Przyjęcie informacji z wykonania budżetu gminy za 2006 rok

Z A R Z Ą D Z E N I E Nr 17/07

Burmistrza Dąbrowy Białostockiej

z dnia 19 marca 2007 roku

w sprawie przyjęcia informacji z wykonania budżetu gminy za 2006 rok.

Na podstawie art. 199 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 roku o finansach publicznych (Dz. U. z 2005 Nr 249 poz. 2104 , Nr 169 poz. 1420, z 2006 r. Nr 45, poz. 319, Nr 104 poz. 708, Nr 187 poz. 1381, Nr 170 poz. 1217 i 1218) zarządzam co następuje:

§ 1. Przyjąć:

1) Sprawozdanie z wykonania budżetu gminy za 2006 rok, według którego:

- plan dochodów po dokonanych zmianach wynosi - 22.902.819 zł

- wykonanie - 22.972.857,95 zł

- plan wydatków po dokonanych zmianach wynosi - 23.031.934 zł

- wykonanie - 21.934.510,77 zł

zgodnie z załącznikiem nr 1 i 2 do niniejszego zarządzenia.

2) Sprawozdanie z wykonania planów finansowych zadań z zakresu administracji rządowej zleconych gminie, według którego:

- plan dochodów po dokonanych zmianach wynosi - 4.110.671,00 zł

- wykonanie - 3.889.043,57 zł

- plan wydatków po dokonanych zmianach wynosi - 4.110.671,00 zł

- wykonanie - 3.889.043,57 zł

zgodnie z załącznikiem nr 3 do niniejszego zarządzenia

3) Wykaz jednostek budżetowych, które utworzyły rachunki dochodów własnych oraz zestawienie dochodów własnych i wydatków nimi sfinansowanych zgodnie z załącznikiem nr 4 do niniejszego zarządzenia.

§ 2. Sprawozdania, o których mowa w § 1 przekazać w terminie 7 dni od daty

podjęcia niniejszego zarządzenia:

1) Radzie Miejskiej

2) Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Białymstoku

§ 3. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia

Sprawozdanie

z wykonania budżetu Gminy Dąbrowa Białostocka za 2006 rok

I. Dane ogólne

Budżet Gminy Dąbrowa Białostocka na rok 2006 przyjęty został Uchwałą Rady Miejskiej w Dąbrowie Białostockiej Nr XXVIII/193/06 z dnia 14 lutego 2006 roku w wysokości po stronie dochodów 20.240.802 zł oraz wydatków 20.369.917 zł.

Plan ten był zmieniany w roku 2006 uchwałami Rady Miejskiej oraz zarządzeniami Burmistrza.

Budżet gminy za 2006 rok po uwzględnieniu zmian w okresie sprawozdawczym zamknął się po stronie dochodów kwotą 22.902.819 zł i po stronie wydatków kwotą 23.031.934 zł.

W porównaniu do zapisów według uchwały budżetowej budżet wzrósł o kwotę 2.662.017 zł po stronie dochodów, co stanowi około 13,16 %.

Realizacja budżetu gminy za 2006 rok przedstawia się następująco:

· dochody budżetowe ogółem zrealizowano w 100,3 %

w tym:

dochody własne w 108 %

· wydatki budżetowe ogółem zrealizowano w 95,2 %

w tym:

wydatki bieżące w 96,9 %

wydatki inwestycyjne w 84,5 %

II. Dochody budżetowe

Realizację dochodów budżetowych w podziale według ważniejszych źródeł obrazuje załącznik Nr 1 do Zarządzenia Burmistrza Dąbrowy Białostockiej.

Wykonanie dochodów ogółem za 2006 rok jest zadowalające i wskazuje na pomyślną realizację, niemniej jednak niektóre pozycje zostały zrealizowane poniżej przyjętego planu, ponieważ dochody planowane są na podstawie szacunków i przewidywań i tak w poszczególnych działach kształtują się następująco:

Rolnictwo i łowiectwo

Na plan 42.819 zł wykonanie wynosi 46.149,94 zł.

Dochody realizowane w tym dziale pochodzą z wpłat jako partycypacja mieszkańców w budowie wodociągów wiejskich. Wpłynęły z tego tytułu większe środki niż zakładał plan, gdyż wykonano większą ilość przyłączy niż planowano.

Ponadto otrzymano z budżetu państwa dotację celową na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej w kwocie 4.918,64 zł z przeznaczeniem na zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie paliwa.

Leśnictwo

Na plan 2.540 zł wykonanie wynosi 1.879,07 zł.

Dochody realizowane w tym dziale pochodzą z wpłat za dzierżawę obwodów łowieckich

Transport i łączność

Zaplanowano w tym dziale dochody w kwocie 227.233 zł., wykonanie wynosi 218.833,63 zł.

Na kwotę powyższą składa się:

· wpłaty mieszkańców na rzecz modernizacji drogi we wsi Jałówka — 33.800 zł

· partycypacja mieszkańców w budowie wjazdów w ul. Dębowej — 600 zł

· partycypacja Spółdzielni Mieszkaniowej w przebudowie chodnika przy ul. Południowej — 8.500 zł

· Dotacja z programu Phare z przeznaczeniem na zwrot wydatków poniesionych na budowę drogi we wsi Grodziszczany — 105.933 zł

· Dotacja z Urzędu Marszałkowskiego na rekultywację — 70.000 zł

Gospodarka mieszkaniowa

Na zaplanowane dochody w kwocie 280.100 zł. wpłynęło 272.457,28 zł

·opłata za wieczyste użytkowanie - 50.808,84 zł

·wpływy z tytułu dzierżaw i inne- 66.421,45 zł

·sprzedaż mienia komunalnego - 150.467,69 zł

·płata adiacencka - 1.218 zł

·przekształcenie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności - 3.541,30 zł

Administracja publiczna

W tym dziale ustalono dochody w wysokości 196.750 zł wykonano w kwocie 197.310,11 zł. Składają się na nie:

1) dotacja na zadanie zlecone z zakresu administracji rządowej w kwocie - 108.000 zł.

