składająca się z części:
- oświatowej — 6.245.019 zł.
- równoważącej — 554.044 zł
- wyrównawczej - 4.952.672 zł
- uzupełnienie subwencji ogólnej - 67.646 zł
Opieka społeczna
Wysokość dochodów z tytułu dotacji zaplanowano w kwocie 4.826.407 zł, wykonanie - 4.580.174,36 zł stanowi 94,9%. Na kwoty te składają się:
· dotacja na wypłatę świadczeń rodzinnych — plan 3.405.240 zł — wykonanie - 3.207.926,98 zł
· dotacja na wypłatę zasiłków i pomoc w naturze - plan 379.000 zł — wykonanie 341.066,15 zł.
· dotacja na utrzymanie MOPS — plan 297.500 zł — wykonanie 297.500 zł
· dotacja na usługi specjalistyczne i opiekuńcze - plan 11.000 zł - wykonanie 11.000 zł
· dotacja na dożywianie— plan 253.440 zł. - wykonanie 253.440 zł
· dotacja na składki zdrowotne dla osób pobierających zasiłki — plan 5.000 zł — wykonanie 3.648,20 zł
· dotacja na usuwanie skutków klesk żywiołowych (susza) — plan 470.000 zł — wykonanie — 450.032 zł
· pozostałe dochody — wykonanie 15.561,03 zł.
Oświata i wychowanie
Wykonano w tym dziale wpływy z tytułu :
- dotacji celowych:
· Nauczanie języka angielskiego w pierwszych klasach szkół podstawowych |
7 310,00 zł |
· Wyprawka szkolna dla uczniów klas pierwszych |
4 318,20 zł |
· Zwrot pracodawcom kosztów przygotowania zawodowego |
4 472,00 zł |
· Koszty prac komisji kwalifikacyjnych i egzaminacyjnych powołanych do rozpatrzenia wniosków nauczycieli o stopień awansu nauczycieli |
200,00 zł |
- dochody z najmu i dzierżawy oraz pozostałe dochody — 36.168,50 zł
- dotacja PFRON zakupu transportera schodowego - 6.793,80 zł
- środki z Ministerstwa Sportu na dofinansowanie
budowy hali sportowej - 63.000,00 zł
Edukacyjna opieka wychowawcza
Wykonano w tym dziale wpływy z tytułu :
- dotacji celowej na sfinansowanie pomocy materialnej dla uczniów w kwocie — 431.138 zł
- dochodów płatnika z tytułu terminowych wpłat zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych — 1.849,98 zł
Dochody w tym dziale wykonano w 100%.
Gospodarka komunalna i ochrona środowiska
Wykonano w tym dziale wpływy z tytułu :
- środki otrzymane z Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w kwocie 96.232,72 zł co stanowi 100,6% planu dochodów z tego tytułu.
- Nie wykonano dochodów z tytułu wpływów z opłaty produktowej w kwocie 2.500 zł ze względu na brak na naszym terenie zakładów zanieczyszczających środowisko.
III. Wydatki budżetowe
Gmina wykonuje wszystkie zadania publiczne o znaczeniu lokalnym, które wiążą się z zaspokojeniem zbiorowych potrzeb wspólnoty samorządowej. Należą one do zadań własnych gminy. Inną grupą są zadania zlecone, których wykonanie może nałożyć państwo ustawami. Zadania z zakresu administracji rządowej mogą być wykonywane również przez gminę na podstawie porozumień z organami tej administracji.
Wśród wydatków gminy poza zadaniami inwestycyjnymi dominują głównie wynagrodzenia, zapłata za zakupione towary i usługi, spłaty odsetek od pożyczek. Poważnym wydatkiem jest utrzymanie oświaty. Przyznana kwota subwencji oświatowej nie zaspokaja niezbędnego minimum dla prawidłowego funkcjonowania szkół. Plan wydatków na ten cel stanowi 47 % ogółu planu wydatków budżetu.
Realizacja wydatków w poszczególnych działach kształtowała się następująco:
Rolnictwo i łowiectwo
Na zadania związane z rolnictwem wydatkowano kwotę 427.140,57 zł przeznaczając na następujące zadania:
|
189.216,93 zł 7.177,49 zł 17.812,29 zł
4.042,54 zł 6.420,00 zł 186.720,24 zł 10.928,86 zł. 4.822,22 zł. |
Transport i łączność
Zapisane w budżecie gminy środki na budowę, modernizację, ulepszenie i utrzymanie dróg w gminie zostały wydatkowane w kwocie 1.011.589,77 zł. Wydatki dotyczą następujących zadań:
1. Dofinansowanie inwestycji na drogach powiatowych - - 167.250,00 zł
- modernizacja drogi Pięciowłoki — Grodzisk — 97.250 zł.