2) Dochody z tytułu refundacji wynagrodzeń za pracowników interwencyjnych przez PUP, zwrotów za energię elektryczną, wodę i telefony - 39.162,63 zł

3) odsetki od środków na rachunku bankowym, prowizje ze sprzedaży znaczków skarbowych, w kwocie 40.822,48 zł.

4) opłaty za zezwolenie w transporcie drogowym, wpis do ewidencji działalności gospodarczej — 9.325 zł

Urzędy naczelnych organów władzy, kontroli i sądownictwa

Gmina otrzymała dotację na prowadzenie i aktualizację stałych rejestrów wyborców w gminie w kwocie 2.128 zł oraz dotację na wybory do rad gmin, powiatów, sejmików oraz wybory wójtów, burmistrzów, prezydentów - w kwocie 47.314 zł.

Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa

Komenda Główna Straży Pożarnej przekazała dotację w wysokości 2.000 zł na zakup wyposażenia dla OSP Olsza, jako jednostki zaliczanej do systemu ratownictwa krajowego.

Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek nie posiadających osobowości prawnej.

Dochody w tym dziale stanowią największą pozycję w dochodach własnych gminy i składają się przede wszystkim z podatków i opłat lokalnych. Największe wpływy do budżetu osiągnięto z tytułu podatku od nieruchomości i wyniosły łącznie 1.927.739,20 zł i były wyższe od zaplanowanych o 6,85 %. Miały na to wpływ następujące czynniki: dobra koniunktura gospodarcza oraz wzrost ściągalności zaległości podatkowych. Również ponad plan wykonano dochody z podatku rolnego i leśnego chociaż wpływy były niższe w porównaniu do poprzedniego roku o 174.362,23 zł, co spowodowane było znacznym obniżeniem średniej ceny skupu żyta przyjmowanej do naliczania podatku rolnego. Znacznie ponad plan wykonano dochody z podatku od środków transportowych od osób fizycznych, natomiast od osób prawnych wykonanie wynosi 58,1 % spowodowane to było likwidacją placówki jednego z podatników.

Wyższe niż w roku ubiegłym dochody zanotowano w podatku dochodowym od osób prawnych — 48.568,58 zł. Są one dowodem lepszej rentowności i kondycji finansowej podmiotów gospodarczych prowadzących działalność na terenie naszej gminy. Również ponad plan zostały wykonane ustalone przez Ministerstwo Finansów dochody z udziału gminy w podatku od osób fizycznych. Wpływy z tego tytułu wyniosły 2.086.471 zł tj. 103,5 % planowanych. Jest to również wyraźny symptom ożywienia gospodarczego i wzrostu dochodów mieszkańców naszej gminy.

Budżet zasiliły również odsetki od nieterminowych wpłat podatków i opłat, które wyniosły — 10.040,25 zł.

Wpływy z opłaty skarbowej wyniosły 68.173,92 zł co stanowi 104% planu.

Wpływy z opłat za zezwolenie na sprzedaż alkoholu wykonano w 100 % i wyniosły one 107.090,21 zł.

Dochody tego działu zaplanowano w wysokości 4.798.076 zł stanowią one około 21% planowanych dochodów ogółem. Wykonane zostały na kwotę 5.133.746,36 zł co stanowi 107%.

Dochody te realizowane są przez referat finansowy gminy oraz za pośrednictwem urzędu skarbowego.

Różne rozliczenia

Dochody zaplanowano w kwocie 11.819.381 zł, wykonanie wynosi 100%.

Dochody te mają największy udział w budżecie gminy, który wynosi 51,6 %

Planowana jest tu subwencja ogólna z budżetu państwa, składająca się z części:

  • oświatowej — 6.245.019 zł.
  • równoważącej — 554.044 zł
  • wyrównawczej - 4.952.672 zł
  • uzupełnienie subwencji ogólnej - 67.646 zł

Opieka społeczna

Wysokość dochodów z tytułu dotacji zaplanowano w kwocie 4.826.407 zł, wykonanie - 4.580.174,36 zł stanowi 94,9%. Na kwoty te składają się:

· dotacja na wypłatę świadczeń rodzinnych — plan 3.405.240 zł — wykonanie - 3.207.926,98 zł

· dotacja na wypłatę zasiłków i pomoc w naturze - plan 379.000 zł — wykonanie 341.066,15 zł.

· dotacja na utrzymanie MOPS — plan 297.500 zł — wykonanie 297.500 zł

· dotacja na usługi specjalistyczne i opiekuńcze - plan 11.000 zł - wykonanie 11.000 zł

· dotacja na dożywianie— plan 253.440 zł. - wykonanie 253.440 zł

· dotacja na składki zdrowotne dla osób pobierających zasiłki — plan 5.000 zł — wykonanie 3.648,20 zł

· dotacja na usuwanie skutków klesk żywiołowych (susza) — plan 470.000 zł — wykonanie — 450.032 zł

· pozostałe dochody — wykonanie 15.561,03 zł.