- modernizacja drogi Wiązówka — Wesołowo — 70.000 zł
6. Naprawy i ulepszenie dróg - 207.284,46 zł
- remont drogi kol. Nierośno - 10.934,70 zł
- remont drogi Mościcha - 80.104,81 zł
- remont drogi Kropiwno - 71.713,61 zł
- chodnik ul. Południowa - 26.235,00 zł
- chodnik ul Sulika - 18.296,34 zł
7. Bieżące utrzymanie dróg wszystkich 40 km i pozostałe wydatki - 120.942,67 zł
- profilowanie nawierzchni dróg żwirowych i
gruntowych w gminie - 14.399,71 zł
- utrzymanie zimowe dróg gminnych - 82.037,42 zł
- zakup rur, remont przepustów - 8.369,79 zł
- roboty geodezyjne, dokumentacja, nadzór - 16.135,75 zł
8. Asfaltowanie dróg gminnych - 516.112,64 zł
- asfalt Jałówka - 160.804,11 zł
- asfalt ul. Szkolna - 105.165,22 zł
- asfalt ul. Dębowa - 178.320,32 zł
- asfalt ul. Leśna - 71.822,99 zł
W związku z niewykonaniem do końca roku zaplanowanej modernizacji drogi w ul. Armii Krajowej oraz w ul. Lipowej i Kasztanowej podjęto uchwałę o utworzeniu wydatków niewygasających w kwocie 481.172,15 zł i przeniesieniu finansowania tych zadań na 2007 rok.
Gospodarka mieszkaniowa
Na zadania związane z gospodarką komunalną wydatkowano kwotę — 13.555,75 zł
W ramach wydatkowanej kwoty zrealizowano następujące zadania :
- wycena nieruchomości,
- opłaty za wyrysy i wypisy działek,
- opłaty za założenie księgi wieczystej,
- opłaty notarialne oraz ogłoszenia w prasie.
Administracja publiczna
Wydatki w tym dziale były przeznaczone przede wszystkim na utrzymanie Urzędu Miejskiego, Rady Miejskiej, realizację zadań zleconych z zakresu administracji rządowej.
Zrealizowane wydatki dotyczą:
1. administracja rządowa zlecona gminie, w ramach której finansowane były zadania z zakresu spraw USC, ewidencji ludności i spraw wojskowych.
Zatrudnienie wynosi 4 osoby - 173.822,64 zł
W tym:
· wynagrodzenia i pochodne — 168.664,78 zł
· zakup druków — 2.255,48 zł
· delegacje — 671,60 zł
· szkolenia pracowników - 2.206,78 zł
· badania profilaktyczne - 24,00 zł
- administracja samorządowa, której celem jest wykonywanie zadań związanych z zaspokojeniem zbiorowych potrzeb wspólnoty samorządowej w zakresie ustalonym w ustawie o samorządzie terytorialnym Ogółem wydatki w tym rozdziale wyniosły — 1.577.496,33 zł, w tym wydatki na:
· wynagrodzenia pracowników i pochodne od wynagrodzeń
Zatrudnienie wynosi 26 osoby — 1.128.963,04 zł
· wydatki z tytułu bhp, badania profilaktyczne - 2.091,63 zł
· ubezpieczenie budynku, samochodu, opłaty wekslowe — 6.284,00 zł
· koszty delegacji - 2.999,88 zł
· podatek od nieruchomości — 143.424,00 zł
· opłata za energię elektryczną i wodę — 34.447,79 zł
· opłaty komornicze - 2.147,95 zł
· Koszty związane z programem „Wdrażanie
elektronicznych usług dla ludności” — 50.039,79 zł
· opłata za dostęp do internetu - 2.618,12 zł
· opłata za rozmowy telefoniczne — 43.270,20 zł
· znaczki pocztowe — 23.200,00 zł
· szkolenia pracowników — 6.488,10 zł
· abonament BIP, serwer, domeny, obsługa informatyczna
konserwacja i aktualizacja programów komputerowych - 42.972,22 zł
· dofinansowanie udziału w Sokólskim Funduszu
Lokalnym oraz Gmina Fair play — 8.930,00 zł
· naprawa i konserwacja sprzętu biurowego, systemu
alarmowego oraz samochodu Lanos — 13.839,22 zł
· ogłoszenia w prasie - 4.770,40 zł
· zakup paliwa i części zamiennych do samochodu Lanos — 9.988,94 zł
· materiałów biurowych, druków, tonerów — 20.937,96 zł
· prenumerata czasopism i publikacji — 11.031,66 zł
· zakup drukarek, odkurzaczy, telefonu, flagi ,biurek — 12.262,39 zł
· zakup programów i licencji - 3.398,90 zł
· pozostałe wydatki - 3.390,14 zł
- rada miejska - - 48.116,46 zł
Z tego działu opłacane były diety radnym i przewodniczącemu rady miejskiej
4. pozostała działalność - 213.902,47 zł
W ramach tej kwoty poniesiono wydatki na:
· utrzymanie obsługi budynku administracyjnego wynagrodzenie i pochodne
2 sprzątaczki, 5 palaczy w sezonie zimowym — 83.748,81 zł
· wydatki z tytułu bhp, badania profilaktyczne - 1.418,00 zł
· wynagrodzenia prowizyjne i diety sołtysom — 58.107,70 zł
· zakup opału na potrzeby budynku administracyjnego — 39.440,32 zł
· przegląd budynku, drobne naprawy, środki czystości - 5.154,06 zł
· zakup i montaż okien w budynku Urzędu - 26.033,58 zł
5. Fundusz reprezentacyjny Burmistrza - 5.790 zł
Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa
Ogółem wydatki 49.442 zł. W tym:
- koszty związane z aktualizacją i prowadzeniem stałego rejestru wyborców - 2.128 zł.
- wybory do rad gmin, powiatów, sejmików oraz wybory wójtów,
burmistrzów, prezydentów /dwie tury/ - 47.314 zł
Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa
Wydatkowana w tym dziale kwota 65.052,11 zł przeznaczona została na utrzymanie ochotniczych straży pożarnych i obrony cywilnej
W ramach środków przeznaczonych na utrzymanie OSP sfinansowano wynagrodzenie dla trzech kierowców obsługujących trzy samochody specjalne. W tym:
- wynagrodzenie wraz z pochodnymi — 30.578,46 zł
- za udział w akcjach gaśniczych - 7.606,78 zł
- uzupełnienie rezerw mobilizacyjnych — 1.324,61 zł
- przegląd sprzętu i ubezpieczenie - 6.635,88 zł
- energia elektryczna - 1.971,06 zł
- paliwo i inne materiały - 16.935,32 zł
Obsługa długu publicznego
Zgodnie z terminami zostały opłacone odsetki od zaciągniętych pożyczek w kwocie — 56.730,86 zł
Oświata i wychowanie
Realizacja zadań oświatowych w 2006 roku finansowana była:
Na zadania oświatowe otrzymano:
- Subwencję z budżetu państwa w kwocie - 6.245.019,00 zł.
- Dotacje celowe - 517.232,90 zł
- Środki własne gminy - 3.715.061,77 zł
Ogółem wydatki: - 10.477.313,67 zł
Realizacja zadań oświatowych przedstawia się następująco:
· utrzymanie szkół podstawowych |
4.440.492,77 zł |
· dowożenie dzieci do szkół |
256.397,63 zł |
· utrzymanie gimnazjów wydatkowano kwotę (bez inwestycji) |
2.560.392,55 zł |
· dotacja na utrzymanie szkół prowadzonych przez Stowarzyszenie „Edukator” w Suchodolinie i Reszkowcach, Stowarzyszenie Nasza Szkoła w Harasimowiczach, Stowarzyszenie Placówka w Bagnach |
630.634,72 zł |
· utrzymanie dzieci w oddziałach przedszkolnych |
299.894,94 zł |
· dotacja dla przedszkola |
383.708,60 zł |
· obsługę finansowo księgową wszystkich szkół podstawowych w gminie i dwóch gimnazjów |
172.404,24 zł |
· dokształcanie i doskonalenie zawodowe nauczycieli |
13.346,12 zł |
· nagrody Burmistrza i Fundusz Socjalny nauczycieli emerytów |
77.837,77 zł |
· utrzymanie świetlicy szkolnej |
133.252,40 zł |
· wypłata stypendiów szkolnych |
431.138,00 zł |
· utrzymanie stołówki szkolnej |
130.822,46 zł |
· w ramach posiadanych środków opłacono inwestycje: 1. Budowa hali sportowej przy Zespole Szkół Samorządowych w Dąbrowie Białostockiej |
946.991,47 zł |
Ochrona zdrowia
W tym dziale zrealizowano wydatki na przeciwdziałanie alkoholizmowi w kwocie 106.123,49 zł.
Zgodnie z założonym programem profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych sfinansowano następujące zadania:
- działania profilaktyczne w świetlicach
- wycieczki z programem zajęć profilaktycznych w zakresie problemów alkoholowych
- realizacja szkolnych programów profilaktycznych
- dofinansowanie poradni odwykowej
W ramach tego działu ponoszone są wydatki na dotacje dla stowarzyszeń (tj. podmiotów nie zaliczanych do sektora finansów publicznych) w kwocie 9.000 zł.