Oświata i wychowanie

Wykonano w tym dziale wpływy z tytułu :

  1. dotacji celowych:

· Nauczanie języka angielskiego w pierwszych klasach szkół podstawowych

7 310,00 zł

· Wyprawka szkolna dla uczniów klas pierwszych

4 318,20 zł

· Zwrot pracodawcom kosztów przygotowania zawodowego

4 472,00 zł

· Koszty prac komisji kwalifikacyjnych i egzaminacyjnych powołanych do rozpatrzenia wniosków nauczycieli o stopień awansu nauczycieli

200,00 zł

  1. dochody z najmu i dzierżawy oraz pozostałe dochody — 36.168,50 zł
  2. dotacja PFRON zakupu transportera schodowego - 6.793,80 zł
  3. środki z Ministerstwa Sportu na dofinansowanie

budowy hali sportowej - 63.000,00 zł

Edukacyjna opieka wychowawcza

Wykonano w tym dziale wpływy z tytułu :

  1. dotacji celowej na sfinansowanie pomocy materialnej dla uczniów w kwocie — 431.138 zł
  2. dochodów płatnika z tytułu terminowych wpłat zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych — 1.849,98 zł

Dochody w tym dziale wykonano w 100%.

Gospodarka komunalna i ochrona środowiska

Wykonano w tym dziale wpływy z tytułu :

  1. środki otrzymane z Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w kwocie 96.232,72 zł co stanowi 100,6% planu dochodów z tego tytułu.
  2. Nie wykonano dochodów z tytułu wpływów z opłaty produktowej w kwocie 2.500 zł ze względu na brak na naszym terenie zakładów zanieczyszczających środowisko.

III. Wydatki budżetowe

Gmina wykonuje wszystkie zadania publiczne o znaczeniu lokalnym, które wiążą się z zaspokojeniem zbiorowych potrzeb wspólnoty samorządowej. Należą one do zadań własnych gminy. Inną grupą są zadania zlecone, których wykonanie może nałożyć państwo ustawami. Zadania z zakresu administracji rządowej mogą być wykonywane również przez gminę na podstawie porozumień z organami tej administracji.

Wśród wydatków gminy poza zadaniami inwestycyjnymi dominują głównie wynagrodzenia, zapłata za zakupione towary i usługi, spłaty odsetek od pożyczek. Poważnym wydatkiem jest utrzymanie oświaty. Przyznana kwota subwencji oświatowej nie zaspokaja niezbędnego minimum dla prawidłowego funkcjonowania szkół. Plan wydatków na ten cel stanowi 47 % ogółu planu wydatków budżetu.

Realizacja wydatków w poszczególnych działach kształtowała się następująco:

Rolnictwo i łowiectwo

Na zadania związane z rolnictwem wydatkowano kwotę 427.140,57 zł przeznaczając na następujące zadania:

  • budowa wodociągu Trzyrzeczki — Kuderewszczyzna -
  • przyłącza wodociągowe ul. Kunawina — Przytorowa -
  • przyłącza wodociągowe ul. Wierzbowa -
  • prace geodezyjne i dokumentacyjne, wtórniki, aktualizacja map, uzgodnienia wejścia na teren związane z budową wodociągów -
  • utylizacja odpadów -
  • składki członkowskie dla stowarzyszeń do których należy gmina -
  • wpłaty na rzecz izb rolniczych -
  • zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego -

189.216,93 zł

7.177,49 zł

17.812,29 zł

4.042,54 zł

6.420,00 zł

186.720,24 zł

10.928,86 zł.

4.822,22 zł.

Transport i łączność

Zapisane w budżecie gminy środki na budowę, modernizację, ulepszenie i utrzymanie dróg w gminie zostały wydatkowane w kwocie 1.011.589,77 zł. Wydatki dotyczą następujących zadań:

1. Dofinansowanie inwestycji na drogach powiatowych - - 167.250,00 zł

  • modernizacja drogi Pięciowłoki — Grodzisk — 97.250 zł.
  • modernizacja drogi Wiązówka — Wesołowo — 70.000 zł

6. Naprawy i ulepszenie dróg - 207.284,46 zł

  • remont drogi kol. Nierośno - 10.934,70 zł
  • remont drogi Mościcha - 80.104,81 zł
  • remont drogi Kropiwno - 71.713,61 zł
  • chodnik ul. Południowa - 26.235,00 zł
  • chodnik ul Sulika - 18.296,34 zł

7. Bieżące utrzymanie dróg wszystkich 40 km i pozostałe wydatki - 120.942,67 zł

  • profilowanie nawierzchni dróg żwirowych i

gruntowych w gminie - 14.399,71 zł

  • utrzymanie zimowe dróg gminnych - 82.037,42 zł
  • zakup rur, remont przepustów - 8.369,79 zł
  • roboty geodezyjne, dokumentacja, nadzór - 16.135,75 zł

8. Asfaltowanie dróg gminnych - 516.112,64 zł

  • asfalt Jałówka - 160.804,11 zł
  • asfalt ul. Szkolna - 105.165,22 zł
  • asfalt ul. Dębowa - 178.320,32 zł
  • asfalt ul. Leśna - 71.822,99 zł

W związku z niewykonaniem do końca roku zaplanowanej modernizacji drogi w ul. Armii Krajowej oraz w ul. Lipowej i Kasztanowej podjęto uchwałę o utworzeniu wydatków niewygasających w kwocie 481.172,15 zł i przeniesieniu finansowania tych zadań na 2007 rok.