Opieka społeczna
W dziale tym wydatkowano ogółem 5.698.151,91 co stanowi 95,6% zaplanowanej kwoty.
1. Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Dąbrowie Białostockiej wydatkował ogółem kwotę 4.939.711,31 zł, w tym na pomoc społeczną kwotę 1.731.784,33 zł, na realizację świadczeń rodzinnych i zaliczek alimentacyjnych kwotę 3.207.926,98 zł. Ze środków własnych gminy wydatkowano kwotę 375.097,98 zł., z dotacji z budżetu państwa kwotę 4.564.613,33 zł. Pomocą społeczną objętych zostało 574 rodziny (w tym na wsi 314) o liczbie osób 2544. Ze świadczeń rodzinnych skorzystały 1103 rodziny, którym udzielono 41.251 świadczeń. Z zaliczki alimentacyjnej skorzystały 59 rodziny, którym udzielono 1229 świadczeń.
Wydatkowanie środków własnych gminy — realizacja zadań własnych:
· Zasiłki celowe — 64.774,86 zł.
· Zasiłki celowe specjalne — 3530,00 zł.
· Program „Pomoc państwa w zakresie dożywiania” — 63.998,14 zł.
· Usługi opiekuńcze — 53.846,13 zł.
· Sprawienie pogrzebu — 350,00 zł.
· Utrzymanie Ośrodka — 188.598,85 zł.
Wydatkowanie środków pochodzących z dotacji na realizację zadań zleconych i pochodzących z dopłat do realizacji zadań własnych:
· Zasiłki stałe — 54.075,75 zł.
· Składka na ubezpieczenie zdrowotne — 3.648,20 zł.
· Specjalistyczne usługi opiekuńcze dla osób z zaburzeniami psychicznymi — 11.000,00 zł.
· Zasiłki okresowe — 286.990,40 zł.
· Program „Pomoc państwa w zakresie dożywiania” — 253.440,00 zł.
· Zasiłki celowe w związku z klęską żywiołową (susza) — 450.032,00 zł.
· Utrzymanie Ośrodka — 297.500,00 zł.
· Zasiłki rodzinne na kwotę i dodatki do zasiłków rodzinnych — 2.382.484,80 zł.
· Zasiłki pielęgnacyjne na kwotę 277.596,00 zł.
· Świadczenia pielęgnacyjne na kwotę 102.858,00 zł.
· Składka na ubezpieczenie emerytalno - rentowe na kwotę 10.106,96 zł.
· jednorazowa zapomoga z tytułu urodzenia dziecka — 98.000,00 zł.
· Zaliczki alimentacyjne — 248.027,08 zł.
· Wydatki bieżące w realizacji świadczeń rodzinnych i zaliczki alimentacyjnej —
· 88.854,14 zł.
- Pozostałe środki przeznaczono na:
· wypłatę dodatków mieszkaniowych — 755.680,60 zł
· wynagrodzenie za prace społecznie użyteczne — 1.560,00 zł
· pozostałe wydatki - 1.200,00 zł
Gospodarka komunalna i ochrona środowiska
W ramach tego działu wydatkowano kwotę 1.402.475,32zł
Wydatki te przeznaczono na:
|
88.546,57 zł |
|
58.766,12 zł |
|
252.340,15 zł |
|
17.690,00 zł |
|
74.470,00 zł |
|
17.427,74 zł |
|
1.000,00 zł |
|
2.852,50 zł |
|
1.195,02 zł |
|
54.168,00 zł |
|
10.047,00 zł |
· dokumentacja i aktualizacja map, nadzór - |
1.089,00 zł |
|
1.616,98 zł |
|
720.074,27 zł |
|
73.556,45 zł |
|
3.200,00 zł |
|
5.350,00 zł |
|
4.100,00 zł |
|
13.859,20 zł |
|
1.126,32 zł |
Kultura fizyczna i sport
Na tę działalność wydatkowano - 70.807,42 zł
Środki te wykorzystano na:
- sport w szkole w kwocie - 22.553,77 zł
- na utrzymanie stadionu miejskiego - 5.253,65 zł
· wramach tego działu ponoszone są wydatki na dotacje dla stowarzyszeń (tj. podmiotów nie zaliczanych do sektora finansów publicznych) w kwocie 43.000 zł
Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego
Na utrzymanie Bibliotek i Miejsko-Gminnego Ośrodka Kultury wydatkowano w formie dotacji kwotę - 528.000 zł, w tym :
- biblioteki - 221.000 zł
- Miejsko—Gminny Ośrodek Kultury - 307.000 zł
IV. Gminny Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej
Na dochody GFOŚiGW składają się:
- uzyskane środki finansowe stanowiące równowartość 10% wpływów z opłat i kar za gospodarcze korzystanie ze środowiska wynosiły kwotę 114.817,30 zł
Poniesione wydatki wynosiły 96.328,72 zł i przeznaczone zostały na:
|
73.556,45 zł |
|
17.812,29 zł |
|
763,98 zł |
|
3.200,00 zł |
W trakcie roku realizacja budżetu przebiegała rytmicznie. Zadania inwestycyjne ujęte w pierwotnym planie zostały zrealizowane. Nie wykupiono jedynie działki na potrzeby oczyszczalni z powodu nieuregulowania prawa własności przez spadkobierców.
W dniu 22 grudnia 2006 roku Rada Miejska podjęła uchwałę w sprawie wydatków, które nie wygasają z końcem roku, a dotyczą one następujących zadań:
1. Budowa ulicy Armii Krajowej — 207.080,00 zł.
2. Przebudowa ul. Lipowej, Kasztanowej — 224.092,15 zł
Zadłużenie gminy z tytułu zaciągniętych pożyczek na koniec 2006 roku wynosi 2.726.000 zł. w trakcie roku spłacono 438.000 zł rat pożyczek.
Stan finansowy gminy na koniec roku:
Plan |
Wydatki |
|
Dochody |
22.902.819,00 |
22.972.857,95 |
Wydatki |
23.031.934,00 |
21.934.510,77 |
Przychody (pożyczki) |
531.115,00 |
531.114,52 |
Rozchody (spłata pożyczek) |
402.000 |
438.000,00 |
Na koniec roku nie wystąpiły zobowiązania wymagalne, jedynie związane z bieżącą działalnością gminy.
Sporządziła: Ewa Czarniecka
|
|
Załącznik Nr 1 |
|
|
|
|
|
|
Do Zarządzenia Burmistrza Dąbrowy Biał. |
|
|
|
|
|
|
Nr 17/07 z dnia 19 marca 2007 roku |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Wykonanie dochodów budżetu Gminy i Miasta Dąbrowa Białostocka za 2006 rok | ||||||
|
|
|
|
|
|
|
Wyszczególnienie | Klasyfikacja | Plan | Wykonanie | % | ||
Dział | Rozdział | § | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
Rolnictwo i łowiectwo | 010 |
|
|
42 819 | 46 149,94 | 107,8 |
Pozostała działalność |
|
01095 |
|
42 819 | 46 149,94 | 107,8 |
Wpływy z różnych dochodów |
|
|
0970 | 37 900 | 41 231,30 | 108,8 |
Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie ustawami |
|
|
2010 | 4 919 | 4 918,64 | 100,0 |
Leśnictwo | 020 |
|
|
2 540 | 1 879,07 | 74,0 |
Pozostała działalność |
|
02095 |
|
2 540 | 1 879,07 | 74,0 |
Dochody z najmu i dzierżawy składników majątk. Skarbu Państwa, j.s.t lub innych jednostek zaliczanych do sektora finansów publicznych oraz innych umów o podobnym charakterze |
|
|
0750 | 2 540 | 1 879,07 | 74,0 |
Transport i łączność | 600 |
|
|
227 233 | 218 833,63 | 96,3 |
Drogi publiczne gminne |
|
60016 |
|
227 233 | 218 833,63 | 96,3 |
Wpływy z różnych dochodów |
|
|
0970 | 41 300 | 42 900,00 | - |
Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących gmin |
|
|
2030 | 80 000 | 70 000,00 | 87,5 |
Środki na dofinasowanie własnych inwestycji gmin (zw.gmin), powiatów (zw.powiatów), samorz.województw pozyskane z innch źródeł |
|
|
6290 | 105 933 | 105 933,63 | 100,0 |
Gospodarka mieszkaniowa | 700 |
|
|
280 100 | 272 457,28 | 97,3 |
Gospodarka gruntami i nieruchomościami |
|
70005 |
|
280 100 | 272 457,28 | 97,3 |
Wpływy z opłat za zarząd, użytkowanie i wieczyste użytkowanie nieruchomości |
|
|
0470 | 60 000 | 50 808,84 | 84,7 |
Wpływy z różnych opłat |
|
|
0690 | 0 | 1 218,00 | - |
Dochody z najmu i dzierżawy składników majątk. Skarbu Państwa, j.s.t lub innych jednostek zaliczanych do sektora finansów publicznych oraz innych umów o podobnym charakterze |
|
|
0750 | 70 100 | 66 421,45 | 94,8 |
Wpływy z tytułu przekształcenia prawa użytkowania wieczystego przysługującego osobom fizycznym w prawo własności |
|
|
0760 | 0 | 3 541,30 | - |
Wpływy ze sprzedaży składników majątkowych |
|
|
0870 | 150 000 | 150 467,69 | 100,3 |
Administracja publiczna | 750 |
|
|
196 750 | 197 310,11 | 100,3 |
Urzędy wojewódzkie |
|
75011 |
|
108 000 | 108 000,00 | 100,0 |
Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie ustawami |
|
|