Gospodarka mieszkaniowa

Na zadania związane z gospodarką komunalną wydatkowano kwotę — 13.555,75 zł

W ramach wydatkowanej kwoty zrealizowano następujące zadania :

  • wycena nieruchomości,
  • opłaty za wyrysy i wypisy działek,
  • opłaty za założenie księgi wieczystej,
  • opłaty notarialne oraz ogłoszenia w prasie.

Administracja publiczna

Wydatki w tym dziale były przeznaczone przede wszystkim na utrzymanie Urzędu Miejskiego, Rady Miejskiej, realizację zadań zleconych z zakresu administracji rządowej.

Zrealizowane wydatki dotyczą:

1. administracja rządowa zlecona gminie, w ramach której finansowane były zadania z zakresu spraw USC, ewidencji ludności i spraw wojskowych.
Zatrudnienie wynosi 4 osoby - 173.822,64 zł
W tym:
· wynagrodzenia i pochodne — 168.664,78 zł
· zakup druków — 2.255,48 zł
· delegacje — 671,60 zł
· szkolenia pracowników - 2.206,78 zł
· badania profilaktyczne - 24,00 zł
  1. administracja samorządowa, której celem jest wykonywanie zadań związanych z zaspokojeniem zbiorowych potrzeb wspólnoty samorządowej w zakresie ustalonym w ustawie o samorządzie terytorialnym Ogółem wydatki w tym rozdziale wyniosły — 1.577.496,33 zł, w tym wydatki na:

· wynagrodzenia pracowników i pochodne od wynagrodzeń

Zatrudnienie wynosi 26 osoby — 1.128.963,04 zł

· wydatki z tytułu bhp, badania profilaktyczne - 2.091,63 zł

· ubezpieczenie budynku, samochodu, opłaty wekslowe — 6.284,00 zł

· koszty delegacji - 2.999,88 zł

· podatek od nieruchomości — 143.424,00 zł

· opłata za energię elektryczną i wodę — 34.447,79 zł

· opłaty komornicze - 2.147,95 zł

· Koszty związane z programem „Wdrażanie

elektronicznych usług dla ludności” — 50.039,79 zł

· opłata za dostęp do internetu - 2.618,12 zł

· opłata za rozmowy telefoniczne — 43.270,20 zł

· znaczki pocztowe — 23.200,00 zł

· szkolenia pracowników — 6.488,10 zł

· abonament BIP, serwer, domeny, obsługa informatyczna

konserwacja i aktualizacja programów komputerowych - 42.972,22 zł

· dofinansowanie udziału w Sokólskim Funduszu

Lokalnym oraz Gmina Fair play — 8.930,00 zł

· naprawa i konserwacja sprzętu biurowego, systemu

alarmowego oraz samochodu Lanos — 13.839,22 zł

· ogłoszenia w prasie - 4.770,40 zł

· zakup paliwa i części zamiennych do samochodu Lanos — 9.988,94 zł

· materiałów biurowych, druków, tonerów — 20.937,96 zł

· prenumerata czasopism i publikacji — 11.031,66 zł

· zakup drukarek, odkurzaczy, telefonu, flagi ,biurek — 12.262,39 zł

· zakup programów i licencji - 3.398,90 zł

· pozostałe wydatki - 3.390,14 zł

  1. rada miejska - - 48.116,46 zł

Z tego działu opłacane były diety radnym i przewodniczącemu rady miejskiej

4. pozostała działalność - 213.902,47 zł

W ramach tej kwoty poniesiono wydatki na:

· utrzymanie obsługi budynku administracyjnego wynagrodzenie i pochodne

2 sprzątaczki, 5 palaczy w sezonie zimowym — 83.748,81 zł

· wydatki z tytułu bhp, badania profilaktyczne - 1.418,00 zł

· wynagrodzenia prowizyjne i diety sołtysom — 58.107,70 zł

· zakup opału na potrzeby budynku administracyjnego — 39.440,32 zł

· przegląd budynku, drobne naprawy, środki czystości - 5.154,06 zł

· zakup i montaż okien w budynku Urzędu - 26.033,58 zł

5. Fundusz reprezentacyjny Burmistrza - 5.790 zł

Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa

Ogółem wydatki 49.442 zł. W tym:

  • koszty związane z aktualizacją i prowadzeniem stałego rejestru wyborców - 2.128 zł.
  • wybory do rad gmin, powiatów, sejmików oraz wybory wójtów,

burmistrzów, prezydentów /dwie tury/ - 47.314 zł

Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa

Wydatkowana w tym dziale kwota 65.052,11 zł przeznaczona została na utrzymanie ochotniczych straży pożarnych i obrony cywilnej

W ramach środków przeznaczonych na utrzymanie OSP sfinansowano wynagrodzenie dla trzech kierowców obsługujących trzy samochody specjalne. W tym:

  • wynagrodzenie wraz z pochodnymi — 30.578,46 zł
  • za udział w akcjach gaśniczych - 7.606,78 zł
  • uzupełnienie rezerw mobilizacyjnych — 1.324,61 zł
  • przegląd sprzętu i ubezpieczenie - 6.635,88 zł
  • energia elektryczna - 1.971,06 zł
  • paliwo i inne materiały - 16.935,32 zł

Obsługa długu publicznego

Zgodnie z terminami zostały opłacone odsetki od zaciągniętych pożyczek w kwocie — 56.730,86 zł

Oświata i wychowanie

Realizacja zadań oświatowych w 2006 roku finansowana była:

Na zadania oświatowe otrzymano:

- Subwencję z budżetu państwa w kwocie - 6.245.019,00 zł.