2010 | 108 000 | 108 000,00 | 100,0 |
Urzędy gmin |
|
75023 |
|
30 750 | 39 162,63 | 127,4 |
Wpływy z różnych opłat |
|
|
0690 | 0 | 260,72 |
|
Wpływy z usług |
|
|
0830 | 19 192 | 19 895,47 | 103,7 |
Wpływy z różnych dochodów |
|
|
0970 | 11 558 | 19 006,44 | 164,4 |
Pozostała działalność |
|
75095 |
|
58 000 | 50 147,48 | 86,5 |
Wpływy z różnych opłat |
|
|
0690 | 9 000 | 9 325,00 | 103,6 |
Wpływy z usług |
|
|
0830 | 4 000 | 5 406,12 | 135,2 |
Pozostałe odsetki |
|
|
0920 | 40 000 | 35 414,31 | 88,5 |
Wpływy z różnych dochodów |
|
|
0970 | 5 000 | 2,05 | 0,0 |
Urzędy naczelnych org. władzy państwowej | 751 |
|
|
50 512 | 49 442,00 | 97,9 |
Urzędy naczelnych organów władzy państwowej |
|
75101 |
|
2 128 | 2 128,00 | 100,0 |
Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie ustawami |
|
|
2010 | 2 128 | 2 128,00 | 100,0 |
Wybory do rad gmin, rad powiatów, i sejmików woj., wybory wójtów, burmistrzów i prezydentów miast oraz referenda gminne, powiatowe i wojew. |
|
75109 |
|
48 384 | 47 314,00 | 97,8 |
Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie ustawami |
|
|
2010 | 48 384 | 47 314,00 | 97,8 |
Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa | 754 |
|
|
2 000 | 2 000,00 | 100,0 |
Ochotnicze straże pożarne |
|
75412 |
|
2 000 | 2 000,00 | 100,0 |
Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących gminy |
|
|
2030 | 2 000 | 2 000,00 | 100,0 |
Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i innych jednostek nieposiad. osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem | 756 |
|
|
4 798 076 | 5 133 746,36 | 107,0 |
Wpływ z podatku rolnego, leśnego, podatku od czynności cywil.-prawn., podatków i opłat lokalnych od osób prawnych i innych jednostek organizacyjnych |
|
75615 |
|
1 507 400 | 1 522 550,41 | 101,0 |
Podatek od nieruchomości |
|
|
0310 | 1 402 500 | 1 436 877,01 | 102,5 |
Podatek rolny |
|
|
0320 | 3 900 | 4 064,00 | 104,2 |
Podatek leśny |
|
|
0330 | 49 000 | 50 368,10 | 102,8 |
Podatek od środków transportowych |
|
|
0340 | 52 000 | 30 200,30 | 58,1 |
Odsetki od nieterm.wpłat z tytułu podatków i opłat |
|
|
0910 | 0 | 1 041,00 | - |
Wpływ z podatku rolnego, leśnego, podatku od spadków i darowizn, podatku od czynności cywil.-prawn., oraz podatków i opłat lokalnych od osób fizycznych |
|
75616 |
|
1 061 900 | 1 300 891,89 | 122,5 |
Podatek od nieruchomości |
|
|
0310 | 401 700 | 490 862,19 | 122,2 |
Podatek rolny |
|
|
0320 | 481 600 | 546 940,77 | 113,6 |
Podatek leśny |
|
|
0330 | 41 500 | 45 610,88 | 109,9 |
Podatek od środków transportowych |
|
|
0340 | 43 700 | 62 289,54 | 142,5 |
Podatek od działalności gosp. osób fiz.opłacany w formie karty podatkowej |
|
|
0350 | 4 000 | 7 233,90 | 180,8 |
Podatek od spadków i darowizn |
|
|
0360 | 6 000 | 10 181,60 | 169,7 |
Podatek od posiadania psów |
|
|
0370 | 900 | 666,00 | 74,0 |
Wpływy z opłaty targowej |
|
|
0430 | 12 000 | 12 435,00 | 103,6 |
Podatek od czynności cywilnoprawnych |
|
|
0500 | 70 500 | 115 672,76 | 164,1 |
Odsetki od nieterm.wpłat z tytułu podatków i opłat |
|
|
0910 | 0 | 8 999,25 | - |
Wpływy z innych opłat stanowiących dochody j.s.t. na podstawie ustaw |
|
75618 |
|
172 630 | 175 264,13 | 101,5 |
Wpływy z opłaty skarbowej |
|
|
0410 | 65 540 | 68 173,92 | 104,0 |