- Dotacje celowe - 517.232,90 zł

- Środki własne gminy - 3.715.061,77 zł

Ogółem wydatki: - 10.477.313,67 zł

Realizacja zadań oświatowych przedstawia się następująco:

· utrzymanie szkół podstawowych

4.440.492,77 zł

· dowożenie dzieci do szkół

256.397,63 zł

· utrzymanie gimnazjów wydatkowano kwotę (bez inwestycji)

2.560.392,55 zł

· dotacja na utrzymanie szkół prowadzonych przez Stowarzyszenie „Edukator” w Suchodolinie i Reszkowcach, Stowarzyszenie Nasza Szkoła w Harasimowiczach, Stowarzyszenie Placówka w Bagnach

630.634,72 zł

· utrzymanie dzieci w oddziałach przedszkolnych

299.894,94 zł

· dotacja dla przedszkola

383.708,60 zł

· obsługę finansowo księgową wszystkich szkół podstawowych w gminie i dwóch gimnazjów

172.404,24 zł

· dokształcanie i doskonalenie zawodowe nauczycieli

13.346,12 zł

· nagrody Burmistrza i Fundusz Socjalny nauczycieli emerytów

77.837,77 zł

· utrzymanie świetlicy szkolnej

133.252,40 zł

· wypłata stypendiów szkolnych

431.138,00 zł

· utrzymanie stołówki szkolnej

130.822,46 zł

· w ramach posiadanych środków opłacono inwestycje:

1. Budowa hali sportowej przy Zespole Szkół Samorządowych w Dąbrowie Białostockiej

946.991,47 zł

Ochrona zdrowia

W tym dziale zrealizowano wydatki na przeciwdziałanie alkoholizmowi w kwocie 106.123,49 zł.

Zgodnie z założonym programem profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych sfinansowano następujące zadania:

- działania profilaktyczne w świetlicach

- wycieczki z programem zajęć profilaktycznych w zakresie problemów alkoholowych

- realizacja szkolnych programów profilaktycznych

- dofinansowanie poradni odwykowej

W ramach tego działu ponoszone są wydatki na dotacje dla stowarzyszeń (tj. podmiotów nie zaliczanych do sektora finansów publicznych) w kwocie 9.000 zł.

Opieka społeczna

W dziale tym wydatkowano ogółem 5.698.151,91 co stanowi 95,6% zaplanowanej kwoty.

1. Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Dąbrowie Białostockiej wydatkował ogółem kwotę 4.939.711,31 zł, w tym na pomoc społeczną kwotę 1.731.784,33 zł, na realizację świadczeń rodzinnych i zaliczek alimentacyjnych kwotę 3.207.926,98 zł. Ze środków własnych gminy wydatkowano kwotę 375.097,98 zł., z dotacji z budżetu państwa kwotę 4.564.613,33 zł. Pomocą społeczną objętych zostało 574 rodziny (w tym na wsi 314) o liczbie osób 2544. Ze świadczeń rodzinnych skorzystały 1103 rodziny, którym udzielono 41.251 świadczeń. Z zaliczki alimentacyjnej skorzystały 59 rodziny, którym udzielono 1229 świadczeń.

Wydatkowanie środków własnych gminy — realizacja zadań własnych:

· Zasiłki celowe — 64.774,86 zł.

· Zasiłki celowe specjalne — 3530,00 zł.

· Program „Pomoc państwa w zakresie dożywiania” — 63.998,14 zł.

· Usługi opiekuńcze — 53.846,13 zł.

· Sprawienie pogrzebu — 350,00 zł.

· Utrzymanie Ośrodka — 188.598,85 zł.

Wydatkowanie środków pochodzących z dotacji na realizację zadań zleconych i pochodzących z dopłat do realizacji zadań własnych:

· Zasiłki stałe — 54.075,75 zł.

· Składka na ubezpieczenie zdrowotne — 3.648,20 zł.

· Specjalistyczne usługi opiekuńcze dla osób z zaburzeniami psychicznymi — 11.000,00 zł.

· Zasiłki okresowe — 286.990,40 zł.

· Program „Pomoc państwa w zakresie dożywiania” — 253.440,00 zł.

· Zasiłki celowe w związku z klęską żywiołową (susza) — 450.032,00 zł.

· Utrzymanie Ośrodka — 297.500,00 zł.

· Zasiłki rodzinne na kwotę i dodatki do zasiłków rodzinnych — 2.382.484,80 zł.

· Zasiłki pielęgnacyjne na kwotę 277.596,00 zł.

· Świadczenia pielęgnacyjne na kwotę 102.858,00 zł.

· Składka na ubezpieczenie emerytalno - rentowe na kwotę 10.106,96 zł.

· jednorazowa zapomoga z tytułu urodzenia dziecka — 98.000,00 zł.

· Zaliczki alimentacyjne — 248.027,08 zł.

· Wydatki bieżące w realizacji świadczeń rodzinnych i zaliczki alimentacyjnej —

· 88.854,14 zł.

  1. Pozostałe środki przeznaczono na:

· wypłatę dodatków mieszkaniowych — 755.680,60 zł

· wynagrodzenie za prace społecznie użyteczne — 1.560,00 zł

· pozostałe wydatki - 1.200,00 zł

Gospodarka komunalna i ochrona środowiska

W ramach tego działu wydatkowano kwotę 1.402.475,32zł

Wydatki te przeznaczono na:

  • wywóz śmieci z miejsc publicznych, utrzymanie czystości -

88.546,57 zł

  • utrzymanie zieleni w mieście -

58.766,12 zł

  • oświetlenie ulic -

252.340,15 zł

  • przebudowa oświetlenia ulicznego w ul. Armii Krajowej -

17.690,00 zł

  • modernizacja oświetlenia ulicznego w mieście Dąbrowa Białostocka-

74.470,00 zł

  • obsługa szaletu miejskiego 1 etat /wynagrodzenie + pochodne/ -

17.427,74 zł

  • odłów psów -

1.000,00 zł

  • zakupy materiałów do szaletu i parku oraz energia elektryczna w szalecie -

2.852,50 zł

  • konserwacja rzeki Kropiwna -

1.195,02 zł

  • wydatki związane z planem zagospodarowania przestrzennego —

54.168,00 zł

  • za decyzje o warunkach zabudowy -

10.047,00 zł

· dokumentacja i aktualizacja map, nadzór -

1.089,00 zł

  • opłata za gospodarcze korzystanie ze środowiska —

1.616,98 zł

  • modernizacja oczyszczalni ścieków w Dąbrowie Białostockiej -

720.074,27 zł

  • budowa kanalizacji w ul. Szkolnej -

73.556,45 zł

  • zakup pieca c.o. w budynku SP w Bagnach -

3.200,00 zł

  • remont dachu budynku socjalnego w Suchodolinie -

5.350,00 zł

  • za prowadzenie gminnej ewidencji zabytków -

4.100,00 zł

  • likwidacja dzikich wysypisk śmieci -

13.859,20 zł

  • pozostałe wydatki -

1.126,32 zł

Kultura fizyczna i sport

Na tę działalność wydatkowano - 70.807,42 zł

Środki te wykorzystano na:

  • sport w szkole w kwocie - 22.553,77 zł
  • na utrzymanie stadionu miejskiego - 5.253,65 zł
· wramach tego działu ponoszone są wydatki na dotacje dla stowarzyszeń (tj. podmiotów nie zaliczanych do sektora finansów publicznych) w kwocie 43.000 zł
Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego

Na utrzymanie Bibliotek i Miejsko-Gminnego Ośrodka Kultury wydatkowano w formie dotacji kwotę - 528.000 zł, w tym :

  • biblioteki - 221.000 zł
  • Miejsko—Gminny Ośrodek Kultury - 307.000 zł

IV. Gminny Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej

Na dochody GFOŚiGW składają się:

- uzyskane środki finansowe stanowiące równowartość 10% wpływów z opłat i kar za gospodarcze korzystanie ze środowiska wynosiły kwotę 114.817,30 zł

Poniesione wydatki wynosiły 96.328,72 zł i przeznaczone zostały na:

  • modernizację kanalizacji w ulicy Szkolnej —

73.556,45 zł

  • przyłącze wodociągowe ul. Wierzbowa -

17.812,29 zł

  • akcja sprzątania świata -

763,98 zł

  • zakup pieca c.o. w budynku SP w Bagnach -

3.200,00 zł

W trakcie roku realizacja budżetu przebiegała rytmicznie. Zadania inwestycyjne ujęte w pierwotnym planie zostały zrealizowane. Nie wykupiono jedynie działki na potrzeby oczyszczalni z powodu nieuregulowania prawa własności przez spadkobierców.

W dniu 22 grudnia 2006 roku Rada Miejska podjęła uchwałę w sprawie wydatków, które nie wygasają z końcem roku, a dotyczą one następujących zadań:

1. Budowa ulicy Armii Krajowej — 207.080,00 zł.

2. Przebudowa ul. Lipowej, Kasztanowej — 224.092,15 zł

Zadłużenie gminy z tytułu zaciągniętych pożyczek na koniec 2006 roku wynosi 2.726.000 zł. w trakcie roku spłacono 438.000 zł rat pożyczek.

Stan finansowy gminy na koniec roku:

Plan

Wydatki

Dochody

22.902.819,00

22.972.857,95

Wydatki

23.031.934,00

21.934.510,77

Przychody (pożyczki)

531.115,00

531.114,52

Rozchody (spłata pożyczek)

402.000

438.000,00

Na koniec roku nie wystąpiły zobowiązania wymagalne, jedynie związane z bieżącą działalnością gminy.

Sporządziła: Ewa Czarniecka



Załącznik Nr 1





Do Zarządzenia Burmistrza Dąbrowy Biał.





Nr 17/07 z dnia 19 marca 2007 roku

















Wykonanie dochodów budżetu Gminy i Miasta Dąbrowa Białostocka za 2006 rok







Wyszczególnienie Klasyfikacja Plan Wykonanie %
Dział Rozdział §
1 2 3 4 5 6 7
Rolnictwo i łowiectwo 010

42 819 46 149,94 107,8
Pozostała działalność
01095
42 819 46 149,94 107,8
Wpływy z różnych dochodów

0970 37 900 41 231,30 108,8
Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie ustawami

2010 4 919 4 918,64 100,0
Leśnictwo 020

2 540 1 879,07 74,0
Pozostała działalność
02095
2 540 1 879,07 74,0
Dochody z najmu i dzierżawy składników majątk. Skarbu Państwa, j.s.t lub innych jednostek zaliczanych do sektora finansów publicznych oraz innych umów o podobnym charakterze

0750 2 540 1 879,07 74,0
Transport i łączność 600

227 233 218 833,63 96,3
Drogi publiczne gminne
60016
227 233 218 833,63 96,3
Wpływy z różnych dochodów

0970 41 300 42 900,00 -
Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących gmin

2030 80 000 70 000,00 87,5
Środki na dofinasowanie własnych inwestycji gmin (zw.gmin), powiatów (zw.powiatów), samorz.województw pozyskane z innch źródeł