Wpływy z opłat za zezwolenia na sprzedaż alkoholu |
|
|
0480 | 107 090 | 107 090,21 | 100,0 |
Udziały gmin w podatkach stanowących dochód budżetu państwa |
|
75621 |
|
2 056 146 | 2 135 039,93 | 103,8 |
Podatek dochodowy od osób fizycznych |
|
|
0010 | 2 016 146 | 2 086 471,00 | 103,5 |
Podatek dochodowy od osób prawnych |
|
|
0020 | 40 000 | 48 568,58 | 121,4 |
odsetki za nieterminowe rozliczenia, płacone przez urząd skarbowy |
|
|
0890 | 0 | 0,35 | - |
Różne rozliczenia | 758 |
|
|
11 819 381 | 11 819 381,00 | 100,0 |
Część oświatowa subwencji ogólnej dla j.s.t. |
|
75801 |
|
6 245 019 | 6 245 019,00 | 100,0 |
Subwencje ogólne z budżetu państwa |
|
|
2920 | 6 245 019 | 6 245 019,00 | 100,0 |
Uzupełnienie subwencji ogólnej dla j.s.t. |
|
75802 |
|
67 646 | 67 646,00 | 100,0 |
Środki na uzupełnienie dochodów gmin |
|
|
2750 | 67 646 | 67 646,00 | 100,0 |
Część wyrównawcza subwencji ogólnej dla gmin |
|
75807 |
|
4 952 672 | 4 952 672,00 | 100,0 |
Subwencje ogólne z budżetu państwa |
|
|
2920 | 4 952 672 | 4 952 672,00 | 100,0 |
Część równoważąca subwencji ogólnej dla gmin |
|
75831 |
|
554 044 | 554 044,00 | 100,0 |
Subwencje ogólne z budżetu państwa |
|
|
2920 | 554 044 | 554 044,00 | 100,0 |
Oświata i wychowanie | 801 |
|
|
125 858 | 122 263,50 | 97,1 |
Szkoły podstawowe |
|
80101 |
|
43 212 | 39 347,14 | 91,1 |
Dochody z najmu i dzierżawy składników majątk. Skarbu Państwa, j.s.t lub innych jednostek zaliczanych do sektora finansów publicznych oraz innych umów o podobnym charakterze |
|
|
0750 | 3 760 | 4 076,02 | 108,4 |
Wpływy z usług |
|
|
0830 | 20 851 | 17 639,83 | 84,6 |
Pozostałe odsetki |
|
|
0920 | 0 | 1 146,12 | - |
Wpływy z różnych dochodów |
|
|
0970 | 6 972 | 4 856,17 | 69,7 |
Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących gminy |
|
|
2030 | 11 629 | 11 629,00 | 100,0 |
Gimnazja |
|
80110 |
|
75 880 | 75 880,06 | 100,0 |
Wpływy z różnych dochodów |
|
|
0970 | 6 086 | 6 086,16 | 100,0 |
Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących gmin |
|
|
2030 | 63 000 | 63 000,00 | 100,0 |
Dotacje otrzymane z funduszy celowych na finansow.lub dofinansowanie kosztów realizacji inwestycji i zakupów inwestycyjnych jednostek sektora finansów publicznych |
|
|
6260 | 6 794 | 6 793,90 | 100,0 |
Dowożenie uczniów do szkół |
|
80113 |
|
2 094 | 2 364,30 | - |
Wpływy z różnych dochodów |
|
|
0970 | 2 094 | 2 364,30 | - |
Pozostała działalność |
|
80195 |
|
4 672 | 4 672,00 | - |
Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących gmin |
|
|
2030 | 4 672 | 4 672,00 | 100,0 |
Opieka społeczna | 852 |
|
|
4 826 407 | 4 580 174,36 | 94,9 |
Świadczenia rodzinne oraz składki na ubezpieczenie emerytalne i rentowe z ubezpieczenia społecznego |
|
85212 |
|
3 406 440 | 3 210 401,60 | 94,2 |
Pozostałe odsetki |
|
|
0920 | 0 | 26,37 | - |
Wpływy z różnych dochodów |
|
|
0970 | 1 200 | 1 340,00 | - |
Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie ustawami |
|
|
2010 | 3 405 240 | 3 207 926,98 | 94,2 |
Dochody j.s.t.związane z realizacją zadań z zakresu admin.rzad.oraz innych zadań zlec.ustawami |
|
|
2360 | 0 | 1 108,25 | - |
Składki na ubezp.zdrowotne opłacane za osoby pobierające niektóre świadczenia z pomocy społecznej oraz niektóre świadczenia rodzinne |