6290 105 933 105 933,63 100,0
Gospodarka mieszkaniowa 700

280 100 272 457,28 97,3
Gospodarka gruntami i nieruchomościami
70005
280 100 272 457,28 97,3
Wpływy z opłat za zarząd, użytkowanie i wieczyste użytkowanie nieruchomości

0470 60 000 50 808,84 84,7
Wpływy z różnych opłat

0690 0 1 218,00 -
Dochody z najmu i dzierżawy składników majątk. Skarbu Państwa, j.s.t lub innych jednostek zaliczanych do sektora finansów publicznych oraz innych umów o podobnym charakterze

0750 70 100 66 421,45 94,8
Wpływy z tytułu przekształcenia prawa użytkowania wieczystego przysługującego osobom fizycznym w prawo własności

0760 0 3 541,30 -
Wpływy ze sprzedaży składników majątkowych

0870 150 000 150 467,69 100,3
Administracja publiczna 750

196 750 197 310,11 100,3
Urzędy wojewódzkie
75011
108 000 108 000,00 100,0
Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie ustawami

2010 108 000 108 000,00 100,0
Urzędy gmin
75023
30 750 39 162,63 127,4
Wpływy z różnych opłat

0690 0 260,72
Wpływy z usług

0830 19 192 19 895,47 103,7
Wpływy z różnych dochodów

0970 11 558 19 006,44 164,4
Pozostała działalność
75095
58 000 50 147,48 86,5
Wpływy z różnych opłat

0690 9 000 9 325,00 103,6
Wpływy z usług

0830 4 000 5 406,12 135,2
Pozostałe odsetki

0920 40 000 35 414,31 88,5
Wpływy z różnych dochodów

0970 5 000 2,05 0,0
Urzędy naczelnych org. władzy państwowej 751

50 512 49 442,00 97,9
Urzędy naczelnych organów władzy państwowej
75101
2 128 2 128,00 100,0
Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie ustawami

2010 2 128 2 128,00 100,0
Wybory do rad gmin, rad powiatów, i sejmików woj., wybory wójtów, burmistrzów i prezydentów miast oraz referenda gminne, powiatowe i wojew.
75109
48 384 47 314,00 97,8
Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie ustawami

2010 48 384 47 314,00 97,8
Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa 754

2 000 2 000,00 100,0
Ochotnicze straże pożarne
75412
2 000 2 000,00 100,0
Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących gminy

2030 2 000 2 000,00 100,0
Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i innych jednostek nieposiad. osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem 756

4 798 076 5 133 746,36 107,0
Wpływ z podatku rolnego, leśnego, podatku od czynności cywil.-prawn., podatków i opłat lokalnych od osób prawnych i innych jednostek organizacyjnych
75615
1 507 400 1 522 550,41 101,0
Podatek od nieruchomości

0310 1 402 500 1 436 877,01 102,5
Podatek rolny

0320 3 900 4 064,00 104,2
Podatek leśny

0330 49 000 50 368,10 102,8
Podatek od środków transportowych

0340 52 000 30 200,30 58,1
Odsetki od nieterm.wpłat z tytułu podatków i opłat

0910 0 1 041,00 -
Wpływ z podatku rolnego, leśnego, podatku od spadków i darowizn, podatku od czynności cywil.-prawn., oraz podatków i opłat lokalnych od osób fizycznych
75616
1 061 900 1 300 891,89 122,5
Podatek od nieruchomości

0310 401 700 490 862,19 122,2
Podatek rolny

0320 481 600 546 940,77 113,6
Podatek leśny

0330 41 500 45 610,88 109,9
Podatek od środków transportowych

0340 43 700 62 289,54 142,5
Podatek od działalności gosp. osób fiz.opłacany w formie karty podatkowej

0350 4 000 7 233,90 180,8
Podatek od spadków i darowizn

0360 6 000 10 181,60 169,7
Podatek od posiadania psów

0370 900 666,00 74,0
Wpływy z opłaty targowej

0430 12 000 12 435,00 103,6
Podatek od czynności cywilnoprawnych

0500 70 500 115 672,76 164,1
Odsetki od nieterm.wpłat z tytułu podatków i opłat

0910 0 8 999,25 -
Wpływy z innych opłat stanowiących dochody j.s.t. na podstawie ustaw
75618
172 630 175 264,13 101,5
Wpływy z opłaty skarbowej

0410 65 540 68 173,92 104,0
Wpływy z opłat za zezwolenia na sprzedaż alkoholu

0480 107 090 107 090,21 100,0
Udziały gmin w podatkach stanowących dochód budżetu państwa
75621
2 056 146 2 135 039,93 103,8
Podatek dochodowy od osób fizycznych

0010 2 016 146 2 086 471,00 103,5
Podatek dochodowy od osób prawnych

0020 40 000 48 568,58 121,4
odsetki za nieterminowe rozliczenia, płacone przez urząd skarbowy

0890 0 0,35 -
Różne rozliczenia 758

11 819 381 11 819 381,00 100,0
Część oświatowa subwencji ogólnej dla j.s.t.
75801
6 245 019 6 245 019,00 100,0
Subwencje ogólne z budżetu państwa

2920 6 245 019 6 245 019,00 100,0
Uzupełnienie subwencji ogólnej dla j.s.t.
75802
67 646 67 646,00 100,0
Środki na uzupełnienie dochodów gmin

2750 67 646 67 646,00 100,0
Część wyrównawcza subwencji ogólnej dla gmin
75807
4 952 672 4 952 672,00 100,0
Subwencje ogólne z budżetu państwa

2920 4 952 672 4 952 672,00 100,0
Część równoważąca subwencji ogólnej dla gmin
75831
554 044 554 044,00 100,0
Subwencje ogólne z budżetu państwa

2920 554 044 554 044,00 100,0
Oświata i wychowanie 801

125 858 122 263,50 97,1
Szkoły podstawowe
80101
43 212 39 347,14 91,1
Dochody z najmu i dzierżawy składników majątk. Skarbu Państwa, j.s.t lub innych jednostek zaliczanych do sektora finansów publicznych oraz innych umów o podobnym charakterze

0750 3 760 4 076,02 108,4
Wpływy z usług

0830 20 851 17 639,83 84,6
Pozostałe odsetki

0920 0 1 146,12 -
Wpływy z różnych dochodów

0970 6 972 4 856,17 69,7
Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących gminy

2030 11 629 11 629,00 100,0
Gimnazja
80110
75 880 75 880,06 100,0
Wpływy z różnych dochodów

0970 6 086 6 086,16 100,0
Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących gmin

2030 63 000 63 000,00 100,0
Dotacje otrzymane z funduszy celowych na finansow.lub dofinansowanie kosztów realizacji inwestycji i zakupów inwestycyjnych jednostek sektora finansów publicznych

6260 6 794 6 793,90 100,0
Dowożenie uczniów do szkół
80113
2 094 2 364,30 -
Wpływy z różnych dochodów

0970 2 094 2 364,30 -
Pozostała działalność
80195
4 672 4 672,00 -
Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących gmin

2030 4 672 4 672,00 100,0
Opieka społeczna 852

4 826 407 4 580 174,36 94,9
Świadczenia rodzinne oraz składki na ubezpieczenie emerytalne i rentowe z ubezpieczenia społecznego
85212
3 406 440 3 210 401,60 94,2
Pozostałe odsetki

0920 0 26,37 -
Wpływy z różnych dochodów

0970 1 200 1 340,00 -
Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie ustawami

2010 3 405 240 3 207 926,98 94,2
Dochody j.s.t.związane z realizacją zadań z zakresu admin.rzad.oraz innych zadań zlec.ustawami

2360 0 1 108,25 -
Składki na ubezp.zdrowotne opłacane za osoby pobierające niektóre świadczenia z pomocy społecznej oraz niektóre świadczenia rodzinne
85213
5 000 3 648,20 73,0
Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie ustawami

2010 5 000 3 648,20 73,0
Zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenie emerytalne i rentowe
85214
379 000 341 066,15 90,0
Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie ustawami

2010 56 000 54 075,75 96,6
Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących gmin

2030 323 000 286 990,40 88,9
Ośrodki pomocy społecznej
85219
297 860 297 860,00 100,0
Wpływy z usług

0830 360 360,00 100,0
Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących gmin

2030 297 500 297 500,00 100,0
Usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze
85228
14 667 20 844,16 142,1
Wpływy z usług

0830 0 6 177,08 -
Wpływy z różnych dochodów

0970 3 667 3 667,08 -
Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie ustawami

2010 11 000 11 000,00 100,0
Usuwanie skutków klęsk żywiołowych
85278
470 000 450 032,00 95,8
Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie ustawami

2010 470 000 450 032,00 95,8
Pozostała działalność
85295
253 440 256 322,25 101,1
Pozostałe odsetki

0920 0 2 882,25 -
Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących gmin

2030 253 440 253 440,00 100,0
Edukacyjna opieka wychowawcza 854

432 987 432 987,98 100,0
Pomoc materialna dla uczniów
85415
431 138 431 138,00 100,0
Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących gmin

2030 431 138 431 138,00 100,0
Pozostała działalność
85495
1 849 1 849,98 100,1
Wpływy z różnych dochodów

0970 1 849 1 849,98 100,1
Gospodarka komunalna i ochrona środowiska 900

98 156 96 232,72 98,0
Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej
90011
95 656 96 232,72 100,6
Dotacje otrzymane z funduszy celowych na realizację zadań bieżących sektora finansów publicznych

2440 95 656 96 232,72 100,6
Wpływy i wydatki związane z gromadzeniem środków z opłat produktowych
90020
2 500 0,00 0,0
Wpływy z opłaty produktowej

0400 2 500 0,00 0,0
Ogółem:


22 902 819 22 972 857,95 100,3
· Dotacje celowe na realizację zadań własnych


1 466 379 1 420 369,40 96,9
· Dotacje celowe na realizację zadań zleconych


4 110 671 3 889 043,57 94,6
· Dotacje otrzymane z funduszy celowych na realizację zadań bieżących sektora finansów publicznych 95 656 96 232,72 100,6
· Część oświatowa subwencji ogólnej


6 245 019 6 245 019,00 100,0
· Uzupełnienie subwencji ogólnej


67 646 67 646,00 100,0
· Część wyrównawcza subwencji ogólnej


4 952 672 4 952 672,00 100,0
· Część równoważąca subwencji ogólnej


554 044 554 044,00 100,0
· Udziały w podatkach


2 056 146 2 135 039,93 103,8
· Dotacje na finansowanie inwestycji pozyskane z innych źródeł 112 727 112 727,53 100,0
· Dochody własne


3 241 859 3 500 063,80 108,0







Metryka strony

Udostępniający: Gmina Dąbrowa Białostocka

Wytwarzający/odpowiadający: Ewa Czarniecka

Wprowadzający: Ewa Czarniecka

Data modyfikacji: 2007-03-27

Opublikował: Piotr Salejko

Data publikacji: 2007-03-27