|
85213 |
|
5 000 | 3 648,20 | 73,0 |
Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie ustawami |
|
|
2010 | 5 000 | 3 648,20 | 73,0 |
Zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenie emerytalne i rentowe |
|
85214 |
|
379 000 | 341 066,15 | 90,0 |
Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie ustawami |
|
|
2010 | 56 000 | 54 075,75 | 96,6 |
Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących gmin |
|
|
2030 | 323 000 | 286 990,40 | 88,9 |
Ośrodki pomocy społecznej |
|
85219 |
|
297 860 | 297 860,00 | 100,0 |
Wpływy z usług |
|
|
0830 | 360 | 360,00 | 100,0 |
Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących gmin |
|
|
2030 | 297 500 | 297 500,00 | 100,0 |
Usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze |
|
85228 |
|
14 667 | 20 844,16 | 142,1 |
Wpływy z usług |
|
|
0830 | 0 | 6 177,08 | - |
Wpływy z różnych dochodów |
|
|
0970 | 3 667 | 3 667,08 | - |
Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie ustawami |
|
|
2010 | 11 000 | 11 000,00 | 100,0 |
Usuwanie skutków klęsk żywiołowych |
|
85278 |
|
470 000 | 450 032,00 | 95,8 |
Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie ustawami |
|
|
2010 | 470 000 | 450 032,00 | 95,8 |
Pozostała działalność |
|
85295 |
|
253 440 | 256 322,25 | 101,1 |
Pozostałe odsetki |
|
|
0920 | 0 | 2 882,25 | - |
Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących gmin |
|
|
2030 | 253 440 | 253 440,00 | 100,0 |
Edukacyjna opieka wychowawcza | 854 |
|
|
432 987 | 432 987,98 | 100,0 |
Pomoc materialna dla uczniów |
|
85415 |
|
431 138 | 431 138,00 | 100,0 |
Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących gmin |
|
|
2030 | 431 138 | 431 138,00 | 100,0 |
Pozostała działalność |
|
85495 |
|
1 849 | 1 849,98 | 100,1 |
Wpływy z różnych dochodów |
|
|
0970 | 1 849 | 1 849,98 | 100,1 |
Gospodarka komunalna i ochrona środowiska | 900 |
|
|
98 156 | 96 232,72 | 98,0 |
Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej |
|
90011 |
|
95 656 | 96 232,72 | 100,6 |
Dotacje otrzymane z funduszy celowych na realizację zadań bieżących sektora finansów publicznych |
|
|
2440 | 95 656 | 96 232,72 | 100,6 |
Wpływy i wydatki związane z gromadzeniem środków z opłat produktowych |
|
90020 |
|
2 500 | 0,00 | 0,0 |
Wpływy z opłaty produktowej |
|
|
0400 | 2 500 | 0,00 | 0,0 |
Ogółem: |
|
|
|
22 902 819 | 22 972 857,95 | 100,3 |
· Dotacje celowe na realizację zadań własnych |
|
|
|
1 466 379 | 1 420 369,40 | 96,9 |
· Dotacje celowe na realizację zadań zleconych |
|
|
|
4 110 671 | 3 889 043,57 | 94,6 |
· Dotacje otrzymane z funduszy celowych na realizację zadań bieżących sektora finansów publicznych | 95 656 | 96 232,72 | 100,6 | |||
· Część oświatowa subwencji ogólnej |
|
|
|
6 245 019 | 6 245 019,00 | 100,0 |
· Uzupełnienie subwencji ogólnej |
|
|
|
67 646 | 67 646,00 | 100,0 |
· Część wyrównawcza subwencji ogólnej |
|
|
|
4 952 672 | 4 952 672,00 | 100,0 |
· Część równoważąca subwencji ogólnej |
|
|
|
554 044 | 554 044,00 | 100,0 |
· Udziały w podatkach |
|
|
|
2 056 146 | 2 135 039,93 | 103,8 |
· Dotacje na finansowanie inwestycji pozyskane z innych źródeł | 112 727 | 112 727,53 | 100,0 | |||
· Dochody własne |
|
|
|
3 241 859 | 3 500 063,80 | 108,0 |
|
|
|
|
|
|
|
Metryka strony